Tápiószecső Elküldve Október27, 2008 Szerző Megoszt Elküldve Október27, 2008 Elméletileg ez a gumi váltóméret ezzel a kerékkel. Vagy az sem számít? :D Amúgy vizsgára nem fogom vinni ezzel a kerékkel. Oda 15" 195/50-el megy a kocsi, vagy télikerékkel. ;) Nem. Akkor vizsgán nem lesz vele gondod, de a rendőrnek bőven szemet szúr. Így majd többször fogsz járni vizsgára. :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október27, 2008 Megoszt Elküldve Október27, 2008 És konkrétan mikor fegyver egy bukócső? Igazán nem jutott olyan eset az eszembe eddig, amiben veszélyeztetne más közlekedőket. :D Talán mert nem szaladgálnak bukócsöves autók a közúton? :D Ha egy bukócsöves autó belemegy egy nem bukócsövesbe, akkor asszem érzékelhető az esélyek különbsége a túlélésre a két autóban :P Ha választhatnál, te bukócsövest, vagy nem bukócsövest szeretnél szembejövőnek egy ütközés előtt? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve Október27, 2008 Megoszt Elküldve Október27, 2008 Nem. Akkor vizsgán nem lesz vele gondod, de a rendőrnek bőven szemet szúr. Így majd többször fogsz járni vizsgára. :D Aham értem. Akkor szélesítés lesz, kerékcsere meg majd akkor ha vizsgára kell vinni a kocsit. Köszi az infót. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
coupe Elküldve Október27, 2008 Megoszt Elküldve Október27, 2008 Valahol azt olvastam hogy a sárvédőívnek a futófelületet kell takarnia, ami ebben az esetben teljesül is, mivel a gumi annyira keskeny hogy csak a felni széle lóg ki, a futófelület a sárvédőívben marad. Ez a szabály Németországban van.Azért is raknak fel olyan gumit,ami feszül......Nálunk ez nem állja meg a helyét,de még a környező országokban sem....Engem így Ausztriába,és Szlovákiába se nagyon akartak kiengedni....... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Demó Elküldve Október27, 2008 Megoszt Elküldve Október27, 2008 Talán mert nem szaladgálnak bukócsöves autók a közúton? :P Ha egy bukócsöves autó belemegy egy nem bukócsövesbe, akkor asszem érzékelhető az esélyek különbsége a túlélésre a két autóban ;) Ha választhatnál, te bukócsövest, vagy nem bukócsövest szeretnél szembejövőnek egy ütközés előtt? :D Ha így belegondolok, akkor kis sebességnél még mindegy, nagynál meg már mindegy. Na meg még nem nagyon láttam utcai csövezést, ami az A-oszlop elé menne, tehát szerintem az egész hülyeség. Egy rendes utcai csövezés csak a bent ülőket védi és szerintem semmivel sem veszélyesebb a kívülállókra nézve, mint egy nem becsövezett autó. Utcai csövezésen itt akár egy cellát is értek, ami A-oszlopról a hátsó tornyokig megy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október28, 2008 Megoszt Elküldve Október28, 2008 Ha így belegondolok, akkor kis sebességnél még mindegy, nagynál meg már mindegy. Na meg még nem nagyon láttam utcai csövezést, ami az A-oszlop elé menne, tehát szerintem az egész hülyeség. Egy rendes utcai csövezés csak a bent ülőket védi és szerintem semmivel sem veszélyesebb a kívülállókra nézve, mint egy nem becsövezett autó. Utcai csövezésen itt akár egy cellát is értek, ami A-oszlopról a hátsó tornyokig megy. Nekem aztán édesmindegy, hogy szaladgálnak-e csöves autók a közúton amúgy. De nem véletlenül tiltott alapból minden országban utcára a csövezés szerintem... még a németeknél is, pedig azok aztán tudnak liberálisok lenni az autótuninggal kapcsolatban :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve November5, 2008 Megoszt Elküldve November5, 2008 A hátsó világításról mit ír a törvény? Értem ezalatt hogy sok autó különböző formájú hátsóvilágítással futkározik. ( láttam már Golf IV-en pl kör alakú LEDes lámpát ( kb mint a passat-okon ) ami fékezéskor még egy X-et is rakott a körbe. ) Ha én pl csinálok valami mintát a hátsó lámpába, az mennyire törvénytelen/büntethető? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve November6, 2008 Megoszt Elküldve November6, 2008 Sztem a lámpatest illetve a kibocsájtott fény formája/mintája nincs törvényileg szabályozva, mindössze az egyes világítótestek darabszáma (hátra ha jól gondolom nem ér 22db ködlámpa :D ), színe illetve wattban kifejezett teljesítménye (ha úgy tetszik fényereje, 5 illetve 21W) ami kötött. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve November6, 2008 Megoszt Elküldve November6, 2008 Sztem a lámpatest illetve a kibocsájtott fény formája/mintája nincs törvényileg szabályozva, mindössze az egyes világítótestek darabszáma (hátra ha jól gondolom nem ér 22db ködlámpa ;) ), színe illetve wattban kifejezett teljesítménye (ha úgy tetszik fényereje, 5 illetve 21W) ami kötött. Király. Köszi. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve November6, 2008 Megoszt Elküldve November6, 2008 Igaz, ez nem rendelet, vagy ilyesmi, de szerintem hasznos lehet mindenkinek: "Ha nagy a baj, a mentők nemigen fogják vesztegetni az időt, és nem turkálnak a szólni képtelen sérült zsebében a mobiltelefon után, hogy értesíthessék a hozzátartozókat - minősített egy új távközlési ajánlást Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs igazgatója a HVG kérdésére. Miután az utóbbi napokban Magyarországon is e-mailekben terjedt az az ötlet, hogy a mobiltelefonokba célszerű lenne bárki által megtalálható formában betáplálni az értesítendők telefonszámát, érdemes tudni, hogy a Nemzetközi Távközlési Szervezetnek (ITU) valóban létezik ilyen ajánlása. Egy brit mentősnek jutott eszébe néhény éve, hogy ICE (In Case of Emergency, azaz vészhelyzet esetére) rövidítéssel kellene elmenteni ezeket a számokat. Angol nyelvterületen ez terjedni is kezdett, majd idén májusban az ITU nyelvtől független ajánlással egészítette ki az E.123 című szabványát, amely a telefonszámok, az e-mail és internetcímek egységes írásáról szól. A lényeg, hogy mivel az arab számokat a világ minden részén értik, a mobil névjegyzékében 01-től 09-ig terjedő számokat ajánlatos az érintett hozzátartozók vagy munkatársak neve elé írni. A HVG érdeklődésére kiderült, hogy a hazai mobilszolgáltatók egyelőre nem ajánlják ügyfeleiknek ezt a módszert, bár van, amelyik támogatná, ha a mentők, illetve a katasztrófavédelmi szervezetek hasznosnak ítélnék. Győrfi szerint viszont a lehetőséggel inkább a rendőrök vagy a balesetest fogadó kórházak élhetnének, de az is meglehet, hogy az elveszett mobilokat visszaszolgáltató becsületes megtalálók." Forrás Link to comment Megosztás: More sharing options...
Demó Elküldve November6, 2008 Megoszt Elküldve November6, 2008 Nekem aztán édesmindegy, hogy szaladgálnak-e csöves autók a közúton amúgy. De nem véletlenül tiltott alapból minden országban utcára a csövezés szerintem... még a németeknél is, pedig azok aztán tudnak liberálisok lenni az autótuninggal kapcsolatban :D Németország rossz példa volt, mert ott 100%, hogy be lehet íratni egy utcai autó papírjaiba a csövezést! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November7, 2008 Megoszt Elküldve November7, 2008 Németország rossz példa volt, mert ott 100%, hogy be lehet íratni egy utcai autó papírjaiba a csövezést! :P már pár éve biztosan nem :D max úgy, ahogy itt :D ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve Október18, 2009 Megoszt Elküldve Október18, 2009 Ha vásárolok magamnak egy C20XE motort, ugyanolyat ami most jelenleg az autómban van. Mi a menete a papíroztatásának? Úgy hallottam hogy ha magyar papíros a motor, akkor át lehet cserélni legálisan, csak a motorszámot kell átiratnom a forgalmiban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október18, 2009 Megoszt Elküldve Október18, 2009 Ha vásárolok magamnak egy C20XE motort, ugyanolyat ami most jelenleg az autómban van. Mi a menete a papíroztatásának? Úgy hallottam hogy ha magyar papíros a motor, akkor át lehet cserélni legálisan, csak a motorszámot kell átiratnom a forgalmiban. Tudtommal külföldi papírral is ugyanez, csak legyen származási papírja (számla vagy adásvételi). Új forgalmi, új vizsgát és lehet hogy eredetiségvizsgát is kell csinálni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve Október18, 2009 Megoszt Elküldve Október18, 2009 Tudtommal külföldi papírral is ugyanez, csak legyen származási papírja (számla vagy adásvételi). Új forgalmi, új vizsgát és lehet hogy eredetiségvizsgát is kell csinálni. Köszi szépen. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Demó Elküldve Október18, 2009 Megoszt Elküldve Október18, 2009 Ha van valami papírod a motor eredetéről, bontóból, stb, akkor simán beírják a forgalmiba. Műszaki- és eredetvizsga elvileg nem kell. De ha motorkódos forgalmit kérsz, akkor senkit nem fog már érdekelni a szám. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lanti Elküldve Október18, 2009 Megoszt Elküldve Október18, 2009 Ha vásárolok magamnak egy C20XE motort, ugyanolyat ami most jelenleg az autómban van. Mi a menete a papíroztatásának? Úgy hallottam hogy ha magyar papíros a motor, akkor át lehet cserélni legálisan, csak a motorszámot kell átiratnom a forgalmiban. asszem 10-13e ért átírják motorkódra a forgalmiba a mostanit, és akkor nincs gond. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kojakarettenetes Elküldve Október18, 2009 Megoszt Elküldve Október18, 2009 Ha van valami papírod a motor eredetéről, bontóból, stb, akkor simán beírják a forgalmiba. Műszaki- és eredetvizsga elvileg nem kell. De ha motorkódos forgalmit kérsz, akkor senkit nem fog már érdekelni a szám. Úgy tudom egy zöldkártya még kell hozzá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október19, 2009 Megoszt Elküldve Október19, 2009 Én meg úgy tudom jelen szabályok szerint, hogy mindenképpen új forgalmi kell, amiben már csak a motorkód fog szerepelni, és egy műszaki vizsga is kötelező a motor cseréje után (ahol a zöldkártya értékeket is mérik). Ez a szabályos menete, aztán hogy ki mennyire tér el tőle, helyi adottság :D Az eredetiségvizsgát csak felvetettem, arról nincs infóm, de nem lepődnék meg rajta, ha még lehúzásból ezt is kérnék. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Október27, 2009 Megoszt Elküldve Október27, 2009 Tisztelt Jogszabály ismerő kollégák! Egy kérdésem lenne! BeLEDeztem a spiolert, 1 cm-es LEDekkel. Ez lenne a pótféklámpa. Kérdés: Műszakin mit fognak hozzá szólni? Előre is köszi a válaszokat! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október27, 2009 Megoszt Elküldve Október27, 2009 Tisztelt Jogszabály ismerő kollégák! Egy kérdésem lenne! BeLEDeztem a spiolert, 1 cm-es LEDekkel. Ez lenne a pótféklámpa. Kérdés: Műszakin mit fognak hozzá szólni? Előre is köszi a válaszokat! Úgy tudom, hogy csak gyári tartozékokkal megy át a vizsgán. Gyári pótféklámpa, ködlámpa, stb. Ha nem feltűnő, akkor egyszerűen kösd le addíg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Október27, 2009 Megoszt Elküldve Október27, 2009 Úgy tudom, hogy csak gyári tartozékokkal megy át a vizsgán. Gyári pótféklámpa, ködlámpa, stb. Ha nem feltűnő, akkor egyszerűen kösd le addíg. E jelzéssel ellátott pótféklámpával is át kell engedni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve Október27, 2009 Megoszt Elküldve Október27, 2009 E jelzéssel ellátott pótféklámpával is át kell engedni. Ráadásul az csak rosszabb, ha van rajta valami, de nem működik, főleg, ha féklámpáról van szó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Október28, 2009 Megoszt Elküldve Október28, 2009 Eddig átment a vizsgán az előző tulaj által felragasztott csuda pótféklámpával.. Na de majd addig fogom és kikötöm... Nem annyira feltünő, mert a spoiler közepén van 20 1 centis LED. Az ha nem világít akár lehet csicsa is! :D :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Október28, 2009 Megoszt Elküldve Október28, 2009 Eddig átment a vizsgán az előző tulaj által felragasztott csuda pótféklámpával.. Na de majd addig fogom és kikötöm... Nem annyira feltünő, mert a spoiler közepén van 20 1 centis LED. Az ha nem világít akár lehet csicsa is! :D :) Én még régebben szereztem ilyen döntött szélvédőre való, leárnyékolt, E jeles hella pótféklámpát. Azzal csak nem b@sznak meg. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts