Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

én pl mindig elől tudom felhúzni aztán hátul :huh:

nézegettem, az a gumikarika nekem is eléggé lóg... de nem zavaró az egész váltó lógása...

bár egy állítást lehet nekem is meg kellene ejteni, mert a ásodikat hidegem elég hülyén veszi :S

Elküldve
én pl mindig elől tudom felhúzni aztán hátul :)

nézegettem, az a gumikarika nekem is eléggé lóg... de nem zavaró az egész váltó lógása...

bár egy állítást lehet nekem is meg kellene ejteni, mert a ásodikat hidegem elég hülyén veszi :S

Már nekem is drasztikus az első két fokozat, melegen is. A többi pönge. :huh: Tehát várjuk a leírást a GyIK-be. :D

Elküldve

Ezt hozzá kéne tenni a fékhez:

Amennyiben a kéziféklámpa villog kiengedett kézifékkel menetközben, annak a jele lehet az alacsony fékolajszint. Töltsünk utána, majd később ellenőrizzük, hogy nem-e csökkent a szint ismét. Ha igen, akkor lehetséges egy vagy több munkahenger meghibásodása és ereszti(k) a fékolajat vagy egy vagy több fékcső kirepedt esetleg még a fékolajtartály kupakjába csatlakozó vezetékek hibája is felmerülhet. Szakadás, kontakthiba.

A kéziféklámpa nagyon alacsony fékolajszintnél jelez be, ezért fokozottan ügyeljünk arra, hogy mindig legyen megfelelő mennyiségű fékolaj a rendszerben. Utántöltésre legalább DOT4-es fékolaj ajánlott.

Elküldve
Ezt hozzá kéne tenni a fékhez:

Amennyiben a kéziféklámpa villog kiengedett kézifékkel menetközben, annak a jele lehet az alacsony fékfolyadékszint. Töltsünk utána, majd később ellenőrizzük, hogy nem-e csökkent a szint ismét. Ha igen, akkor lehetséges egy vagy több munkahenger meghibásodása és ereszti(k) a fékfolyadékot, vagy egy, vagy több fékcső kirepedt, esetleg még a fékfolyadéktartály kupakjába csatlakozó vezetékek hibája is felmerülhet. Szakadás, kontakthiba.

A kéziféklámpa nagyon alacsony fékfolyadékszintnél jelez be, ezért fokozottan ügyeljünk arra, hogy mindig legyen megfelelő mennyiségű fékfolyadék a rendszerben. Utántöltésre legalább DOT4-es fékfolyadék ajánlott.

Annyit még ehhez, hogy van olyan műszeregység is, ahol külön lámpa van a fékfolyadékszint visszajelzésére, nem a kéziféklámpa villog.

Elküldve
Annyit még ehhez, hogy van olyan műszeregység is, ahol külön lámpa van a fékfolyadékszint visszajelzésére, nem a kéziféklámpa villog.

Na ezt nem is tudtam. :huh:

Elküldve

Váltókulissza szimering csere

Sokszor előforduló hiba, hogy a váltó tetején szinte úszni lehetne az olajban. Ez a hiba azonban könnyen orvosolható egy egyszerű szimering cserével.

Mint minden hibaelhárítást, ezt is érdemes a jó minőségű alkatrész beszerzésével kezdeni. Esetünkben ez áll a szimeringből,kép és egy, vagy két darab (attól függ, hogy milyen a rudazat) stiftből.kép

Kezdjük azzal, hogy letakarítjuk a váltó tetejét, hogy semmilyen szennyeződés ne kerüljön bele.kép Ezután a váltót üres állásba tesszük, és rögzítjük az autót a rögzítő-(kézi-)fékkel. Eltávolítjuk a stiftet (stifteket).kép Nekem nem ment másként, mint roncsolással, ezért is jó, ha előre megvesszük. Ezután kivesszük a 4 db csavart, ami a váltókulisszát tartja, majd felfelé mozgatva a fedelet kiemeljük azt. A fedelet még pozícionálja két db csap is.kép Figyeljük meg, hogyan állt a váltó belsejében a kiválasztó kar, mert ugyanabban a pozícióban kell majd visszatenni.kép Ezután kiütjük a tengelyen található csapot, ehhez egy kicsit el kell fordítani a tengelyt, mert a fedéltől nem fér el.kép Kihúzzuk a tengelyt, kifeszítjük a régi szimeringet,kép az újat bepréseljük,kép tengelyt vissza, az irányítótókaron keresztül, majd a csapot visszaütjük. Nagyon fontos, hogy az irányítókar ugyanabban a pozícióban kerüljön vissza a tengelyre, különben nem tudunk sebességet kapcsolni.kép Ezután, helyezzük vissza a fedelet. Ha a tömítés elszakadt, karton lapból vághatunk alá, de lehet használni a tömítőpasztát is. A visszaillesztéskor figyeljünk a kiválasztókar helyzetére. Tegyük vissza a 4 db csavart, illesszük a helyére a rudazatot, és tegyük be a stiftet (stifteket).kép Próbáljuk végig az összes fokozatot.

Elküldve
Váltókulissza szimering csere

Sokszor előforduló hiba, hogy a váltó tetején szinte úszni lehetne az olajban. Ez a hiba azonban könnyen orvosolható egy egyszerű szimering cserével.

Mint minden hibaelhárítást, ezt is érdemes a jó minőségű alkatrész beszerzésével kezdeni. Esetünkben ez áll a szimeringből,kép és egy, vagy két darab (attól függ, hogy milyen a rudazat) stiftből. ide kéne egy kép a stiftről, nekem nincs

Kezdjük azzal, hogy letakarítjuk a váltó tetejét, hogy semmilyen szennyeződés ne kerüljön bele.kép Ezután a váltót üres állásba tesszük, és rögzítjük az autót a rögzítő-(kézi-)fékkel. Eltávolítjuk a stiftet (stifteket).kép Nekem nem ment másként, mint roncsolással, ezért is jó, ha előre megvesszük. Ezután kivesszük a 4 db csavart, ami a váltókulisszát tartja, majd felfelé mozgatva a fedelet kiemeljük azt. A fedelet még pozícionálja két db csap is.kép Figyeljük meg, hogyan állt a váltó belsejében a kiválasztó kar, mert ugyanabban a pozícióban kell majd visszatenni.kép Ezután kiütjük a tengelyen található csapot, ehhez egy kicsit el kell fordítani a tengelyt, mert a fedéltől nem fér el.kép Kihúzzuk a tengelyt, kifeszítjük a régi szimeringet,kép az újat bepréseljük,kép tengelyt vissza, az irányítótókaron keresztül, majd a csapot visszaütjük. Nagyon fontos, hogy az irányítókar ugyanabban a pozícióban kerüljön vissza a tengelyre, különben nem tudunk sebességet kapcsolni.kép Ezután, helyezzük vissza a fedelet. Ha a tömítés elszakadt, karton lapból vághatunk alá, de lehet használni a tömítőpasztát is. A visszaillesztéskor figyeljünk a kiválasztókar helyzetére. Tegyük vissza a 4 db csavart, illesszük a helyére a rudazatot, és tegyük be a stiftet (stifteket).kép Próbáljuk végig az összes fokozatot.

ezeket a csapokat csavarok nem helyettesíthetik?

Elküldve
ezeket a csapokat csavarok nem helyettesíthetik?

Nem, mert ha megnézed, nem egyforma átmérőjű a két vége. Ha lesz fenn kép a csapról, azon majd meglátod :huh:

Elküldve
szerk.: jah,hogy magáról a stiftről beszereletlenül kellene kép..Az is lesz,mert már megvettem,de még nem cseréltem ki.

Zotyának van róla képe. Már nem is egyszer linkelte be.

Elküldve
Zotyának van róla képe. Már nem is egyszer linkelte be.

Hát most pont nem találom, de ezen ne múljon, ha holnap iőben hazaérek kiveszem és csinálok róla egy képet, 2 perc. :huh:

Amúgy én amikor a stiftért mentem egy 6-os csavart raktam be a helyére, annak ellenére hogy az egyik fele 8-as a stiftnek egész jól működött. Megfordult a felyemben, hogy nem lenne-e érdemes felfúrni a másik felét is, és véglegesen egy 8-as csavart tenni bele. Vsak azért, mert amit vettem bele 650-ért már most látszik rajta a kopás, pedig meg lett kenve.

Elküldve
Hát most pont nem találom, de ezen ne múljon, ha holnap iőben hazaérek kiveszem és csinálok róla egy képet, 2 perc. :)

Amúgy én amikor a stiftért mentem egy 6-os csavart raktam be a helyére, annak ellenére hogy az egyik fele 8-as a stiftnek egész jól működött. Megfordult a felyemben, hogy nem lenne-e érdemes felfúrni a másik felét is, és véglegesen egy 8-as csavart tenni bele. Vsak azért, mert amit vettem bele 650-ért már most látszik rajta a kopás, pedig meg lett kenve.

JÁÁÁJJ!!! :huh:

Elküldve
Hát most pont nem találom, de ezen ne múljon, ha holnap iőben hazaérek kiveszem és csinálok róla egy képet, 2 perc. :huh:

Amúgy én amikor a stiftért mentem egy 6-os csavart raktam be a helyére, annak ellenére hogy az egyik fele 8-as a stiftnek egész jól működött. Megfordult a felyemben, hogy nem lenne-e érdemes felfúrni a másik felét is, és véglegesen egy 8-as csavart tenni bele. Vsak azért, mert amit vettem bele 650-ért már most látszik rajta a kopás, pedig meg lett kenve.

ilyesmin gondolkoztam én is

mi az oka anak, hogy ott csapszeg van és nem csavar tudja vki?

Elküldve
ilyesmin gondolkoztam én is

mi az oka anak, hogy ott csapszeg van és nem csavar tudja vki?

Első tippem az, hogy szétnyírná a menetet és csak roncsolással tudnád kivenni a csavart.

Elküldve
Első tippem az, hogy szétnyírná a menetet és csak roncsolással tudnád kivenni a csavart.

az anya ellenkező irányba jön le róla, mint ahol a menetet nyírná szét.

vagy arra gondolsz, hogy az egész csavart nem lehetne csak roncsolással kiszedni?

Elküldve
Első tippem az, hogy szétnyírná a menetet és csak roncsolással tudnád kivenni a csavart.

Szerintem egyszerűen így csinálták azért. Nálunk az ajtóstiftet csak ki kell húzni, 2 perc cserélni, a renault 19-nél meg menetes, torx a feje, és ha be van rohadva nem tudod kivenni, csak ha levágod a fület a kasztniról. De szerintem ezt nem itt kéne. :huh:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.