Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Törvények, jogszabályok, rendeletek


Tápiószecső

Recommended Posts

Elég gyorsan válaszoltak, igaz nem arra amit kérdeztem. <_< Legalábbis jól beködösítettek. Semmi konkrétum. :huh:

A kérdés:

"Mi a teendő abban az esetben ha,

- egy járműbe nagyobb teljesítményű, de típusazonos motort szeretnék beszereltetni? Lehet ezt engedélyeztetni?

Említenek néhányan egy 10%-os határt, ami felett már szükséges valamiféle műszaki tervezés. Igaz ez? Ha igen, mit kell tartalmaznia egy ilyen tervnek, és ki készítheti el?

Nem típusazonos motor esetében mi a teendő?

- a gyárinál nagyobb méretű kerekeket szeretnék felszerelni? Van-e különbség az engedélyeztetésben, ha az adott típushoz (más motorral/felszereltséggel) gyárilag szereltek ilyet, vagy ha ahhoz egyáltalán nem?

- egy nem gyári ülésre (versenyülésre) szeretném cserélni a meglévőket? Milyen előírásoknak kell megfelelnie az ülésnek? A biztonsági öv rögzítési pontjai maradnak a gyári helyen, ahogy a rendeletben is le van írva."

A válasz:

"A járművek átalakításának feltételeit a többször módosított és kiegészített 5/1990.(IV.12.) KöHÉM rendelet írja elő. A rendelet alkalmazásában jármű átalakítása a már forgalomba helyezett jármű olyan megváltoztatása, amely a típusbizonyítványban, összeépítési engedélyben vagy a korábbi átalakítási engedélyben meghatározott adat, illetőleg közlekedésbiztonsági, vagy környezetvédelmi jellemző módosulását eredményezi, valamint a gépkocsi alvázának (az alváz szerepét betöltő, alvázszámot viselő szerkezeti elemének) cseréje.

A jármű átalakításához szükséges előzetes engedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóság lakhely (telephely) szerint illetékes Regionális Igazgatóságától kell a jármű tulajdonosának kérni.

A jármű motor típusának ( motorkódjának) megváltoztatása előzetes engedélyhez kötött átalakításnak minősül. Figyelemre méltó az a tény is, hogy az említett tevékenység adott esetben regisztrációs adó hatálya alá esik, melynek értéke jelentős mértékű is lehet.

Tájékoztatom továbbá, hogy a gyártómű által nem gyártott járművek átalakítással történő létrehozását az emissziós, zaj, stb. jóváhagyások ellenőrizhetetlensége miatt a Nemzeti Közlekedési Hatóság általában nem támogatja. Gyári változat kialakítása esetén is feltétel a gyári kivitellel történő egyezés vizsgálata, illetve a jármű környezetvédelmi jellemzőinek alakulása.

A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990.(IV.12.) KöHÉM rendelet 3. §. (5) bekezdése szerint a forgalomban levő jármű kialakítása, felszereltsége és tulajdonságai csak abban az esetben változtathatók meg, ha a változás a jármű közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi jellemzőit nem rontja le. A változással érintett közlekedésbiztonsági tulajdonságok tekintetében e rendelet további műszaki feltételeit is alkalmazni kell. Az Ön által példaként említett keréktárcsa, és ülés minősítésre kötelezett alkatrészek. Ezek cseréje a fenti feltételt nem elégítik ki, ezért ilyen jellegű átalakítások nem engedélyezhetők."

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 162
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Amit én ebből leszűrök:

- Olyan motort biztosan nem lehet beletenni amivel az adott típust nem szerelték.

- A környezetvédelmi jellemző nem változhat negatív irányban. (igaz ezt már eddig is tudtuk)

Ami nem tiszta:

- Valamikor kell fizetni regadót, de mikor?

- Gyári kivitellel egyezés, de milyen mértékig?

- Milyen minősítésre kötelezett az ülés és a kerék, és honnan veszi hogy nekem olyanom nincs? <_<

Link to comment
Megosztás:

Annyira tipikus magyarország... Mit NEM lehet... <_< :huh:

Azért köszi, hogy írtál nekik!

A reg. adót az okmányirodában kell befizetni és utána vezetik be a változásokat a forgalmiba,

de ott is csak akkor csinálják ezt meg, ha viszed az engedélyt, amit a hatóság kiállított.

Link to comment
Megosztás:

- Valamikor kell fizetni regadót, de mikor?

- Gyári kivitellel egyezés, de milyen mértékig?

- Milyen minősítésre kötelezett az ülés és a kerék, és honnan veszi hogy nekem olyanom nincs? <_<

Amikor változik a motor szerinti adóbesorolási szintje, akkor a különbözetet kell kifizetni asszem. A sávokat a neten meg lehet találni.

Gondolom itt arra gondolnak, hogy az egyéb sallangoknak is (fék, hűtő, váltó, stb) egyezni kell a gyári kialakítással, ami az adott

típusban van azzal a motorral.

Gyári minősítésre gondol, mivelhogy ahogy említi a szabály: "feltétel a gyári kivitellel történő egyezés vizsgálata" Mivel a versenyűlések

nem rendelkeznek Opel minősítéssel az adott típusba, ezért nincs lehetőség engedélyezni.

Egyébként a versenyűlés és a cső az a két tipikus dolog, amit csak gépkönyves átalakítási engedéllyel engedélyeznek, és ez

általában külföldön is hasonlóan alakul (néhol az űlésre elnézőbbek).

Link to comment
Megosztás:

...

Egyébként a versenyűlés és a cső az a két tipikus dolog, amit csak gépkönyves átalakítási engedéllyel engedélyeznek, és ez

általában külföldön is hasonlóan alakul (néhol az űlésre elnézőbbek).

Pedig a cső egy fejreállásnál életet menthet. Szerintem simán lehetne utcaiba is rakni, persze nem azt a sokdimenziós térhálós változatot, ami a rendes rally autókban is van <_<

Link to comment
Megosztás:

Gondolom itt arra gondolnak, hogy az egyéb sallangoknak is (fék, hűtő, váltó, stb) egyezni kell a gyári kialakítással, ami az adott

típusban van azzal a motorral.

Gyári minősítésre gondol, mivelhogy ahogy említi a szabály: "feltétel a gyári kivitellel történő egyezés vizsgálata" Mivel a versenyűlések

nem rendelkeznek Opel minősítéssel az adott típusba, ezért nincs lehetőség engedélyezni.

Egyébként a versenyűlés és a cső az a két tipikus dolog, amit csak gépkönyves átalakítási engedéllyel engedélyeznek, és ez

általában külföldön is hasonlóan alakul (néhol az űlésre elnézőbbek).

Én is erre gondolok, de a mélysége a lényeg. Azt is megnézik vajon, hogy a hátsó ülés fejtámlája is benne van? Vagy majd az engedélyező kedvétől függ mit néz meg?

A gyári kivitelt csak motorra érti szerintem, mert ott nehéz vizsgálni az emissziót meg a közlekedésbiztonsági dolgokat.

De mindegy is mert a kereket is lehúzta, és kérdeztem a gyári kereket is, amit nagyobb felszereltséggel adtak, annak meg van gyári minősítése.

A Tüv-ot mi alapján adják ki? Miket vizsgálnak ott?

Link to comment
Megosztás:

A Tüv-ot mi alapján adják ki? Miket vizsgálnak ott?

Meg a másik, hogy a TÜV-ös cuccot engedélyezik e Magyarországon beleépíteni (annak ellenére, hogy mondjuk más EU országban esetleg engedélyezik)?

Illetve eszembe jutott még egy dolog: Ha külföldön van átépítve az autó úgy, hogy a forgalmiban is benne van minden és azt hozod be, akkor a reg. adón kívül nem kell semmit fizetni meg ilyesmi nem? Meg még egy csavar a dologban: ha pl. egy EU országból csinálom ezt a behozatalt, akkor nem lesz e precedens értékű az, hogy egyszer már legalizálva lett egy átépített autó, ami a magyar utakon közlekedésre alkalmasnak lett így nyílvánítva? Lehet, hogy nem is a hatósághoz kell elvinni, hanem csak egy jó ügyvéd kell <_<

Link to comment
Megosztás:

Pedig a cső egy fejreállásnál életet menthet. Szerintem simán lehetne utcaiba is rakni, persze nem azt a sokdimenziós térhálós változatot, ami a rendes rally autókban is van <_<

1. Csak abban a térhálós szerkezetében ad megfelelő védelmet.

2. Más közlekedőkre nézve életveszélyes "fegyver".

A Tüv-ot mi alapján adják ki? Miket vizsgálnak ott?

Elő vannak írva egyes termékcsoportokra a szükséges vizsgálatok, konkrétan nem tudom hogy

pl az autó első űlésre mik vonatkoznak. De ezek többmillióba kerülő vizsgálatok, nem csak úgy

odaviszed, aztán kapsz egy plecsnit szemrevételezéssel :huh:

Link to comment
Megosztás:

Elő vannak írva egyes termékcsoportokra a szükséges vizsgálatok, konkrétan nem tudom hogy

pl az autó első űlésre mik vonatkoznak. De ezek többmillióba kerülő vizsgálatok, nem csak úgy

odaviszed, aztán kapsz egy plecsnit szemrevételezéssel :huh:

Nem is gondoltam. De akkor elég lenne egy ilyen papíros ülést beszerezni és nem szólhatnának semmit. Elvileg. <_<

Amúgy keresgettem, de nem sokmindent találtam. Sparoconak vannak utcai sportülései amik tüvösek, de más nem nagyon.

Link to comment
Megosztás:

Nem is gondoltam. De akkor elég lenne egy ilyen papíros ülést beszerezni és nem szólhatnának semmit. Elvileg. <_<

Amúgy keresgettem, de nem sokmindent találtam. Sparoconak vannak utcai sportülései amik tüvösek, de más nem nagyon.

De attól még az nkh-nak nem kötelessége elfogadni a TÜV papírt :huh:

Link to comment
Megosztás:

Azért kell minden autóba, mint a gokartokon. Nem lenne gond az ütközés (kivéve persze a gyalogosoknak) :huh:

Bizonyára könnyű lenne meggyőzni a Mercit, a BMW-t, az Audit, a Toyotát, a Hondát, a Volvot, a VW-t, a Renault-ot, a Peugeot-ot, a Fiatot, ............. hogy a jövőben térhálós csövezéssel készítsék a kocsijaikat. Írj nekik levelet, hátha. <_<

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

sziasztok. átolvastam a topikot, de amit én tudni szeretnék azt nem találtam.

nos jövő hónapban valszeg veszek egy a corsa-t és valószínű hogy még abban a hónapban lefalaznám a hátulját, és a rendszámot letenném a lökösre, persze megvilágítással, ahoz ugy nem kell semmi engedély, elég sok gép mászkál úgy, és nem gyárilag.

a másik az hogy a motorháztetőt meg akarom morcosítani, ahoz kell e valami engedély?

idővel majd a motort is erősíteni akarom, ugye típusazonos motort nem kell átiratni, de tipusazonos motornak szmít egy 1.4 16v ??? vagy egy 1.4 se ??

ugye nem?

mert néztem a motort meglehetne vemmi úgy 60-100 e ft körül váltóval,mindennel, vagy egyszerűbb lenne csak úgy átalakítani az 1.4nz-t 1.4se-re mint ahogy tápiószecső is csinálta???

na meg a fólia most netudom az hogyvan :D haveromnak vana kcsián, de nincs hozzá műbionylat, az első két ablakról lekaparta a rendőr előtt, és nem kapott birságot, ugytudom megvan határozva hogy mejk ablakra miyen mértékben lehet lesőtétíteni ugy? vagy roszul tudom?

kszi a segítsége. üdv

Link to comment
Megosztás:

sziasztok. átolvastam a topikot, de amit én tudni szeretnék azt nem találtam.

nos jövő hónapban valszeg veszek egy a corsa-t és valószínű hogy még abban a hónapban lefalaznám a hátulját, és a rendszámot letenném a lökösre, persze megvilágítással, ahoz ugy nem kell semmi engedély, elég sok gép mászkál úgy, és nem gyárilag.

a másik az hogy a motorháztetőt meg akarom morcosítani, ahoz kell e valami engedély?

idővel majd a motort is erősíteni akarom, ugye típusazonos motort nem kell átiratni, de tipusazonos motornak szmít egy 1.4 16v ??? vagy egy 1.4 se ??

ugye nem?

mert néztem a motort meglehetne vemmi úgy 60-100 e ft körül váltóval,mindennel, vagy egyszerűbb lenne csak úgy átalakítani az 1.4nz-t 1.4se-re mint ahogy tápiószecső is csinálta???

na meg a fólia most netudom az hogyvan :D haveromnak vana kcsián, de nincs hozzá műbionylat, az első két ablakról lekaparta a rendőr előtt, és nem kapott birságot, ugytudom megvan határozva hogy mejk ablakra miyen mértékben lehet lesőtétíteni ugy? vagy roszul tudom?

kszi a segítsége. üdv

Üdv!

Szvsz a csomagtérjató lefalazásához nem kell semmiféle engedély, a géptető morcosítása már nem ilyen egyszerű, mert nekem anno a Calibránál belekötöttek hogy takarja a távolsági fényszóró felső szélét, bár meg nem büntettek érte. A típusazonos motort is át kell iartni hivatalosan, csak ahhoz nem kell átalakítási engedély, ellenben ott van valami katyvasz a regisztrációsadó-különbözettel, de ebben nem vagyok képben, lehet hogy ez csak akkor kell ha külföldről jön a motor amit bele akarsz tenni, nemtudom. Majd valaki nálam okosabb megmondja. Fólia: a hátsó oldalablakra és a hátsó szélvédőre bármilyen sötétet tehetsz, utóbbinak az a feltétele hogy jobboldalt is legyen külső vissazpillantó tükör, de ez sztem nem lesz gond. Az első oldalablak gázosabb, ugyanis annak a látható fény asszem 70%-át át kell engednie, és már gyári állapotban is is talán 75%-ot(?) enged át, szóval arra max. egy 5%-ot sötétítő fólia mehetne, az meg nem is látszik annyira halvány.

Vagy valami ilyesmi.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok. átolvastam a topikot, de amit én tudni szeretnék azt nem találtam.

nos jövő hónapban valszeg veszek egy a corsa-t és valószínű hogy még abban a hónapban lefalaznám a hátulját, és a rendszámot letenném a lökösre, persze megvilágítással, ahoz ugy nem kell semmi engedély, elég sok gép mászkál úgy, és nem gyárilag.

a másik az hogy a motorháztetőt meg akarom morcosítani, ahoz kell e valami engedély?

idővel majd a motort is erősíteni akarom, ugye típusazonos motort nem kell átiratni, de tipusazonos motornak szmít egy 1.4 16v ??? vagy egy 1.4 se ??

ugye nem?

mert néztem a motort meglehetne vemmi úgy 60-100 e ft körül váltóval,mindennel, vagy egyszerűbb lenne csak úgy átalakítani az 1.4nz-t 1.4se-re mint ahogy tápiószecső is csinálta???

na meg a fólia most netudom az hogyvan :D haveromnak vana kcsián, de nincs hozzá műbionylat, az első két ablakról lekaparta a rendőr előtt, és nem kapott birságot, ugytudom megvan határozva hogy mejk ablakra miyen mértékben lehet lesőtétíteni ugy? vagy roszul tudom?

Ne bonyolítsd az életed, ha nincs még meg az autó nagyon egyszerű helyzetben vagy. Keress egy 1.6si-set. ;)

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet.

Engem a kerék kilógás, ill ki nem lógás jogszabálya érdekellne. Pontosabban ez:

K_p_003_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Valahol azt olvastam hogy a sárvédőívnek a futófelületet kell takarnia, ami ebben az esetben teljesül is, mivel a gumi annyira keskeny hogy csak a felni széle lóg ki, a futófelület a sárvédőívben marad. Tudom hogy mindenbe beleköthet a rendőr ha olyan kedve van, de ha egyszer megállítanak és megkérdezik hogy ez így szerintem jó-e válaszolhatom azt hogy igen és ha esetleg odáig fajul a dolog a bíróság is nekem ad igazat?

Azért kérdezem mindezt mert a kocsim karosszériázás előtt áll és érdemes lenne-e az ívet kicsit kijjebb húzni, vagy maradhatna így is és semmi bajom nem lehet belőle.

Előre is köszi.

U.I.: ez a kép a régi kocsimról készült de a mostaninál is ugyan ez a helyzet csak arról nincs ilyen képem amin látszik. :D

Link to comment
Megosztás:

Valahol azt olvastam hogy a sárvédőívnek a futófelületet kell takarnia, ami ebben az esetben teljesül is, mivel a gumi annyira keskeny hogy csak a felni széle lóg ki, a futófelület a sárvédőívben marad. Tudom hogy mindenbe beleköthet a rendőr ha olyan kedve van, de ha egyszer megállítanak és megkérdezik hogy ez így szerintem jó-e válaszolhatom azt hogy igen és ha esetleg odáig fajul a dolog a bíróság is nekem ad igazat?

Azért kérdezem mindezt mert a kocsim karosszériázás előtt áll és érdemes lenne-e az ívet kicsit kijjebb húzni, vagy maradhatna így is és semmi bajom nem lehet belőle.

Én ezzel véletlen sem mennék bíróságra, de szerintem az ilyen ügy nem is megy odáig. A közlekedési hatóság megmondja a tutit. És ez bizony kilóg, mellesleg ha jól tudom ezek 16-os kerekek amik nem voltak gyárilag f astrára szerelve (és ha jól sejtem a gumik sem), úgyhogy mindenképpen bukta.

Link to comment
Megosztás:

Egyetértek az előttem szólóval, ez így semmiképpen sem jó. Ha kíhúzod a sárvédőt annyira hogy rendesen takarja a kereket, akkor sztem a rendőrtől már nem kell tartanod útszéli ellenőrzéskor, de egy szőrösszívű vizsgabiztos még akkor is replayra ítélhet a 16"-os kerék miatt...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.