Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2014. 08. 27. at 10:16, ftamas0201 írta:

Köszönöm a válaszod, szerintem megpróbálkozok egy 5W30 motorolajjal, még 3.000 km van cseréig de nem hiszem hogy megvárom. Esetleg konkrét típust tudsz ajánlani hogy melyik gyártótól lehetne a legjobbat?

Ha a 40-est ette, nem biztos hogy én mernék 30-asra váltani...

De ez csak az én véleményem.

Elküldve (edited)
  On 2014. 08. 27. at 11:10, outsider írta:

Ha a 40-est ette, nem biztos hogy én mernék 30-asra váltani...

De ez csak az én véleményem.

Most nézem.. jól elírtam, 5w40et akartam írni.. Viszont azt hallottam most valamikor hogy különbség van olaj és olaj között. Szoval 10w40 castrol olajat eszi de pl egy másik fajta 10w40-et már nem. Ennek a szóbeszédnek van valóság alapja?

Módosítva : ftamas0201
Elküldve
  On 2014. 08. 27. at 11:20, ftamas0201 írta:

Most nézem.. jól elírtam, 5w40et akartam írni.. Viszont azt hallottam most valamikor hogy különbség van olaj és olaj között. Szoval 10w40 castrol olajat eszi de pl egy másik fajta 10w40-et már nem. Ennek a szóbeszédnek van valóság alapja?

Van különbség.

Nekem a 0W-30-as Edgedt nem ette. Áttértem 5W-30 GM Dexos2-re ette (~15e km alatt 1l elfogyott)... Most 5W-40 ENEOS van benne, és abból eddig 2dl-t öntöttem bele ~13e km alatt (mert a 4. csíkon szeretem tartani az olajszintet)

Elküldve
  On 2014. 08. 27. at 11:42, imy írta:

Van különbség.

Nekem a 0W-30-as Edgedt nem ette. Áttértem 5W-30 GM Dexos2-re ette (~15e km alatt 1l elfogyott)... Most 5W-40 ENEOS van benne, és abból eddig 2dl-t öntöttem bele ~13e km alatt (mert a 4. csíkon szeretem tartani az olajszintet)

Azért 15e km alatt 1L-re azt mondani, hogy ette, enyhe túlzás. :D

Elküldve
  On 2014. 08. 27. at 11:42, imy írta:

Van különbség.

Nekem a 0W-30-as Edgedt nem ette. Áttértem 5W-30 GM Dexos2-re ette (~15e km alatt 1l elfogyott)... Most 5W-40 ENEOS van benne, és abból eddig 2dl-t öntöttem bele ~13e km alatt (mert a 4. csíkon szeretem tartani az olajszintet)

Értem, köszönöm szépen, akkor még átgondolom a következőekben hogy mi is legyen meg azért rákérdezek a szerelőnél is akihez járni szoktam. Én is szeretem a 4. szinten tartani. :)

Elküldve
  On 2014. 08. 27. at 10:16, ftamas0201 írta:

Köszönöm a válaszod, szerintem megpróbálkozok egy 5W30 motorolajjal, még 3.000 km van cseréig de nem hiszem hogy megvárom. Esetleg konkrét típust tudsz ajánlani hogy melyik gyártótól lehetne a legjobbat?

5w40-ből pl Eneos, Fuchs, Castrol Edge/Titanium (vagy mi az új generáció neve), Mobil, Motul, Liqui Moly, Mequin...

Elküldve
  On 2014. 08. 25. at 8:07, Janó32 írta:

A 10-es olajból nálam sem fogyott... Csakhogy a Z-s motorba 5w-s való elvileg... Abból már azért csipeget...

Akkor tényleg nem tudom, hogy mi legyen. Ma viszem el egy szervízbe, anyum volt osztálytársa a tulaj. Hátha ő tud mondani valamit. Nagybátyám is azt mondta, hogy a dugattyúk körül lehet a gond, de az meg sem fordult a fejemben, hogy rossz olajat töltünk bele....

Elküldve
  On 2014. 08. 28. at 10:09, MaXiMkA írta:

Akkor tényleg nem tudom, hogy mi legyen. Ma viszem el egy szervízbe, anyum volt osztálytársa a tulaj. Hátha ő tud mondani valamit. Nagybátyám is azt mondta, hogy a dugattyúk körül lehet a gond, de az meg sem fordult a fejemben, hogy rossz olajat töltünk bele....

A gyári előírás egyértelmű.

Persze mindig van olyan szerelő, szervíz aki "jobban" tudja, és "jó az bele"...

Az ilyeneket én kerülni szoktam...

Elküldve

Hello.

Az lenne a kérdésem,hogy x18xe1 be milyen olajat ajánlanátok.

160.000 km van a kocsiban.

Nem rég lett cserélve liqi moly ra de ezzel irdatlanul csattodnak a tőkék.

Elküldve

10W-40, esetemben ha jól rémlik Mobil1 a márka. Csendes és az olajfogyasztás is jelentéktelen. (X18XE1, ~178e km)

  On 2014. 09. 03. at 9:54, Dasi írta:

Hello.
Az lenne a kérdésem,hogy x18xe1 be milyen olajat ajánlanátok.
160.000 km van a kocsiban.
Nem rég lett cserélve liqi moly ra de ezzel irdatlanul csattodnak a tőkék.

Elküldve
  On 2014. 09. 03. at 10:27, Dannert írta:

10W-40, esetemben ha jól rémlik Mobil1 a márka. Csendes és az olajfogyasztás is jelentéktelen. (X18XE1, ~178e km)

Köszi a választ.

Milyen minősítésnek kell megfelelnie?

Elküldve

T Dannert!

"... 10W-40 ... Mobil1 ..."

Az ExxonMobil konszern Mobil 1 terméksorában nincs 10W-40 viszkozitási osztályba tartozó motorolaj.

És nem véletlenül.

Elküldve
  On 2014. 09. 03. at 10:34, ftamas0201 írta:

Sziasztok. A nívós pálcán egy sáv vagy rovátka vagy minek mondják az kb hány dl olajat jelent?

Min és Max között pont egy liter. Innentől kezdve nagyjából meg tudod saccolni a mennyiséget....

Elküldve
  On 2014. 09. 03. at 9:54, Dasi írta:

Hello.

Az lenne a kérdésem,hogy x18xe1 be milyen olajat ajánlanátok.

160.000 km van a kocsiban.

Nem rég lett cserélve liqi moly ra de ezzel irdatlanul csattodnak a tőkék.

Mobil S 2000 X1 10W-40 :icon13:

  • Like 2
Elküldve

T ftamas0201!

A márka egy Mo-i autóalkatrész kereskedő cég saját márkája.

A terméksor a Mol terméksorából a kevésbé kurrens darabokat tartalmazza.

Új piaci belépőhöz képest - még a csomagoló cégek között is - a termék jelentősen túl van árazva.

Elküldve (edited)

Vettem olajat utántöltésre, mert sajnos kell...

A TESCO-ban vettem (nem röhög) egy literes Castrol Magnatec C3 5W40-et.

Gondoltam egy nagy áruházlánc is csak tiszta helyről vásárolja az olajat.

A flakon megfelel az összes eredetiséget jelző kritériumnak.

A kupak a zárógyűrűnél feliratos, valamint a teteje is az:

N_vtelen3.png

Hologramos címke van rajta, illetve a " Feel me" címke érdes, ahogy annak lennie kell:

P1016333.JPG

4984546_794d23b79d36031fbb1f14d8e6f72a52

A kupak zárógyűrűje jó erősen zárt, fel is szakadt, ahogy letekertem.

Emellett a kupak alatt zárófólia is volt rajta. (a zárófólia nem volt feliratos, hologramos, nemtom annak milyennek kell lenni)

Dexos 2 címke stb.

Tehát feltételezem, hogy eredeti.

Ami egyből feltűnt, hogy más a szaga, mint annak amit olajcserekor a motorba töltöttek, és elvileg ugyanúgy Castrol és ugyanez a típus.

Annak más volt a csomagolása, egy régebbi töltés volt, elvileg még nem Dexos2. kép1 , kép2, kép3

Ennek a szaga sokkal látjosabb mondhatni "kellemesebb", mint az újonnan vett feltételezhetően eredeti Castrolnak.

Az újnak a szaga a korábban a motorban lévő GM 10W40-éhez hasonlít inkább, bár nincs olyan erős.

Létezik, hogy ennyire különböző legyen a két olaj?

Leegyszerűsítve a kérdést, lehet hogy az olajcserekor betöltött olaj hamis?

Mióta beletöltöttem a hiányzó nem kis mennyiséget, az autó mintha lomhábbá vált volna.

Bár nem tudom, hogy van-e összefüggés.

Kevesebb olajjal jobban ment a gép :D

1,5-2 csíkon volt az olaj, akkor egész fürge volt.

Miután rátöltöttem 4. csíkig mintha betompult volna.

A nívópálcán illetve a beöntő nyíláson semmi rendellenesség nem látszik (hogy összeveszett volna a két olaj).

Létezhet hogy az olajszivattyúval van valami?

Nem bírja szállítani a több olajat? :D

Módosítva : outsider
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.