Zorro_16V Elküldve Január13, 2004 Megoszt Elküldve Január13, 2004 Ami mindíg is érdekelt a témában, csak nem merted megkérdezni ... :D Engem pl. érdekelne, hogy érzésre mennyivel jobb-rosszabb a 6-os váltó áttételezése (pl. gyorsuláskor) az 5-ösnél, szerelt-e valaki ilyet utólag az autójába, pontosan mi a gyenge pontja a 4x4-nek, stb... Link to comment Megosztás: More sharing options...
FBalazs Elküldve Január13, 2004 Megoszt Elküldve Január13, 2004 Van 1 emberem, aki nagyon ott van ebben a témában, majd szólok neki, hogy kreáljon egy cikket. A 6gang első előnye pl. hogy 120-140es tempónál 6osban "alapjáraton" tudsz autózni. Utólagos beépítése nem minden esetben van jótékony hatással, mert pl. egy C20NE alap motor nem fogja elbírni, a C20XE meg olyan határeset. Ezt a turbóshoz méretezték, 280Nm nyomatékra, meg a 20xLe teljesítményre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyirpet Elküldve Január18, 2004 Megoszt Elküldve Január18, 2004 Hello! Ez a téma néhányszor már felmerült... Én utólag tetettem a C20XE 4x4-be egy 6-os váltót. Elég jól bírja!!! Tudtommal Ugrifüles pedig a C20NE-be tett 6-os váltót, azt ő tudja, hogy megy... Hogy mi a 4x4 gyenge pontja? Nekem a nyomástároló tartály bizonyult a leggyengébb pontnak, már a harmadik van benne ( 3 év alatt). A legutolsó jónak tűnik, főleg így télen király... Sziasztok Ny.Péter Link to comment Megosztás: More sharing options...
hemi Elküldve Január20, 2004 Megoszt Elküldve Január20, 2004 Hogy mi a 4x4 gyenge pontja? Nekem a nyomástároló tartály bizonyult a leggyengébb pontnak, már a harmadik van benne ( 3 év alatt). A legutolsó jónak tűnik, főleg így télen király... Természetesen bontott cumokról beszél ugye? Mert az elég gáz lenne ,ha a gyári újak így mennének haza. Tudtommal azért rosszak a bontotak ,mert mind cserés lenne már. Utolsó infom szerint 70.000 ezer a z új és 15-20 között mozog a bontott. Tudtommal a gyári új tartály 50-60 ezer kilómétert is kibir. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vktr Elküldve Január20, 2004 Megoszt Elküldve Január20, 2004 A gyári tartály 71E áremelés után, én úgy tudom, hogy 100000-nél kötelező lenne cserélni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hemi Elküldve Január20, 2004 Megoszt Elküldve Január20, 2004 A gyári tartály 71E áremelés után, én úgy tudom, hogy 100000-nél kötelező lenne cserélni. Jól tudod! Tényleg kötelező. De jó ha kibir sajna 60.000 km.-ertttt Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vktr Elküldve Január20, 2004 Megoszt Elküldve Január20, 2004 Szerintem ki kell, hogy bírjon többet is, csak sokan nem figyelik sem a gumikopást(elég 1,5mm különbség is), sem a megfelelő kenőanyagválasztást (spec osztómű olaj 0.6l) Amúgy nem találom: a fórumban vmikor vki beírta hogy érden van Cali bontó, Hemi lécci segíccsé rajtam! Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
gsi.tamás Elküldve Január20, 2004 Megoszt Elküldve Január20, 2004 Alkatrész kőll a verdá ho sógór? Szerezzek? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vktr Elküldve Január20, 2004 Megoszt Elküldve Január20, 2004 Ja, kéne az a nagy üveg előre Link to comment Megosztás: More sharing options...
gsi.tamás Elküldve Január20, 2004 Megoszt Elküldve Január20, 2004 Átlátszó vagy repedt amilyet szeretne a drága vevő! Holnap hívj fel 11-től bent leszek van egy jó olcsó beszerzésem! Üveg=Szélvédő Link to comment Megosztás: More sharing options...
renzso Elküldve Január21, 2004 Megoszt Elküldve Január21, 2004 Átlátszó vagy repedt amilyet szeretne a drága vevő! Holnap hívj fel 11-től bent leszek van egy jó olcsó beszerzésem! Üveg=Szélvédő Ha összejön az üzlet hétvégén te fizetsz :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
gsi.tamás Elküldve Január21, 2004 Megoszt Elküldve Január21, 2004 Ingyenélő Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Elküldve Február8, 2004 Megoszt Elküldve Február8, 2004 :shock: csá,nyomástárolót 90000km-enként kellene cserélni.de ha bármi gázvan,miértnem szakemberhez fordultok? Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyirpet Elküldve Február17, 2004 Megoszt Elküldve Február17, 2004 Segítsetek légyszi!! Átszakadt (C20XE 4x4) az osztóművet a szervótól elválasztó szimmering, így most 1-2 naponta 4-5 dl szervóolajat töltök be, ami aztán belemegy az osztóműbe, azt pedig 2-3 naponta leengedjük. Király... Szóval ami kellene: egy jónak mondható ábra az osztóműről, mivel valahogy nekem pechem van a szakemberekkel. Családon belül megpróbálom megoldani, de kéne a rajz. Szimmeringet lehet, hogy tudok szerezni, de ha van valaki, aki gyorsan tud egyet, örülnék!!! Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyirpet Elküldve Február17, 2004 Megoszt Elküldve Február17, 2004 Jé!! A nevem alatt az "újonc" jelző jelent meg. Korábban, ha jól emlékszem, "tag" voltam. De az "újonc" sem rossz...-:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hemi Elküldve Február17, 2004 Megoszt Elküldve Február17, 2004 :shock: csá,nyomástárolót 90000km-enként kellene cserélni.de ha bármi gázvan,miértnem szakemberhez fordultok? Mondanál egyet:)? Link to comment Megosztás: More sharing options...
amadeus Elküldve Március4, 2004 Megoszt Elküldve Március4, 2004 Nyomástartályt elég sok helyen képesek cserélni, ha valakit érdekel egy konkrét hely, dobjon üzenetet. Csak a 4x4 villamossága a probléma, ott két drótnál több van ugye... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ravenlord Elküldve Május15, 2004 Megoszt Elküldve Május15, 2004 Segítsetek légyszi!! Átszakadt (C20XE 4x4) az osztóművet a szervótól elválasztó szimmering, így most 1-2 naponta 4-5 dl szervóolajat töltök be, ami aztán belemegy az osztóműbe, azt pedig 2-3 naponta leengedjük. Király... Szóval ami kellene: egy jónak mondható ábra az osztóműről, mivel valahogy nekem pechem van a szakemberekkel. Családon belül megpróbálom megoldani, de kéne a rajz. Szimmeringet lehet, hogy tudok szerezni, de ha van valaki, aki gyorsan tud egyet, örülnék!!! Köszi Nezd meg ezt a helyet: http://www.dorfbrunnen-garage.ch/verteiler1.htm Udv: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zorro_16V Elküldve Május16, 2004 Szerző Megoszt Elküldve Május16, 2004 Nyomástartályt elég sok helyen képesek cserélni, ha valakit érdekel egy konkrét hely, dobjon üzenetet. Csak a 4x4 villamossága a probléma, ott két drótnál több van ugye... :) Ez ekkora titok, hogy nem írod ide az illetőt ? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyirpet Elküldve Május17, 2004 Megoszt Elküldve Május17, 2004 Ravenlord: Köszi a hasznos infot, az oldal érdekes, még jól jöhet, mivelhogy egyenlőre nem tervezem eladni a Calimat. A jelen probléma megoldódott, az osztómű darabokra szedődött, az a bizonyos - a szervórendszert az osztóműtől elválasztó - szimmering bontottal kicserélődött. Azóta semmi gond... Nekem 4*4-emmel volt már elektronikus (föld?)hibám, ezért át lett huzalozva a teljes elektronikája, valamint a 4*4 komputer is 2* kicserélődött. A nyomástároló tartály 2* cserélődött, most az osztómű krepált be. Talán más hibalehetőség nincs is... Lehet, hogy nem ér már meglepetés???-:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Május17, 2004 Megoszt Elküldve Május17, 2004 Ravenlord: Köszi a hasznos infot, az oldal érdekes, még jól jöhet, mivelhogy egyenlőre nem tervezem eladni a Calimat. A jelen probléma megoldódott, az osztómű darabokra szedődött, az a bizonyos - a szervórendszert az osztóműtől elválasztó - szimmering bontottal kicserélődött. Azóta semmi gond... Nekem 4*4-emmel volt már elektronikus (föld?)hibám, ezért át lett huzalozva a teljes elektronikája, valamint a 4*4 komputer is 2* kicserélődött. A nyomástároló tartály 2* cserélődött, most az osztómű krepált be. Talán más hibalehetőség nincs is... Lehet, hogy nem ér már meglepetés???-:) találtál egy jó osztomü szerelőt??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyirpet Elküldve Május19, 2004 Megoszt Elküldve Május19, 2004 Szia! A nagy büdös igazság az, hogy nagyrészt családi erővel (öcsém autószerelést oktat) lett kiszerelve és szétszedve az osztómű, ill. a Calimat eddig is szerelgető polgártárs hozta és rakta bele az új szimmeringet. Biztos elítélendő, de én a lehető legolcsóbban, ha lehet, bontott (vagy utángyártott) anyagból javítgatom-javítgattatom a Calimat, mert az elmúlt 3 év boldog Calitulajdonosaként az a tapasztalatom, hogy nincs különbség eredmény tekintetében, 12 éves kocsinál már nem szempont, hogy minden alkatrész újonan legyen berakva (most nem a fékbetétre gondolok...-:) Hát, ennyi... Link to comment Megosztás: More sharing options...
ravenlord Elküldve Május25, 2004 Megoszt Elküldve Május25, 2004 Sziasztok, a következő érdekelne: Ha jól emlékszem, az F19-es biztositék kivételével szétkapcsolható az osztómű. Ez mennyire tartós megoldás, amennyiben javarészt 4*4 nélkül szeretném használni a kocsit? Átnéztem az osztómű rajzát és annyit tudtam leszűrni belőle, hogy egy rész szabadon fog forogni az osztóműben (a viszkokuplung kardántengely "felőli" része), de nem látom, hogy ez hosszútávon probléma lenne. A gépkönyv annyit ir, hogy kerékcsere esetén (feltéve, hogy a 13-as pótkereket tesszük rá) ki kell venni ezt a biztositékot, és nem szabad 80-nál jobban menni. Eza 80-as tempo a felni méret miatt van (instabilitás menet közben) vagy az osztómű miatt ( nem tanácsos igy, ennél gyorsabban menni) van ? Üdv: Link to comment Megosztás: More sharing options...
gsi16v.pizoman Elküldve Május25, 2004 Megoszt Elküldve Május25, 2004 Sziasztok, a következő érdekelne: Ha jól emlékszem, az F19-es biztositék kivételével szétkapcsolható az osztómű. Ez mennyire tartós megoldás, amennyiben javarészt 4*4 nélkül szeretném használni a kocsit? Üdv: Nem tudom hogy ez így megoldható e, de a barátom turbós calijában kapcsolható (utólag beszerelt kapcsolóval) a 4*4, első vagy első+hátsó kerék meghajtás, lehet a kapcsoló csak azt az áramkört szakítja meg ami a biztihez megy.Azt tudom, hogy csak álló helyzetben szabad kapcsolnia!Tehát megoldható és az autóban már vagy 3 éve működik ez a megoldás! Link to comment Megosztás: More sharing options...
ravenlord Elküldve Május27, 2004 Megoszt Elküldve Május27, 2004 Gondolatolvasó vagy - pont ezen a kapcsolós megoldáson törtem a fejem én is. Viszont akkor lenne még 1 kérdesem: azt mondtad, hogy csak álló helyzetben szabad ki-be kapcsolni. Namármost, egy német leirás alapján az osztómű szétkapcsol akkor, ha rálépek a fékre és a sebesség nagyobb 20 km/h-nál. Ha pedig leveszem a lábam a fékről, visszakapcsol. Szóval elvileg (szerintem... ) működnie kellene menet közben is - erről mi a véleményetek? Üdv: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts