RealDanee Elküldve Március26, 2011 Megoszt Elküldve Március26, 2011 Sziasztok! Valsz már sokan kérdezték de sajna túl késő van hogy végig olvassak minden HSZ-t. Remélem azért lesz aki segít <_< A kocsimban (Opel Corsa B 1,0 12v 1998 5 ajtós) egy 1000 12v-es motor van! (x10xe) Szeretném lecserélni egy 1.4i re vagy egy 1.4 16v re. Mivel eléggé utálok vel előzni mégpedig azért mert 1. Szétkell taposni a száját szegényemnek hogy ne legyen kockázatos ( értem ezt azért egy laza 60-70 es tempónál a 100 ról már ne is beszéljünk :angry:) 2 Sajna eléggé köhög a szája, valsz szelepes meg vezérmű lánc is zörög már 3 Kb ugyan annyit eszik mint egy 1.4 es! Talán többet is mivel sokat pörög! Mivel az 1.4i vagy az 1.4 16v szerepel a gyári motor listán valahogy legálissan lelehet vizsgáztatni? Csak motort kell cserélni? Főtengelyt középsődobot hátsódobot esetleg zöld kártya miatt cserélni kell-e? Fékek,féltengelyek váltó? Esetleg nem kell belölük erősebb hivatalosan? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március26, 2011 Megoszt Elküldve Március26, 2011 Sziasztok! Valsz már sokan kérdezték de sajna túl késő van hogy végig olvassak minden HSZ-t. Remélem azért lesz aki segít <_< A kocsimban (Opel Corsa B 1,0 12v 1998 5 ajtós) egy 1000 12v-es motor van! (x10xe) Szeretném lecserélni egy 1.4i re vagy egy 1.4 16v re. Mivel eléggé utálok vel előzni mégpedig azért mert 1. Szétkell taposni a száját szegényemnek hogy ne legyen kockázatos ( értem ezt azért egy laza 60-70 es tempónál a 100 ról már ne is beszéljünk :angry:) 2 Sajna eléggé köhög a szája, valsz szelepes meg vezérmű lánc is zörög már 3 Kb ugyan annyit eszik mint egy 1.4 es! Talán többet is mivel sokat pörög! Mivel az 1.4i vagy az 1.4 16v szerepel a gyári motor listán valahogy legálissan lelehet vizsgáztatni? Csak motort kell cserélni? Főtengelyt középsődobot hátsódobot esetleg zöld kártya miatt cserélni kell-e? Fékek,féltengelyek váltó? Esetleg nem kell belölük erősebb hivatalosan? Legálisan csak ugyanolyan motorkódu mehet bele, mint amilyen volt. Ha mást raksz bele nem fog átmenni műszakin. Link to comment Megosztás: More sharing options...
RealDanee Elküldve Március26, 2011 Megoszt Elküldve Március26, 2011 Legálisan csak ugyanolyan motorkódu mehet bele, mint amilyen volt. Ha mást raksz bele nem fog átmenni műszakin. Semmiféle engedélyel, kpm vizsgával sem? Jobban járok ha megvárom míg letelik a hitel eladom és veszek egy 1.4 est? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március26, 2011 Megoszt Elküldve Március26, 2011 Semmiféle engedélyel, kpm vizsgával sem? Jobban járok ha megvárom míg letelik a hitel eladom és veszek egy 1.4 est? A technikai részletek után, van olyan bekezdés, hogy "Hivatalos oldal" ott nagyjából leírják most mi a szitu a hatósággal:Klikk! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Colin Elküldve Március30, 2011 Megoszt Elküldve Március30, 2011 Semmiféle engedélyel, kpm vizsgával sem? Jobban járok ha megvárom míg letelik a hitel eladom és veszek egy 1.4 est? Hogy hogyan jársz jól? Add el, és vegyél erőssebbet. Minden ami tuning-féle leírás Azóta már kicsit megváltozott a világ. Sőt idén márciusától megint változott kicsit a dolog. Motorcsere lehetséges bármilyen motorra, persze terveztetni és engedélyeztetni kell. Röviden: NKH-hoz bemész, kérsz egy átépítési engedélyt, ez kb 15000 Ft. Elmondod mit akarsz (motorcsere), persze indokolni kell. Érdemes a környezetvédelemre hivatkozni. Fontos tudni, hogy a jelenlegi motorodnál rosszabb környezetvédelmi besorolásút nem rakhatsz bele és jelenleg euro 3-asnál régebbit sem (emiatt, típus idegen is). Vagyis X14xe mehet bele, ha euro 3-as, de inkább újabb moci. Utána keresel egy céget aki foglalkozott már ilyennel, vagy keresel egy autógépész mérnököt. Vele meg kell terveztetni a beépítést, utána ezt egy mérnök kamarai tagnak láttamoznia kell. (napi dijuk 80-300eFt). Ha ez megvan jöhet a beépítés. Szakszervíz vagy Márkaszervíz-nek kell beépítenie, és papirt kiállítani róla.* Utána irány az NKH, ahol papirok és autó átvizsgálása. Végül Okmányiroda. *VAGY Keresel egy független bevizsgáló céget, aki miután te beépítetted a motort az autóba bevizsgálja és kiállít róla egy szakvéleményt. Alkatrészek, ha rendelkezik valamilyen külföldi papirral (tüv, abe...stb) akkor a papir fordítása 30eFt, bevizsgálása 30eFt/Alkatrész (ha jól emlékszem). Értelemszerűen magyar bizonylattal rendelkező termék esetén csak beviszgálás van. És akkor még ott van a Regisztrációs díj, amire nem akarok kitérni, mert ahány verzió, annyi ár létezik. Hát sehogy sem olcsó dolog, de így legalább nem lesz baj ellenőrzésnél. Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstraGé Elküldve Május23, 2011 Megoszt Elküldve Május23, 2011 G Astrámba bekerült a xenon szett. Kérdés, hogy így be lehet-e gurulni műszakiztatni (és az nkh sem cseszeget-e)?: - Projektoros, xenonos lámpatestek (Depo, fekete belsejű) - A trafók nem gyáriak, hanem utólagos, de azok el vannak rejtve a lámpák alatt. A xenon izzók 4300K-sak, így a színe olyan, mint a gyári xenonosaknak (és jobban látszik esőben is, mint a 6-8ezer K-s). - Gyári automata szintszabályzó (alwr), amivel annyi gond volt, hogy a hátsó hídon a helyén van a fékerő elosztó, így mellé került. De bent van és működik. - Xenonos Astrából világításkapcsoló (nincs rajta magasságállító poti, mert ugye a szintszabályzás automata) - Szélvédő mosó tartálya ki lett cserélve lámpamosósra, amiben 2 pumpa van. A lámpamosó spricnik viszont nem gyáriak. Egyébként nagyon jó fénye van a kszenyonnak és a szembejövőnek is hálásabb, mint a halogénes lámpában :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Május23, 2011 Megoszt Elküldve Május23, 2011 G Astrámba bekerült a xenon szett. Kérdés, hogy így be lehet-e gurulni műszakiztatni (és az nkh sem cseszeget-e)?: - Projektoros, xenonos lámpatestek (Depo, fekete belsejű) - A trafók nem gyáriak, hanem utólagos, de azok el vannak rejtve a lámpák alatt. A xenon izzók 4300K-sak, így a színe olyan, mint a gyári xenonosaknak (és jobban látszik esőben is, mint a 6-8ezer K-s). - Gyári automata szintszabályzó (alwr), amivel annyi gond volt, hogy a hátsó hídon a helyén van a fékerő elosztó, így mellé került. De bent van és működik. - Xenonos Astrából világításkapcsoló (nincs rajta magasságállító poti, mert ugye a szintszabályzás automata) - Szélvédő mosó tartálya ki lett cserélve lámpamosósra, amiben 2 pumpa van. A lámpamosó spricnik viszont nem gyáriak. Egyébként nagyon jó fénye van a kszenyonnak és a szembejövőnek is hálásabb, mint a halogénes lámpában :D http://img.carstyling.hu/usercars/00/07/51..._1306181759.jpg Elvileg a követelményeknek megfelel...aztán hogy éppen milyen kedve van a vizsgabiztosnak.... A depo lámpákban van dcr felirat, vagy csak hcr? Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstraGé Elküldve Május23, 2011 Megoszt Elküldve Május23, 2011 Elvileg a követelményeknek megfelel...aztán hogy éppen milyen kedve van a vizsgabiztosnak.... A depo lámpákban van dcr felirat, vagy csak hcr? Már nincs kedvem kimenni :D, de így képről nem dcr-t, hanem dc-t látok. dcr elvileg a bixenon jele, a dc pedig csak tompított. De ebben ugye a tompított csak a xenon, távolsági halogén. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Május23, 2011 Megoszt Elküldve Május23, 2011 Már nincs kedvem kimenni :D, de így képről nem dcr-t, hanem dc-t látok. dcr elvileg a bixenon jele, a dc pedig csak tompított. De ebben ugye a tompított csak a xenon, távolsági halogén. Asszem akad a dc után egy /jel is... :D A köv műszakin úgy is kiderül, hogy megeszik vagy sem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve November19, 2011 Megoszt Elküldve November19, 2011 Ki tud róla? Szeretnék egy "kerékpár tartót" szerelni a kocsira, mégpedig hátul a kocsi mögött kereszteben. A tartó saját konstrukció lenne és a kismotoromat vinném rajta. Milyen szabályok vonatkoznak rá? Hangsúlyozom, nem bolti áru lenne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
redline Elküldve November21, 2011 Megoszt Elküldve November21, 2011 A TÜV engedély nem tudom, hogy mire jó, Ebben az országban kb. semmire. Másrészt viszont eddigi 13 évnyi vezetési tapasztalatom az, hogy még egyetlen egy rendőr sem hasalt a kocsim alá rugókat nézegetni. (Még illegál racing-en sem) Mázlid van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tarakos Elküldve November21, 2011 Megoszt Elküldve November21, 2011 Ebben az országban kb. semmire. Mázlid van. Az igazolvány átadása után rendszerint semmit sem kérdeznek a rendőrök. Legutóbb a motoros rendőr is csak a friss csekket tette előre miután megkérdezte, hogy teheti-e. Egyébként a rendőr semmit sem néz a kocsin, csak az iratokat meg a rendszámot. Minden más ha felmerül, akkor elküldi műszaki vizsgára. Az NKH-sok már méregetnek, de azok is inkább csak a teherautókat fejik meg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November21, 2011 Megoszt Elküldve November21, 2011 Az utóbbi időben (elmúlt 1-2 hónap) már nem egy Opeles cimbit csesztettek a kékek, számokig menőleg. :lol: Engem is cseszegetnek rendszeresen. A lámpáim miatt, szórakoztatnak, mert Xenonnak nézik kívülről a LED helyzetjező+Megalight+90 kombót ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts