outsider Elküldve Szeptember12, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember12, 2014 Megjött a szervóolaj. Kösz az infót mantec! Meg a többieknek is, akik felhozták a témát. https://lh6.googleusercontent.com/-cxiwnOjJrnc/VBLQ3Gv_7vI/AAAAAAAAFiI/QosrO2XCh88/s512/DSC_0661.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
kukori Elküldve Szeptember12, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember12, 2014 Megjött a szervóolaj. Kösz az infót mantec! Meg a többieknek is, akik felhozták a témát.https://lh6.googleusercontent.com/-cxiwnOjJrnc/VBLQ3Gv_7vI/AAAAAAAAFiI/QosrO2XCh88/s512/DSC_0661.jpg Hm, akkor most a szervóolaj cserés egy idő után vagy a szintet kell ellenőrizni és utánatölteni, ha alacsony? És mi a megfelelő szint? Úgy látom, hogy kb. a tartály több, mint háromnegyedig van. Ennyi, amióta nálam van az autó, több, mint egy éve. Kinyitni még nem nyitottam ki a tartályt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Szeptember12, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember12, 2014 Hm, akkor most a szervóolaj cserés egy idő után vagy a szintet kell ellenőrizni és utánatölteni, ha alacsony? És mi a megfelelő szint? Úgy látom, hogy kb. a tartály több, mint háromnegyedig van. Ennyi, amióta nálam van az autó, több, mint egy éve. Kinyitni még nem nyitottam ki a tartályt. Után kell tölteni. A tartály kupakján van egy nívópálca rész. Nekem annak a végén van egy kb 1 centis kisebb átmérőjű rész. Az a nívó, nálam tök száraz volt. Nekem a tartályon is van min-max jelzés. Bár az nem látszik túl jól, de talán 1 cm-el van alatta... Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve Szeptember12, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember12, 2014 Sziasztok! Anno írta itt Valaki a fórumon,hogy a motor beröffenése után pár másodperc eltelik,mire kialszik az olajnyomás lámpa a műszeregységen. Akkor azt a választ kapta,hogy valami szelep a felelős a dologért. Hol található ez a szelep?,mi a pontos neve? Olaj csere előtt állok,és akkor már ránéznék erre a dologra is,mert nekem is pár másodperc után alszik ki a lámpa indítás után. Illetve valaki azt írta,hogy be kell építeni egy visszacsapó szelepet,és talán megoldódik a problem. Ezt hova célszerű beépíteni? Y17dt-m van. Előre is köszönöm a segítséget ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Szeptember12, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember12, 2014 Most már valaki homályosítson fel... Sehol se találom leírva, hogy az ENEOS Premium Hyper 5w40-nek van Dexos2 jóváhagyása. http://www.enpo.eu/mediaupload/pdf_files/ENEOS_5W40.PDF Itt pl nincs feltüntetve. Többen mondtátok hogy a flakonon ott a címke, efelől nincs kétségem. Ha jól emlékszem a szerelőmnél a hordón is láttam dexos2 címkét (a 10W40-es hordón értelemszerűen nem volt). De hol lehet ennek hitelt érdemlően utánanézni? Eneos magyar oldalon a jóváhagyás szerinti keresésben, viszont a termékoldalon már nincs ott. Van valami hivatalos oldal, ahol utána lehet nézni a dexos2-t teljesítő olajoknak? T mantec? http://www.centerforqa.com/gm/dexos2-brands Ez valamiféle hivatalos oldal, de itt sincs Eneos... :blink: Most akkor hogy is van ez? :huh: Nem teljesen ehhez kapcsolódóan néhány követelmény/paraméter a Dexos2-ből, azt személtetve, hogy itt (közel) nem (csak) a viszkozitási osztályokról, illetve a "jól ken - rosszul ken" valamint a "jól/rosszabbul indul hidegben" jelenségről van szó. Csak úgy mert találtam :) "magas hőmérsékleten vizsgált lerakódási teszt" "iszapképződés alacsony hőmérsékleten" "speciális gyári GM-követelmények: olajelválás tartóssági teszt levegő-elválási teszt szelepvezérlés-kopásteszt" Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Szeptember13, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember13, 2014 T outsider! Imy topictárs már ilyet használ. Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Szeptember14, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember14, 2014 Üdv. mindenkinek! Esedékes lesz az olajcserém és olyan gondolatom támadt, hogy az előző cseréknél kimaradt kb. fél litereket összeöntöm és felhasználom őket. A legrégebbi kb. 2,5 éves. Természetesen az olaj egyféle (Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5W30), és ugyan felbontott, de végig visszazárt flakonokban tartottam őket. Nem is feltétlenül a spórolás miatt, hanem sajnálom kárba veszni hagyni, kidobni. Eretnekség ezt a motorba önteni? Felbontva elkezdett már a felhasználhatósgi szint alá oxidálódni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Szeptember14, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember14, 2014 Üdv. mindenkinek! Esedékes lesz az olajcserém és olyan gondolatom támadt, hogy az előző cseréknél kimaradt kb. fél litereket összeöntöm és felhasználom őket. A legrégebbi kb. 2,5 éves. Természetesen az olaj egyféle (Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5W30), és ugyan felbontott, de végig visszazárt flakonokban tartottam őket. Nem is feltétlenül a spórolás miatt, hanem sajnálom kárba veszni hagyni, kidobni. Eretnekség ezt a motorba önteni? Felbontva elkezdett már a felhasználhatósgi szint alá oxidálódni? Én mindig az eggyel régebbit töltöm bele, és utána csak rá a frisset. (persze ha közben nem váltottam) Eddigi kipróbál márkák: Castrol Magnatec C3 5W-40 1x, Shell Helix ultra 5W-40 1x, Castrol Edge 0W-30 3x, GM dexos2 5W-30 2x, Eneos hyper premium 5W-40 1x. Egyenlőre maradok az ENEOS-nál. A legjobb olaj a Edge volt, csak nehéz volt beszerezni, és helyben drága volt. A GM olcsó, és NEM jó!(ette a kocsi, pedig elötte a 0W-30-ból semmi sem fogyott!) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Szeptember14, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember14, 2014 Én mindig az eggyel régebbit töltöm bele, és utána csak rá a frisset. (persze ha közben nem váltottam) Eddigi kipróbál márkák: Castrol Magnatec C3 5W-40 1x, Shell Helix ultra 5W-40 1x, Castrol Edge 0W-30 3x, GM dexos2 5W-30 2x, Eneos hyper premium 5W-40 1x. Egyenlőre maradok az ENEOS-nál. A legjobb olaj a Edge volt, csak nehéz volt beszerezni, és helyben drága volt. A GM olcsó, és NEM jó!(ette a kocsi, pedig elötte a 0W-30-ból semmi sem fogyott!) Igen, ez a legjobb, csak nekem most összegyűlt 4 felhasználatlan maradékom. Mindig úgy voltam vele, hogy jó lesz utántöltésre, de sosem kellett. :icon1: Kb. 6-8 havonta cserélem az olajat (amikor összegyűlik a 10-12 ezer km), úgyhogy a legutolsó maradék idén februári. Ennyi idő alatt gondolom azért nem „pimpósodott” meg. A régebbiek lehetnek esetleg véleményesek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Szeptember14, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember14, 2014 Nekem az rémlik, hogy egy bontott olaj szavatossági ideje egy év. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Szeptember14, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember14, 2014 T outsider! Imy topictárs már ilyet használ. T mantec! Ezt tudom. A kérdés sajnos nem ez volt. Ennyi lenne a folyamat, rá kell írni a flakonra és kész? Máshol eddig én nem láttam a dexos2-t. Persze ez nem azt jelenti hogy nincs (vagy hogy ez nem jó olaj ettől), mielőtt valaki belemagyarázná a mondandómba... Link to comment Megosztás: More sharing options...
harmlevi Elküldve Szeptember16, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember16, 2014 Igen, ez a legjobb, csak nekem most összegyűlt 4 felhasználatlan maradékom. Mindig úgy voltam vele, hogy jó lesz utántöltésre, de sosem kellett. :icon1: Kb. 6-8 havonta cserélem az olajat (amikor összegyűlik a 10-12 ezer km), úgyhogy a legutolsó maradék idén februári. Ennyi idő alatt gondolom azért nem „pimpósodott” meg. A régebbiek lehetnek esetleg véleményesek. Nyugodtan öntsd bele, 5 év a hivatalos szavatossági idő, ha visszazártad a flakont (visszacsavartad a kupakot) és értelemszerűen nem nyirkos helyen, vagy tűző napon tároltad, akkor el kell állnia ennyi ideig. Én is mindig beleöntöm a megmaradó mennyiséget a következő cserénél. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Szeptember16, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember16, 2014 T harmlevi! "... 5 év ..." A töltéstől számítva, bontatlanul. Kinyitva egy év. Link to comment Megosztás: More sharing options...
andris83 Elküldve Szeptember16, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember16, 2014 T harmlevi! "... 5 év ..." A töltéstől számítva, bontatlanul. Kinyitva egy év. Induljunk ki egy átlagos autótulajdonosból. Megveszi az olajat, betölti, megmarad belőle valamennyi. Emberünk nem megy sokat, legközelebbi olajcsere 1 év múlva. Beleönti az előzőleg megmaradt olajat, hiszen kinyitva még 1 évig jó (+ még valamennyi frisset). Újra megtesz egy évet a következő cseréig. Ekkor a maradék olaj 1 évet töltött a csomagban felbontva, majd 1 évet a motorban használat közben. Okozhat-e ez neki problémát? De kérdezhetem másképp is. Ha másfél éve felbontott olajjal tölti utána a hiányzó mennyiséget, és 3 hónap múlva olajcsere következik, az okozhat-e gondot? (a fenti esethez képest itt 3 hónappal rövidebb az olaj életpályája) Természetesen ezek mind csak elméleti kérdések, de biztosan van, aki így használja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
caravan Elküldve Szeptember20, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2014 Sziasztok! Ajánlásra lenne szükségem tőletek motorolaj ügyben. Új kora óta van nálam az autó, Z14XEP motoros G Astra Caravan. 8 ezer kilóméter után lett csinálva egy korábbi csere, egyébként 10 ezrenkénti rendszereséggel, így most lenne soron a nyolcadik olajcseréje. Garanciás koráig Shell Helix xy olajat öntöttek bele 10W40-est. Ezenkívül járt már Mobil1, Aral, ÖMV, MOL, gyártású, viszont 5W40-esek.Csak az első cseréig volt olajfogyás tapasztalható (mármint a nívópálcán észlelhető mértékű). Röviden, mit ajánlotok, esetleg, hogy honnan? Azt tudom, hogy GM és Tescó-s vagy inkább ott vásárolhatók nem tanácsoltak. Fenntartásom a Castrollal van (egy régi termék ürügyén). Szívem mélyén a Fuchs felé hajlok, de ha bárkinek bármi pro vagy kontra véleménye van, nos várom! Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Szeptember20, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2014 Sziasztok! Ajánlásra lenne szükségem tőletek motorolaj ügyben. Új kora óta van nálam az autó, Z14XEP motoros G Astra Caravan. 8 ezer kilóméter után lett csinálva egy korábbi csere, egyébként 10 ezrenkénti rendszereséggel, így most lenne soron a nyolcadik olajcseréje. Garanciás koráig Shell Helix xy olajat öntöttek bele 10W40-est. Ezenkívül járt már Mobil1, Aral, ÖMV, MOL, gyártású, viszont 5W40-esek.Csak az első cseréig volt olajfogyás tapasztalható (mármint a nívópálcán észlelhető mértékű). Röviden, mit ajánlotok, esetleg, hogy honnan? Azt tudom, hogy GM és Tescó-s vagy inkább ott vásárolhatók nem tanácsoltak. Fenntartásom a Castrollal van (egy régi termék ürügyén). Szívem mélyén a Fuchs felé hajlok, de ha bárkinek bármi pro vagy kontra véleménye van, nos várom! Én most eneost használok. GM-et nem ajánlom (én, de másnak jó, nekem azt eszi, de nagyon, az ENEOSt nem). Amúgy bármi nagyobb gyártó olaja jó lehet... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Szeptember20, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2014 Nekem is Z14XEP van és GM 5w30 -at használok.Nem eszi, és minden ok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
demura Elküldve Szeptember20, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2014 Sziasztok! Ajánlásra lenne szükségem tőletek motorolaj ügyben. Új kora óta van nálam az autó, Z14XEP motoros G Astra Caravan. 8 ezer kilóméter után lett csinálva egy korábbi csere, egyébként 10 ezrenkénti rendszereséggel, így most lenne soron a nyolcadik olajcseréje. Garanciás koráig Shell Helix xy olajat öntöttek bele 10W40-est. Ezenkívül járt már Mobil1, Aral, ÖMV, MOL, gyártású, viszont 5W40-esek.Csak az első cseréig volt olajfogyás tapasztalható (mármint a nívópálcán észlelhető mértékű). Röviden, mit ajánlotok, esetleg, hogy honnan? Azt tudom, hogy GM és Tescó-s vagy inkább ott vásárolhatók nem tanácsoltak. Fenntartásom a Castrollal van (egy régi termék ürügyén). Szívem mélyén a Fuchs felé hajlok, de ha bárkinek bármi pro vagy kontra véleménye van, nos várom! Én ENEOS 5W30-at használok. Nincs mérhető olajfogyás, és minden rendben a kocsival / 168000 km /. A szerelőmnek is nagyon jó véleménye van róla. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Szeptember21, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2014 Nekem is Z14XEP van és GM 5w30 -at használok.Nem eszi, és minden ok. Mennyi km van benne, s mennyit pályázol? Nálam 140e és a táv kb 50% pálya... Ha országúton 90-es tempóval használtam, akkor nekem sem fogyott a GM. Link to comment Megosztás: More sharing options...
harmlevi Elküldve Szeptember21, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2014 Mennyi km van benne, s mennyit pályázol? Nálam 140e és a táv kb 50% pálya... Ha országúton 90-es tempóval használtam, akkor nekem sem fogyott a GM. Augusztusban mentem zsinórban 6 nap alatt 3600 km-t maximális terheléssel, ahol lehetett 130-140-150 között, volt amikor unatkoztam és leellenőriztem a végsebességét is. Nem látszik fogyasztás a pálcán, 168000km van benne :)! Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Szeptember21, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2014 (edited) Mennyi km van benne, s mennyit pályázol? Nálam 140e és a táv kb 50% pálya... Ha országúton 90-es tempóval használtam, akkor nekem sem fogyott a GM. Nekem most novemberben lesz 7 éves a kocsim.Volt már benne mindenféle méregdrága olaj, de miután megpróbáltam a GM olajat és nem vettem észre különbséget maradtam ennél.Kezdetektől fogva 5w30 van benne. Javarészt városban használom a kocsit, Pesten. Viszont most nyáron voltam vele Sartin és egy a nívó pálcán ugyan ott állt az olaj szintje mikor itthon megnéztem.Pedig az egy elég hosszú út volt .Oda 18 óra , vissza 17 volt és egybe nyomtam le.Plussz még ott is járkáltam vele rendesen.Tehát én úgy vagyok vele hogy inkább cserélem akár 8000Km-ént az olajat mint hogy vegyek megint 15000Ft-ért és csak évente cseréljem. Sőt mióta átálltam a GM olajra, azóta mindenből csak gyárit veszek.Gyetya, szűrők stb....Most van a kocsimban 83500Km. Módosítva Szeptember21, 2014 : DM101 Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Szeptember21, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2014 Mérhetetlenül szomorú vagyok, mert a Bertone elkezdte enni az olajat. Méghozzá nem is keveset, 4000km alatt 1 litert. Azt mondjuk hozzá kell tennem hogy ennek a 4000km-nek a 20%-ban jóval 180 feletti tempóval közlekedtem... most kicsit aggódom, visszább veszek a tempóból és meglátjuk úgy is fogy-e. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve Szeptember21, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2014 Augusztusban mentem zsinórban 6 nap alatt 3600 km-t maximális terheléssel, ahol lehetett 130-140-150 között, volt amikor unatkoztam és leellenőriztem a végsebességét is. Nem látszik fogyasztás a pálcán, 168000km van benne :)! :) És mennyi volt a vége? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
harmlevi Elküldve Szeptember21, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2014 :) És mennyi volt a vége? :) Síkon 188-190 között óra szerint, itt néztem a GPS-t is közben, 178-at mutatott, H-nál ez a gyári adat z14xep-re, így hozta az ígéretet. Az egyik leejtőn az órán megérintette a 200-at is, itt nem tudtam a GPS-re nézni, mert valami "gagyi" A6 quattro kijött elém, vissza kellett lassítani... :D :( Nagyon elégedett voltam a géppel az út (utak) után, 70%-ban a maximális terhelésen vagy afölött ( 3fő+a többi rész tetőig pakolva+ box csurig, majd a utolsó két napon box nélkül de utánfutóval szintén mindenhol tele) ment, nem tudom, hogyan esett neki a sok megpróbáltatás, de semmilyen hiba nem jött elő... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Szeptember22, 2014 Megoszt Elküldve Szeptember22, 2014 asszem nekem is valahol 185-190 volt a vége az xep-nek Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts