Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

6-os váltó , osztómű , 4x4


Zorro_16V

Recommended Posts

Ami mindíg is érdekelt a témában, csak nem merted megkérdezni ... :D

Engem pl. érdekelne, hogy érzésre mennyivel jobb-rosszabb a 6-os váltó áttételezése (pl. gyorsuláskor) az 5-ösnél, szerelt-e valaki ilyet utólag az autójába, pontosan mi a gyenge pontja a 4x4-nek, stb...

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 111
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Van 1 emberem, aki nagyon ott van ebben a témában, majd szólok neki, hogy kreáljon egy cikket.

A 6gang első előnye pl. hogy 120-140es tempónál 6osban "alapjáraton" tudsz autózni. Utólagos beépítése nem minden esetben van jótékony hatással, mert pl. egy C20NE alap motor nem fogja elbírni, a C20XE meg olyan határeset. Ezt a turbóshoz méretezték, 280Nm nyomatékra, meg a 20xLe teljesítményre.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Ez a téma néhányszor már felmerült... Én utólag tetettem a C20XE 4x4-be egy 6-os váltót. Elég jól bírja!!!

Tudtommal Ugrifüles pedig a C20NE-be tett 6-os váltót, azt ő tudja, hogy megy...

Hogy mi a 4x4 gyenge pontja? Nekem a nyomástároló tartály bizonyult a leggyengébb pontnak, már a harmadik van benne ( 3 év alatt). A legutolsó jónak tűnik, főleg így télen király...

Sziasztok

Ny.Péter

Link to comment
Megosztás:

Hogy mi a 4x4 gyenge pontja? Nekem a nyomástároló tartály bizonyult a leggyengébb pontnak, már a harmadik van benne ( 3 év alatt). A legutolsó jónak tűnik, főleg így télen király...

Természetesen bontott cumokról beszél ugye? Mert az elég gáz lenne ,ha a gyári újak így mennének haza.

Tudtommal azért rosszak a bontotak ,mert mind cserés lenne már. Utolsó infom szerint 70.000 ezer a z új és 15-20 között mozog a bontott.

Tudtommal a gyári új tartály 50-60 ezer kilómétert is kibir.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ki kell, hogy bírjon többet is, csak sokan nem figyelik sem a gumikopást(elég 1,5mm különbség is), sem a megfelelő kenőanyagválasztást (spec osztómű olaj 0.6l)

Amúgy nem találom: a fórumban vmikor vki beírta hogy érden van Cali bontó, Hemi lécci segíccsé rajtam!

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Segítsetek légyszi!!

Átszakadt (C20XE 4x4) az osztóművet a szervótól elválasztó szimmering, így most 1-2 naponta 4-5 dl szervóolajat töltök be, ami aztán belemegy az osztóműbe, azt pedig 2-3 naponta leengedjük. Király...

Szóval ami kellene: egy jónak mondható ábra az osztóműről, mivel valahogy nekem pechem van a szakemberekkel. Családon belül megpróbálom megoldani, de kéne a rajz. Szimmeringet lehet, hogy tudok szerezni, de ha van valaki, aki gyorsan tud egyet, örülnék!!!

Köszi

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
Segítsetek légyszi!!

Átszakadt (C20XE 4x4) az osztóművet a szervótól elválasztó szimmering, így most 1-2 naponta 4-5 dl szervóolajat töltök be, ami aztán belemegy az osztóműbe, azt pedig 2-3 naponta leengedjük. Király...

Szóval ami kellene: egy jónak mondható ábra az osztóműről, mivel valahogy nekem pechem van a szakemberekkel. Családon belül megpróbálom megoldani, de kéne a rajz. Szimmeringet lehet, hogy tudok szerezni, de ha van valaki, aki gyorsan tud egyet, örülnék!!!

Köszi

Nezd meg ezt a helyet:

http://www.dorfbrunnen-garage.ch/verteiler1.htm

Udv:

Link to comment
Megosztás:

Ravenlord: Köszi a hasznos infot, az oldal érdekes, még jól jöhet, mivelhogy egyenlőre nem tervezem eladni a Calimat. A jelen probléma megoldódott, az osztómű darabokra szedődött, az a bizonyos - a szervórendszert az osztóműtől elválasztó - szimmering bontottal kicserélődött. Azóta semmi gond...

Nekem 4*4-emmel volt már elektronikus (föld?)hibám, ezért át lett huzalozva a teljes elektronikája, valamint a 4*4 komputer is 2* kicserélődött. A nyomástároló tartály 2* cserélődött, most az osztómű krepált be. Talán más hibalehetőség nincs is... Lehet, hogy nem ér már meglepetés???-:)

Link to comment
Megosztás:

Ravenlord: Köszi a hasznos infot, az oldal érdekes, még jól jöhet, mivelhogy egyenlőre nem tervezem eladni a Calimat. A jelen probléma megoldódott, az osztómű darabokra szedődött, az a bizonyos - a szervórendszert az osztóműtől elválasztó - szimmering bontottal kicserélődött. Azóta semmi gond...

Nekem  4*4-emmel volt már elektronikus (föld?)hibám, ezért át lett huzalozva a teljes elektronikája, valamint a 4*4 komputer is 2* kicserélődött. A nyomástároló tartály 2* cserélődött, most az osztómű krepált be. Talán más hibalehetőség nincs is... Lehet, hogy nem ér már meglepetés???-:)

találtál egy jó osztomü szerelőt???

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A nagy büdös igazság az, hogy nagyrészt családi erővel (öcsém autószerelést oktat) lett kiszerelve és szétszedve az osztómű, ill. a Calimat eddig is szerelgető polgártárs hozta és rakta bele az új szimmeringet.

Biztos elítélendő, de én a lehető legolcsóbban, ha lehet, bontott (vagy utángyártott) anyagból javítgatom-javítgattatom a Calimat, mert az elmúlt 3 év boldog Calitulajdonosaként az a tapasztalatom, hogy nincs különbség eredmény tekintetében, 12 éves kocsinál már nem szempont, hogy minden alkatrész újonan legyen berakva (most nem a fékbetétre gondolok...-:)

Hát, ennyi...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, a következő érdekelne:

Ha jól emlékszem, az F19-es biztositék kivételével szétkapcsolható az osztómű. Ez mennyire tartós megoldás, amennyiben javarészt 4*4 nélkül szeretném használni a kocsit?

Átnéztem az osztómű rajzát és annyit tudtam leszűrni belőle, hogy egy rész szabadon fog forogni az osztóműben (a viszkokuplung kardántengely "felőli" része), de nem látom, hogy ez hosszútávon probléma lenne.

A gépkönyv annyit ir, hogy kerékcsere esetén (feltéve, hogy a 13-as pótkereket tesszük rá) ki kell venni ezt a biztositékot, és nem szabad 80-nál jobban menni. Eza 80-as tempo a felni méret miatt van (instabilitás menet közben) vagy az osztómű miatt ( nem tanácsos igy, ennél gyorsabban menni) van ?

Üdv:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, a következő érdekelne:

Ha jól emlékszem, az F19-es biztositék kivételével szétkapcsolható az osztómű. Ez mennyire tartós megoldás, amennyiben javarészt 4*4 nélkül szeretném használni a kocsit?

Üdv:

Nem tudom hogy ez így megoldható e, de a barátom turbós calijában kapcsolható (utólag beszerelt kapcsolóval) a 4*4, első vagy első+hátsó kerék meghajtás, lehet a kapcsoló csak azt az áramkört szakítja meg ami a biztihez megy.Azt tudom, hogy csak álló helyzetben szabad kapcsolnia!Tehát megoldható és az autóban már vagy 3 éve működik ez a megoldás!

Link to comment
Megosztás:

Gondolatolvasó vagy - pont ezen a kapcsolós megoldáson törtem a fejem én is. Viszont akkor lenne még 1 kérdesem: azt mondtad, hogy csak álló helyzetben szabad ki-be kapcsolni. Namármost, egy német leirás alapján az osztómű szétkapcsol akkor, ha rálépek a fékre és a sebesség nagyobb 20 km/h-nál. Ha pedig leveszem a lábam a fékről, visszakapcsol.

Szóval elvileg (szerintem... ) működnie kellene menet közben is - erről mi a véleményetek?

Üdv:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.