Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Ötlet jó, javasolj valami más felosztást, és arra módosítom a listát. :P Amíg nincs leírás hozzá, nyugodtan hozzátehetünk, elvehetünk.

Szivesen javasolnék, de nem látom át a témát annyira és inkább tapasztaltabb cartársakra biznám a részleteket. Én is, mint az később a fórumozók segitségével, útmutatásával kiderült, a "gyújtásmodul által kerültem ide" :huh: Köszönet érte, ex-gyújtásmodul! :D

amit még nem irtam bele...h sztem ugy van h facelift elött volt a kerekebb hátsó löki(szögletes világítással), aztán lett egy kicsit szögletesebb lökös ovál világítással...aztán a classicokra meg megint a régi lököst rakták

Valahol már olvastam dolgokat ezzel kapcsolatosan, nem emlékszem sajnos :D De valami olyan volt ott, hogy először nem volt a diszcsik(vagy mi az a két hátsó lámpa között az 5.ajtón?), aztán facelift-nél tettek rá és a gyártás végefelé, talán a Classic-ra, már megint nem raktak...de lehet hogy igény esetén, kérésre, felszereltségtől függően adták hozzá végig :D (?) Lehet hogy ez összefügg a lökösökkel is.

Viszont nem gondoltam volna,hogy a társaság ilyen összefogásban és egyetértésben össze fog dolgozni. :P

Jó ezt látni!

Én valahogy így képzelem el a klubosdit! :)

Mindig jó ha van közös cél. :D ...csak én még nem is vagyok klubbos :D :lol:

Elküldve
Valahol már olvastam dolgokat ezzel kapcsolatosan, nem emlékszem sajnos :) De valami olyan volt ott, hogy először nem volt a diszcsik(vagy mi az a két hátsó lámpa között az 5.ajtón?), aztán facelift-nél tettek rá és a gyártás végefelé, talán a Classic-ra, már megint nem raktak...de lehet hogy igény esetén, kérésre, felszereltségtől függően adták hozzá végig :huh: (?) Lehet hogy ez összefügg a lökösökkel is.

igen, én is ehhez igazítottam a dolgokat...nomeg a classicra már oldalcsíkot se raktak

Elküldve

Sanyi, esetleg még annyit az óracsoport cseréhez, hogy fordszámmérősre való cserénél a W-számon kívül a fordszámmérő se mindegy, hogy milyen: a dieselé 6000-ig, a benzineseké 7000-ig, a GSi-é pedig 8000-ig van skálázva. A hőmérő is kétféle skálaosztással készült, ezt sem árt figyelni, különben rosszul mutatja a motorhőfokot (ill. a műszeregységgel együtt cserélni kell a hozzá tartozó egyvezetékes hőgombát is).

Elküldve
11.1.4 Műszeregység csere-bere

GyIK-ba betéve, pár dolgon változtatok, Hening képeivel megtűzdelem. Hogy itt is megmaradjon a munkád, amoda az én nevem alatt szerepel, de mint szerző az alján fel vagy tüntetve. A végén, ha minden meg lesz, akkor minden leírás így lesz, mert sajnos csak így tudom őket a jegyzék szerint sorba rendezni, mivel a fórum időrendben szerkeszt. Remélem ez ellen senkinek sincs kifogása.

Elküldve
GyIK-ba betéve, pár dolgon változtatok, Hening képeivel megtűzdelem. Hogy itt is megmaradjon a munkád, amoda az én nevem alatt szerepel, de mint szerző az alján fel vagy tüntetve. A végén, ha minden meg lesz, akkor minden leírás így lesz, mert sajnos csak így tudom őket a jegyzék szerint sorba rendezni, mivel a fórum időrendben szerkeszt. Remélem ez ellen senkinek sincs kifogása.

Részemről nem gond. :huh:

Elküldve
GyIK-ba betéve, pár dolgon változtatok, Hening képeivel megtűzdelem. Hogy itt is megmaradjon a munkád, amoda az én nevem alatt szerepel, de mint szerző az alján fel vagy tüntetve. A végén, ha minden meg lesz, akkor hogy minden leírás így lesz, mert sajnos csak így tudom őket a jegyzék szerint sorba rendezni, mivel a fórum időrendben szerkeszt. Remélem ez ellen senkinek sincs kifogása.

A cél szentesiti az eszközt! :huh:

Elküldve

No, valami hozzáértő skubizza meg az órás részt, jó-e így, képek jó helyen vannak-e? Szerencsére Heningnek rengeteg jó képe volt a témához, de törekszem a minimálisan elég képre, hogy ezzel helyet spóroljunk a szerveren (tudom, hogy nagy a szerver, de sok téma van még hátra, rengeteg képpel :D)

Én valahogy így képzelem el a klubosdit! :huh:

Jaja. De azért néha igyunk is. :lol: (Upsz, offolok :) :D)

Elküldve

Az én oldalamon is találtok pár komplett leírást.. képekkel.. persze nézzétek át, hátha van benne hiba.(bár pl. egy levegő-pollen-benzin szűrő cserében sok nem lehet :))

Kellene kicsit bővítenem is.....csak már olyan rég csináltam.. már azt se tom,hogy is volt a webszerkesztés :huh:

Elküldve
No, valami hozzáértő skubizza meg az órás részt, jó-e így, képek jó helyen vannak-e? Szerencsére Heningnek rengeteg jó képe volt a témához, de törekszem a minimálisan elég képre, hogy ezzel helyet spóroljunk a szerveren (tudom, hogy nagy a szerver, de sok téma van még hátra, rengeteg képpel :D)

Jaja. De azért néha igyunk is. :D (Upsz, offolok :huh: :))

A műszeregység nagy csatijáról is van kép.

8-as pin nélkül.

8-as pinnel.

Elküldve
Láttam, a motorost. Rajta vagyok, de most baromira behavaztatok (szerencsére :D).

:)

és mi lesz még itt...lehet írok egy fékeset is, jobban izgat mint a mikroökonomia :huh:

Elküldve
"1994ben facelift.

kívül:

• gömbölyű tükrök

• új maszk

• lámpák íve változik

• fehér indexek

• oldal díszcsíkok keskenyebbek

• feliratok újak

• csomiajtón a jel 3ds

• sötétített hátsó lámpák

• más a hátsó lökhárító formája

• rendszámtartó műanyag(eddig csak gsin volt)

• gömbölyű (b vectra style)kilincsek 96tól

• változott a hátsó szárny hatchbacknél

• gsiről lekerültek a gsi kellékek(angliában, svájcban irmscher gsiként ment tovább..másik story)"

A hátsó lökhárító formája szerintem nem a felvarrással együtt változott. Én úgy néztem, kétféle hátsó lökhárító van, a gömbölyded, valamint az egyenesebb. Megnéztem pár facelift előtti és utána autót hasznaltauto.hu-n és nekem úgy tűnik, a lökös inkább a díszburkolat függvénye. Ha van burkolat akkor egyenesebb a lökös, ha nincs burkolat, gömbölyded.

ajtókárpitok is módosultak picit.

első ajtónál egy csavar- két csavar

hátsó ajtónál régen volt lyuk a kapaszkódó alján, faceliftbe nincs lyuk

Elküldve
Novyy most lestem az aláírásodat. A honlapodról gyakorlatozhatok most egy kicsit?

bocs hogy csak most reagálok, nyugodtan, azért csináltam, bár hening karcsi megelőzött és leírta végülis az egészet, de ha van még olyan amit jónak találsz, akkor nyugodtan.

az említett féklámpás dolgot megcsinálom hamarosan, illetve a beltéri kapcsolós világítást.

üdv

Elküldve
ajtókárpitok is módosultak picit.

első ajtónál egy csavar- két csavar

hátsó ajtónál régen volt lyuk a kapaszkódó alján, faceliftbe nincs lyuk

ez a belső változásoknál le van írva, vagyis annyi h változtak

Elküldve
ez a belső változásoknál le van írva, vagyis annyi h változtak

ja oké csak most ébredés után átolvastam, és azthitem egy kalapba van véve

de szerintem ki kellene egészíteni, met van akinek problémás lehet az az egy lyuk is az elsőajtóba, ha kárpitot cserél.

Elküldve

7.3.1 Hátul is tárcsafék (miért jó ez, mi kell hozzá, hogy kell csinálni)

Sokkal kellemesebb a szemnek, ha egy tárcsafék figyel a felni mögött, nem pedig egy nagy dobfék.

Hatásfokra nem sok különbséget éreztem, de valamennyivel biztos jobb (itt ezt majd cáfoljátok meg, vagy erősítsétek meg pls)

Ami kell: komplett kerékagyak, féknyeregek, tárcsák(260mm), betétek, tárcsás kézifékkötél. Származhatnak astra,kadett,vectra alól. 4 csavar fogja a kerékagyat a hídhoz, kicsavar becsavar esete. Légtelenítés és már haladhatunk is.

Mivel úgy ajánlott a csere, hogy előre is nagyobb tárcsát rakunk(256mm) ezért csak 14” vagy nagyobb felni fér fel.

Fontos! Kis első fékhez ne szereljük fel, mert a túlzott hátsó fékezés megpördüléshez és ezáltal ki tudja, milyen bajokhoz vezet.

itt egy kép a komplett szettről rendelkezésed szerint felhasználható:huh: vagy akár az első fékes íromány mellé tehető

Elküldve
Delphi-hez én is értek. :) Általában abban is programozok magamnak szoftvereket. :huh: Esetleg összedolgozhatnánk. :D

Ötlet remek! Ha gondoljátok, amikor késznek nyilvánítjuk a GyIK-ot, akkor elküldöm nektek a szöveges formátumot (smile-k karakteresen, képlinkek szövegesen), aztán összeütitek. :D

Elküldve
Talán, ha ez jobban szét lenne bontva, jobban visszakereshetővé válna ez-az. Olyanra gondolok mint pl.: Motor-elektronika az akkumulátortól a jeladókon át a gyertyákig. - gyújtásmodul, trafó, jeladók, elosztó, kábelek, gyertyák meg ki tudja mi minden amikről én nem is tudok. Ez tartalmazhatná ezek lehetséges meghibásodásait, azok felderitési módját/jeleit, javitási lehetőségeket.... Akár ezen a ponton belül alpontok beiktatásával. Hm? :D

Ötlet jó, javasolj valami más felosztást, és arra módosítom a listát. :lol: Amíg nincs leírás hozzá, nyugodtan hozzátehetünk, elvehetünk.

Talán igy lehetne felosztani.

Elektromos :

- Motortér elektronikája -

. . . . . . . .Jeladók

. . . . . . . . . Gyújtás alkatrészek(Trafó, gyújtásmodul, elosztó/-k, gyertyakábelek), Egyéb(generátor, öninditó..)

- Utastér -

. . . . . . BC, relék, biztositékok, ECU (ez utóbbiról csak azt tudom hogy van és fontos része :) )

. . . . . . . Műszerek (km-óra, visszajelzők..)

. . . . . . . . Kényelmi elektronika (klima, fűtés, elektr.ablak/tükör, üllés fűtés, megvilágitás, audio..)

Ezeknél jó lenne ha a kimérések, ellenőrzések is benne lennének, hogy hogyan lehet otthon "nyomozni". Ugyanúgy a hibakódok, kivillogtatás módja/-i, biztositékszekrény kiosztása.

Talán én, mint hozzá nem értő, ilyesmi elrendezésben könnyen megtalálnám a keresett infót. :D :huh:

Elküldve
7.3.1 Hátul is tárcsafék (miért jó ez, mi kell hozzá, hogy kell csinálni)

Sokkal kellemesebb a szemnek, ha egy tárcsafék figyel a felni mögött, nem pedig egy nagy dobfék.

Hatásfokra nem sok különbséget éreztem, de valamennyivel biztos jobb (itt ezt majd cáfoljátok meg, vagy erősítsétek meg pls)

Ami kell: komplett kerékagyak, féknyeregek, tárcsák(260mm), betétek, tárcsás kézifékkötél. Származhatnak astra,kadett,vectra alól. 4 csavar fogja a kerékagyat a hídhoz, kicsavar becsavar esete. Légtelenítés és már haladhatunk is.

Mivel úgy ajánlott a csere, hogy előre is nagyobb tárcsát rakunk(256mm) ezért csak 14” vagy nagyobb felni fér fel.

Fontos! Kis első fékhez ne szereljük fel, mert a túlzott hátsó fékezés megpördüléshez és ezáltal ki tudja, milyen bajokhoz vezet.

itt egy kép a komplett szettről rendelkezésed szerint felhasználható:huh: vagy akár az első fékes íromány mellé tehető

erről már volt szó régebben is...

nem tudja valaki, hogy melyik tipusú fékhez melyik fékerőszabályozó tartozik, illtve ezek hogy működnek?

más tipusokon egyértelmű, mert van benne rugó rudazat, tök mechanikus, nekünk meg az F eken, van egy darab vastagabb cső betoldva a fékcsőbe és ennyi, és én erről pl semmit se tudok mi alapján működhet.

Elküldve
Talán igy lehetne felosztani.

Elektromos :

- Motortér elektronikája -

. . . . . . . .Jeladók

. . . . . . . . . Gyújtás alkatrészek(Trafó, gyújtásmodul, elosztó/-k, gyertyakábelek), Egyéb(generátor, öninditó..)

- Utastér -

. . . . . . BC, relék, biztositékok, ECU (ez utóbbiról csak azt tudom hogy van és fontos része :) )

. . . . . . . Műszerek (km-óra, visszajelzők..)

. . . . . . . . Kényelmi elektronika (klima, fűtés, elektr.ablak/tükör, üllés fűtés, megvilágitás, audio..)

Ezeknél jó lenne ha a kimérések, ellenőrzések is benne lennének, hogy hogyan lehet otthon "nyomozni". Ugyanúgy a hibakódok, kivillogtatás módja/-i, biztositékszekrény kiosztása.

Talán én, mint hozzá nem értő, ilyesmi elrendezésben könnyen megtalálnám a keresett infót. :D :huh:

és ha beletennénk a rádiókat is?

pl azt hogy gyári rádió után fel kell cserélni a betápot a memóriával.

illetve volt egy kis leírás a kiszedőhöz, illetve Daykiller meg a saját magnójáról írt pár sort.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.