mantec Elküldve Január26, 2015 Elküldve Január26, 2015 T Urak! Az aktuális olajkövetlmény a GM dexos2. A javaslatokkal, ötletekkel ide lehet fordulni: OPEL Southeast Europe Kft. Cím: 2040 Budaörs, Szabadság út 117. Telefon: +36 23 446 100.
karesz1978 Elküldve Január26, 2015 Elküldve Január26, 2015 Ezt nemértem.. Most vettem át, mint irtam feljebb az autót apámtól aki mindig márkaszervizbe vitte. Itt a számla 155e kmnél olajcsere gm opel 10w 40! Akkor ők mündíg szar olajat rakta bele????
mantec Elküldve Január26, 2015 Elküldve Január26, 2015 (edited) T karesz1978! ".... szar olajat ..." Nem szar az. Csak nem való bele. Módosítva Január26, 2015 : mantec
karesz1978 Elküldve Január26, 2015 Elküldve Január26, 2015 Így kell vigasztalni :-) remélem nem lett baja, akkor innentól 5w 30 dexos2! Valamilyen...
peacetrang Elküldve Január26, 2015 Elküldve Január26, 2015 Így kell vigasztalni :-) remélem nem lett baja, akkor innentól 5w 30 dexos2! Valamilyen... Itt nézz szét ;) találsz szűrőt is, többen is rendeltünk már innen, megbízható és talán a legjobb árú webshop.
merenyi85 Elküldve Január26, 2015 Elküldve Január26, 2015 Így kell vigasztalni :-) remélem nem lett baja, akkor innentól 5w 30 dexos2! Valamilyen... Kezdeném azzal, hogy én is beálltam a sorba és dexos2 minősítésű olajra váltottam! Mert az az olaj ami megfelel a GM dexos 2 követelménynek, az minden korábbi GM előírásnak megfelel! Egyébként egyáltalán nem biztos, hogy nem megfelelő olajjal volt használva, mivel léteznek korábbi GM szabványok is. Sőt! A Dexos2 egy 2010-ben bevezetett szabvány és feltételezem, hogy a te autód nem olyan kenőanyag előírással született ami csak évekkel később vezettek be.
csicsó Elküldve Január26, 2015 Elküldve Január26, 2015 Ezt nemértem.. Most vettem át, mint irtam feljebb az autót apámtól aki mindig márkaszervizbe vitte. Itt a számla 155e kmnél olajcsere gm opel 10w 40! Akkor ők mündíg szar olajat rakta bele???? Nem,azt amelyiken a legtöbb haszna volt(van)!
flali Elküldve Január26, 2015 Elküldve Január26, 2015 Kezdeném azzal, hogy én is beálltam a sorba és dexos2 minősítésű olajra váltottam! Mert az az olaj ami megfelel a GM dexos 2 követelménynek, az minden korábbi GM előírásnak megfelel! Egyébként egyáltalán nem biztos, hogy nem megfelelő olajjal volt használva, mivel léteznek korábbi GM szabványok is. Sőt! A Dexos2 egy 2010-ben bevezetett szabvány és feltételezem, hogy a te autód nem olyan kenőanyag előírással született ami csak évekkel később vezettek be.
flali Elküldve Január26, 2015 Elküldve Január26, 2015 Kezdeném azzal, hogy én is beálltam a sorba és dexos2 minősítésű olajra váltottam! Mert az az olaj ami megfelel a GM dexos 2 követelménynek, az minden korábbi GM előírásnak megfelel! Egyébként egyáltalán nem biztos, hogy nem megfelelő olajjal volt használva, mivel léteznek korábbi GM szabványok is. Sőt! A Dexos2 egy 2010-ben bevezetett szabvány és feltételezem, hogy a te autód nem olyan kenőanyag előírással született ami csak évekkel később vezettek be.
flali Elküldve Január26, 2015 Elküldve Január26, 2015 Most akkor mivan???? Dexos2 2010-től van, akkor a 2006 -03 forgalomba helyezett z14xep 3 és fél évig helyesen kapta a gm 10 w 40-et, csak 2010- től hirtelen más lett a motor? Egyebként GM 5w-30-at hasnálok????
flali Elküldve Január26, 2015 Elküldve Január26, 2015 Ha jól tudom a z14xep motor a H Astrával debütált kb 2004-ben, amikor még biztos nem volt dexos2. 2010 utáni követelmény hogy lehet visszamenőleges hatályú????
mantec Elküldve Január26, 2015 Elküldve Január26, 2015 T flali! "... akkor mivan ..." X, Y motorkód utolső gyártáskori olajkövetelménye ACEA A3-98, B3-98 SAE 10W-40, 5W-30, 5W-40. Z motorkód gyártáskori olajkövetelménye GM-LL-A-025, GM-LL-B-025. Aktuális olajkövetelmény GM dexos2.
scream24 Elküldve Január26, 2015 Elküldve Január26, 2015 Így van akkor még nem volt dexos2. De az nem is viszkozitást jelent. Természetesen 2010 előtt is voltak 5w30-as olajak csak akkor még a GM LLB025 volt a gyártói követelés.
flali Elküldve Január26, 2015 Elküldve Január26, 2015 T flali! "... akkor mivan ..." X, Y motorkód utolső gyártáskori olajkövetelménye ACEA A3-98, B3-98 SAE 10W-40, 5W-30, 5W-40. Z motorkód gyártáskori olajkövetelménye GM-LL-A-025, GM-LL-B-025. Aktuális olajkövetelmény GM dexos2. Tehát a 2010 előtt forgalomba helyezettekre nem vonatkozik a dexos2. Ebből ez következik, erről beszéltem.
outsider Elküldve Január26, 2015 Elküldve Január26, 2015 (edited) Tehát a 2010 előtt forgalomba helyezettekre nem vonatkozik a dexos2. Ebből ez következik, erről beszéltem. "A GM dexos2® jóváhagyású motorolajok a GM-LL-B-025 és a GM-LL-A-025 jóváhagyású motorolajok kiváltására teljes körűen alkalmasak." http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/264ADF19BE676C4780257CAC004AC0B9/$File/BPXE-9GQRMZ.pdf Ez minden Dexos 2-es olaj adatlapján ott van. A G Astrák korábban GM-LL-B-025 és GM-LL-A-025 volt az olajkövetelmény. Ezt felváltotta a GM Dexos2 (lásd fenti idézet). Az említett két jóváhagyás ezzel egy időben megszűnt. Senki nem gyárt már ezeknek megfelelő olajat. Tehát nem tudsz a korábbi jóváhagyásnak megfelelő olajat venni. Ez a két követelmény 2010 óta nem létezik. A követelmény pedig nem viszkozitási osztály, hanem a jóváhagyás megléte (Dexos2). Tehát hibás az a logika, hogy ha a korábbi (GM-LL-...) jóváhagyásnak adott esetben megfelelt a10W40 akkor az megfelelő a motorba ma is. Azért nem, mert az adott követelmény már nem létezik, és a követelmény nem viszkozitási osztály... Módosítva Január26, 2015 : outsider 1
imy Elküldve Január26, 2015 Elküldve Január26, 2015 Most akkor mivan???? Dexos2 2010-től van, akkor a 2006 -03 forgalomba helyezett z14xep 3 és fél évig helyesen kapta a gm 10 w 40-et, csak 2010- től hirtelen más lett a motor? Egyebként GM 5w-30-at hasnálok???? Ne, 10W-40-et nem is lehetett beletölteni, nézd meg a könyvét. ;)
mantec Elküldve Január27, 2015 Elküldve Január27, 2015 T outsider!"... Senki nem gyárt már ezeknek megfelelő olajat. ..." Ez még nem igaz. Az állítható, hogy a jelentős márkák legtöbbje már nem gyártja. Illetve a feliratokban a visszavont követelmény a "rendelkezik vele" rovatból átkerült a "teljesíti azt" rovatba. Például Mobil 1 New Life 0W-40. "... nem tudsz a korábbi jóváhagyásnak megfelelő olajat venni ..." Ez még nem igaz."... a korábbi (GM-LL-...) jóváhagyásnak adott esetben megfelelt a10W40 ..." Ilyen korábban sem fordult elő. 2
outsider Elküldve Február2, 2015 Elküldve Február2, 2015 Megvolt az 1000 km a 0W40 Edge Titanium FST-vel. Láthatólag 1 csík fogyott belőle. Ebben sok-sok városi rövidtáv van, és most viszonylag kevés országút. Ez egyelőre feleannyi fogyás, mint az 5W40-es magnatec-el. Bár nem releváns, mert az se egyelnetes ütemben fogyott. Hol kevesebb, hol több. Kíváncsian várom a folytatást :)
wakond Elküldve Február2, 2015 Elküldve Február2, 2015 fékolajból gondolom DOT4 kell a kocsiba, Bosch megfelelő lenne? vagy gyári, vagy Textar vagy mi? u.i: Bosch fékolajam van egy olyan negyed literes.
mantec Elküldve Február2, 2015 Elküldve Február2, 2015 T wakond! "... fékolaj ..." Fékfolyadék az. "... Bosch ..." Bármi. Követelmény: DOT4. Cseréhez 0,5 liter kell. 1
wakond Elküldve Február2, 2015 Elküldve Február2, 2015 T wakond! "... fékolaj ..." Fékfolyadék az. "... Bosch ..." Bármi. Követelmény: DOT4. Cseréhez 0,5 liter kell. T Mantec! akkor legyen Fékfolyadék :D köszi az infókat, különösen a cseréhez szükséges mennyiséget illetően!
grofbandi Elküldve Február2, 2015 Elküldve Február2, 2015 outsider, on 02 Feb 2015 - 09:44 AM, said: Megvolt az 1000 km a 0W40 Edge Titanium FST-vel. Láthatólag 1 csík fogyott belőle. Ebben sok-sok városi rövidtáv van, és most viszonylag kevés országút. Ez egyelőre feleannyi fogyás, mint az 5W40-es magnatec-el. Bár nem releváns, mert az se egyelnetes ütemben fogyott. Hol kevesebb, hol több. Kíváncsian várom a folytatást :) A motorhang javult valamit esetleg hidegen? Én is a Magnatec helyett tervezek valami 0W40-est.
outsider Elküldve Február2, 2015 Elküldve Február2, 2015 A motorhang javult valamit esetleg hidegen? Én is a Magnatec helyett tervezek valami 0W40-est. Szerintem halkabb lett. Néha nem is hallom. Bár a magnatec-el nem volt telem. 1
outsider Elküldve Február7, 2015 Elküldve Február7, 2015 Az reális, hogy 900 km-nél néztem a nívót, és 1 csík hiányzott, most 1100 km-nél meg nem látom a szintet... 200 km 8 dl olaj??? Érdekes: kihúzom a pálcát, az összes csíkban van. Letörlöm, visszadugom, és nulla... Vagy olyan, hogy a legfelső csíkban van olaj, az alatta lévők üresek... Mindezt most reggel hidegen... Olajbetöltő sapka tömítés: https://lh5.googleusercontent.com/-uUaj5zUp6FM/VNXFtebGifI/AAAAAAAAGjs/SeiByJ-3yV0/s480/DSC_0941.jpg Kicseréltem, ott nem látszik szivárgás. Miután kivettem utána tört el...
Janó32 Elküldve Február8, 2015 Elküldve Február8, 2015 Az reális, hogy 900 km-nél néztem a nívót, és 1 csík hiányzott, most 1100 km-nél meg nem látom a szintet... 200 km 8 dl olaj??? Érdekes: kihúzom a pálcát, az összes csíkban van. Letörlöm, visszadugom, és nulla... Vagy olyan, hogy a legfelső csíkban van olaj, az alatta lévők üresek... Mindezt most reggel hidegen... Olajbetöltő sapka tömítés:https://lh5.googleusercontent.com/-uUaj5zUp6FM/VNXFtebGifI/AAAAAAAAGjs/SeiByJ-3yV0/s480/DSC_0941.jpg Kicseréltem, ott nem látszik szivárgás. Miután kivettem utána tört el... Ilyen mértékű fogyást nem tudok elképzelni csak ha kifolyt belőle... De ez a gyűrű meg nem rugalmas vagy mi? Kettétört???
Recommended Posts