mantec Elküldve Január26, 2015 Megoszt Elküldve Január26, 2015 T Urak! Az aktuális olajkövetlmény a GM dexos2. A javaslatokkal, ötletekkel ide lehet fordulni: OPEL Southeast Europe Kft. Cím: 2040 Budaörs, Szabadság út 117. Telefon: +36 23 446 100. Link to comment Megosztás: More sharing options...
karesz1978 Elküldve Január26, 2015 Megoszt Elküldve Január26, 2015 Ezt nemértem.. Most vettem át, mint irtam feljebb az autót apámtól aki mindig márkaszervizbe vitte. Itt a számla 155e kmnél olajcsere gm opel 10w 40! Akkor ők mündíg szar olajat rakta bele???? Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Január26, 2015 Megoszt Elküldve Január26, 2015 (edited) T karesz1978! ".... szar olajat ..." Nem szar az. Csak nem való bele. Módosítva Január26, 2015 : mantec Link to comment Megosztás: More sharing options...
karesz1978 Elküldve Január26, 2015 Megoszt Elküldve Január26, 2015 Így kell vigasztalni :-) remélem nem lett baja, akkor innentól 5w 30 dexos2! Valamilyen... Link to comment Megosztás: More sharing options...
peacetrang Elküldve Január26, 2015 Megoszt Elküldve Január26, 2015 Így kell vigasztalni :-) remélem nem lett baja, akkor innentól 5w 30 dexos2! Valamilyen... Itt nézz szét ;) találsz szűrőt is, többen is rendeltünk már innen, megbízható és talán a legjobb árú webshop. Link to comment Megosztás: More sharing options...
merenyi85 Elküldve Január26, 2015 Megoszt Elküldve Január26, 2015 Így kell vigasztalni :-) remélem nem lett baja, akkor innentól 5w 30 dexos2! Valamilyen... Kezdeném azzal, hogy én is beálltam a sorba és dexos2 minősítésű olajra váltottam! Mert az az olaj ami megfelel a GM dexos 2 követelménynek, az minden korábbi GM előírásnak megfelel! Egyébként egyáltalán nem biztos, hogy nem megfelelő olajjal volt használva, mivel léteznek korábbi GM szabványok is. Sőt! A Dexos2 egy 2010-ben bevezetett szabvány és feltételezem, hogy a te autód nem olyan kenőanyag előírással született ami csak évekkel később vezettek be. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Január26, 2015 Megoszt Elküldve Január26, 2015 Ezt nemértem.. Most vettem át, mint irtam feljebb az autót apámtól aki mindig márkaszervizbe vitte. Itt a számla 155e kmnél olajcsere gm opel 10w 40! Akkor ők mündíg szar olajat rakta bele???? Nem,azt amelyiken a legtöbb haszna volt(van)! Link to comment Megosztás: More sharing options...
flali Elküldve Január26, 2015 Megoszt Elküldve Január26, 2015 Kezdeném azzal, hogy én is beálltam a sorba és dexos2 minősítésű olajra váltottam! Mert az az olaj ami megfelel a GM dexos 2 követelménynek, az minden korábbi GM előírásnak megfelel! Egyébként egyáltalán nem biztos, hogy nem megfelelő olajjal volt használva, mivel léteznek korábbi GM szabványok is. Sőt! A Dexos2 egy 2010-ben bevezetett szabvány és feltételezem, hogy a te autód nem olyan kenőanyag előírással született ami csak évekkel később vezettek be. Link to comment Megosztás: More sharing options...
flali Elküldve Január26, 2015 Megoszt Elküldve Január26, 2015 Kezdeném azzal, hogy én is beálltam a sorba és dexos2 minősítésű olajra váltottam! Mert az az olaj ami megfelel a GM dexos 2 követelménynek, az minden korábbi GM előírásnak megfelel! Egyébként egyáltalán nem biztos, hogy nem megfelelő olajjal volt használva, mivel léteznek korábbi GM szabványok is. Sőt! A Dexos2 egy 2010-ben bevezetett szabvány és feltételezem, hogy a te autód nem olyan kenőanyag előírással született ami csak évekkel később vezettek be. Link to comment Megosztás: More sharing options...
flali Elküldve Január26, 2015 Megoszt Elküldve Január26, 2015 Most akkor mivan???? Dexos2 2010-től van, akkor a 2006 -03 forgalomba helyezett z14xep 3 és fél évig helyesen kapta a gm 10 w 40-et, csak 2010- től hirtelen más lett a motor? Egyebként GM 5w-30-at hasnálok???? Link to comment Megosztás: More sharing options...
flali Elküldve Január26, 2015 Megoszt Elküldve Január26, 2015 Ha jól tudom a z14xep motor a H Astrával debütált kb 2004-ben, amikor még biztos nem volt dexos2. 2010 utáni követelmény hogy lehet visszamenőleges hatályú???? Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Január26, 2015 Megoszt Elküldve Január26, 2015 T flali! "... akkor mivan ..." X, Y motorkód utolső gyártáskori olajkövetelménye ACEA A3-98, B3-98 SAE 10W-40, 5W-30, 5W-40. Z motorkód gyártáskori olajkövetelménye GM-LL-A-025, GM-LL-B-025. Aktuális olajkövetelmény GM dexos2. Link to comment Megosztás: More sharing options...
scream24 Elküldve Január26, 2015 Megoszt Elküldve Január26, 2015 Így van akkor még nem volt dexos2. De az nem is viszkozitást jelent. Természetesen 2010 előtt is voltak 5w30-as olajak csak akkor még a GM LLB025 volt a gyártói követelés. Link to comment Megosztás: More sharing options...
flali Elküldve Január26, 2015 Megoszt Elküldve Január26, 2015 T flali! "... akkor mivan ..." X, Y motorkód utolső gyártáskori olajkövetelménye ACEA A3-98, B3-98 SAE 10W-40, 5W-30, 5W-40. Z motorkód gyártáskori olajkövetelménye GM-LL-A-025, GM-LL-B-025. Aktuális olajkövetelmény GM dexos2. Tehát a 2010 előtt forgalomba helyezettekre nem vonatkozik a dexos2. Ebből ez következik, erről beszéltem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Január26, 2015 Megoszt Elküldve Január26, 2015 (edited) Tehát a 2010 előtt forgalomba helyezettekre nem vonatkozik a dexos2. Ebből ez következik, erről beszéltem. "A GM dexos2® jóváhagyású motorolajok a GM-LL-B-025 és a GM-LL-A-025 jóváhagyású motorolajok kiváltására teljes körűen alkalmasak." http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/264ADF19BE676C4780257CAC004AC0B9/$File/BPXE-9GQRMZ.pdf Ez minden Dexos 2-es olaj adatlapján ott van. A G Astrák korábban GM-LL-B-025 és GM-LL-A-025 volt az olajkövetelmény. Ezt felváltotta a GM Dexos2 (lásd fenti idézet). Az említett két jóváhagyás ezzel egy időben megszűnt. Senki nem gyárt már ezeknek megfelelő olajat. Tehát nem tudsz a korábbi jóváhagyásnak megfelelő olajat venni. Ez a két követelmény 2010 óta nem létezik. A követelmény pedig nem viszkozitási osztály, hanem a jóváhagyás megléte (Dexos2). Tehát hibás az a logika, hogy ha a korábbi (GM-LL-...) jóváhagyásnak adott esetben megfelelt a10W40 akkor az megfelelő a motorba ma is. Azért nem, mert az adott követelmény már nem létezik, és a követelmény nem viszkozitási osztály... Módosítva Január26, 2015 : outsider 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január26, 2015 Megoszt Elküldve Január26, 2015 Most akkor mivan???? Dexos2 2010-től van, akkor a 2006 -03 forgalomba helyezett z14xep 3 és fél évig helyesen kapta a gm 10 w 40-et, csak 2010- től hirtelen más lett a motor? Egyebként GM 5w-30-at hasnálok???? Ne, 10W-40-et nem is lehetett beletölteni, nézd meg a könyvét. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Január27, 2015 Megoszt Elküldve Január27, 2015 T outsider!"... Senki nem gyárt már ezeknek megfelelő olajat. ..." Ez még nem igaz. Az állítható, hogy a jelentős márkák legtöbbje már nem gyártja. Illetve a feliratokban a visszavont követelmény a "rendelkezik vele" rovatból átkerült a "teljesíti azt" rovatba. Például Mobil 1 New Life 0W-40. "... nem tudsz a korábbi jóváhagyásnak megfelelő olajat venni ..." Ez még nem igaz."... a korábbi (GM-LL-...) jóváhagyásnak adott esetben megfelelt a10W40 ..." Ilyen korábban sem fordult elő. 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Február2, 2015 Megoszt Elküldve Február2, 2015 Megvolt az 1000 km a 0W40 Edge Titanium FST-vel. Láthatólag 1 csík fogyott belőle. Ebben sok-sok városi rövidtáv van, és most viszonylag kevés országút. Ez egyelőre feleannyi fogyás, mint az 5W40-es magnatec-el. Bár nem releváns, mert az se egyelnetes ütemben fogyott. Hol kevesebb, hol több. Kíváncsian várom a folytatást :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wakond Elküldve Február2, 2015 Megoszt Elküldve Február2, 2015 fékolajból gondolom DOT4 kell a kocsiba, Bosch megfelelő lenne? vagy gyári, vagy Textar vagy mi? u.i: Bosch fékolajam van egy olyan negyed literes. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Február2, 2015 Megoszt Elküldve Február2, 2015 T wakond! "... fékolaj ..." Fékfolyadék az. "... Bosch ..." Bármi. Követelmény: DOT4. Cseréhez 0,5 liter kell. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
wakond Elküldve Február2, 2015 Megoszt Elküldve Február2, 2015 T wakond! "... fékolaj ..." Fékfolyadék az. "... Bosch ..." Bármi. Követelmény: DOT4. Cseréhez 0,5 liter kell. T Mantec! akkor legyen Fékfolyadék :D köszi az infókat, különösen a cseréhez szükséges mennyiséget illetően! Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Február2, 2015 Megoszt Elküldve Február2, 2015 outsider, on 02 Feb 2015 - 09:44 AM, said: Megvolt az 1000 km a 0W40 Edge Titanium FST-vel. Láthatólag 1 csík fogyott belőle. Ebben sok-sok városi rövidtáv van, és most viszonylag kevés országút. Ez egyelőre feleannyi fogyás, mint az 5W40-es magnatec-el. Bár nem releváns, mert az se egyelnetes ütemben fogyott. Hol kevesebb, hol több. Kíváncsian várom a folytatást :) A motorhang javult valamit esetleg hidegen? Én is a Magnatec helyett tervezek valami 0W40-est. Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Február2, 2015 Megoszt Elküldve Február2, 2015 A motorhang javult valamit esetleg hidegen? Én is a Magnatec helyett tervezek valami 0W40-est. Szerintem halkabb lett. Néha nem is hallom. Bár a magnatec-el nem volt telem. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Február7, 2015 Megoszt Elküldve Február7, 2015 Az reális, hogy 900 km-nél néztem a nívót, és 1 csík hiányzott, most 1100 km-nél meg nem látom a szintet... 200 km 8 dl olaj??? Érdekes: kihúzom a pálcát, az összes csíkban van. Letörlöm, visszadugom, és nulla... Vagy olyan, hogy a legfelső csíkban van olaj, az alatta lévők üresek... Mindezt most reggel hidegen... Olajbetöltő sapka tömítés: https://lh5.googleusercontent.com/-uUaj5zUp6FM/VNXFtebGifI/AAAAAAAAGjs/SeiByJ-3yV0/s480/DSC_0941.jpg Kicseréltem, ott nem látszik szivárgás. Miután kivettem utána tört el... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Február8, 2015 Megoszt Elküldve Február8, 2015 Az reális, hogy 900 km-nél néztem a nívót, és 1 csík hiányzott, most 1100 km-nél meg nem látom a szintet... 200 km 8 dl olaj??? Érdekes: kihúzom a pálcát, az összes csíkban van. Letörlöm, visszadugom, és nulla... Vagy olyan, hogy a legfelső csíkban van olaj, az alatta lévők üresek... Mindezt most reggel hidegen... Olajbetöltő sapka tömítés:https://lh5.googleusercontent.com/-uUaj5zUp6FM/VNXFtebGifI/AAAAAAAAGjs/SeiByJ-3yV0/s480/DSC_0941.jpg Kicseréltem, ott nem látszik szivárgás. Miután kivettem utána tört el... Ilyen mértékű fogyást nem tudok elképzelni csak ha kifolyt belőle... De ez a gyűrű meg nem rugalmas vagy mi? Kettétört??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts