Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

GyIK - társalgó / minden off törlődik!


Sörös Sanyi

Recommended Posts

Lámpatestes hátsó kapaszkodó utólagos beszerelése.

Levesszük a napellenzőt, kivesszük a belsőtér világítást, a jobb első és a hátsó kapaszkodókat leszereljük, bal oldalt a bolhákat kiszedjük, mindkettő "A" oszlop fehér takaróelemét leszereljük, első ajtók felső részén a gumikédert leszedjük, ahol a gumikéder fogja a tetőkárpitot.

Óvatosan lefeszegetjük a tetőkárpitot, amíg engedi. Figyelem! Könnyen törik! Felé nézve látni pár lyukat, ahova legalább 2 méter hosszú erős anyagú pálcát, vagy befűzőszalagot tolhatunk be, közben figyeljük a hátsó kapaszkodóknál lévő lyukon, hogy mikor ért oda a befűzőszál/szalag, ehhez a művelethez ajánlott második személy, de egyedül is megoldható. Odaértével, 3 vezetéket kössünk rá, majd óvatosan húzzuk be a vezetékeket/kábelt - lehetőleg jelöljük meg őket azonosítás céljából, vagy ugyanúgy megfelel egy háromeres kábel, amiben vagy számozottak, vagy különböző színűek az erek.

Figyelem! Menetirány szerinti jobb oldalt a hátsó ablakmosó csöve fut, különös figyelmet igényel a befűzés!

Az áthúzott kábeleket méretre vágjuk a belsőtér világításig, hogy könnyen be lehessen kötni. Ügyeljünk rá, hogy a kábel/vezeték ne a szivacs és a tető közé kerüljön, hanem a szivacs elé, így elkerüljük a feszülést. Erre megfelelő hely, a tetőkárpit eleje a szélvédőhöz közel, ahol nincs szivacs.

Amint minden vezeték/kábel a helyén van, akár vissza is rözgíthetjük a tetőkárpitot a helyére, az esetleges letörés ellen.

Érdemes a hátsó lámpatestes kapaszkodók bekötésével kezdeni. A három-három vezetékvégre rakunk tűzősarut, a vezeték keresztmetszetének megfelelőt - 0.75-ös vezeték elég a lámpák megtáplálásához.

Az előzően megjelölt és saruzott vezetékeket bekötjük mindkét lámpatestre. A kapcsolón van kettő sarualjzat, egyikre a kapcsolt testet (kisebb sarualjzat), a másikra a direkt testet kötjük (nagyobb sarualjzat). A lámpatest másik végén található sarualjzatra kötjük a +12V-t. Jegyezzük meg a vezetékek bekötését, szín/szám vagy egyedi jelölés alapján.

Az első beltéri lámpánál a sarukat tőben levágjuk és egyel nagyobb méretű saruval (0.75.-ös vezetékek esetén legalább 1.5-es tűzősaru) megfelelőlen összekötjük a két-két hátsó lámpa és a belsőtér világítás pontjait. A belsőtér világításnál a piros vezeték a +12V, a másik a kapcsolt test pont. Figyelem! A +12V-os vezetéken állandó feszültség van jelen! Lehetőleg ne érintsük hozzá testponthoz!

Direkt testpontot a beltéri világítás felett található három lyukból vehetünk, mégpedig úgy, hogy oda önmetsző csavart csavarunk be, esetleg megfelelő méretű facsavart tekerük. A csavar alá saruval kötünk direkt testet a megmaradt, megjelölt egy-egy vezetékre, amik a direkt test pontot vezetik. Jobb érintkezés érdekében érdemes megcsiszolni kicsit a festést a lyuknál és/vagy a saru alá körmös alátétet tenni.

Ellenőrizzük le a kötés helyességét. A hátsó lámpáknak közép állásban kell akkor világítaniuk, mikor az ajtók valamelyikét kinyitják, esetleg a kapcsoló kihúzásával bekapcsoljuk. Egyik szélső állásban állandóan világítania kell, másik állásban nem világít egyik esetben sem.

Ha kész vagyunk, a fent felsorolt tárgyakat visszarakhajtuk, ha ezt eddig nem tettük meg a bekötés előtt.

Vannak olyan autótípusok, amikben a "B" oszlopokban előre elkészített állapotban van egy csatlakozó, amik a hátsó kapaszkodóvilágításhoz köthetőek. Akinek van türelme, az a "B" oszlopok burkolatának leszerelésével és a biztonsági öv csévélőjének kiszedésével megnézheti, hogy ott van-e neki a csatlakozó. A bekötés hasonló az előzőekben leírtakhoz, csupán a tetőkárpit lebontását kell kihagyni, valamint az első beltéri lámpa leszedését. A csatlakozókban ki kell mérni a bekötési helyeket - direkt test, kapcsolt test, +12V és ennek megfelelően bekötni a lámpákat.

A csatikban található vezetékszínek: állandó test - barna, kapcsolt test - sárga, +12V - piros. Köszönet FPepének!

Remélem így okés lesz. :huh: :)

Link to comment
Megosztás:

További javaslatokat várok

10.0 Elektromos

10.1 Nincs töltés, mi lehet a gond?

10.2 Generátor felújítás

10.3 Töltés visszajelző fontossága

Talán, ha ez jobban szét lenne bontva, jobban visszakereshetővé válna ez-az. Olyanra gondolok mint pl.: Motor-elektronika az akkumulátortól a jeladókon át a gyertyákig. - gyújtásmodul, trafó, jeladók, elosztó, kábelek, gyertyák meg ki tudja mi minden amikről én nem is tudok. Ez tartalmazhatná ezek lehetséges meghibásodásait, azok felderitési módját/jeleit, javitási lehetőségeket.... Akár ezen a ponton belül alpontok beiktatásával. Hm? :huh:

Link to comment
Megosztás:

1.0 Astra F

1991ben a kadett E-t leválotta az astra F. 3ajtós,5ajtós,caravan karosszériával, majd később jött a sedan és a cabrio.

1994ben facelift.

kívül:

• gömbölyű tükrök

• új maszk

• lámpák íve változik

• fehér indexek

• oldal díszcsíkok keskenyebbek

• feliratok újak

• csomiajtón a jel 3ds

• sötétített hátsó lámpák

• más a hátsó lökhárító formája

• rendszámtartó műanyag(eddig csak gsin volt)

• gömbölyű (b vectra style)kilincsek 96tól

• változott a hátsó szárny hatchbacknél

• gsiről lekerültek a gsi kellékek(angliában, svájcban irmscher gsiként ment tovább..másik story)

belül:

• megszűnt a kék műszerfal

• igyekeztek áttérni a full fekete belsőre

• ajtókárpitok változtak

• új váltógomb

• égve hagyott lámpára figyelmeztető hang változott

• rendelhető dupla légzsák

• rendelhető 4elektromos ablak 95től

• rendelhető elektromos napfénytető 96tól

1996 októberi árlista alapján alapfelszereltség:

START: car300, kesztyűtartó és csomi világítás, osztottan dönthető hátsó ülés, immo, pollenszűrő

GL: START+ lufis kormány, állítható magasságú sofőrülés

SPRINT: GL+színezett üvegek, fordulatszámmérő

FAMILY: SPRINT+színre fújt lökösök, tükrök, anyóslufi, szervó, ködlámpa,kpzár, hátsó fejtámla

ELEGANT: SPRINT!!!+színre fújt lökösök, tükrök, ködlámpa, kpzár, bőrkormány ,csomiroló, tetőcsomi sín

SPORTY: színre fújt lökösök, tükrök, ködlámpa, abs, színezett üvegek, elektromos ablak elöl, ködlámpa, fényszóró magasságállítás, alufelni, mechanikus napfénytető, check controll, sportülések.

1998ban bemutatták a G astrat, így az F astra lett az első astra classic. 2002ig maradt gyártásban. A gyártás átkerült Lengyelországba, a minőség romlott, korlátozottak a rendelhető extrák.

bármi van szóljatok,javítsátok. most ebéd :huh:

Link to comment
Megosztás:

11.1.4 Műszeregység csere-bere

Az első feladat a kormányoszlop burkolatának eltávolítása. Először a két felet egymáshoz kapcsoló két kis csavart kell kicsavarni, ehhez a kormányt tekergetve és a takaró bolhákat eltávolítva lehet hozzáférni. Az alsó fél három csavarjának kiszedése után már könnyen lejönnek a burkolatok. Ezután következik az óracsoportot körülvevő műanyag eltávolítása, ehhez felül kettő, valamint jobb- és baloldalt egy-egy csavart kicsavarni. Ha ezzel megvagyunk, akkor már csak az óracsoportot tartó három csavart kell kiszedni. Így már kissé kimozdítható a műszeregység. A hátoldala közepére csatlakozó spirált ügyesebbek és kisebb kezűek az egység mellett vagy alulról benyúlva kiakaszthatják a rögzítőlemez megnyomásával, aki viszont így nem fér hozzá, annak a motortérben a váltóházról le kell csavarni a spirál másik végét, kihúzni jobban az egységet és kiakasztani a spirált. Ha a spirált kipattintottuk, ki kell húzni a két nagy csatlakozót az óracsoport hátfalából és óvatosan kivehetjük a műszeregységet.

Másik műszeregység behelyezése esetén ügyelni kell rá, hogy egyforma legyen a két egységen, a km/h skála nullája alatt található W szám (nem azonos W számú óra behelyezése esetén fals értéket fog mutatni).

Fordulatszámmérős műszeregység beépítésénél meg kell győződni arról, hogy a fordulatszámjel kábele be van-e húzva a kötegbe. Ezt legkönnyebben úgy nézhetjük meg, hogy a műszeregységre menő két csatlakozó közül a nagyobbik 8-as pinjére fut-e vezeték. Ha igen, akkor csak cserélni kell a két óracsoportot. Ha a kábel nincs behúzva a kötegbe, akkor nekünk kell pótolnunk azt. Ehhez le kell venni az anyósülés melletti küszöbburkolatot, amit négy torx tart. Ekkor hozzáférünk a kesztyűtartó alatt, jobb oldalon a csatlakozókhoz. Ezek között találjuk azt is, amelyikről a vezetékek a műszeregység felé futnak tovább (négyzetes hasáb alakú szürke csatlakozó). A csatlakozóra ez esetben hét kábel fut, tovább a csatlakozó után azonban csak hat. A feladat egyszerű, a jelet arról a kábelről vehetjük le, amelyik nem fut tovább a csatlakozó után. Ennek egy zöld kábelnek kell lennie. Az új vezetéket - ezt a zöldet megcsapolva - a műszerfal mögött végig kell vezetni, néhány helyen megfogatva, rá a nagy csatlakozó 8-as pinjére. Ha ezzel készen vagyunk, már beépíthető a fordulatszámmérős műszercsoport.

Remélem így érthető és jó is. :huh:

Link to comment
Megosztás:

"1994ben facelift.

kívül:

• gömbölyű tükrök

• új maszk

• lámpák íve változik

• fehér indexek

• oldal díszcsíkok keskenyebbek

• feliratok újak

• csomiajtón a jel 3ds

• sötétített hátsó lámpák

• más a hátsó lökhárító formája

• rendszámtartó műanyag(eddig csak gsin volt)

• gömbölyű (b vectra style)kilincsek 96tól

• változott a hátsó szárny hatchbacknél

• gsiről lekerültek a gsi kellékek(angliában, svájcban irmscher gsiként ment tovább..másik story)"

A hátsó lökhárító formája szerintem nem a felvarrással együtt változott. Én úgy néztem, kétféle hátsó lökhárító van, a gömbölyded, valamint az egyenesebb. Megnéztem pár facelift előtti és utána autót hasznaltauto.hu-n és nekem úgy tűnik, a lökös inkább a díszburkolat függvénye. Ha van burkolat akkor egyenesebb a lökös, ha nincs burkolat, gömbölyded.

Link to comment
Megosztás:

11.1.4 Műszeregység csere-bere

Az első feladat a kormányoszlop burkolatának eltávolítása. Először a két felet egymáshoz kapcsoló két kis csavart kell kicsavarni, ehhez a kormányt tekergetve és a takaró bolhákat eltávolítva lehet hozzáférni. Az alsó fél három csavarjának kiszedése után már könnyen lejönnek a burkolatok. Ezután következik az óracsoportot körülvevő műanyag eltávolítása, ehhez felül kettő, valamint jobb- és baloldalt egy-egy csavart kicsavarni. Ha ezzel megvagyunk, akkor már csak az óracsoportot tartó három csavart kell kiszedni. Így már kissé kimozdítható a műszeregység. A hátoldala közepére csatlakozó spirált ügyesebbek és kisebb kezűek az egység mellett vagy alulról benyúlva kiakaszthatják a rögzítőlemez megnyomásával, aki viszont így nem fér hozzá, annak a motortérben a váltóházról le kell csavarni a spirál másik végét, kihúzni jobban az egységet és kiakasztani a spirált. Ha a spirált kipattintottuk, ki kell húzni a két nagy csatlakozót az óracsoport hátfalából és óvatosan kivehetjük a műszeregységet.

Másik műszeregység behelyezése esetén ügyelni kell rá, hogy egyforma legyen a két egységen, a km/h skála nullája alatt található W szám (nem azonos W számú óra behelyezése esetén fals értéket fog mutatni).

Fordulatszámmérős műszeregység beépítésénél meg kell győződni arról, hogy a fordulatszámjel kábele be van-e húzva a kötegbe. Ezt legkönnyebben úgy nézhetjük meg, hogy a műszeregységre menő két csatlakozó közül a nagyobbik 8-as pinjére fut-e vezeték. Ha igen, akkor csak cserélni kell a két óracsoportot. Ha a kábel nincs behúzva a kötegbe, akkor nekünk kell pótolnunk azt. Ehhez le kell venni az anyósülés melletti küszöbburkolatot, amit négy torx tart. Ekkor hozzáférünk a kesztyűtartó alatt, jobb oldalon a csatlakozókhoz. Ezek között találjuk azt is, amelyikről a vezetékek a műszeregység felé futnak tovább (négyzetes hasáb alakú szürke csatlakozó). A csatlakozóra ez esetben hét kábel fut, tovább a csatlakozó után azonban csak hat. A feladat egyszerű, a jelet arról a kábelről vehetjük le, amelyik nem fut tovább a csatlakozó után. Ennek egy zöld kábelnek kell lennie. Az új vezetéket - ezt a zöldet megcsapolva - a műszerfal mögött végig kell vezetni, néhány helyen megfogatva, rá a nagy csatlakozó 8-as pinjére. Ha ezzel készen vagyunk, már beépíthető a fordulatszámmérős műszercsoport.

Remélem így érthető és jó is. :huh:

Ehhez képet innen idézhettek.

Link to comment
Megosztás:

Meg a C14SE sem.

Megpróbálok több infót összegyűjteni és majd egy xls-ben összegzem.

Ehhez képet innen idézhettek.

Kérek mindenkit,akinek vannak képei a cikkekhez,küldje el nekem pü-ben a képek fellelhetőségeinek linkjeit és én továbbítom SS-nek a megfelelő képeket a cikkhez.

X16SZR sincs benne. :huh:

Megpróbálok több infót összegyűjteni és majd egy xls-ben összegzem.

Link to comment
Megosztás:

Hú, srácok, csak kapkodom a fejem! Most nem érek rá, de este felé/holnap délután minden megy a helyére. :)

Kösz mindenkinek!

Talán, ha ez jobban szét lenne bontva, jobban visszakereshetővé válna ez-az. Olyanra gondolok mint pl.: Motor-elektronika az akkumulátortól a jeladókon át a gyertyákig. - gyújtásmodul, trafó, jeladók, elosztó, kábelek, gyertyák meg ki tudja mi minden amikről én nem is tudok. Ez tartalmazhatná ezek lehetséges meghibásodásait, azok felderitési módját/jeleit, javitási lehetőségeket.... Akár ezen a ponton belül alpontok beiktatásával. Hm? :huh:

Ötlet jó, javasolj valami más felosztást, és arra módosítom a listát. :D Amíg nincs leírás hozzá, nyugodtan hozzátehetünk, elvehetünk.

Link to comment
Megosztás:

Ha esetleg nem csak fórumhoz kötve akarjátok ezt a gyik-et akkor lehet rá írni egy kisebb programot is, ahol minden alcím egy-egy gombos menüpont. Talán így lenne a legegyszerűbb és legpraktikusabb is, valamint látványos és komoly is. Egy ilyen programot nem nagy cucc összedobni, az én delphi-s csöppnyi tudásommal is. Ha jó ötlet és egyszer van időm akkor meg is csinálhatom.

Link to comment
Megosztás:

Ha esetleg nem csak fórumhoz kötve akarjátok ezt a gyik-et akkor lehet rá írni egy kisebb programot is, ahol minden alcím egy-egy gombos menüpont. Talán így lenne a legegyszerűbb és legpraktikusabb is, valamint látványos és komoly is. Egy ilyen programot nem nagy cucc összedobni, az én delphi-s csöppnyi tudásommal is. Ha jó ötlet és egyszer van időm akkor meg is csinálhatom.

Delphi-hez én is értek. :) Általában abban is programozok magamnak szoftvereket. :huh: Esetleg összedolgozhatnánk. :D

Link to comment
Megosztás:

A hátsó lökhárító formája szerintem nem a felvarrással együtt változott. Én úgy néztem, kétféle hátsó lökhárító van, a gömbölyded, valamint az egyenesebb. Megnéztem pár facelift előtti és utána autót hasznaltauto.hu-n és nekem úgy tűnik, a lökös inkább a díszburkolat függvénye. Ha van burkolat akkor egyenesebb a lökös, ha nincs burkolat, gömbölyded.

az a baj h a használtautó nem mérvadó, mert sok a törött majd megcsinált...

lehet h nem facelifttől függ, de az biztos h 2féle van, max átírom h 2féle lökös

Link to comment
Megosztás:

az a baj h a használtautó nem mérvadó, mert sok a törött majd megcsinált...

lehet h nem facelifttől függ, de az biztos h 2féle van, max átírom h 2féle lökös

Ok, én csak így vettem észre, mert nemrég foglalkoztatott hogy a lökhárító és a díszcucc minek a függvénye.

Link to comment
Megosztás:

Ok, én csak így vettem észre, mert nemrég foglalkoztatott hogy a lökhárító és a díszcucc minek a függvénye.

amit még nem irtam bele...h sztem ugy van h facelift elött volt a kerekebb hátsó löki(szögletes világítással), aztán lett egy kicsit szögletesebb lökös ovál világítással...aztán a classicokra meg megint a régi lököst rakták

Link to comment
Megosztás:

De az ötletadóról se feledkezzünk meg. :D

Nem én találtam ki,egy másik fórumon működik az 1.0-ás verzió,csak én ezt próbálom tovább fejleszteni abba az írányba,hogy aki ide téved valami bajával,ne rögtön árassza el a topikokat a hülyébnél hülyébb kérdéseivel.

Viszont nem gondoltam volna,hogy a társaság ilyen összefogásban és egyetértésben össze fog dolgozni. :)

Jó ezt látni!

Én valahogy így képzelem el a klubosdit! :huh:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.