daykiller Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 Lámpatestes hátsó kapaszkodó utólagos beszerelése. Levesszük a napellenzőt, kivesszük a belsőtér világítást, a jobb első és a hátsó kapaszkodókat leszereljük, bal oldalt a bolhákat kiszedjük, mindkettő "A" oszlop fehér takaróelemét leszereljük, első ajtók felső részén a gumikédert leszedjük, ahol a gumikéder fogja a tetőkárpitot. Óvatosan lefeszegetjük a tetőkárpitot, amíg engedi. Figyelem! Könnyen törik! Felé nézve látni pár lyukat, ahova legalább 2 méter hosszú erős anyagú pálcát, vagy befűzőszalagot tolhatunk be, közben figyeljük a hátsó kapaszkodóknál lévő lyukon, hogy mikor ért oda a befűzőszál/szalag, ehhez a művelethez ajánlott második személy, de egyedül is megoldható. Odaértével, 3 vezetéket kössünk rá, majd óvatosan húzzuk be a vezetékeket/kábelt - lehetőleg jelöljük meg őket azonosítás céljából, vagy ugyanúgy megfelel egy háromeres kábel, amiben vagy számozottak, vagy különböző színűek az erek. Figyelem! Menetirány szerinti jobb oldalt a hátsó ablakmosó csöve fut, különös figyelmet igényel a befűzés! Az áthúzott kábeleket méretre vágjuk a belsőtér világításig, hogy könnyen be lehessen kötni. Ügyeljünk rá, hogy a kábel/vezeték ne a szivacs és a tető közé kerüljön, hanem a szivacs elé, így elkerüljük a feszülést. Erre megfelelő hely, a tetőkárpit eleje a szélvédőhöz közel, ahol nincs szivacs. Amint minden vezeték/kábel a helyén van, akár vissza is rözgíthetjük a tetőkárpitot a helyére, az esetleges letörés ellen. Érdemes a hátsó lámpatestes kapaszkodók bekötésével kezdeni. A három-három vezetékvégre rakunk tűzősarut, a vezeték keresztmetszetének megfelelőt - 0.75-ös vezeték elég a lámpák megtáplálásához. Az előzően megjelölt és saruzott vezetékeket bekötjük mindkét lámpatestre. A kapcsolón van kettő sarualjzat, egyikre a kapcsolt testet (kisebb sarualjzat), a másikra a direkt testet kötjük (nagyobb sarualjzat). A lámpatest másik végén található sarualjzatra kötjük a +12V-t. Jegyezzük meg a vezetékek bekötését, szín/szám vagy egyedi jelölés alapján. Az első beltéri lámpánál a sarukat tőben levágjuk és egyel nagyobb méretű saruval (0.75.-ös vezetékek esetén legalább 1.5-es tűzősaru) megfelelőlen összekötjük a két-két hátsó lámpa és a belsőtér világítás pontjait. A belsőtér világításnál a piros vezeték a +12V, a másik a kapcsolt test pont. Figyelem! A +12V-os vezetéken állandó feszültség van jelen! Lehetőleg ne érintsük hozzá testponthoz! Direkt testpontot a beltéri világítás felett található három lyukból vehetünk, mégpedig úgy, hogy oda önmetsző csavart csavarunk be, esetleg megfelelő méretű facsavart tekerük. A csavar alá saruval kötünk direkt testet a megmaradt, megjelölt egy-egy vezetékre, amik a direkt test pontot vezetik. Jobb érintkezés érdekében érdemes megcsiszolni kicsit a festést a lyuknál és/vagy a saru alá körmös alátétet tenni. Ellenőrizzük le a kötés helyességét. A hátsó lámpáknak közép állásban kell akkor világítaniuk, mikor az ajtók valamelyikét kinyitják, esetleg a kapcsoló kihúzásával bekapcsoljuk. Egyik szélső állásban állandóan világítania kell, másik állásban nem világít egyik esetben sem. Ha kész vagyunk, a fent felsorolt tárgyakat visszarakhajtuk, ha ezt eddig nem tettük meg a bekötés előtt. Vannak olyan autótípusok, amikben a "B" oszlopokban előre elkészített állapotban van egy csatlakozó, amik a hátsó kapaszkodóvilágításhoz köthetőek. Akinek van türelme, az a "B" oszlopok burkolatának leszerelésével és a biztonsági öv csévélőjének kiszedésével megnézheti, hogy ott van-e neki a csatlakozó. A bekötés hasonló az előzőekben leírtakhoz, csupán a tetőkárpit lebontását kell kihagyni, valamint az első beltéri lámpa leszedését. A csatlakozókban ki kell mérni a bekötési helyeket - direkt test, kapcsolt test, +12V és ennek megfelelően bekötni a lámpákat. A csatikban található vezetékszínek: állandó test - barna, kapcsolt test - sárga, +12V - piros. Köszönet FPepének! Remélem így okés lesz. :huh: :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 Enyémbe is nyugodtan bele lehet kötni, mi nem egyértelmű, esetleges hibák, stb. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 További javaslatokat várok 10.0 Elektromos10.1 Nincs töltés, mi lehet a gond?10.2 Generátor felújítás10.3 Töltés visszajelző fontossága Talán, ha ez jobban szét lenne bontva, jobban visszakereshetővé válna ez-az. Olyanra gondolok mint pl.: Motor-elektronika az akkumulátortól a jeladókon át a gyertyákig. - gyújtásmodul, trafó, jeladók, elosztó, kábelek, gyertyák meg ki tudja mi minden amikről én nem is tudok. Ez tartalmazhatná ezek lehetséges meghibásodásait, azok felderitési módját/jeleit, javitási lehetőségeket.... Akár ezen a ponton belül alpontok beiktatásával. Hm? :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 én meg elkezdtem fogalmazni az 1.0át. nemsokára beszúrom ellenőrzésre, kiegészítésre stb :) Meg a facelift-es szériafelszereltségi listádat se hagyd ki, amit korábban írtál - family, sprint. Asszem Te írtad. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 1.0 Astra F 1991ben a kadett E-t leválotta az astra F. 3ajtós,5ajtós,caravan karosszériával, majd később jött a sedan és a cabrio. 1994ben facelift. kívül: • gömbölyű tükrök • új maszk • lámpák íve változik • fehér indexek • oldal díszcsíkok keskenyebbek • feliratok újak • csomiajtón a jel 3ds • sötétített hátsó lámpák • más a hátsó lökhárító formája • rendszámtartó műanyag(eddig csak gsin volt) • gömbölyű (b vectra style)kilincsek 96tól • változott a hátsó szárny hatchbacknél • gsiről lekerültek a gsi kellékek(angliában, svájcban irmscher gsiként ment tovább..másik story) belül: • megszűnt a kék műszerfal • igyekeztek áttérni a full fekete belsőre • ajtókárpitok változtak • új váltógomb • égve hagyott lámpára figyelmeztető hang változott • rendelhető dupla légzsák • rendelhető 4elektromos ablak 95től • rendelhető elektromos napfénytető 96tól 1996 októberi árlista alapján alapfelszereltség: START: car300, kesztyűtartó és csomi világítás, osztottan dönthető hátsó ülés, immo, pollenszűrő GL: START+ lufis kormány, állítható magasságú sofőrülés SPRINT: GL+színezett üvegek, fordulatszámmérő FAMILY: SPRINT+színre fújt lökösök, tükrök, anyóslufi, szervó, ködlámpa,kpzár, hátsó fejtámla ELEGANT: SPRINT!!!+színre fújt lökösök, tükrök, ködlámpa, kpzár, bőrkormány ,csomiroló, tetőcsomi sín SPORTY: színre fújt lökösök, tükrök, ködlámpa, abs, színezett üvegek, elektromos ablak elöl, ködlámpa, fényszóró magasságállítás, alufelni, mechanikus napfénytető, check controll, sportülések. 1998ban bemutatták a G astrat, így az F astra lett az első astra classic. 2002ig maradt gyártásban. A gyártás átkerült Lengyelországba, a minőség romlott, korlátozottak a rendelhető extrák. bármi van szóljatok,javítsátok. most ebéd :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 Enyémbe is nyugodtan bele lehet kötni, mi nem egyértelmű, esetleges hibák, stb. :huh: Ha érdekel, a B oszlop alján levő csati (már akinél megvan) vezetékszínei: állandó test - barna, kapcsolt test - szürke, +12V - piros. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 11.1.4 Műszeregység csere-bere Az első feladat a kormányoszlop burkolatának eltávolítása. Először a két felet egymáshoz kapcsoló két kis csavart kell kicsavarni, ehhez a kormányt tekergetve és a takaró bolhákat eltávolítva lehet hozzáférni. Az alsó fél három csavarjának kiszedése után már könnyen lejönnek a burkolatok. Ezután következik az óracsoportot körülvevő műanyag eltávolítása, ehhez felül kettő, valamint jobb- és baloldalt egy-egy csavart kicsavarni. Ha ezzel megvagyunk, akkor már csak az óracsoportot tartó három csavart kell kiszedni. Így már kissé kimozdítható a műszeregység. A hátoldala közepére csatlakozó spirált ügyesebbek és kisebb kezűek az egység mellett vagy alulról benyúlva kiakaszthatják a rögzítőlemez megnyomásával, aki viszont így nem fér hozzá, annak a motortérben a váltóházról le kell csavarni a spirál másik végét, kihúzni jobban az egységet és kiakasztani a spirált. Ha a spirált kipattintottuk, ki kell húzni a két nagy csatlakozót az óracsoport hátfalából és óvatosan kivehetjük a műszeregységet. Másik műszeregység behelyezése esetén ügyelni kell rá, hogy egyforma legyen a két egységen, a km/h skála nullája alatt található W szám (nem azonos W számú óra behelyezése esetén fals értéket fog mutatni). Fordulatszámmérős műszeregység beépítésénél meg kell győződni arról, hogy a fordulatszámjel kábele be van-e húzva a kötegbe. Ezt legkönnyebben úgy nézhetjük meg, hogy a műszeregységre menő két csatlakozó közül a nagyobbik 8-as pinjére fut-e vezeték. Ha igen, akkor csak cserélni kell a két óracsoportot. Ha a kábel nincs behúzva a kötegbe, akkor nekünk kell pótolnunk azt. Ehhez le kell venni az anyósülés melletti küszöbburkolatot, amit négy torx tart. Ekkor hozzáférünk a kesztyűtartó alatt, jobb oldalon a csatlakozókhoz. Ezek között találjuk azt is, amelyikről a vezetékek a műszeregység felé futnak tovább (négyzetes hasáb alakú szürke csatlakozó). A csatlakozóra ez esetben hét kábel fut, tovább a csatlakozó után azonban csak hat. A feladat egyszerű, a jelet arról a kábelről vehetjük le, amelyik nem fut tovább a csatlakozó után. Ennek egy zöld kábelnek kell lennie. Az új vezetéket - ezt a zöldet megcsapolva - a műszerfal mögött végig kell vezetni, néhány helyen megfogatva, rá a nagy csatlakozó 8-as pinjére. Ha ezzel készen vagyunk, már beépíthető a fordulatszámmérős műszercsoport. Remélem így érthető és jó is. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 Motor táblázat Bár ebben az X14XE nem szerepel,de majd keresek egy olyat és összeollózom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 Ha érdekel, a B oszlop alján levő csati (már akinél megvan) vezetékszínei: állandó test - barna, kapcsolt test - szürke, +12V - piros. :huh: Köszi, beleírva. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 "1994ben facelift. kívül: • gömbölyű tükrök • új maszk • lámpák íve változik • fehér indexek • oldal díszcsíkok keskenyebbek • feliratok újak • csomiajtón a jel 3ds • sötétített hátsó lámpák • más a hátsó lökhárító formája • rendszámtartó műanyag(eddig csak gsin volt) • gömbölyű (b vectra style)kilincsek 96tól • változott a hátsó szárny hatchbacknél • gsiről lekerültek a gsi kellékek(angliában, svájcban irmscher gsiként ment tovább..másik story)" A hátsó lökhárító formája szerintem nem a felvarrással együtt változott. Én úgy néztem, kétféle hátsó lökhárító van, a gömbölyded, valamint az egyenesebb. Megnéztem pár facelift előtti és utána autót hasznaltauto.hu-n és nekem úgy tűnik, a lökös inkább a díszburkolat függvénye. Ha van burkolat akkor egyenesebb a lökös, ha nincs burkolat, gömbölyded. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 Motor táblázat Bár ebben az X14XE nem szerepel,de majd keresek egy olyat és összeollózom. Meg a C14SE sem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 11.1.4 Műszeregység csere-bere Az első feladat a kormányoszlop burkolatának eltávolítása. Először a két felet egymáshoz kapcsoló két kis csavart kell kicsavarni, ehhez a kormányt tekergetve és a takaró bolhákat eltávolítva lehet hozzáférni. Az alsó fél három csavarjának kiszedése után már könnyen lejönnek a burkolatok. Ezután következik az óracsoportot körülvevő műanyag eltávolítása, ehhez felül kettő, valamint jobb- és baloldalt egy-egy csavart kicsavarni. Ha ezzel megvagyunk, akkor már csak az óracsoportot tartó három csavart kell kiszedni. Így már kissé kimozdítható a műszeregység. A hátoldala közepére csatlakozó spirált ügyesebbek és kisebb kezűek az egység mellett vagy alulról benyúlva kiakaszthatják a rögzítőlemez megnyomásával, aki viszont így nem fér hozzá, annak a motortérben a váltóházról le kell csavarni a spirál másik végét, kihúzni jobban az egységet és kiakasztani a spirált. Ha a spirált kipattintottuk, ki kell húzni a két nagy csatlakozót az óracsoport hátfalából és óvatosan kivehetjük a műszeregységet. Másik műszeregység behelyezése esetén ügyelni kell rá, hogy egyforma legyen a két egységen, a km/h skála nullája alatt található W szám (nem azonos W számú óra behelyezése esetén fals értéket fog mutatni). Fordulatszámmérős műszeregység beépítésénél meg kell győződni arról, hogy a fordulatszámjel kábele be van-e húzva a kötegbe. Ezt legkönnyebben úgy nézhetjük meg, hogy a műszeregységre menő két csatlakozó közül a nagyobbik 8-as pinjére fut-e vezeték. Ha igen, akkor csak cserélni kell a két óracsoportot. Ha a kábel nincs behúzva a kötegbe, akkor nekünk kell pótolnunk azt. Ehhez le kell venni az anyósülés melletti küszöbburkolatot, amit négy torx tart. Ekkor hozzáférünk a kesztyűtartó alatt, jobb oldalon a csatlakozókhoz. Ezek között találjuk azt is, amelyikről a vezetékek a műszeregység felé futnak tovább (négyzetes hasáb alakú szürke csatlakozó). A csatlakozóra ez esetben hét kábel fut, tovább a csatlakozó után azonban csak hat. A feladat egyszerű, a jelet arról a kábelről vehetjük le, amelyik nem fut tovább a csatlakozó után. Ennek egy zöld kábelnek kell lennie. Az új vezetéket - ezt a zöldet megcsapolva - a műszerfal mögött végig kell vezetni, néhány helyen megfogatva, rá a nagy csatlakozó 8-as pinjére. Ha ezzel készen vagyunk, már beépíthető a fordulatszámmérős műszercsoport. Remélem így érthető és jó is. :huh: Ehhez képet innen idézhettek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 Motor táblázat Bár ebben az X14XE nem szerepel,de majd keresek egy olyat és összeollózom. X16SZR sincs benne. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 Meg a C14SE sem. Megpróbálok több infót összegyűjteni és majd egy xls-ben összegzem. Ehhez képet innen idézhettek. Kérek mindenkit,akinek vannak képei a cikkekhez,küldje el nekem pü-ben a képek fellelhetőségeinek linkjeit és én továbbítom SS-nek a megfelelő képeket a cikkhez. X16SZR sincs benne. :huh: Megpróbálok több infót összegyűjteni és majd egy xls-ben összegzem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sörös Sanyi Elküldve Március8, 2009 Szerző Megoszt Elküldve Március8, 2009 Hú, srácok, csak kapkodom a fejem! Most nem érek rá, de este felé/holnap délután minden megy a helyére. :) Kösz mindenkinek! Talán, ha ez jobban szét lenne bontva, jobban visszakereshetővé válna ez-az. Olyanra gondolok mint pl.: Motor-elektronika az akkumulátortól a jeladókon át a gyertyákig. - gyújtásmodul, trafó, jeladók, elosztó, kábelek, gyertyák meg ki tudja mi minden amikről én nem is tudok. Ez tartalmazhatná ezek lehetséges meghibásodásait, azok felderitési módját/jeleit, javitási lehetőségeket.... Akár ezen a ponton belül alpontok beiktatásával. Hm? :huh: Ötlet jó, javasolj valami más felosztást, és arra módosítom a listát. :D Amíg nincs leírás hozzá, nyugodtan hozzátehetünk, elvehetünk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 Ha esetleg nem csak fórumhoz kötve akarjátok ezt a gyik-et akkor lehet rá írni egy kisebb programot is, ahol minden alcím egy-egy gombos menüpont. Talán így lenne a legegyszerűbb és legpraktikusabb is, valamint látványos és komoly is. Egy ilyen programot nem nagy cucc összedobni, az én delphi-s csöppnyi tudásommal is. Ha jó ötlet és egyszer van időm akkor meg is csinálhatom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 Ha esetleg nem csak fórumhoz kötve akarjátok ezt a gyik-et akkor lehet rá írni egy kisebb programot is, ahol minden alcím egy-egy gombos menüpont. Talán így lenne a legegyszerűbb és legpraktikusabb is, valamint látványos és komoly is. Egy ilyen programot nem nagy cucc összedobni, az én delphi-s csöppnyi tudásommal is. Ha jó ötlet és egyszer van időm akkor meg is csinálhatom. Delphi-hez én is értek. :) Általában abban is programozok magamnak szoftvereket. :huh: Esetleg összedolgozhatnánk. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 Delphi-hez én is értek. :) Általában abban is programozok magamnak szoftvereket. :huh: Esetleg összedolgozhatnánk. :D És netfüggetlen lenne a dolog. Kis szerzői jog védelem aztán kész. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 A hátsó lökhárító formája szerintem nem a felvarrással együtt változott. Én úgy néztem, kétféle hátsó lökhárító van, a gömbölyded, valamint az egyenesebb. Megnéztem pár facelift előtti és utána autót hasznaltauto.hu-n és nekem úgy tűnik, a lökös inkább a díszburkolat függvénye. Ha van burkolat akkor egyenesebb a lökös, ha nincs burkolat, gömbölyded. az a baj h a használtautó nem mérvadó, mert sok a törött majd megcsinált... lehet h nem facelifttől függ, de az biztos h 2féle van, max átírom h 2féle lökös Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 az a baj h a használtautó nem mérvadó, mert sok a törött majd megcsinált... lehet h nem facelifttől függ, de az biztos h 2féle van, max átírom h 2féle lökös Ok, én csak így vettem észre, mert nemrég foglalkoztatott hogy a lökhárító és a díszcucc minek a függvénye. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 És netfüggetlen lenne a dolog. Kis szerzői jog védelem aztán kész. Természetesen, ingyenes lenne, de nem nyílt forráskódú. Talán annyi net kéne bele, hogy ha esetleg van frissítés, akkor frissíti az adatbázist. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 Ok, én csak így vettem észre, mert nemrég foglalkoztatott hogy a lökhárító és a díszcucc minek a függvénye. amit még nem irtam bele...h sztem ugy van h facelift elött volt a kerekebb hátsó löki(szögletes világítással), aztán lett egy kicsit szögletesebb lökös ovál világítással...aztán a classicokra meg megint a régi lököst rakták Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 Delphi-hez én is értek. :D Általában abban is programozok magamnak szoftvereket. :huh: Esetleg összedolgozhatnánk. :D Komolyan könny szökik a szememben hirtelen micsoda egy írányba fordulás lett úrrá a társaságon! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 Komolyan könny szökik a szememben hirtelen micsoda egy írányba fordulás lett úrrá a társaságon! :) De az ötletadóról se feledkezzünk meg. :D Ez azt jelzi, hogy nem csak téged zavart az állandóan ismétlődő kérdések. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 De az ötletadóról se feledkezzünk meg. :D Nem én találtam ki,egy másik fórumon működik az 1.0-ás verzió,csak én ezt próbálom tovább fejleszteni abba az írányba,hogy aki ide téved valami bajával,ne rögtön árassza el a topikokat a hülyébnél hülyébb kérdéseivel. Viszont nem gondoltam volna,hogy a társaság ilyen összefogásban és egyetértésben össze fog dolgozni. :) Jó ezt látni! Én valahogy így képzelem el a klubosdit! :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts