Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


spuri

Recommended Posts

Ami világít az nem működik, hibás vagy ki van kötve. Felejtős.

Ez valóban így van, csakhogy némelyik Coupéban (Így pl. az enyémben is) ki is lehet kapcsolni az ESP-t, és a lámpa olyankor is világít, szóval ez még nem jelenti azt hogy rossz lenne. Mondjuk az igaz hogy az ABS-nek és az ESP-nek más a visszajelzője, viszont van egy közös pontjuk: a kerékcsapágy és a benne levő ABs jeladó, mert mindkettő onnan veszi a sebességjelet. Én emiatt még nem mondtam volna le az autóról ha ettől eltekintve megfelel az elképzeléseimnek, hanem kiolvastam volna a hibakódot hogy melyik kerékcsapágyról van szó, majd az irányárból levontam volna a gyári kerékcsapágy árát, és onnan indult volna az alku.

Link to comment
Megosztás:

szerintem az 1.4 caravan simán befalja a városi 9-10et. anyám sedánja is is 9-et hamizik pesten. persze mint sokszor már elmondtam város és város kinek mit jelent, sokaknak azt hogy reggel 6kor átsuhannak Veszprémen... Budapesten reggel 8-10között a dugóban egy 1.4 caravan 10 körül lesz.

Link to comment
Megosztás:

szerintem az 1.4 caravan simán befalja a városi 9-10et. anyám sedánja is is 9-et hamizik pesten. persze mint sokszor már elmondtam város és város kinek mit jelent, sokaknak azt hogy reggel 6kor átsuhannak Veszprémen... Budapesten reggel 8-10között a dugóban egy 1.4 caravan 10 körül lesz.

Ha ezt nekem szántad (a Veszprém miatt gondolom), akkor sosem tekintettem városi autózásnak az ittenit, bár itt is van dugó, de csak reggel 7 és fél9, meg délután 4 és fél6 között. De én már a C12NZ-vel is meg tudtam etetni 12 litert városban, szóval nincsenek illúzióim.

Link to comment
Megosztás:

Dehogy Neked, csak úgy általában, írhattam volna Szegedet vagy Tatabányát vagy Győrt is :icon1:

Csak ez jutott épp eszembe.

Ha ezt nekem szántad (a Veszprém miatt gondolom), akkor sosem tekintettem városi autózásnak az ittenit, bár itt is van dugó, de csak reggel 7 és fél9, meg délután 4 és fél6 között. De én már a C12NZ-vel is meg tudtam etetni 12 litert városban, szóval nincsenek illúzióim.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra G-t vennék.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.4_16v_comfort_2._tulajtol.magyar.valos_km-7949978

Ilyesmiben gondolkozok. Ez az ár mennyire reális ilyen felszereltséghez, illetve állapothoz?

Az ilyen Astrák kb mennyit érnek?

Köszi!

Én twinportos kocsit néznék a lánc miatt, de ez csak az én véleményem.És 1.6-os verziót.

Nekem 1.4 van és néha azért jól jönne a 200cm3.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.6_16v_classic_ii_optima-8029881

Módosítva : DM101
Link to comment
Megosztás:

Én twinportos kocsit néznék a lánc miatt, de ez csak az én véleményem.És 1.6-os verziót.

Nekem 1.4 van és néha azért jól jönne a 200cm3.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.6_16v_classic_ii_optima-8029881

Ezt nem igazán értem... Az 1.6-os Twinport nem láncos vezérlésű... (Egyébként megérne egy misét hogy melyik a gazdaságosabb a vezérlést illetően...) :icon10:

Sziasztok!Szerintetek ez az autó megéri?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.2_16v_mo.i.szervizkonyv.107.000.km-8005783

Vagyis való lehet a km?Válaszokat előre is köszönöm!

Ha főként városban használnád, akkor nem rossz választás az 1.2-es. Városon kívül klímával már nem lesz virgonc (finoman fogalmazva). Azonban azt nem árt tudni, hogy az a motor egy nagyon jó konstrukció.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Szerintetek ez az autó megéri?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.2_16v_mo.i.szervizkonyv.107.000.km-8005783

Vagyis való lehet a km?Válaszokat előre is köszönöm!

Szerintem ne a km állást nézd! Itt mondjuk akár még igaz is lehet... nem kopottak a bajuszkapcsolók, kormány sincs "megrágva" , ülések nincsenek kiülve... azonban a személyes megtekintés az igazi. Néztem már úgy autót, kétséggel fogadtam, hogy arról láttam-e a képet. A kereskedő csak annyit mondott "-A kollégám hobbifotós" ...

Az 1.2-es motor megbízható, jól összerakott darab, de meg kell gondolni, hogy nem fog-e hiányozni a több nyomaték. No meg a klíma! Egyrészt e nélkül kibírni az utasteret nyáron nagy kihívás. Illetve, ha eladósorba kerül, nehéz rá vevőt találni.

Ez a kereskedő is hirdeti egy ideje... 80-nal kezdődik a hirdetéskódja... ma már 79-nél járnak a hirdetések

Módosítva : oriat
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Szerintetek ez az autó megéri?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.2_16v_mo.i.szervizkonyv.107.000.km-8005783

Vagyis való lehet a km?Válaszokat előre is köszönöm!

Még ha valós is a km, amire elég kicsi az esély lévén hogy kereskedő árulja, akkor sem vennék ennyire alaptípust. Mert utána meg jönnek azok a dolgok, hogy hogyan lehetne beépíteni elektromos ablakot, ABS-t, stb. És még a motor is gyenge.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Szerintetek ez az autó megéri?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.2_16v_mo.i.szervizkonyv.107.000.km-8005783

Vagyis való lehet a km?Válaszokat előre is köszönöm!

Ennyiért ilyen évjárattal ezzel a felszereltséggel ekkora motorral drága még ha valós is a km <_<

Ahogy a többiek is mondják ez a motor kevés ezen bódéhoz

Ezt az járgányt csak tényleg annak ajánlanám akinek az autó nem más mint egy használati tárgy :D

Link to comment
Megosztás:

Ennyiért ilyen évjárattal ezzel a felszereltséggel ekkora motorral drága még ha valós is a km <_<

Ahogy a többiek is mondják ez a motor kevés ezen bódéhoz

Ezt az járgányt csak tényleg annak ajánlanám akinek az autó nem más mint egy használati tárgy :D

Szóval nekem!:) igazából első autó lenne!Eddig még nemvolt saját kocsim.Pedig jogosítványom már 7 éve van.Amúgy eggyik imerősömnek 1.2 astrája van, vezettem nekem tökéletesen megfelelne!Meg az igazság az hogy az övébe 180e km van,de még a kopó alkatrészeken kívül nem kellett hozzá nyúlni!Sajnos minden g-s astra ilyen árba van.. :S

Link to comment
Megosztás:

Szóval nekem!:) igazából első autó lenne!Eddig még nemvolt saját kocsim.Pedig jogosítványom már 7 éve van.Amúgy eggyik imerősömnek 1.2 astrája van, vezettem nekem tökéletesen megfelelne!Meg az igazság az hogy az övébe 180e km van,de még a kopó alkatrészeken kívül nem kellett hozzá nyúlni!Sajnos minden g-s astra ilyen árba van.. :S

Pontosan azért nem érdemes megvenni, mert a többi is ilyen árban van, erősebb motorral, ABS-sel, villanyablakkal, klímával. Amit kinéztél, az full alap.
Link to comment
Megosztás:

Csak sok "rém mesét" hallottam az 1.4esről!Eszi az olajat!Én nem akarok 1 litert töltögetni bele havonta,meg figyelgetni hetente, hogy mennyi van még benne!Neadj isten megsütni a motorját!

Az enyém két éve van nálam, de az olajon, és a szűrőkön kívűl másra még nem kellett költenem. Olajat se töltöttem még utána egy decit sem.

Link to comment
Megosztás:

Csak sok "rém mesét" hallottam az 1.4esről!Eszi az olajat!Én nem akarok 1 litert töltögetni bele havonta,meg figyelgetni hetente, hogy mennyi van még benne!Neadj isten megsütni a motorját!

Azért ez ennél komplexebb. Nem minden 1.4-es eszi az olajat, sok 1.6-os is (ott sem az összes) és a többi benzines is tudja fogyasztani de ez használatfüggő ill. állapotfüggő. Tekintettel arra, hogy használt autót készülsz venni (és nem is egy 1 éves 8k km-t futottat -> bár az is lehet már meggyötört darab), így nem tudhatod mit sikerül bevásárolni. A legkörültekintőbb nekifutással is belenyúlhatsz a "frankóba" és aztán a szerelő meg pingvinezhet egész nap a kocsi előtt. Tehát vehetsz jó eséllyel jó 1.4-est vagy 1.6-ost (bármit) vagy akár vacak 1.2-est is. (Bár azért az a motor tartós és kevésbé parázós a hibajelenségeket illetően.*) Továbbá vehetsz VW csoportos autót, vagy Toyota-t, vagy bármit, ha nincs jó állapotban a motorja, akkor enni fogja az olajat, tökéletesen nem lehet megbontás nélkül kideríteni hogy milyen valóban a motor belül... Ha max 1-2dl/1000km, akkor az nem vészes egyébként. Nem tudom h most milyen szekeret terelgetsz, ha jó kis régimódi 8 szelepest, akkor valóban belépsz egy olyan világba ahol létezik valós olajfogyás. Az Ecotec család egy lazán illesztett konstrukció, de ebbe most mélyebben nem mennék bele.

Inkább azt tanácsolom, hogy nézd meg jól h honnan veszed az autót, rejtett hiba esetén tudj érdemben lépni/intézkedni.

*Ismerősi körben 50-50% a "teljesítménye" ennek a motornak:

1-es számú cimbi: 2002-es Corsa C 1.2 16v (75Le), 4 éves (36k km) kora óta nála, 225k km-nél gyári lánccal hibátlan, egyszer szórakozott csak, főtengely jeladó cserélve (150k km felett 10k km-en 5-6dl olaj elfogyogatott), múlt ősszel egy távolsági busz GTK-ra törte a kocsit;

2-es számú cimbi: 2001-es Astra G 1.2 16V (75Le), újkora óta használta, semmi de semmi gond nem volt vele, 138k km-nél blokkrepedés => motorcsere.

Mindkét Úr szintén autóbuzériás egy kicsit -mint én- emiatt az átlagnál jobban törődtek a kocsikkal...

Módosítva : Janó32
Link to comment
Megosztás:

A kolléganőmnek is 1.2-es G astrája volt.Soha semmi baja nem volt vele,azon kívül hogy nem ment.Ő sokat járt vele messzire a telkére.Néha én is mentem vele,megkért hogy rakassam fel a téli-nyári gumikat meg ilyesmi okokból.Nem egy elfogóautó :) Aztán lecserélte egy Seat Alteára.Ezen meg hetente cserélem neki a hátsólámpa izzókat.

Link to comment
Megosztás:

Csak sok "rém mesét" hallottam az 1.4esről!Eszi az olajat!Én nem akarok 1 litert töltögetni bele havonta,meg figyelgetni hetente, hogy mennyi van még benne!Neadj isten megsütni a motorját!

Az 1.4-esre kevésbé jellemző az extrém olajfogyasztás. De ha mindenáron 1.2-est akarsz, hát vegyél azt.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

nagyon nem akarok offolni, de hogyan van az ha magánszemélytől veszek autót és valami rejtett hibája utólag derül ki hogyan tudom kérni rá a kártérítést? Valaki már valahol írta ezeket a dolgokat, de nem találom, úgy is jó ha pü-ben elküldi. Illetve ez vonatkozik motorkerékpárra is?

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Csak sok "rém mesét" hallottam az 1.4esről!Eszi az olajat!Én nem akarok 1 litert töltögetni bele havonta,meg figyelgetni hetente, hogy mennyi van még benne!Neadj isten megsütni a motorját!

Ez odafigyelés és használat függő. Az én Astra-mban ('98, X14XE) 296000km van és nem mondanám extrémnek az olajfogyasztását. ..elég ha 5e km után megnéznem, hogy kell-e utántölteni. 10e km után pedig úgyis olajcsere.

Ha 700e körül nézel autót és ragaszkodsz az 1,2-eshez, szerintem még akkor is fogsz találni jobbat. (van benne klíma és még lehet a gyári disztárcsa is megvan... )

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

nagyon nem akarok offolni, de hogyan van az ha magánszemélytől veszek autót és valami rejtett hibája utólag derül ki hogyan tudom kérni rá a kártérítést? Valaki már valahol írta ezeket a dolgokat, de nem találom, úgy is jó ha pü-ben elküldi. Illetve ez vonatkozik motorkerékpárra is?

Köszi.

Szia,

vonatkozik motorra, de jogi szempontból megközelítve a magánszemélyes a "trükkösebb". Mivel nem fogyasztói szerződésnek minősül a két magánszemély közti szerződés (visszterhes tulajdonátruházás), ezért itt lazábbak a jogszabályi megkötések. Min. fél év szavatossági joggal élhet a vásárló (szerződésben kiköthető több is de kevesebb nem, ill. ha nincs a szerződésbe foglalva, akkor a jogszabályi hat hónap a mérvadó), azonban ilyen esetben a vevőnek kell bizonyítania hogy nem tájékoztatták a hibáról és/vagy hogy az a megvásárláskor már "létezett". Független szakértői vélemény kell hozzá, anélkül peres úton elindulni nem is lehet (nincs értelme). A legfontosabb, hogy az eladó felet a hiba észlelését követően a leggyorsabban tájékoztatni kell (telefon, email/levél). Ezután jöhet az egyeztetés. Lehet hogy nem kell "keménykedni" mert hajlik az egyességre és részben vagy egészében javíttatja/fizeti a javítás összegét. Ha nem lehet egyezkedni, akkor már csak hivatalos (némileg kétséges végeredményű és elhúzódó) jogi procedúra kezdődhet. (Halkan érdemes megemlíteni neki, hogy pl jobban jár ha benyel egy pl. 100e Ft-os javítást, mint pereskedés után a totál javítási és perköltséget együtt. Persze csak ha egyértelműen bizonyítható, és ez nehéz és költséges út). Én ezért nem támogatom annyira ezen módot, pedig sokan ezt favorizálják (magánszemély-magánszemély). Ha kereskedőtől vesszük, akkor az már fogyasztói szerződés: Min. 1 év és neki kell bebizonyítani hogy elmondta és/vagy az eladás után lett a hiba. Bonyolult és költséges eljárás, inkább nem kockáztatva a hírnevét (ezért kell megnézni hogy milyen a kereskedés múltja) inkább fizet és majd más ügyleten visszajön neki. Egyébként ez az én személyes tapasztalatom is...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia,

vonatkozik motorra, de jogi szempontból megközelítve a magánszemélyes a "trükkösebb". Mivel nem fogyasztói szerződésnek minősül a két magánszemély közti szerződés (visszterhes tulajdonátruházás), ezért itt lazábbak a jogszabályi megkötések. Min. fél év szavatossági joggal élhet a vásárló (szerződésben kiköthető több is de kevesebb nem, ill. ha nincs a szerződésbe foglalva, akkor a jogszabályi hat hónap a mérvadó), azonban ilyen esetben a vevőnek kell bizonyítania hogy nem tájékoztatták a hibáról és/vagy hogy az a megvásárláskor már "létezett". Független szakértői vélemény kell hozzá, anélkül peres úton elindulni nem is lehet (nincs értelme). A legfontosabb, hogy az eladó felet a hiba észlelését követően a leggyorsabban tájékoztatni kell (telefon, email/levél). Ezután jöhet az egyeztetés. Lehet hogy nem kell "keménykedni" mert hajlik az egyességre és részben vagy egészében javíttatja/fizeti a javítás összegét. Ha nem lehet egyezkedni, akkor már csak hivatalos (némileg kétséges végeredményű és elhúzódó) jogi procedúra kezdődhet. (Halkan érdemes megemlíteni neki, hogy pl jobban jár ha benyel egy pl. 100e Ft-os javítást, mint pereskedés után a totál javítási és perköltséget együtt. Persze csak ha egyértelműen bizonyítható, és ez nehéz és költséges út). Én ezért nem támogatom annyira ezen módot, pedig sokan ezt favorizálják (magánszemély-magánszemély). Ha kereskedőtől vesszük, akkor az már fogyasztói szerződés: Min. 1 év és neki kell bebizonyítani hogy elmondta és/vagy az eladás után lett a hiba. Bonyolult és költséges eljárás, inkább nem kockáztatva a hírnevét (ezért kell megnézni hogy milyen a kereskedés múltja) inkább fizet és majd más ügyleten visszajön neki. Egyébként ez az én személyes tapasztalatom is...

Szia,

köszi ez teljesen hasznos és egyértelmű infó, részletesen leírtál mindent. A motor vásárlással az a baj hogy kereskedésben eddig egyet sem láttam, illetve ha lesz is biztos másfélszer annyiba kerül mint magánban. De ha veszek is bízok benne hogy nem lesz gondja így nem kerül sor ilyesmire, de azért jó az ember ha tudja hogy megy ez. Köszi még egyszer!

Link to comment
Megosztás:

Szia,

vonatkozik motorra, de jogi szempontból megközelítve a magánszemélyes a "trükkösebb". Mivel nem fogyasztói szerződésnek minősül a két magánszemély közti szerződés (visszterhes tulajdonátruházás), ezért itt lazábbak a jogszabályi megkötések. Min. fél év szavatossági joggal élhet a vásárló (szerződésben kiköthető több is de kevesebb nem, ill. ha nincs a szerződésbe foglalva, akkor a jogszabályi hat hónap a mérvadó), azonban ilyen esetben a vevőnek kell bizonyítania hogy nem tájékoztatták a hibáról és/vagy hogy az a megvásárláskor már "létezett". Független szakértői vélemény kell hozzá, anélkül peres úton elindulni nem is lehet (nincs értelme). A legfontosabb, hogy az eladó felet a hiba észlelését követően a leggyorsabban tájékoztatni kell (telefon, email/levél). Ezután jöhet az egyeztetés. Lehet hogy nem kell "keménykedni" mert hajlik az egyességre és részben vagy egészében javíttatja/fizeti a javítás összegét. Ha nem lehet egyezkedni, akkor már csak hivatalos (némileg kétséges végeredményű és elhúzódó) jogi procedúra kezdődhet. (Halkan érdemes megemlíteni neki, hogy pl jobban jár ha benyel egy pl. 100e Ft-os javítást, mint pereskedés után a totál javítási és perköltséget együtt. Persze csak ha egyértelműen bizonyítható, és ez nehéz és költséges út). Én ezért nem támogatom annyira ezen módot, pedig sokan ezt favorizálják (magánszemély-magánszemély). Ha kereskedőtől vesszük, akkor az már fogyasztói szerződés: Min. 1 év és neki kell bebizonyítani hogy elmondta és/vagy az eladás után lett a hiba. Bonyolult és költséges eljárás, inkább nem kockáztatva a hírnevét (ezért kell megnézni hogy milyen a kereskedés múltja) inkább fizet és majd más ügyleten visszajön neki. Egyébként ez az én személyes tapasztalatom is...

Ha én eladom, akkor beleírom, hogy rejtett hiba nincs, mindenről tájékoztatva lett... Nehogy visszahozza nekem, ha valami nem tetszik neki.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.