Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

GyIK - társalgó / minden off törlődik!


Sörös Sanyi

Recommended Posts

Szép lett, de gondolom az elírás:

"Csere esetén nem csak gyárit, vagy nagy múltú gyártótól származó szondát vásároljunk. " :)

Hűha, igazad van, az a "nem" szócska onnan erősen törlendő! Sajna a lezárás miatt ezt nem tudom megtenni.

Ezért kérnék egy jogosultsággal rendelkezőt, hogy törölje a lambda szondás részből az említett "nem" szócskát. Valószínűleg átfogalmaztam írás közben a mondatot és ez sajnos ott maradt.

"Csere esetén nem csak gyárit, vagy nagy múltú gyártótól származó szondát vásároljunk. "

Köszi Neked is az észrevételt és aki módosítja, neki is köszi ezt a kis pluszmunkát.

Link to comment
Megosztás:

Hűha, igazad van, az a "nem" szócska onnan erősen törlendő! Sajna a lezárás miatt ezt nem tudom megtenni.

Ezért kérnék egy jogosultsággal rendelkezőt, hogy törölje a lambda szondás részből az említett "nem" szócskát. Valószínűleg átfogalmaztam írás közben a mondatot és ez sajnos ott maradt.

"Csere esetén nem csak gyárit, vagy nagy múltú gyártótól származó szondát vásároljunk. "

Köszi Neked is az észrevételt és aki módosítja, neki is köszi ezt a kis pluszmunkát.

Jó lett gorbi! :)

Csak egy észrevétel: a motorhőmérséklet-jeladó ellenállásmérését nem biztos, hogy kicsavart állapotban kéne végezni, egyrészt mert felesleges, másrészt mert az üzemmeleg-, ill. hideg motorállapotot nem mindig könnyű szimulálni (pl. nem mindenkinek van olyan hőmérője, amivel pl. a 50-90°C mérhető házilag).

Simán megmérhető a helyén is, elég akkor kicsavarni, ha bebizonyosodik, hogy az a hibás. Meg esetleg azt bele lehetne írni, hogy a QH gyártmányú jeladó kerülendő, többünknek okozott már problémát.

Link to comment
Megosztás:

Jó lett gorbi! :)

Csak egy észrevétel: a motorhőmérséklet-jeladó ellenállásmérését nem biztos, hogy kicsavart állapotban kéne végezni, egyrészt mert felesleges, másrészt mert az üzemmeleg-, ill. hideg motorállapotot nem mindig könnyű szimulálni (pl. nem mindenkinek van olyan hőmérője, amivel pl. a 50-90°C mérhető házilag).

Simán megmérhető a helyén is, elég akkor kicsavarni, ha bebizonyosodik, hogy az a hibás. Meg esetleg azt bele lehetne írni, hogy a QH gyártmányú jeladó kerülendő, többünknek okozott már problémát.

Köszi.

Igazából azért támogatom a kiszereléses módszert, mert szerintem így pontosabb és több mérést lehet végezni. pl. Ilyen időben a mínuszokat csak a fagyasztóban lehet szimulálni (ehhez pedig mindenképp ki kell szerelni, mert érdemes megmérni ott is, bár ezt már nem a túlfogyasztás miatt). Egy átlag hőmérő -20és+50*C között mér, tehát ebben a tartományban több mérést lehet pontosan végezni. Aztán elő a lábast, vizet forralni és máris meg van a 100*C, már csak bele kell lógatni a szonda végét és mérni. Ha nem tud az 50és100*C között mérni nem baj, mert a tendencia ki fogja adni és ez alapján kell minősíteni ezt le is írtam.

Márkanevet pedig direkt nem írtam, esetleg oda is be lehet írni, hogy megbízható, nagy múltú gyártó termékét válasszuk, vagy más néven minden fontos alkatrészből minőségi, prémium márkát vegyünk, mert megéri.

Link to comment
Megosztás:

Hűha, igazad van, az a "nem" szócska onnan erősen törlendő! Sajna a lezárás miatt ezt nem tudom megtenni.

Ezért kérnék egy jogosultsággal rendelkezőt, hogy törölje a lambda szondás részből az említett "nem" szócskát. Valószínűleg átfogalmaztam írás közben a mondatot és ez sajnos ott maradt.

"Csere esetén nem csak gyárit, vagy nagy múltú gyártótól származó szondát vásároljunk. "

Köszi Neked is az észrevételt és aki módosítja, neki is köszi ezt a kis pluszmunkát.

Javítottam.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Hűha, igazad van, az a "nem" szócska onnan erősen törlendő! Sajna a lezárás miatt ezt nem tudom megtenni.

A tanárúr is tévedhet...emberi tulajdonság.

hm kisebb melókat is felraktatok már,

....a levegő bevezetés, légszűrő (tényleg nem nagy kunszt, de pl. egy kezdőnek az is munkás!), fojtószelepház, injektor, alapjárati bontás tisztítás, melyik csati mire jó és mivel hogyan tisztítsunk.

Valaki lőtt már szétszedett képeket, asszem a zotya....na ha ő engedi a gyikbe, akkor még én is fotózok majd legközelebb, valaki meg írjon hozzá jó kis szöveget

Link to comment
Megosztás:

A tanárúr is tévedhet...emberi tulajdonság.

....a levegő bevezetés, légszűrő (tényleg nem nagy kunszt, de pl. egy kezdőnek az is munkás!), fojtószelepház, injektor, alapjárati bontás tisztítás, melyik csati mire jó és mivel hogyan tisztítsunk.

Valaki lőtt már szétszedett képeket, asszem a zotya....na ha ő engedi a gyikbe, akkor még én is fotózok majd legközelebb, valaki meg írjon hozzá jó kis szöveget

Miért nem csinálod meg te a leírást? Berakod ide, vmelyik modi átnézi, és átteszi a GyIK-ba. Azt a legkönnyebb mondani, hogy vki csinálja meg. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Gyujtáskapcsoló szétszedése, zárbetét, javítása, vagy cseréje.

A gyújtáskapcsolóban mozgó, kopó alkatrészek vannak, ezek egy idő után elhasználódnak, ekkor a kulcs nehezen, vagy egyáltalán nem fordítható el, a kocsi nem indítható. Ezt otthon egy-két kéziszerszámmal könnyen orvosolhatjuk.

A kormányburkolat lebontása az első teendő, erre nem térek ki, le van már írva pl a műszeregység cserénél. A gyújtáskapcsoló a kormányoszlopra biztonsági okokból letörő fejű csavarral van felfogatva, aminek a feje az előírt nyomatékon túlhúzva leszakad, ezután a csavar már csak roncsolással távolítható el. Mivel nekem ez már megtörtént a fényképeket is leszerelt szerkezetnél csináltam, így jobban is látszik. Az alu házon található egy 2mm átmérőjű lyuk közvetlenül a kormányrúd alatt, ide egy megfelelő eszközzel, pl egy meghajlított hegesztőpálcával bebökve kb 1cm mélyen a zárbetét I-es állásba fordítva a kulccsal kihúzható. Csavarlazító használata ajánlott a lyukba fújva, mert a retesz be szokott szorulni. Kép 1. Itt kitérnék egy nagyon fontos dologra. A zárbetét kihúzásakor a kormány ne legyen reteszelve , semmiképpen ne legyen "középállásban". Mégpedig azért, mert a gyújtáskapcsoló I-es állásában a kormányzár ki van nyitva, de amikor kihúzzuk a helyéről az bezár. Ezután a betéten már nem tudjuk a helyére visszatolni. Ekkor a probléma csak az egész szerkezet leszerelésével oldható meg. A kormányzár nyelve zárt állásban:Kép 2. A képen látható imbusz csavar helyén van gyárilag a letört fejű. Így néz ki a zárbetét, ott van az a retesz amit a hegesztőpálcával benyomtunk:Kép 3. Maga lamellás zárbetét úgy távolítható el, hogy a képen látható rugós pöcköt benyomjuk, és elforgatva kiugrasszuk a helyéről, úgy hogy lehetőleg ne pattanjon el nagyon messze:Kép 4. Ekkor a kulccsal kihúzható a belső rész, de csak 0-állásban. Vigyázzunk, hogy az a nyelv, ami arra hivatott, hogy csak 0-állásban ugorjon ki a kulcs ne essen ki, illetve ne vesszen el.Kép 5. Itt vannak a lamellák, amiket a kulcs bedugásával húzunk vissza. Bedugott kulcsnál:Kép 6. Ilyenkor forgatható a kulcs a zárban. A következő képen kihúzott kulcsnál láthatjuk a betétet, illetve kopott kulcsnál is hasonló a dolog, a lamellák nem húzódnak vissza teljesen Kép 7. Ilyenkor ebben a két nútban akad el a lamella: Kép 8. Ekkor vagy vásárolunk új betétet (FPepe, esetleg cikkszám?) vagy fogunk egy finom fémreszelőt, és bedugott kulcsnál addig reszeljük a lamellákat, amíg "eltűnnek" már nem akadályozzák a szabad elfordulást. Ezután mindenképpen mossuk el pl tiszta benzinben a szerkezetet, eltávolítva belőle a fémreszeléket. Amúgy az egész gyújtáskapcsolót én tiszta benzinben mostam el, és száradás után csak műszerolajjal kentem, úgy vettem észre a gépzsír nagyon összeszedi a koszt. Ezután az egészet fordított sorrendben összerakjuk. Ha a kormányzárral van gondunk, általában nem akad be koszolódás miatt, azt sajnos csak a kormányoszlopról történő lefúrás után tudjuk szétszedni, esetleg segíthet a kivett zárbetét helyére történő csavarlazító, WD40 befújása. Ha ez nem segít én nem ajánlom a lebontást, mert elég időigényes munka, és hiába állítottuk helyre a kormányzárat, ha ezt bontható csavarkötéssel rakjuk fel a helyére. Egy-két kép ami hasznos lehet: nekem a gyújtáskapcsolóhoz 4 drót csatlakozik:Kép 9. Vastag piros - aksi felől jövő +12V (30-as pont) Vastag fekete - a gyk-val kapcsolt +12V (15-ös pont) Fekete-piros - önindító (50-es pont) Vékonyabb fekete - szellőző venti, klíma venti, hűtő venti tápfesz. (15a pont) Amúgy 5 kapocs van rajta Kép 10., nekem az ötödik láb nincs bekötve. A gyújtáskapcsoló elektromos része két hernyócsavarral van rögzítva a mechanikus részéhez, ebből egy ránézésre is látszik a másik nehezen , de hozzáférhető, gondolom ez is biztonsági okokból van így.

Na elég hosszúra sikerült, lehet szabdalni, szerkeszteni ízlés szerint. Immós kollégák kiegészítését várom, hogy az immó mennyire nehezíti meg a műveletet. Mint minden elektromos szereléskor itt is ajánlott az akkusarú eltávolítása. Rádiókódot tudni kell, ha kódolva van stb.

Link to comment
Megosztás:

Gyujtáskapcsoló szétszedése, zárbetét, javítása, vagy cseréje.

............

csavarkötéssel rakjuk fel a helyére. Egy-két kép ami hasznos lehet: nekem a gyujtáskapcsolóhoz 4 drót csatlakozik:Kép 9. (aki tudja írhatja melyik pontosan micsoda.)...

Parancsolj:

Vastag piros - aksi felől jövő +12V (30-as pont)

Vastag fekete - a gyk-val kapcsolt +12V (15-ös pont)

Fekete-piros - önindító (50-es pont)

Vékonyabb fekete - szellőző venti, klíma venti, hűtő venti tápfesz. (15a pont)

Link to comment
Megosztás:

Parancsolj:

Vastag piros - aksi felől jövő +12V (30-as pont)

Vastag fekete - a gyk-val kapcsolt +12V (15-ös pont)

Fekete-piros - önindító (50-es pont)

Vékonyabb fekete - szellőző venti, klíma venti, hűtő venti tápfesz. (15a pont)

Kösz szépen, be is szúrtam. Nem tudod mi lenne az ötödik láb, amin nekem nincs kábel?

Link to comment
Megosztás:

Kösz szépen, be is szúrtam. Nem tudod mi lenne az ötödik láb, amin nekem nincs kábel?

A 94-es rajzon nem szerepel.....97-esen meg nincs bekötve.

Viszont a 95-ös "A"vectra rajzán oda van kötve a parkolófény tápja

Gondolom a kulcs "P" állásában oda ad ki +12V-ot.....

Link to comment
Megosztás:

Kösz szépen, be is szúrtam. Nem tudod mi lenne az ötödik láb, amin nekem nincs kábel?

A 94-es rajzon nem szerepel.....97-esen meg nincs bekötve.

Viszont a 95-ös "A"vectra rajzán oda van kötve a parkolófény tápja

Gondolom a kulcs "P" állásában oda ad ki +12V-ot.....

Így van, pl. Omegáknál használják is, erről megy pl. a parkolófény funkció, ami az indexkarral választható oldalon világít.

Link to comment
Megosztás:

Így van, pl. Omegáknál használják is, erről megy pl. a parkolófény funkció, ami az indexkarral választható oldalon világít.

Akkor astránál semmi funciója nincs? Akkor nem írom bele, kár megkeverni a jónépet. :devlish: Vagy majd aki megcsinálja eldönti.

Link to comment
Megosztás:

Parancsolj:

Vastag piros - aksi felől jövő +12V (30-as pont)

Vastag fekete - a gyk-val kapcsolt +12V (15-ös pont)

Fekete-piros - önindító (50-es pont)

Vékonyabb fekete - szellőző venti, klíma venti, hűtő venti tápfesz. (15a pont)

Valamint van még a W jelű pont, amit elvileg a kormányzár kapcsol. :devlish: Legalábbis enyémben. :lol: Így van megoldva, hogy a rádió ne kapcsoljon ki gyújtás levételre, meg a buzzer kap még onnan vellanyt, bár nem tudom minek, mert kulcs kivételére sem reagál, ha tompi világít. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Valamint van még a W jelű pont, amit elvileg a kormányzár kapcsol. :devlish: Legalábbis enyémben. :lol: Így van megoldva, hogy a rádió ne kapcsoljon ki gyújtás levételre, meg a buzzer kap még onnan vellanyt, bár nem tudom minek, mert kulcs kivételére sem reagál, ha tompi világít. :lol:

Aha, ez lenne az ötödik sarú?

Link to comment
Megosztás:

Amit Day említ csak a faceliftesekben van. A mienk még nem tartalmazza ezt az érintkezőt!

Az ötödik az a "P" jelű amit Fpepével említettünk. F astrában nincs bekötve más típusokban igen...

Akkor csak azt írom, hogy nincs bekötve az a szál, végülis nincs jelentőssége a javítással kapcsolatban, csak plusszban raktam fel azt a képet.

Link to comment
Megosztás:

Hmm...Úgy veszem észre ez az elektromos ablak utólagos beépítés lassan megér egy GYIK-ot.

Mivel mechanikusan még nem építettem be, így azt nem vállalom, de ha valaki ebben besegítene, szívesen lepötyögöm az elektromos bekötését.

Nos? Valaki aki csinálta már ??? :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Hmm...Úgy veszem észre ez az elektromos ablak utólagos beépítés lassan megér egy GYIK-ot.

Mivel mechanikusan még nem építettem be, így azt nem vállalom, de ha valaki ebben besegítene, szívesen lepötyögöm az elektromos bekötését.

Nos? Valaki aki csinálta már ??? :devlish:

Szívesen kiegészítem a mechanikus részét. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.