Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


spuri

Recommended Posts

Sziasztok!Szeretnék vásárolni egy Opel astra g 1.2-t!Szerintetek ez korrekt üzlet lenne?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.2_16v_comfort-7999028

Vagy nézegessek még!Nézegettem többet is,de 700-900 ezer nemsok egy 12-14 éves autóért?

Válaszotok előre is köszönöm!

Attól függ, mik az igényeid? Én 500-ezerért biztos nem G Astrát vennék, ha csak ennyim lenne, inkább egy korrekt állapotú Swift. Ez az egykettes nem tud többet annál, költeni meg lehet rá bőven, ha ennyi a bevallott km, a valóságban lehet hogy jóval több. Nem valami jó minőségűek a képek, de a kormányom nekem nincs így szétkopva, pedig én is bőven 200 ezer fölött járok.

Ha jó állapotút akarsz, akkor adj inkább többet érte, jobban jársz.

Link to comment
Megosztás:

Attól függ, mik az igényeid? Én 500-ezerért biztos nem G Astrát vennék, ha csak ennyim lenne, inkább egy korrekt állapotú Swift. Ez az egykettes nem tud többet annál, költeni meg lehet rá bőven, ha ennyi a bevallott km, a valóságban lehet hogy jóval több. Nem valami jó minőségűek a képek, de a kormányom nekem nincs így szétkopva, pedig én is bőven 200 ezer fölött járok.

Ha jó állapotút akarsz, akkor adj inkább többet érte, jobban jársz.

Köszönöm a választ!Igazából 650e szánnék rá!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Szeretnék vásárolni egy Opel astra g 1.2-t!Szerintetek ez korrekt üzlet lenne?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.2_16v_comfort-7999028

Vagy nézegessek még!Nézegettem többet is,de 700-900 ezer nemsok egy 12-14 éves autóért?

Válaszotok előre is köszönöm!

Én nem vennék 1.2-t,gyenge ekkora bódéhoz,ebbe klima sincs <_<

Meg gondolom variáltak is vele,márkakereskedés árulja...

nagy a választék G-ből,nézelődj még,de 1.2-t csak akkor vegyél ha főleg városban használnád és nem pakkokkal

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok itt, és eddig még soha nem volt Opelem.

Én is azzal kezdem, mint minden újonc. Autóvásárláshoz szeretnék tanácsot kérni a tapasztaltabbaktól!

Úgy gondoltam, ha már márkát váltok, akkor egyből bele a közepébe. Szóval G Astra cabrio-t, vagy kupét szeretnék, de inkább cabrio-t!

Ezekről szeretnék tapasztalatokat hallani a szokásos témákban: szervizigény, gyári hibák, gyenge pontok, kevésbé jó motorok stb.

pl.: http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_cabrio_2.2_16v_147_le_igazi_sportkabrio-7989649

Ez képről jónak tűnik. Milyen ez a 2.2-es motor?

Köszönöm előre is!

Üdv.

sznob

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok itt, és eddig még soha nem volt Opelem.

Én is azzal kezdem, mint minden újonc. Autóvásárláshoz szeretnék tanácsot kérni a tapasztaltabbaktól!

Úgy gondoltam, ha már márkát váltok, akkor egyből bele a közepébe. Szóval G Astra cabrio-t, vagy kupét szeretnék, de inkább cabrio-t!

Ezekről szeretnék tapasztalatokat hallani a szokásos témákban: szervizigény, gyári hibák, gyenge pontok, kevésbé jó motorok stb.

pl.: http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_cabrio_2.2_16v_147_le_igazi_sportkabrio-7989649

Ez képről jónak tűnik. Milyen ez a 2.2-es motor?

Köszönöm előre is!

Üdv.

sznob

Üdv! Egy barátomnak épp ilyen van, szó se róla, nagyon mutatós járgány. Egy hátránya van a cabriónak, a csomagtartója szinte semmi. Ezen ok miatt választanám én inkább a coupét.

A 2.2-es motort én szeretem, pedig nem különösebben megkímélt állapotban jutottam hozzá. Az alkatrészek drágák, a vezérműlánc különösen (két szett kell), de a kuplung is húzós, és sajnos van EGR is. A kipufogó leömlő hajlamos elrepedni, ebből is drága a gyári, utángyártott nincs, bontott is alig. Kipufogós tud gyártani a gyárinál olcsóbban, jobbat.

A motor amúgy kellemesen nyomatékos, halkan, simán jár, a fogyasztása városban is tíz liter alatt tartható, hosszú távon nyolc körül. Egészen alacsony fordulatról húz, és szeret forogni is. Nekem megbízhatóan működik ötödik éve, indítási problémám nem volt, leállás nem volt, rángatás nem volt. Kuplung csere volt, főtengely szimering csere volt, leömlő repedés volt, csináltattam kipufogóssal. EGR nem jó, így használom, hibakód van, de megy rendesen, kétszer műszakiztattam azóta.

A vezérműlánc hidegen zajos, csere tervben, ez lesz a köv. amit költök rá. 220-ezer fölött áll a km. számláló, valójában ennél több is lehet, kereskedésből van.

A hirdetésben szereplő autó szép, érdemes lenne élőben megnézni. Hideg motornál hallgasd meg a láncot, jó lenne ha előtte állna az autó legalább egy napot. Hibakód ne legyen, alá kell nézni nincs-e olajfolyás a motor és a váltó környékén. Ha frissen le volt mosva akkor járatni kell, vagy menni egy próbakört, és utána újból alánézni. Ellenőrizni kell a hűtőfolyadékot is, tiszta legyen, és meglegyen a szint. A klímát indítsd el, néhány másodperc után már hideget kell fújnia. A féktárcsák állapotát ellenőrizd, alufelni esetén jól látszanak. A gumikat is nézd meg, nem olcsó egy új garnitúra, és én még nem láttam a használtautó piacon használható gumikkal eladó gépet. Meg persze vannak még az általános dolgok, a kaszni átvizsgálása, törés, korrózió szempontjából, de ez minden más típusnál is így zajlik.

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Egy barátomnak épp ilyen van, szó se róla, nagyon mutatós járgány. Egy hátránya van a cabriónak, a csomagtartója szinte semmi. Ezen ok miatt választanám én inkább a coupét.

A 2.2-es motort én szeretem, pedig nem különösebben megkímélt állapotban jutottam hozzá. Az alkatrészek drágák, a vezérműlánc különösen (két szett kell), de a kuplung is húzós, és sajnos van EGR is. A kipufogó leömlő hajlamos elrepedni, ebből is drága a gyári, utángyártott nincs, bontott is alig. Kipufogós tud gyártani a gyárinál olcsóbban, jobbat.

A motor amúgy kellemesen nyomatékos, halkan, simán jár, a fogyasztása városban is tíz liter alatt tartható, hosszú távon nyolc körül. Egészen alacsony fordulatról húz, és szeret forogni is. Nekem megbízhatóan működik ötödik éve, indítási problémám nem volt, leállás nem volt, rángatás nem volt. Kuplung csere volt, főtengely szimering csere volt, leömlő repedés volt, csináltattam kipufogóssal. EGR nem jó, így használom, hibakód van, de megy rendesen, kétszer műszakiztattam azóta.

A vezérműlánc hidegen zajos, csere tervben, ez lesz a köv. amit költök rá. 220-ezer fölött áll a km. számláló, valójában ennél több is lehet, kereskedésből van.

A hirdetésben szereplő autó szép, érdemes lenne élőben megnézni. Hideg motornál hallgasd meg a láncot, jó lenne ha előtte állna az autó legalább egy napot. Hibakód ne legyen, alá kell nézni nincs-e olajfolyás a motor és a váltó környékén. Ha frissen le volt mosva akkor járatni kell, vagy menni egy próbakört, és utána újból alánézni. Ellenőrizni kell a hűtőfolyadékot is, tiszta legyen, és meglegyen a szint. A klímát indítsd el, néhány másodperc után már hideget kell fújnia. A féktárcsák állapotát ellenőrizd, alufelni esetén jól látszanak. A gumikat is nézd meg, nem olcsó egy új garnitúra, és én még nem láttam a használtautó piacon használható gumikkal eladó gépet. Meg persze vannak még az általános dolgok, a kaszni átvizsgálása, törés, korrózió szempontjából, de ez minden más típusnál is így zajlik.

köszönöm a hasznos választ! ;)

A cabrio-nál maradok szerintem, mert nagy élvezet egy ilyen autó, főleg hóesésben. :evilgrin:

A vezérműláncra nincs is csereperiódus, akkor kell cserélni, ha már csörög? Egyébként neked van/volt csak ezen a fórumon 2.2-es benzines Astrád?

Link to comment
Megosztás:

köszönöm a hasznos választ! ;)

A cabrio-nál maradok szerintem, mert nagy élvezet egy ilyen autó, főleg hóesésben. :evilgrin:

A vezérműláncra nincs is csereperiódus, akkor kell cserélni, ha már csörög? Egyébként neked van/volt csak ezen a fórumon 2.2-es benzines Astrád?

Nekem is van/volt.
Link to comment
Megosztás:

Üdv. Mitől lehet 2 regisztrációs matrica a szélvédőn?

http://www.kepfeltoltes.hu/140619/martirca_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az alsó egy korábbi lehet, de ha szélvédő csere történt volna, akkor gondolom nem teszik rá a régit is. Rendszámot cserélhettek az autón?

Szia!

Rendszámot cseréltek az autón. Annak az okát érdemes megkérdezni...

Link to comment
Megosztás:

Mert majdnem bukta volt neki.

Rendszámot nepperek azért szoktak cserélni, hogy ne lehessen lenyomozni az autó előéletét (hányszor járt szervizben, volt-e törve, mennyi kilométer van benne, stb...). Ha pedig nem akarja hogy lenyomozd, akkor valami takargatnivalója van. Én gyanakodnék...

Link to comment
Megosztás:

Köszi, rá is kérdeztem. Válaszul a kereskedő törölte a hirdetést, és feltette ugyanazt az autót a második matrica nélkül...

Ahogyan tgabika76 is írja, gyanús a dolog. Keress egy másik autót, ha megoldható. Sosem volt takargatni valóm, mikor korábban valamelyik autómat hirdettem. Bárhova vittem volna átnézetni, ha úgy kívánta volna a vevő-jelölt. Könnyen el is adtam őket, nem volt "apróbetűs rész". Pedig volt köztük Nissan Patrol GR is...

Link to comment
Megosztás:

Köszi. Teljesen egyérelmű számomra is. Azzal hogy nem válaszolt az e-mailemre és másnap új hirdetési kóddal tette fel az autót (immár 1 db matricával), ezzel elbukott egy érdeklődőt.

Ez volt egyébként:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.4_16v_club_1_tulajdonostol-8023382

Amúgy is szimpatikusabb magánembertől venni, csak ugye elég kevés van a kívánt paraméterekkel: lehetőleg 1. gazdás 5 ajtós (ne legyen kék), abs, klíma, el ablak, centrálzár, 2004-es évjárat 1 M-ig.

Néztem, szintén kereskedő, de vannak gyanús jelek (üres a kiegyenlítő, egy gyorskötöző a termosztát csőnél, és túl olcsó)

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.6_16v_comfort_digit_klima-abs-8021182

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

Köszi. Teljesen egyérelmű számomra is. Azzal hogy nem válaszolt az e-mailemre és másnap új hirdetési kóddal tette fel az autót (immár 1 db matricával), ezzel elbukott egy érdeklődőt.

Ez volt egyébként:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.4_16v_club_1_tulajdonostol-8023382

Amúgy is szimpatikusabb magánembertől venni, csak ugye elég kevés van a kívánt paraméterekkel: lehetőleg 1. gazdás 5 ajtós (ne legyen kék), abs, klíma, el ablak, centrálzár 1 M-ig.

Néztem, szintén kereskedő, de vannak gyanús jelek (üres a kiegyenlítő, egy gyorskötöző a termosztát csőnél, és túl olcsó)

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.6_16v_comfort_digit_klima-abs-8021182

Az első linkben lévő kereskedéstől vettünk két autót, az enyém is onnan van. Velem korrektek voltak. Elvihettem átvizsgáltatni az autót. Odaadták a régi forgalmit megnézni, lehetett próbakör stb...

Türelmes volt az ember... Nem akarom védeni, de egy rendszámcserének ezer oka lehet. Állapotot kell megnézni. Hogy miért nem válaszolt, azt nem tudni. Személyesen biztos mondtak volna rá valamit.

Mikor tesómnak néztünk autót, egy magánszemély F Astráját megnéztük. 9 éves volt akkor az autó. 50e km volt benne. Gyönyörű, sérülésmentes, csak éppen olajat még nem cserélt benne a kötelező 3e km óta...

Módosítva : Stofl
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra G vasarlasan gondolkozom es ebben szeretnek toletek, G tulajdonosoktol segitseget kerni.

- 2000-2003 evjaratokban gondolkozom, 1.4 benzines vagy 1.7 diesel.

- Szivem szerint dieselt vennek, mert kevesebbet fogyaszt es nagyobb a nyomatek, de inkabb varosban hasznalnam es nem hiszem, hogy max. 12000 km-nel tobbet belenyomnek evente. (Ezelott egy 1.4-es B Corsam volt es velemenyem szerint a 9-10L varosi fogyasztas nagyon sok. Igaz 21 eves volt es ette is az olajat)

- Sokan dicserik az Isuzu motorokat. Melyik jobb, igenytelenebb: Y17DT vagy Z17DTL? A Z17DTL tudomasom szerint common rail befecskendezesu, de nem tudom mennyire megbizhato, illetve koltseges a szervizelese.

- Ezekben a 2003-ig kiadott dieselekben is van mar kettos tomegu lendkerek?

- Ha megis benzines mellett dontenek, akkor abbol melyik motortipust keressem? X14XE, Z14XE vagy Z14XEP? Esetleg erdemes 1.6-ban gondolkozni?

Elore is koszonom a valaszaitokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra G vasarlasan gondolkozom es ebben szeretnek toletek, G tulajdonosoktol segitseget kerni.

- 2000-2003 evjaratokban gondolkozom, 1.4 benzines vagy 1.7 diesel.

- Szivem szerint dieselt vennek, mert kevesebbet fogyaszt es nagyobb a nyomatek, de inkabb varosban hasznalnam es nem hiszem, hogy max. 12000 km-nel tobbet belenyomnek evente. (Ezelott egy 1.4-es B Corsam volt es velemenyem szerint a 9-10L varosi fogyasztas nagyon sok. Igaz 21 eves volt es ette is az olajat)

- Sokan dicserik az Isuzu motorokat. Melyik jobb, igenytelenebb: Y17DT vagy Z17DTL? A Z17DTL tudomasom szerint common rail befecskendezesu, de nem tudom mennyire megbizhato, illetve koltseges a szervizelese.

- Ezekben a 2003-ig kiadott dieselekben is van mar kettos tomegu lendkerek?

- Ha megis benzines mellett dontenek, akkor abbol melyik motortipust keressem? X14XE, Z14XE vagy Z14XEP? Esetleg erdemes 1.6-ban gondolkozni?

Elore is koszonom a valaszaitokat!

Nekem sincs meg régóta a z17dtl, de leírom a véleményemet róla.

Alapvetően szerintem ha csak városban szeretnéd használni nem a legjobb választás, mert elég nehezen melegszik és városban talán sosem fog rendesen bemelegedni és míg el nem éri a kb. 70fokot elég kerregős is. Én vegyesen használnom, hétközben 3nap 5-5km városi és 2nap 30-30km egyhuzamba országúton. Így fogyaszt 5,2 körül dinamikusabb vezetéssel. Ezekben még nincs kettős tömegű lendkerék (a választásom egyik szempontja is volt) és 2003-től tették a G-be ha jól tudom. Szerintem megbízhatóbbak lehetnek mint az adagolós társa az y17dt. Ezek meghibásodó adagolóvezérlői miatt is vettem én z17dtl-t. A porlasztók talán egy gyengébb pontja ennek a motornak, előző tulaj már nekem is újíttatott fel belőlük(120e km körül).

Én is vehettem volna benzinest, mert nem megyek 1 évben többet mint kb. 12-15e, de nekem jobban bejön a diesel karakterisztikája és nyomatéka. :)

Módosítva : pszaby
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra G vasarlasan gondolkozom es ebben szeretnek toletek, G tulajdonosoktol segitseget kerni.

- 2000-2003 evjaratokban gondolkozom, 1.4 benzines vagy 1.7 diesel.

- Szivem szerint dieselt vennek, mert kevesebbet fogyaszt es nagyobb a nyomatek, de inkabb varosban hasznalnam es nem hiszem, hogy max. 12000 km-nel tobbet belenyomnek evente. (Ezelott egy 1.4-es B Corsam volt es velemenyem szerint a 9-10L varosi fogyasztas nagyon sok. Igaz 21 eves volt es ette is az olajat)

- Sokan dicserik az Isuzu motorokat. Melyik jobb, igenytelenebb: Y17DT vagy Z17DTL? A Z17DTL tudomasom szerint common rail befecskendezesu, de nem tudom mennyire megbizhato, illetve koltseges a szervizelese.

- Ezekben a 2003-ig kiadott dieselekben is van mar kettos tomegu lendkerek?

- Ha megis benzines mellett dontenek, akkor abbol melyik motortipust keressem? X14XE, Z14XE vagy Z14XEP? Esetleg erdemes 1.6-ban gondolkozni?

Elore is koszonom a valaszaitokat!

Sajnos a dízel kérdéshez nem tudok hozzászólni, inkább csak halkan tennék egy kis megjegyzést:

A mostani előtt egy F 1.6i (c16nz, 1992) volt. A legrosszabb téli városi fogyasztásom sem ment 8 liter fölé, de a mostani -kombi- G (1.6 16v) szintén nem evett még ezen érték felett (eddig), szóval valami gond volt azzal a kis B Corsa-val ha 9-10 litert evett...

Link to comment
Megosztás:

Köszi. Teljesen egyérelmű számomra is. Azzal hogy nem válaszolt az e-mailemre és másnap új hirdetési kóddal tette fel az autót (immár 1 db matricával), ezzel elbukott egy érdeklődőt.

Ez volt egyébként:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.4_16v_club_1_tulajdonostol-8023382

Amúgy is szimpatikusabb magánembertől venni, csak ugye elég kevés van a kívánt paraméterekkel: lehetőleg 1. gazdás 5 ajtós (ne legyen kék), abs, klíma, el ablak, centrálzár, 2004-es évjárat 1 M-ig.

Néztem, szintén kereskedő, de vannak gyanús jelek (üres a kiegyenlítő, egy gyorskötöző a termosztát csőnél, és túl olcsó)

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.6_16v_comfort_digit_klima-abs-8021182

Nem a második olcsó,hanem az első drága.Én 2005-ös caravant vettem 960 ezerért 112 ezer km-rel első tulajtól.

Link to comment
Megosztás:

Nekem sincs meg régóta a z17dtl, de leírom a véleményemet róla.

Alapvetően szerintem ha csak városban szeretnéd használni nem a legjobb választás, mert elég nehezen melegszik és városban talán sosem fog rendesen bemelegedni és míg el nem éri a kb. 70fokot elég kerregős is. Én vegyesen használnom, hétközben 3nap 5-5km városi és 2nap 30-30km egyhuzamba országúton. Így fogyaszt 5,2 körül dinamikusabb vezetéssel. Ezekben még nincs kettős tömegű lendkerék (a választásom egyik szempontja is volt) és 2003-től tették a G-be ha jól tudom. Szerintem megbízhatóbbak lehetnek mint az adagolós társa az y17dt. Ezek meghibásodó adagolóvezérlői miatt is vettem én z17dtl-t. A porlasztók talán egy gyengébb pontja ennek a motornak, előző tulaj már nekem is újíttatott fel belőlük(120e km körül).

Én is vehettem volna benzinest, mert nem megyek 1 évben többet mint kb. 12-15e, de nekem jobban bejön a diesel karakterisztikája és nyomatéka. :)

Szia,

De ha jol tudom a Z17DTL motort 2003-2009-ig adtak ki. Most akkor egy kicsit osszezavartal, ami a kettos tomegu lendkereket illeti:)

Masik, hogy ez is Isuzu motor?

Koszi

Link to comment
Megosztás:

Szia,

De ha jol tudom a Z17DTL motort 2003-2009-ig adtak ki. Most akkor egy kicsit osszezavartal, ami a kettos tomegu lendkereket illeti:)

Masik, hogy ez is Isuzu motor?

Koszi

Igen,de a G-be került a z17dtl ami 80le-s és amibe még nincs kettőstömegű. Amibe van kettőstömegű az z17dth motorkodú.Igen isuzu ez is. Módosítva : pszaby
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.