Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Törvények, jogszabályok, rendeletek


Tápiószecső

Recommended Posts

  • Hozzászólások 162
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

És konkrétan mikor fegyver egy bukócső?

Igazán nem jutott olyan eset az eszembe eddig, amiben veszélyeztetne más közlekedőket. :D

Talán mert nem szaladgálnak bukócsöves autók a közúton? :D

Ha egy bukócsöves autó belemegy egy nem bukócsövesbe, akkor asszem érzékelhető az

esélyek különbsége a túlélésre a két autóban :P Ha választhatnál, te bukócsövest, vagy

nem bukócsövest szeretnél szembejövőnek egy ütközés előtt? ;)

Link to comment
Megosztás:

Valahol azt olvastam hogy a sárvédőívnek a futófelületet kell takarnia, ami ebben az esetben teljesül is, mivel a gumi annyira keskeny hogy csak a felni széle lóg ki, a futófelület a sárvédőívben marad.

Ez a szabály Németországban van.Azért is raknak fel olyan gumit,ami feszül......Nálunk ez nem állja meg a helyét,de még a környező országokban sem....Engem így Ausztriába,és Szlovákiába se nagyon akartak kiengedni.......

Link to comment
Megosztás:

Talán mert nem szaladgálnak bukócsöves autók a közúton? :P

Ha egy bukócsöves autó belemegy egy nem bukócsövesbe, akkor asszem érzékelhető az

esélyek különbsége a túlélésre a két autóban ;) Ha választhatnál, te bukócsövest, vagy

nem bukócsövest szeretnél szembejövőnek egy ütközés előtt? :D

Ha így belegondolok, akkor kis sebességnél még mindegy, nagynál meg már mindegy.

Na meg még nem nagyon láttam utcai csövezést, ami az A-oszlop elé menne, tehát szerintem az egész hülyeség.

Egy rendes utcai csövezés csak a bent ülőket védi és szerintem semmivel sem veszélyesebb a kívülállókra nézve, mint egy nem becsövezett autó.

Utcai csövezésen itt akár egy cellát is értek, ami A-oszlopról a hátsó tornyokig megy.

Link to comment
Megosztás:

Ha így belegondolok, akkor kis sebességnél még mindegy, nagynál meg már mindegy.

Na meg még nem nagyon láttam utcai csövezést, ami az A-oszlop elé menne, tehát szerintem az egész hülyeség.

Egy rendes utcai csövezés csak a bent ülőket védi és szerintem semmivel sem veszélyesebb a kívülállókra nézve, mint egy nem becsövezett autó.

Utcai csövezésen itt akár egy cellát is értek, ami A-oszlopról a hátsó tornyokig megy.

Nekem aztán édesmindegy, hogy szaladgálnak-e csöves autók a közúton amúgy.

De nem véletlenül tiltott alapból minden országban utcára a csövezés szerintem... még a németeknél is, pedig azok

aztán tudnak liberálisok lenni az autótuninggal kapcsolatban :D

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

A hátsó világításról mit ír a törvény? Értem ezalatt hogy sok autó különböző formájú hátsóvilágítással futkározik. ( láttam már Golf IV-en pl kör alakú LEDes lámpát ( kb mint a passat-okon ) ami fékezéskor még egy X-et is rakott a körbe. )

Ha én pl csinálok valami mintát a hátsó lámpába, az mennyire törvénytelen/büntethető?

Link to comment
Megosztás:

Sztem a lámpatest illetve a kibocsájtott fény formája/mintája nincs törvényileg szabályozva, mindössze az egyes világítótestek darabszáma (hátra ha jól gondolom nem ér 22db ködlámpa :D ), színe illetve wattban kifejezett teljesítménye (ha úgy tetszik fényereje, 5 illetve 21W) ami kötött.

Link to comment
Megosztás:

Sztem a lámpatest illetve a kibocsájtott fény formája/mintája nincs törvényileg szabályozva, mindössze az egyes világítótestek darabszáma (hátra ha jól gondolom nem ér 22db ködlámpa ;) ), színe illetve wattban kifejezett teljesítménye (ha úgy tetszik fényereje, 5 illetve 21W) ami kötött.

Király. Köszi. :D

Link to comment
Megosztás:

Igaz, ez nem rendelet, vagy ilyesmi, de szerintem hasznos lehet mindenkinek:

"Ha nagy a baj, a mentők nemigen fogják vesztegetni az időt, és nem turkálnak a szólni képtelen sérült zsebében a mobiltelefon után, hogy értesíthessék a hozzátartozókat - minősített egy új távközlési ajánlást Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs igazgatója a HVG kérdésére. Miután az utóbbi napokban Magyarországon is e-mailekben terjedt az az ötlet, hogy a mobiltelefonokba célszerű lenne bárki által megtalálható formában betáplálni az értesítendők telefonszámát, érdemes tudni, hogy a Nemzetközi Távközlési Szervezetnek (ITU) valóban létezik ilyen ajánlása. Egy brit mentősnek jutott eszébe néhény éve, hogy ICE (In Case of Emergency, azaz vészhelyzet esetére) rövidítéssel kellene elmenteni ezeket a számokat. Angol nyelvterületen ez terjedni is kezdett, majd idén májusban az ITU nyelvtől független ajánlással egészítette ki az E.123 című szabványát, amely a telefonszámok, az e-mail és internetcímek egységes írásáról szól. A lényeg, hogy mivel az arab számokat a világ minden részén értik, a mobil névjegyzékében 01-től 09-ig terjedő számokat ajánlatos az érintett hozzátartozók vagy munkatársak neve elé írni. A HVG érdeklődésére kiderült, hogy a hazai mobilszolgáltatók egyelőre nem ajánlják ügyfeleiknek ezt a módszert, bár van, amelyik támogatná, ha a mentők, illetve a katasztrófavédelmi szervezetek hasznosnak ítélnék. Győrfi szerint viszont a lehetőséggel inkább a rendőrök vagy a balesetest fogadó kórházak élhetnének, de az is meglehet, hogy az elveszett mobilokat visszaszolgáltató becsületes megtalálók."

Forrás

Link to comment
Megosztás:

Nekem aztán édesmindegy, hogy szaladgálnak-e csöves autók a közúton amúgy.

De nem véletlenül tiltott alapból minden országban utcára a csövezés szerintem... még a németeknél is, pedig azok

aztán tudnak liberálisok lenni az autótuninggal kapcsolatban :D

Németország rossz példa volt, mert ott 100%, hogy be lehet íratni egy utcai autó papírjaiba a csövezést! ;)

Link to comment
Megosztás:

  • 11 months later...
Ha vásárolok magamnak egy C20XE motort, ugyanolyat ami most jelenleg az autómban van. Mi a menete a papíroztatásának?

Úgy hallottam hogy ha magyar papíros a motor, akkor át lehet cserélni legálisan, csak a motorszámot kell átiratnom a forgalmiban.

Tudtommal külföldi papírral is ugyanez, csak legyen származási papírja (számla vagy adásvételi).

Új forgalmi, új vizsgát és lehet hogy eredetiségvizsgát is kell csinálni.

Link to comment
Megosztás:

Ha vásárolok magamnak egy C20XE motort, ugyanolyat ami most jelenleg az autómban van. Mi a menete a papíroztatásának?

Úgy hallottam hogy ha magyar papíros a motor, akkor át lehet cserélni legálisan, csak a motorszámot kell átiratnom a forgalmiban.

asszem 10-13e ért átírják motorkódra a forgalmiba a mostanit, és akkor nincs gond.

Link to comment
Megosztás:

Én meg úgy tudom jelen szabályok szerint, hogy mindenképpen új forgalmi kell, amiben már csak a motorkód

fog szerepelni, és egy műszaki vizsga is kötelező a motor cseréje után (ahol a zöldkártya értékeket is mérik).

Ez a szabályos menete, aztán hogy ki mennyire tér el tőle, helyi adottság :D

Az eredetiségvizsgát csak felvetettem, arról nincs infóm, de nem lepődnék meg rajta, ha még lehúzásból ezt

is kérnék.

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Jogszabály ismerő kollégák!

Egy kérdésem lenne!

BeLEDeztem a spiolert, 1 cm-es LEDekkel. Ez lenne a pótféklámpa. Kérdés: Műszakin mit fognak hozzá szólni?

Előre is köszi a válaszokat!

Úgy tudom, hogy csak gyári tartozékokkal megy át a vizsgán. Gyári pótféklámpa, ködlámpa, stb. Ha nem feltűnő, akkor egyszerűen kösd le addíg.

Link to comment
Megosztás:

Eddig átment a vizsgán az előző tulaj által felragasztott csuda pótféklámpával..

Na de majd addig fogom és kikötöm...

Nem annyira feltünő, mert a spoiler közepén van 20 1 centis LED. Az ha nem világít akár lehet csicsa is! :D :)

Én még régebben szereztem ilyen döntött szélvédőre való, leárnyékolt, E jeles hella pótféklámpát. Azzal csak nem b@sznak meg. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.