Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Olajat hálisten nem kajál.

Sajna nem hoztál előrébb a problémámmal ;)

Valami tipp akkor hogy jó e igy vagy sem.

Ha melegen (5 perc állás után) a két szint között van, akkor jó lesz így.

Elküldve

ha már itt tartunk, van valami infó az Eneos termékről?

vagy maradjak a Fuchs olajnál?

Én ENEOS Hyper premium 5W-40-et használok a G-ben, de a J-be is majd azt töltök. Teljesen jó. GM-ről álltam át, meg ette. Ezt nem eszi, és csendesebb is a motor...

  • Like 1
Elküldve

ha már itt tartunk, van valami infó az Eneos termékről?

vagy maradjak a Fuchs olajnál?

Az Eneos sokkal jobb a Fuchs-nál.

A Corsámban Fuchs volt, most raktam bele Eneost először. Kb. 400 km-t mentem.

Hiába dexos2 mindegyik.

Csakis Eneos:-)

  • Like 1
Elküldve (edited)

0W-40 New Life... Ami nagyon furcsa, hogy egyre kevésbé eszi a z16xe... Az első 5-6000 km alatt megevett 2 litert. Azóta már 12000km-nél tartok, de úgy tűnik, 15000km-re elég lesz összesen 3 liter utántöltés...

Következő ESP 0w-40 lesz...

Módosítva : Alex75
Elküldve

Én ENEOS Hyper premium 5W-40-et használok a G-ben, de a J-be is majd azt töltök. Teljesen jó. GM-ről álltam át, meg ette. Ezt nem eszi, és csendesebb is a motor...

a fuchs-ból én 5w30-ast vettem nem tudom miben jobb, vagy rosszabb az 5w40?

jövő nyár elején aktuális az olajcsere, tehát télire már fél ciklus benne lenne az olajban.

gyári olajszűrő-t szoktam venni, levegőszűrő gondolom a filtron megteszei, meg filtron pollen is,

de ha van valami árban hasonló, de jobb minőség akkor várom a tanácsokat.(nem spórolok ilyesmin, sem..)

innen rendelném az olajat és a filtron szűrőket, mert közel van hozzám :D

Elküldve

0W-40 New Life... Ami nagyon furcsa, hogy egyre kevésbé eszi a z16xe... Az első 5-6000 km alatt megevett 2 litert. Azóta már 12000km-nél tartok, de úgy tűnik, 15000km-re elég lesz összesen 3 liter utántöltés...

Következő ESP 0w-40 lesz...

Mert nem hajtod úgy mint az előző autódat. Az enyém sem eszi ugyanezt az olajat ha normálisan közlekedem, de ha kergetem (>170-180 km/h), akkor 1000km-en 1l olaj mínusz... :blush:

Elküldve

Sziasztok

Bedobom ide is, lehet ez megfelelőbb topik.

Van valakinek tapasztalata Y20DTH motorban Mobil 3000 X1 5w40 olajjal?

Nemrég vásárolt kocsimban akarok olajat cserélni, ezt néztem ki. Esetleg más ajánlat?

Előre is köszi a válaszokat.

Elküldve

Sziasztok

Bedobom ide is, lehet ez megfelelőbb topik.

Van valakinek tapasztalata Y20DTH motorban Mobil 3000 X1 5w40 olajjal?

Nemrég vásárolt kocsimban akarok olajat cserélni, ezt néztem ki. Esetleg más ajánlat?

Előre is köszi a válaszokat.

Én ezt használom,nincs gondom vele,de a dexos2-t nem tudja ugyhogy"opel motorba nem való" mondja majd mantec :icon1:

Elküldve

Mert nem hajtod úgy mint az előző autódat. Az enyém sem eszi ugyanezt az olajat ha normálisan közlekedem, de ha kergetem (>170-180 km/h), akkor 1000km-en 1l olaj mínusz... :blush:

Félreérthető voltam... :) Ez evett meg 5000km alatt kb két litert...

Elküldve

Hali.Ma lecseréltem a motorban az olajat gyári szűrővel( 2800- volt)2 db matricát találtam,az elsőnél http://www.olajshop.hu/auto-olaj/eni-i-sint-10w-40-4-l.html ilyen olajat tettek bele, az utolsónál pedig ebből http://www.olajshop.hu/auto-olaj/castrol-magnatec-10w-40-4-l.html kapott 253.000 nél most 260.000 van benne és ilyent http://www.olajshop.hu/auto-olaj/mannol-o-e-m-for-chevrolet-opel5w-30-4-l.html tettem bele.A hangja szerintem nem változott. Amúgy évente cseréltem a vectrában is ,és ezt is évente fogom ,ez alatt olyan 10.000 fog menni.Kíváncsi leszek hogy ezt fogja -e enni ,mert a 10w-s castrolból nem evett a 7000 alatt semmit szinte.

Elküldve (edited)

Én ezt használom,nincs gondom vele,de a dexos2-t nem tudja ugyhogy"opel motorba nem való" mondja majd mantec :icon1:

Címke szerint most Liqui Molly 10w40 van benne ezt szeretném lecserélni. Akkor jó lesz.

Köszönöm!

És mantec-nek is ;)

Módosítva : Giri187
Elküldve

Az Eneos sokkal jobb a Fuchs-nál.

A Corsámban Fuchs volt, most raktam bele Eneost először. Kb. 400 km-t mentem.

Hiába dexos2 mindegyik.

Csakis Eneos:-)

Már elnézést, de ne írj ilyet, hogy az Eneos sokkal jobb a Fuchs-nál, mert ez egyszerűen nem így van. Illetve lehet, hogy így van, de ahogy Te sem tudod ezt bizonyítani én sem tudom az ellenkezőjét, ezért tartózkodjunk a jövőben az ilyen felelőtlen kijelentésektől. A Fuchs egy kitűnő olaj, de egy a sok közül, neves gyártó, megbízható, külföldi (német, angol, és meglepő módon amerikai) fórumokon is kimondottan jókat írnak róla. Ahogy az Eneos is prémium kategóriás olajnak számít, ami szintén egy a sok közül.

Ami fontos: sem az Eneos sem a Fuchs nem teszi közre a felhasznált alapolaj fajtáját, a hangzatos marketingen kívül semmit sem tudunk egyikről sem. Az Eneos 5W40 garantáltan alacsonyabb minőségű bázisból készül (mint minden 5W40-es olaj), de 99%, hogy a Fuchs 5W30 is. Ráadásul árban is kb. ott vannak, sőt az Eneos, ha jól láttam, még drágább is. Gyakorlatilag majdnem annyi, illetve minimális a különbség a csúcskategóriás Mobil1 ESP 0W40-hez képest (vagy akár a könnyebben beszerezhető Castrol Edge Titanium FST 0W40). A Mobil1 esetén a honlapjukon elég részletes adatlapot közölnek, illetve ha jól emlékszem; akkor a bázisolaj is megtalálható. Talán az új Castrol Edge-nél szintén.

Szóval, aki Fuchs-t használ, az ég adta világon semmi értelme áttérni Eneos-ra, de pontosan így igaz fordítva is. Ellenben aki ennyit kiad egy átlagos Eneos 5W40-es olajáért (átlagos, értsd: egy a sok közül), az már igazán választhatná a Mobil1 ESP 0W40 vagy Castrol edge Titanium FST 0W40 olajat. Szerintem.

Elküldve

Ha már felvetődött a kérdés....

Jövő hónapban csinálok egy olajcserét, mert feltételezem, hogy hamis olaj ment a gépbe (hála a "drága" szerelőnek).

Azóta kb 2 liter olajat kellett utántölteni (és még 0,5 liter hiányzik a full szinthez), kb 7000 km viszonylatában.

Szerintem tuti, hogy az olaj "sáros". Ha hihetek a papíroknak, az előző olaj (GM 10W40) 9000 km után még inkább sárga színű volt.

Ez már 5000km után inkább sötétbarna (feketébe hajló), pedig 2 literrel már "frissítve" van :D

Szóval szerintetek:

Castrol Edge Titanium FST 5W40

vagy inkább

Castrol Edge Titanium FST 0W40 ?

Elküldve

Ha már felvetődött a kérdés....

Jövő hónapban csinálok egy olajcserét, mert feltételezem, hogy hamis olaj ment a gépbe (hála a "drága" szerelőnek).

Azóta kb 2 liter olajat kellett utántölteni (és még 0,5 liter hiányzik a full szinthez), kb 7000 km viszonylatában.

Szerintem tuti, hogy az olaj "sáros". Ha hihetek a papíroknak, az előző olaj (GM 10W40) 9000 km után még inkább sárga színű volt.

Ez már 5000km után inkább sötétbarna (feketébe hajló), pedig 2 literrel már "frissítve" van :D

Szóval szerintetek:

Castrol Edge Titanium FST 5W40

vagy inkább

Castrol Edge Titanium FST 0W40 ?

Egyértelműen 0W40. Most jönnek a hidegek, külön hálás lesz érte az autód:) Ha pedig ez is fogyna (a megengedett értékeknél jobban), akkor sajnos ott mechanikai hiba lesz.

(Erre mondanák az okos szerelők, hogy 10W40 vagy 15W40 és nem lesz olajfogyás. Egy darabig nem, mert ki sem tud folyni, aztán pedig keksz... Na jó, a 10W40-től nem, csak a telek ezerszer jobban nyírják, koptatják a motort.)

  • Like 1
Elküldve

Szóval szerintetek:

Castrol Edge Titanium FST 5W40

vagy inkább

Castrol Edge Titanium FST 0W40 ?

Tisztában vagy vele, hogy mi a különbség a két viszkozitás között?

Elküldve

Netán a hideg oldali viszkozitás?

Vagy mire gondolsz? :D

Igen, gondolom nem olyan helyen laksz, ahol gyakori a -30 alatti hőmérséklet? A két viszkozitás között nagyon leegyszerűsítve annyi a lényeges különbség, hogy a 0w40 -40-ig "jó", az 5w40 meg -30ig. Bármelyiket választod megtetted a lehető legtöbbet a motorod hidegindításkori védelméhez. Szóval tökmindegy melyiket választod.

https://lh6.googleusercontent.com/-VgZmVnt3IgA/T2BDb962IMI/AAAAAAAADSc/YRmsHuyHqR8/s512/saerates.jpg

Elküldve

Egyértelműen 0W40. Most jönnek a hidegek, külön hálás lesz érte az autód:) Ha pedig ez is fogyna (a megengedett értékeknél jobban), akkor sajnos ott mechanikai hiba lesz.

(Erre mondanák az okos szerelők, hogy 10W40 vagy 15W40 és nem lesz olajfogyás. Egy darabig nem, mert ki sem tud folyni, aztán pedig keksz... Na jó, a 10W40-től nem, csak a telek ezerszer jobban nyírják, koptatják a motort.)

Én is ebben bízom, hogy ez kiderül majd.

De a fogyásom nem rendszeres, tehát van, amikor nem fogy annyira, így lehet az olaj a "sáros".

Ha mechanikai hiba lenne, feltételezem, hogy egyenletesen fogyna az olaj...

Igen, gondolom nem olyan helyen laksz, ahol gyakori a -30 alatti hőmérséklet? A két viszkozitás között nagyon leegyszerűsítve annyi a lényeges különbség, hogy a 0w40 -40-ig "jó", az 5w40 meg -30ig. Bármelyiket választod megtetted a lehető legtöbbet a motorod hidegindításkori védelméhez. Szóval tökmindegy melyiket választod.

https://lh6.googleusercontent.com/-VgZmVnt3IgA/T2BDb962IMI/AAAAAAAADSc/YRmsHuyHqR8/s512/saerates.jpg

Azt vágom, mi a különbség 0W és 5W olaj esetében, a hőmérsékletet tekintetében.

Engem inkább azt érdekelt, hogy a 0W adott esetben jobb minőségű olaj-e, ha a hőmérsékleti határok miatt nem is feltétlenül szükséges.

Szép meg jó, az általad linkelt ábra, de igazábbi semmit nem mond műszakilag, csak az alkalmazás javasolt körülményeit határolja be..

Engem inkább az érdekelne, hogy miként változik pl egy 15W, 10W, 5W, 0W olaj viszkozitása, mondjuk -40 és +5 Celsius fok között.

Mint pl ez:

ViscosityVsTemperature.jpg

vagy ez:

tdtgcetc.jpg

T vsz!

"... tökmindegy melyiket választod ,,."

Tárgyi tévedés.

Várom a javaslatokat... :icon10:

Én egyébként a 0W felé tendálok.

Csak egy netes boltban találtam (0W40 Titaniumot), itt:

http://alkatreszek.hu

Ez megbízható forrás olaj szempontból?

Szervóolajat már vettem itt...

Ez a két lehetőség van még ami szimpatikus:

http://olajshop.hu

vagy

http://the-filtershop.com

Utóbbi azért is szimpatikus, mert még taglalják is miről ismerszik meg az eredeti kanna...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.