Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

Megjött a szervóolaj.

Kösz az infót mantec!

Meg a többieknek is, akik felhozták a témát.

https://lh6.googleusercontent.com/-cxiwnOjJrnc/VBLQ3Gv_7vI/AAAAAAAAFiI/QosrO2XCh88/s512/DSC_0661.jpg

Hm, akkor most a szervóolaj cserés egy idő után vagy a szintet kell ellenőrizni és utánatölteni, ha alacsony? És mi a megfelelő szint? Úgy látom, hogy kb. a tartály több, mint háromnegyedig van. Ennyi, amióta nálam van az autó, több, mint egy éve. Kinyitni még nem nyitottam ki a tartályt.

Link to comment
Megosztás:

Hm, akkor most a szervóolaj cserés egy idő után vagy a szintet kell ellenőrizni és utánatölteni, ha alacsony? És mi a megfelelő szint? Úgy látom, hogy kb. a tartály több, mint háromnegyedig van. Ennyi, amióta nálam van az autó, több, mint egy éve. Kinyitni még nem nyitottam ki a tartályt.

Után kell tölteni.

A tartály kupakján van egy nívópálca rész.

Nekem annak a végén van egy kb 1 centis kisebb átmérőjű rész. Az a nívó, nálam tök száraz volt. Nekem a tartályon is van min-max jelzés. Bár az nem látszik túl jól, de talán 1 cm-el van alatta...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Anno írta itt Valaki a fórumon,hogy a motor beröffenése után pár másodperc eltelik,mire kialszik az olajnyomás lámpa a műszeregységen.

Akkor azt a választ kapta,hogy valami szelep a felelős a dologért.

Hol található ez a szelep?,mi a pontos neve?

Olaj csere előtt állok,és akkor már ránéznék erre a dologra is,mert nekem is pár másodperc után alszik ki a lámpa indítás után.

Illetve valaki azt írta,hogy be kell építeni egy visszacsapó szelepet,és talán megoldódik a problem.

Ezt hova célszerű beépíteni? Y17dt-m van.

Előre is köszönöm a segítséget !

Link to comment
Megosztás:

Most már valaki homályosítson fel...

Sehol se találom leírva, hogy az ENEOS Premium Hyper 5w40-nek van Dexos2 jóváhagyása.

http://www.enpo.eu/mediaupload/pdf_files/ENEOS_5W40.PDF

Itt pl nincs feltüntetve.

Többen mondtátok hogy a flakonon ott a címke, efelől nincs kétségem.

Ha jól emlékszem a szerelőmnél a hordón is láttam dexos2 címkét (a 10W40-es hordón értelemszerűen nem volt).

De hol lehet ennek hitelt érdemlően utánanézni?

Eneos magyar oldalon a jóváhagyás szerinti keresésben, viszont a termékoldalon már nincs ott.

Van valami hivatalos oldal, ahol utána lehet nézni a dexos2-t teljesítő olajoknak?

T mantec?

http://www.centerforqa.com/gm/dexos2-brands

Ez valamiféle hivatalos oldal, de itt sincs Eneos... :blink:

Most akkor hogy is van ez? :huh:

Nem teljesen ehhez kapcsolódóan néhány követelmény/paraméter a Dexos2-ből, azt személtetve, hogy itt (közel) nem (csak) a viszkozitási osztályokról, illetve a "jól ken - rosszul ken" valamint a "jól/rosszabbul indul hidegben" jelenségről van szó. Csak úgy mert találtam :)

"magas hőmérsékleten vizsgált lerakódási teszt"

"iszapképződés alacsony hőmérsékleten"

"speciális gyári GM-követelmények:

olajelválás tartóssági teszt

levegő-elválási teszt

szelepvezérlés-kopásteszt"

Link to comment
Megosztás:

Üdv. mindenkinek!

Esedékes lesz az olajcserém és olyan gondolatom támadt, hogy az előző cseréknél kimaradt kb. fél litereket összeöntöm és felhasználom őket. A legrégebbi kb. 2,5 éves.

Természetesen az olaj egyféle (Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5W30), és ugyan felbontott, de végig visszazárt flakonokban tartottam őket.

Nem is feltétlenül a spórolás miatt, hanem sajnálom kárba veszni hagyni, kidobni.

Eretnekség ezt a motorba önteni? Felbontva elkezdett már a felhasználhatósgi szint alá oxidálódni?

Link to comment
Megosztás:

Üdv. mindenkinek!

Esedékes lesz az olajcserém és olyan gondolatom támadt, hogy az előző cseréknél kimaradt kb. fél litereket összeöntöm és felhasználom őket. A legrégebbi kb. 2,5 éves.

Természetesen az olaj egyféle (Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5W30), és ugyan felbontott, de végig visszazárt flakonokban tartottam őket.

Nem is feltétlenül a spórolás miatt, hanem sajnálom kárba veszni hagyni, kidobni.

Eretnekség ezt a motorba önteni? Felbontva elkezdett már a felhasználhatósgi szint alá oxidálódni?

Én mindig az eggyel régebbit töltöm bele, és utána csak rá a frisset. (persze ha közben nem váltottam)

Eddigi kipróbál márkák: Castrol Magnatec C3 5W-40 1x, Shell Helix ultra 5W-40 1x, Castrol Edge 0W-30 3x, GM dexos2 5W-30 2x, Eneos hyper premium 5W-40 1x.

Egyenlőre maradok az ENEOS-nál. A legjobb olaj a Edge volt, csak nehéz volt beszerezni, és helyben drága volt. A GM olcsó, és NEM jó!(ette a kocsi, pedig elötte a 0W-30-ból semmi sem fogyott!)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én mindig az eggyel régebbit töltöm bele, és utána csak rá a frisset. (persze ha közben nem váltottam)

Eddigi kipróbál márkák: Castrol Magnatec C3 5W-40 1x, Shell Helix ultra 5W-40 1x, Castrol Edge 0W-30 3x, GM dexos2 5W-30 2x, Eneos hyper premium 5W-40 1x.

Egyenlőre maradok az ENEOS-nál. A legjobb olaj a Edge volt, csak nehéz volt beszerezni, és helyben drága volt. A GM olcsó, és NEM jó!(ette a kocsi, pedig elötte a 0W-30-ból semmi sem fogyott!)

Igen, ez a legjobb, csak nekem most összegyűlt 4 felhasználatlan maradékom. Mindig úgy voltam vele, hogy jó lesz utántöltésre, de sosem kellett. :icon1:

Kb. 6-8 havonta cserélem az olajat (amikor összegyűlik a 10-12 ezer km), úgyhogy a legutolsó maradék idén februári. Ennyi idő alatt gondolom azért nem „pimpósodott” meg. A régebbiek lehetnek esetleg véleményesek.

Link to comment
Megosztás:

Igen, ez a legjobb, csak nekem most összegyűlt 4 felhasználatlan maradékom. Mindig úgy voltam vele, hogy jó lesz utántöltésre, de sosem kellett. :icon1:

Kb. 6-8 havonta cserélem az olajat (amikor összegyűlik a 10-12 ezer km), úgyhogy a legutolsó maradék idén februári. Ennyi idő alatt gondolom azért nem „pimpósodott” meg. A régebbiek lehetnek esetleg véleményesek.

Nyugodtan öntsd bele, 5 év a hivatalos szavatossági idő, ha visszazártad a flakont (visszacsavartad a kupakot) és értelemszerűen nem nyirkos helyen, vagy tűző napon tároltad, akkor el kell állnia ennyi ideig. Én is mindig beleöntöm a megmaradó mennyiséget a következő cserénél. :)

Link to comment
Megosztás:

T harmlevi!

"... 5 év ..."

A töltéstől számítva, bontatlanul.

Kinyitva egy év.

Induljunk ki egy átlagos autótulajdonosból. Megveszi az olajat, betölti, megmarad belőle valamennyi.

Emberünk nem megy sokat, legközelebbi olajcsere 1 év múlva. Beleönti az előzőleg megmaradt olajat, hiszen kinyitva még 1 évig jó (+ még valamennyi frisset). Újra megtesz egy évet a következő cseréig.

Ekkor a maradék olaj 1 évet töltött a csomagban felbontva, majd 1 évet a motorban használat közben.

Okozhat-e ez neki problémát?

De kérdezhetem másképp is. Ha másfél éve felbontott olajjal tölti utána a hiányzó mennyiséget, és 3 hónap múlva olajcsere következik, az okozhat-e gondot? (a fenti esethez képest itt 3 hónappal rövidebb az olaj életpályája)

Természetesen ezek mind csak elméleti kérdések, de biztosan van, aki így használja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ajánlásra lenne szükségem tőletek motorolaj ügyben.

Új kora óta van nálam az autó, Z14XEP motoros G Astra Caravan. 8 ezer kilóméter után lett csinálva egy korábbi csere, egyébként 10 ezrenkénti rendszereséggel, így most lenne soron a nyolcadik olajcseréje. Garanciás koráig Shell Helix xy olajat öntöttek bele 10W40-est. Ezenkívül járt már Mobil1, Aral, ÖMV, MOL, gyártású, viszont 5W40-esek.Csak az első cseréig volt olajfogyás tapasztalható (mármint a nívópálcán észlelhető mértékű).

Röviden, mit ajánlotok, esetleg, hogy honnan? Azt tudom, hogy GM és Tescó-s vagy inkább ott vásárolhatók nem tanácsoltak. Fenntartásom a Castrollal van (egy régi termék ürügyén). Szívem mélyén a Fuchs felé hajlok, de ha bárkinek bármi pro vagy kontra véleménye van, nos várom!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ajánlásra lenne szükségem tőletek motorolaj ügyben.

Új kora óta van nálam az autó, Z14XEP motoros G Astra Caravan. 8 ezer kilóméter után lett csinálva egy korábbi csere, egyébként 10 ezrenkénti rendszereséggel, így most lenne soron a nyolcadik olajcseréje. Garanciás koráig Shell Helix xy olajat öntöttek bele 10W40-est. Ezenkívül járt már Mobil1, Aral, ÖMV, MOL, gyártású, viszont 5W40-esek.Csak az első cseréig volt olajfogyás tapasztalható (mármint a nívópálcán észlelhető mértékű).

Röviden, mit ajánlotok, esetleg, hogy honnan? Azt tudom, hogy GM és Tescó-s vagy inkább ott vásárolhatók nem tanácsoltak. Fenntartásom a Castrollal van (egy régi termék ürügyén). Szívem mélyén a Fuchs felé hajlok, de ha bárkinek bármi pro vagy kontra véleménye van, nos várom!

Én most eneost használok. GM-et nem ajánlom (én, de másnak jó, nekem azt eszi, de nagyon, az ENEOSt nem). Amúgy bármi nagyobb gyártó olaja jó lehet... ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ajánlásra lenne szükségem tőletek motorolaj ügyben.

Új kora óta van nálam az autó, Z14XEP motoros G Astra Caravan. 8 ezer kilóméter után lett csinálva egy korábbi csere, egyébként 10 ezrenkénti rendszereséggel, így most lenne soron a nyolcadik olajcseréje. Garanciás koráig Shell Helix xy olajat öntöttek bele 10W40-est. Ezenkívül járt már Mobil1, Aral, ÖMV, MOL, gyártású, viszont 5W40-esek.Csak az első cseréig volt olajfogyás tapasztalható (mármint a nívópálcán észlelhető mértékű).

Röviden, mit ajánlotok, esetleg, hogy honnan? Azt tudom, hogy GM és Tescó-s vagy inkább ott vásárolhatók nem tanácsoltak. Fenntartásom a Castrollal van (egy régi termék ürügyén). Szívem mélyén a Fuchs felé hajlok, de ha bárkinek bármi pro vagy kontra véleménye van, nos várom!

Én ENEOS 5W30-at használok. Nincs mérhető olajfogyás, és minden rendben a kocsival / 168000 km /. A szerelőmnek is nagyon jó véleménye van róla.

Link to comment
Megosztás:

Mennyi km van benne, s mennyit pályázol?

Nálam 140e és a táv kb 50% pálya... Ha országúton 90-es tempóval használtam, akkor nekem sem fogyott a GM.

Augusztusban mentem zsinórban 6 nap alatt 3600 km-t maximális terheléssel, ahol lehetett 130-140-150 között, volt amikor unatkoztam és leellenőriztem a végsebességét is. Nem látszik fogyasztás a pálcán, 168000km van benne :)!

Link to comment
Megosztás:

Mennyi km van benne, s mennyit pályázol?

Nálam 140e és a táv kb 50% pálya... Ha országúton 90-es tempóval használtam, akkor nekem sem fogyott a GM.

Nekem most novemberben lesz 7 éves a kocsim.Volt már benne mindenféle méregdrága olaj, de miután megpróbáltam a GM olajat és nem vettem észre különbséget maradtam ennél.Kezdetektől fogva 5w30 van benne.

Javarészt városban használom a kocsit, Pesten. Viszont most nyáron voltam vele Sartin és egy a nívó pálcán ugyan ott állt az olaj szintje mikor itthon megnéztem.Pedig az egy elég hosszú út volt .Oda 18 óra , vissza 17 volt és egybe nyomtam le.Plussz még ott is járkáltam vele rendesen.Tehát én úgy vagyok vele hogy inkább cserélem akár 8000Km-ént az olajat mint hogy vegyek megint 15000Ft-ért és csak évente cseréljem.

Sőt mióta átálltam a GM olajra, azóta mindenből csak gyárit veszek.Gyetya, szűrők stb....Most van a kocsimban 83500Km.

Módosítva : DM101
Link to comment
Megosztás:

Mérhetetlenül szomorú vagyok, mert a Bertone elkezdte enni az olajat. Méghozzá nem is keveset, 4000km alatt 1 litert. Azt mondjuk hozzá kell tennem hogy ennek a 4000km-nek a 20%-ban jóval 180 feletti tempóval közlekedtem... most kicsit aggódom, visszább veszek a tempóból és meglátjuk úgy is fogy-e.

Link to comment
Megosztás:

:) És mennyi volt a vége? :)

Síkon 188-190 között óra szerint, itt néztem a GPS-t is közben, 178-at mutatott, H-nál ez a gyári adat z14xep-re, így hozta az ígéretet. Az egyik leejtőn az órán megérintette a 200-at is, itt nem tudtam a GPS-re nézni, mert valami "gagyi" A6 quattro kijött elém, vissza kellett lassítani... :D :( Nagyon elégedett voltam a géppel az út (utak) után, 70%-ban a maximális terhelésen vagy afölött ( 3fő+a többi rész tetőig pakolva+ box csurig, majd a utolsó két napon box nélkül de utánfutóval szintén mindenhol tele) ment, nem tudom, hogyan esett neki a sok megpróbáltatás, de semmilyen hiba nem jött elő... :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.