Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


spuri

Recommended Posts

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. G Astra vásárlása előtt állok és pénzügyileg max 2002-2003-as modellek jöhtnek szóba. Mindenképpen láncos vezérlésű autót szeretnék és itt kezdődik a probléma. Eddig úgy tudtam, hogy mindkét 1.2-es motor láncos vezérlésű 1.4esből pedig a z14xe. De mostanra már mindenféle infót találtam a neten. Lehet, hogy az 1.4esekből csak a twinport motorosak láncosak? Egyáltalán tényleg mindkét 1.2es motor láncos? :)

Előre is köszi a segítséget!

Üdv,

Jani

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. G Astra vásárlása előtt állok és pénzügyileg max 2002-2003-as modellek jöhtnek szóba. Mindenképpen láncos vezérlésű autót szeretnék és itt kezdődik a probléma. Eddig úgy tudtam, hogy mindkét 1.2-es motor láncos vezérlésű 1.4esből pedig a z14xe. De mostanra már mindenféle infót találtam a neten. Lehet, hogy az 1.4esekből csak a twinport motorosak láncosak? Egyáltalán tényleg mindkét 1.2es motor láncos? :)

Előre is köszi a segítséget!

Üdv,

Jani

Miért ragaszkodsz a láncoshoz? Az sem örök életű sajnos.

Link to comment
Megosztás:

Miért ragaszkodsz a láncoshoz? Az sem örök életű sajnos.

Szeretek előre tervezni :) Ha azt cserélni kell legalább "szól" előtte. Eddig egyszer szakadt el vezérműszíj nálam, szerencsére céges autóban és nem én fizettem az összekócolt szelepek cseréjét. :) A jelenlegi autómban is sajna szíj van de szerencsére mielőtt elakart volna szakadni már kopácsolt a műanyag burkolaton, pedig még bőven a csereperiódus lejárata előtt volt.

Így kitaláltam, hogy a lánc lesz a megoldás :) Plusz őszintén megvallva, ha veszek egy használt autót a szíjat alapból lecserélném újra a lánc pedig ha nem csörög akkor azért spórol nekem egy időre egy kis 80ezres kiadást...legalábbis ilyen ajánlatot kaptam vezérműszíj/vízpumpa cserére.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. G Astra vásárlása előtt állok és pénzügyileg max 2002-2003-as modellek jöhtnek szóba. Mindenképpen láncos vezérlésű autót szeretnék és itt kezdődik a probléma. Eddig úgy tudtam, hogy mindkét 1.2-es motor láncos vezérlésű 1.4esből pedig a z14xe. De mostanra már mindenféle infót találtam a neten. Lehet, hogy az 1.4esekből csak a twinport motorosak láncosak? Egyáltalán tényleg mindkét 1.2es motor láncos? :)

Előre is köszi a segítséget!

Üdv,

Jani

Szeretek előre tervezni :) Ha azt cserélni kell legalább "szól" előtte. Eddig egyszer szakadt el vezérműszíj nálam, szerencsére céges autóban és nem én fizettem az összekócolt szelepek cseréjét. :) A jelenlegi autómban is sajna szíj van de szerencsére mielőtt elakart volna szakadni már kopácsolt a műanyag burkolaton, pedig még bőven a csereperiódus lejárata előtt volt.

Így kitaláltam, hogy a lánc lesz a megoldás :) Plusz őszintén megvallva, ha veszek egy használt autót a szíjat alapból lecserélném újra a lánc pedig ha nem csörög akkor azért spórol nekem egy időre egy kis 80ezres kiadást...legalábbis ilyen ajánlatot kaptam vezérműszíj/vízpumpa cserére.

Mindegyik 1.2-es láncos (tudtommal). Az általad nézett évjárat 1.4-1.6 szíjas (2004-; Z..XE). Az 1.4 Twinport láncos (2005-től van twinport), az 1.6-os nem az (tudtommal). itt a fórumon már voltak számolgatások, nehéz megmondani melyik a pénztárca kímélőbb (a láncok 150ezer km felé már általában cserések tudnak lenni). Láncnál a teljes csereköltség -szakszerűen- kb 100-120e Ft. Abból 2 teljes komplett szíjas vezérléscsere megvan, ráadásul 2003-tól már nem 4év/60k km a szíjvezérlés cseréje, így még inkább elveszik a láncos vezérlés e tekintetben vett előnye. A szíj csendesebb konstrukció (nem csak hidegen, viszont kicsit többet fogyaszt, kb +1l/100km), a lánc -elvileg- többet kibír. Több topic-ban volt már erről beszélgetés, érdemes átfutni ezeket, nem egyértelmű a lánc költséghatékonysága.

A vezérműszíj komplett csere minőségi szettel (és vízpumpával)+munkadíj kb 50-55ezer Ft. Ennek kétszerese a láncos vezérelés.

Használt autónál sem tudhatod mennyi is a futott km ill. azt hogy mikor kezd el szólni a lánc....

Módosítva : Morgó Medve
Link to comment
Megosztás:

Szeretek előre tervezni :) Ha azt cserélni kell legalább "szól" előtte. Eddig egyszer szakadt el vezérműszíj nálam, szerencsére céges autóban és nem én fizettem az összekócolt szelepek cseréjét. :) A jelenlegi autómban is sajna szíj van de szerencsére mielőtt elakart volna szakadni már kopácsolt a műanyag burkolaton, pedig még bőven a csereperiódus lejárata előtt volt.

Így kitaláltam, hogy a lánc lesz a megoldás :) Plusz őszintén megvallva, ha veszek egy használt autót a szíjat alapból lecserélném újra a lánc pedig ha nem csörög akkor azért spórol nekem egy időre egy kis 80ezres kiadást...legalábbis ilyen ajánlatot kaptam vezérműszíj/vízpumpa cserére.

Z12XE és a Z14XEP láncos amit astra G-be építettek. A kicsi 1.2-es a G-be, a Z14XEP pedig ~2005-től került beépítésre. Az utóbbi a twinport.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, a segitsegeteket szeretnem kerni! Autovasarlas elott allok, elso autom lesz, es mindenfelekeppen astra g a kiszemelt. Tslaltam is egyet, 99es, 1,6 16szelep, 140ezer km, 580ezer ft, kerdesem az lenne h szeribtetek ez ennyieet atveres, v milyen rejtett problemai lehetnek amire nagyon oda kell figyelni vasarlas elott! Elore is koszonom szepen valaszaitokat es segitsegeteket!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, a segitsegeteket szeretnem kerni! Autovasarlas elott allok, elso autom lesz, es mindenfelekeppen astra g a kiszemelt. Tslaltam is egyet, 99es, 1,6 16szelep, 140ezer km, 580ezer ft, kerdesem az lenne h szeribtetek ez ennyieet atveres, v milyen rejtett problemai lehetnek amire nagyon oda kell figyelni vasarlas elott! Elore is koszonom szepen valaszaitokat es segitsegeteket!

Azért azt a 140 ezer km-t nem hinném így el elsőre.Persze minden lehetséges.Nem mindenki megy sokat.Képeket nem tudsz róla felrakni? Nem ez az?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.6_16v_1_ev_garanciaval-7931825

Módosítva : Geopake
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mi lehet benne az atveres??

Miből gondolod hogy átverés? A képek alapján egyben van, de a képek és a valóság az legtöbbször nem ugyanazt mutatja. lényeg a lényeg, képek alapján nem lehet autót venni. Ha nem nagy "meló" akkor el kell menni megnézni, vagy viszel magaddal egy szerelőt vagy nézel egy környékbeli szervizt (pl. márkaszerviz) ahol átnézheted/átnézik. Akkor derül csak ki miről is van szó. (Vagy előtte ránézésre is ha valami nagyon gyászos.) Persze egy 15 éves autó ritkán hibátlan, így megfelelő hozzáállás kell bizonyos hibákhoz. Azt kell mérlegelni hogy a feltárt dolgok mennyire állnak összhangban az elképzeléseddel (mennyit "szeretnél" rákölteni még, mennyi fér bele a rendbetételbe). Persze gond akkor van ha az a hiba nagy volumenű (pláne ha vásárlás után jön elő), nem elvárható egy adott típustól/kortól/árszinttől hogy ezzel számolni kelljen.

Az 1 év garanciát meg hagyjuk, az jól hangzik, de ennyi. Ha kereskedőtől veszel autót (és nem bizományosan értékesíti, tehát a kereskedő kerül a szerződésbe mint eladó), akkor fogyasztói szerződésről beszélünk minden esetben. Ekkor min. 1 év szavatosságot kell vállalnia az autóra (ez alól nem tud kibújni, még akkor sem ha a szerződésben más szerepel, bár ha jogutód nélkül felszámolja egy éven belül a cégét <= emiatt kell megnézni h honnan veszel autót). Az első hat hónapban minden "rejtett" hiba* orvoslása az ő gondja. (*Nem elfáradt lengéscsillapítóra vagy kerékcsapágyra vagy egyéb kopó-fogyóra kell gondolni...) Második hat hónapban is, csak elvileg olyankor már a vevőnek kell bizonyítani azt, hogy a megvásárlás pillanatában is létezett a hiba (max még nem volt észlelhető). Jobb helyeken ez úgy alakul, hogy az első 1 évben mindent vállal a kereskedő (ismétlem, komoly hiba esetén), a második évben pedig megegyezéses alapon.

El kell menni megnézni, továbbá még ezen kívül ha van a környékeden másik G, azt is, minél többet. Akkor jobban látni bizonyos dolgokat ill. a kereskedők hozzáállását az ügyfélhez.

Link to comment
Megosztás:

Ez hülyeség, nem a szíj megléte miatt eszik többet (ha többet eszik).

Vannak jó láncos motorok, olyan konstrukciók, ahol lánccsere nélkül kiszolgálják az autó teljes élettartamát (megfelelő karbantartás mellett). A G nem ilyen. Én ezért személy szerint inkább szíjast választanék, nameg nem szeretem azt a jellegzetes hangot sem, ami a láncos G-ket jellemzi. :inquisitive:

Egyébként a H Astra fórumban találtam ezt linket vezérléscseréről, ami sokak számára hasznos lehet, beszúrom ide is.

http://www.csergoe.hu/images/vezerles-keszlet-akcio.xls

Mindegyik 1.2-es láncos (tudtommal). Az általad nézett évjárat 1.4-1.6 szíjas (2004-; Z..XE). Az 1.4 Twinport láncos (2005-től van twinport), az 1.6-os nem az (tudtommal). itt a fórumon már voltak számolgatások, nehéz megmondani melyik a pénztárca kímélőbb (a láncok 150ezer km felé már általában cserések tudnak lenni). Láncnál a teljes csereköltség -szakszerűen- kb 100-120e Ft. Abból 2 teljes komplett szíjas vezérléscsere megvan, ráadásul 2003-tól már nem 4év/60k km a szíjvezérlés cseréje, így még inkább elveszik a láncos vezérlés e tekintetben vett előnye. A szíj csendesebb konstrukció (nem csak hidegen, viszont kicsit többet fogyaszt, kb +1l/100km), a lánc -elvileg- többet kibír. Több topic-ban volt már erről beszélgetés, érdemes átfutni ezeket, nem egyértelmű a lánc költséghatékonysága.

A vezérműszíj komplett csere minőségi szettel (és vízpumpával)+munkadíj kb 50-55ezer Ft. Ennek kétszerese a láncos vezérelés.

Használt autónál sem tudhatod mennyi is a futott km ill. azt hogy mikor kezd el szólni a lánc....

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ez hülyeség, nem a szíj megléte miatt eszik többet (ha többet eszik).

Vannak jó láncos motorok, olyan konstrukciók, ahol lánccsere nélkül kiszolgálják az autó teljes élettartamát (megfelelő karbantartás mellett). A G nem ilyen. Én ezért személy szerint inkább szíjast választanék, nameg nem szeretem azt a jellegzetes hangot sem, ami a láncos G-ket jellemzi. :inquisitive:

Egyébként a H Astra fórumban találtam ezt linket vezérléscseréről, ami sokak számára hasznos lehet, beszúrom ide is.

http://www.csergoe.hu/images/vezerles-keszlet-akcio.xls

Írtam olyat bárhol is hogy a szíj megléte miatt fogyaszt többet???!!! A Twinport motor más konstrukció, nem csak a vezérlés milyenségében van ám differencia. A Twinportok ua motorizáltság mellett kevesebbet fogyasztanak, ezt jobb ha elfogadod...

Link to comment
Megosztás:

Igen, értelmezd magad is:

"A szíj csendesebb konstrukció (nem csak hidegen, viszont kicsit többet fogyaszt, kb +1l/100km), a lánc -elvileg- többet kibír"

Jah, hogy átmentünk valami nyelvtani topic-ba! Tényleg úgy kellett volna írnom hogy "A szíjas csendesebb konstrukció..." Iszonyat differencia... Szép munka volt az észrevétel, igazán hasznos, sokak számára áthidalta a szíjas vezérlés és a szíjvezérlés közti képzavart... (Gondolom sokakat megtéveszt a szíj vagy szíjas vezérlés mint kifejezés.)

Módosítva : Morgó Medve
Link to comment
Megosztás:

Igen, értelmezd magad is:

"A szíj csendesebb konstrukció (nem csak hidegen, viszont kicsit többet fogyaszt, kb +1l/100km), a lánc -elvileg- többet kibír"

Mondjuk ezt még én sem tudnám "félreértelmezni". Még az eredeti szövegkörnyezet nélkül is eléggé egyértelmű hogy miről van szó... Ráadásul tényleg nem jön nekem össze egyik hozzászólásból sem hogy a szíj miatt lenne nagyobb a fogyasztás.

Persze én nem szeretnék bíró lenni a kakaskodásban. :icon1:

Jah, hogy átmentünk valami nyelvtani topic-ba! Tényleg úgy kellett volna írnom hogy "A szíjas csendesebb konstrukció..." Iszonyat differencia... Szép munka volt az észrevétel, igazán hasznos, sokak számára áthidalta a szíjas vezérlés és a szíjvezérlés közti képzavart... (Gondolom sokakat megtéveszt a szíj vagy szíjas vezérlés mint kifejezés.)

Nincs is szebb a Magyar nyelvnél. jókat lehet vele játszani néhány betűvel! :icon10:

Link to comment
Megosztás:

Mi lehet benne az atveres??

Érdemes megnézni azt is, ki árulja az autót. Egy un. autónepper esetében a futott km-t nyugodtan meg lehet szorozni kettővel.

Az általad linkelt fehér Astrát az Auto Veritas árulja: http://www.autoveritas.hu/flash.html

Ha megnézed a honlapjukat, látszik hogy sok mindennel foglalkoznak, van szervíz, eredetvizsgálat, műszaki vizsga stb. Vagyis a fő profiljuk nem csak az autó eladás. Ráadásul állapot lapot is adnak az autóhoz. Ennek fényében látok arra esélyt, hogy az a 140-ezer km valós is lehet. Meg kellene velük beszélni, hogy az állapotvizsgálatnál szeretnél jelen lenni. Ha beengednek, szerintem nagy titok nem lehet ott.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Segítséget szeretnék kérni hogy melyiket javasolnátok, érdkel a szervíz költségek, fentartás, fogyasztás, megbízhatóság. Ha az alábbiakat nem javasoljátok kérlek segítsetek benne, max 800.000 Ft ig keresek jó állapotú megbízható Diesel asztrát.

OPEL ASTRA G Caravan 2.2 DTI Elegance Digit Klíma 2002/12 havi 260ezer km rel

OPEL ASTRA G Caravan 2.0 TDI Automata 2002/10 havi 180ezer km rel

OPEL ASTRA G Caravan 1.7 DIT Classic II Fantasy NJOY DIGIT KLÍMA

esetleg még szóbajöhető benzines ha azt javasoljátok el gondolkodnék azon is!

Előre is köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Mennyire jellemző hogy rendszám alapján adott márkaszerviz (ahol addig szervizelték) telefonon bemondja az autó javítási történetét? Illetve ez bármelyik hivatalos opelszervizből elérhető infó (tehát központilag tárolják)?

Mikor 2 éve vettem az autót nekem telefonon a szervizes srác elmondta az autó szerviz-előéletét (semmi ismeretségem nem volt, akkor hívtam őket először).

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

Mennyire jellemző hogy rendszám alapján adott márkaszerviz (ahol addig szervizelték) telefonon bemondja az autó javítási történetét? Illetve ez bármelyik hivatalos opelszervizből elérhető infó (tehát központilag tárolják)?

Mikor 2 éve vettem az autót nekem telefonon a szervizes srác elmondta az autó szerviz-előéletét (semmi ismeretségem nem volt, akkor hívtam őket először).

Telefonba csak a rendszám alapján semmit nem fognak elárulni (de alváz- és motorszám ismeretében sem). Ha bemész a forgalmival és a tulajjal a szervizbe (ha nem te vagy az), akkor már tájékoztatnak arról amit a rendszerben látnak. De pl. ha volt törve az autó a garancián túli időszakban és azt nem szakszervizben javították ill. nem biztosítózták, akkor annak semmi nyoma nem lesz sehol.

Személyes tapasztalatom az (bár ez téged nem érint ha eddig ott volt szerelve és ott tudsz érdeklődni), hogy ha az adott márkakereskedés már bezárt, akkor nem tudnak adatokat mondani mert állítólag nincs archivált központi nyilvántartás. Ha egy szerviz bezár, akkor az ott szervizelt autók adatai is mennek a süllyesztőbe. Én vezetett szervizkönyves autót vettem, A Dunaújvárosi Opel Dunapent-nél helyezték forgalomba és ott is szervizelték a bezárásig (2009?), majd a Paksi Opel Gemencnél 2012-es(?) bezárásig (ezen márkaszervizek pecsételték végig a szervizkönyvet), de a helyi márkaszerviz (Opel Szuna) semmi-de semmi információt nem talált az autóról a rendszerben. Az OPEL Southeast Europe csak megerősíteni tudta azt az infromációt, hogy a több éve bezárt szervizek esetén elképzelhető az adatvesztés mivel ők sem archiválnak ilyen jellegű dokumentumokat (csak a törvényileg előírt adatokat, pl ami a garanciához szükséges időtartamot fedi le).

Módosítva : Janó32
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Segítséget szeretnék kérni hogy melyiket javasolnátok, érdkel a szervíz költségek, fentartás, fogyasztás, megbízhatóság. Ha az alábbiakat nem javasoljátok kérlek segítsetek benne, max 800.000 Ft ig keresek jó állapotú megbízható Diesel asztrát.

OPEL ASTRA G Caravan 2.2 DTI Elegance Digit Klíma 2002/12 havi 260ezer km rel

OPEL ASTRA G Caravan 2.0 TDI Automata 2002/10 havi 180ezer km rel

OPEL ASTRA G Caravan 1.7 DIT Classic II Fantasy NJOY DIGIT KLÍMA

esetleg még szóbajöhető benzines ha azt javasoljátok el gondolkodnék azon is!

Előre is köszönöm a válaszokat!

Tudnål linket betenni ezekről az autókról?

Mennyit mész évente?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.