Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


spuri

Recommended Posts

A Z22SE motor mikortól volt a G szériában? Mert én a Z-s motor alatt a Z..XE családra gondoltam, amit aztán a Twinport váltott Z..XEP-ként. A Z..XE jelent meg 2001 második felében nem? Én erre a "váltásra" gondoltam az általam megfogalmazottak kapcsán...

Úgy tudom, a Z22SE is akkor került bele.

Link to comment
Megosztás:

Ez a díszléc-dolog érdekes. A Coupé/Cabrio pl. szériában kapta a díszlécet egészen a gyártás befejezéséig (2004-ig), de bármikor lehetett kérni felár nélkül a törlését. Az opel-infos.de szerint a Z-s motorok többsége 2000 júliusa óta szerepel a típus modellpalettáján, de a Z22SE csak 2001 januárja óta.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Astra G-ből melyiket érdemes venni 2005 előtti vagy utáni?
Igazából annyira nem is kell a nyomaték, szerintem elég lesz ott az 1.6 16v, most ültem egy 1.2 16V-ben és csak kicsit lomhább mint az én 1.4 60 pónilovas Golfom!
Azért ha van itt debreceni aki áldozna a szabadidejéből megnéznék egy 1.6 16V-t is (még ha csak a jobb1ben ülve is).

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Astra G-ből melyiket érdemes venni 2005 előtti vagy utáni?

Igazából annyira nem is kell a nyomaték, szerintem elég lesz ott az 1.6 16v, most ültem egy 1.2 16V-ben és csak kicsit lomhább mint az én 1.4 60 pónilovas Golfom!

Azért ha van itt debreceni aki áldozna a szabadidejéből megnéznék egy 1.6 16V-t is (még ha csak a jobb1ben ülve is).

Amelyikből a pénzedért jobb állapotút találsz. Sok mindent lehetne pro és kontra a szíjas vs láncos mellett felsorolni, ezért inkább -még ha elcsépelt is- állapotot vegyél. Ne évjáratot, ne színt, ne felszereltséget (mondjuk azért egy működő klíma 2014-ben joggal elvárható), ne szervizkönyvet, ne km óra állást... Anno én pl. 1.2-est kerestem szigorúan ötajtósban, ki is próbáltam párat, a motorral/teljesítménnyel nem volt bajom (inkább a konkrét autókkal). Kb fél év keresés, egy tucat benzines Astra G megnézése után az otthonomtól 125km-re vettünk egy 1.6-os kombit... Az állapot számított (és a ami szerintem legalább ennyire fontos, hogy honnan/kitől és milyen feltételekkel veszem).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ebben mindben van igazság, de akkor inkább várok egy megfelelőre mint beleugorjak valamibe ami nem tetszik... 1.2 és 1.4 kilőve csak attól feljebb!

Mondjuk nem csak Opel fronton nézelődök, más is szóba jöhet, csak ez is tetszik, illetve jó családi-tuningautó alap :)

Mi Golf IV, Focus I, Astra G hármasból vadászgattunk. Azonban -talán mert Astra volt eddig is- mindig az Astra-kban éreztük otthon magunkat, bár a Focus-al sem, volt sok bajunk, inkább a műszerfala formavilága nem jött be annyira de ha abból találtunk volna előbb jónak tűnőt, akkor most Fókánk lenne. Az 1.6 sem egy versenyautó, igaz én szinte nagyapás nyugalommal jövök-megyek (de mindig beérem a köv. lámpánál a boyracer-eket)... 100Le arra jó, hogy több személlyel és némi csomaggal autóúton bátrabban merjek előzni.

Link to comment
Megosztás:

Mi Golf IV, Focus I, Astra G hármasból vadászgattunk. Azonban -talán mert Astra volt eddig is- mindig az Astra-kban éreztük otthon magunkat, bár a Focus-al sem, volt sok bajunk, inkább a műszerfala formavilága nem jött be annyira de ha abból találtunk volna előbb jónak tűnőt, akkor most Fókánk lenne. Az 1.6 sem egy versenyautó, igaz én szinte nagyapás nyugalommal jövök-megyek (de mindig beérem a köv. lámpánál a boyracer-eket)... 100Le arra jó, hogy több személlyel és némi csomaggal autóúton bátrabban merjek előzni.

Na igen, pont ez ami kell, nekem se versenyezni kell, hanem több személy+csomaggal is bátran lehessen jönni-menni!

Tuningra ott a külső :)

Most Golf III-asom van, de a IV már jóval kényesebb/drágább az Astra és Focus-tól is jóval!

Link to comment
Megosztás:

Ezek az Opelek nagyon ott vannak...és a csajok is :evilgrin:
https://www.youtube.com/watch?v=VNmVV0p1k_w


Kicsit On is legyek, ha sikerülne megválni a profilképen látható VWerdámtól nyár vége fele(jó áron), akkor akár ősszel már lehetne is valami keresgélés...
Igazából egyetlen hibája van neki, hogy 1.4-es(de mondjuk jobban megy a vele egy idős 1.4, de még talán 1.6-osoknál is, való színű a rövid 1-2-3 fokozatok miatt)
Kasztni-Fékek rendben, motornál most lesz egy kis service, futóműnél pedig nyár elején, így szerintem nagyobb eséllyel vághatok neki az eladásnak+ téli-nyári 5-6mm-es(szinte zsír új) gumikkal,állítható futómű, ledes világító mutatós óracsoport és konzol(kék-piros), szabályozható fényerővel+ Golf 4 gyári Beta(Blaupunkt fej)
Hogy csak egy párat említsek a finomságokból :D

Link to comment
Megosztás:

sziasztok:(

sajnálatos dolog történt velünk a napokban....

munkába menet a Opelünk gondolt egyet és hatalmas csattanás következtében leállt!

Azóta sajnos nem sikerült beindítani de már nem is próbálkozunk nehogy több kárt csináljunk vele mint hasznot....

néhány szerelővel már beszéltem és arra jutottunk h a motor felújítása helyett költséghatékonyabb lenne egy bontott motor vásárlása és beszereltetése....

Kérdésem az volna, hogy esetleg nem tudtok vagy ismertek Nagykáta és 40 km-eres vonzáskörzetében bontót és megbízható autószerelőt??

Sajnos tényleg szűk a költségvetés 200 - 250 ezer Ft-om van az egészre.....

a jármű amiről szó van :

Opel Astra G Caravan 2.0 dti

évjárat: 2003

motorkód :Y20DTH

Megtisztelő segítségeteket Köszönöm!!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok:(

sajnálatos dolog történt velünk a napokban....

munkába menet a Opelünk gondolt egyet és hatalmas csattanás következtében leállt!

Azóta sajnos nem sikerült beindítani de már nem is próbálkozunk nehogy több kárt csináljunk vele mint hasznot....

néhány szerelővel már beszéltem és arra jutottunk h a motor felújítása helyett költséghatékonyabb lenne egy bontott motor vásárlása és beszereltetése....

Kérdésem az volna, hogy esetleg nem tudtok vagy ismertek Nagykáta és 40 km-eres vonzáskörzetében bontót és megbízható autószerelőt??

Sajnos tényleg szűk a költségvetés 200 - 250 ezer Ft-om van az egészre.....

a jármű amiről szó van :

Opel Astra G Caravan 2.0 dti

évjárat: 2003

motorkód :Y20DTH

Megtisztelő segítségeteket Köszönöm!!

A kollégám ugyanígy járt szerdán a C4 HDI picassoval.Egyszercsak reccs,és beállt a motor.Eltört valamelyik szelep.Neki is motorcserét javasolt a szerelő.Pesten a 17.kerületben van egy opelbontó.Kb.belefér a 40 km-es körzetbe.

http://opelbontottalkatresz.hu/

Link to comment
Megosztás:

sziasztok:(

sajnálatos dolog történt velünk a napokban....

munkába menet a Opelünk gondolt egyet és hatalmas csattanás következtében leállt!

Azóta sajnos nem sikerült beindítani de már nem is próbálkozunk nehogy több kárt csináljunk vele mint hasznot....

néhány szerelővel már beszéltem és arra jutottunk h a motor felújítása helyett költséghatékonyabb lenne egy bontott motor vásárlása és beszereltetése....

Kérdésem az volna, hogy esetleg nem tudtok vagy ismertek Nagykáta és 40 km-eres vonzáskörzetében bontót és megbízható autószerelőt??

Sajnos tényleg szűk a költségvetés 200 - 250 ezer Ft-om van az egészre.....

a jármű amiről szó van :

Opel Astra G Caravan 2.0 dti

évjárat: 2003

motorkód :Y20DTH

Megtisztelő segítségeteket Köszönöm!!

Én azért csak szétszedném. Hátha nem szenvedett olyan nagy károsodást. A bontott motor elég lutri.

Link to comment
Megosztás:

Megbízható, olcsón fenntartható G Astra eladó, 138 ezer kilométerrel. Az elmúlt 5-6 év minden javításáról a papírok megvannak. Törve, festve nem volt. A felvételeken látszik, hogy ismeretlenek beleparkoltak több helyen is (első lökhárító bal és jobb oldalán és a hátsó lökhárító jobb oldalán kis horzsolás, jobb első ajtó elején alig észrevehető kis horpadás), ezért ennyi az autó ára. Motorikusan kiváló, teljesítményére panasz nincs, kimegy a világból - ez egy elpusztíthatatlan autó. 3ezer kilométert futott nyári Good Year gumikkal.

videó a kocsiról: https://www.youtube.com/watch?v=HgAzVjMsQaA

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Szeretnék egy G astrát venni és kizárólag az 1.7cdti (80Le) motorok érdekelnének.

Tudnátok 1-2 támpontot mondani, hogy mit érdemes megnézni mind a motor mind az egész autó tekintetében?

Előre is köszönöm!

Sokat nézzél meg, ne kapkodd el, ha lehet nézesd át szerelővel. Olyat vegyél, aminek gazdája volt, nem csak tulajdonosa. Folyamatos törődés és odafigyelt szervizelés, de sok km többét ér, mint kevés lefutott km. Kisebb töréstől nem kell azonnal megijedni, ha szakszervizben gyári anyagokkal és technológiával volt javítva, az attól még jó. Van nagyon jól és hibamentesen használható 300-400 ezres motor is, meg van olyan is, amit 100e alatt haza lehet vágni. Van sufnihegesztett látszólag szép karosszéria, ami 1 év alatt ki fog virágozni meg van olyan is, ami még 10 évig rozsdamentes lesz. Ami belül le van lakva, kopott, hiányos, szakadt, büdös, annak a tulajdonosa az olajcseréket és a szervizeket is hasonlóan lesz...sajnálta. Hirdetésekben a "90 ezernél volt kuplung csere" és a "kis motor/elektromos hibája10 ezerből javítható" autók kerülendők.

Módosítva : beghyn
Link to comment
Megosztás:

Sokat nézzél meg, ne kapkodd el, ha lehet nézesd át szerelővel. Olyat vegyél, aminek gazdája volt, nem csak tulajdonosa. Folyamatos törődés és odafigyelt szervizelés, de sok km többét ér, mint kevés lefutott km. Kisebb töréstől nem kell azonnal megijedni, ha szakszervizben gyári anyagokkal és technológiával volt javítva, az attól még jó. Van nagyon jól és hibamentesen használható 300-400 ezres motor is, meg van olyan is, amit 100e alatt haza lehet vágni. Van sufnihegesztett látszólag szép karosszéria, ami 1 év alatt ki fog virágozni meg van olyan is, ami még 10 évig rozsdamentes lesz. Ami belül le van lakva, kopott, hiányos, szakadt, büdös, annak a tulajdonosa az olajcseréket és a szervizeket is hasonlóan lesz...sajnálta. Hirdetésekben a "90 ezernél volt kuplung csere" és a "kis motor/elektromos hibája10 ezerből javítható" autók kerülendők.

Köszönöm. Sajnos nem sok eladó van ebből a 80lovas 1.7cdti-ből. Azért is nézem ezeket, mert ezekben még nincs kettőstömegű lendkerék (1 hibaforrás kilőve).

Most konkrétan ez tetszik nagyon, ma fel is hívom, hogy mit mond róla: http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.7_cdti_classic_ii_optima-7756635

Link to comment
Megosztás:

Ne 1.2-t nézegess, ennyiért már 1.4 vagy 1.6 kapható.

Még az 1.4 is lomha, nem hogy az 1.2. Én mostani fejjel kombit és 1.6-ot vettem volna annó. De a kombit nagyon bánom, mert az 5 ajtós kevés pakolni. :(

Szerintem ő így hirdeti, nem nézegeti... Azért egy sziasztok-ot oda dobhatott volna ha valóban eladni szeretné... (Bár, ha nem, akkor is...)

Módosítva : Morgó Medve
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék a nyáron venni egy G Astra cabriot,kis segítség kellene mire figyeljek oda!!!!

Milyen motorral érdemes venni?

Mi a véleményetek a 2.2-es motorrol?

Előre is köszönöm!!! :icon1:

Ha a benzines 2.2-esre gondolsz, nekem az van. Szeretem, mert nyomatékos, relatíve keveset fogyaszt, kellemesen megy vele az autó. Nekem megbízhatóan is működik, indul mindig elsőre, nem rángat, nem dadog, csak teszi a dolgát. Ha viszont javítani kell, az alkatrészárak igen húzósak, ezért jól át kell nézni. Hallgasd meg hidegen a vezérműláncot, nézd át a blokkot olajfolyásokat keresve, aztán menj is vele hogy üzemmeleg legyen, és figyeld hogy nem villan-e ki a check engine lámpa.

Ezen kívül a szokásos rutin: olajszint a motorban, a szervóban, hűtővíz szint, fékolaj szint stb. Menet közben egyenesfutás fékezéskor, futómű zajok. Kaszninál egységes fényezés, illesztési hézagok, korrózió.

Az 1.8-as benzinesből nagyobb a választék, a Z18XE-is jó motor, és olcsóbban fenntartható. A turbóst nem ismerem jól, de rengeteg van chippelve, szerintem abból nagyon nehéz költségmentest kifogni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

G Astra (kombi) vásárlásán gondolkozom, max 900ezret szánnék rá. Van valami lényeges különbség az évjáratok között? Az 1.6 16V-t preferálnám, ha nincs nagyon rossz híre (olajfogyasztás?) és ami még fontos, hogy legyen klíma benne.

Volt facelift a G Astra életében? Milyen változtatások történtek az évek során? Olvastam valahol, hogy 2001-től már nem a teljes kasztnit galvanizálták, ez igaz?

Nem találtam átfogó leírást ezért érdeklődnék itt.

Előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

G Astra (kombi) vásárlásán gondolkozom, max 900ezret szánnék rá. Van valami lényeges különbség az évjáratok között? Az 1.6 16V-t preferálnám, ha nincs nagyon rossz híre (olajfogyasztás?) és ami még fontos, hogy legyen klíma benne.

Volt facelift a G Astra életében? Milyen változtatások történtek az évek során? Olvastam valahol, hogy 2001-től már nem a teljes kasztnit galvanizálták, ez igaz?

Nem találtam átfogó leírást ezért érdeklődnék itt.

Előre is köszi

900 ezerért már kapsz Classicot.Lengyel lebutított változat.Van amelyik 1.6-os eszi az olajat van amelyik nem.Szerintem ez csak használat alatt derül ki.Nem látunk bele a motorba.Az enyém 10 ezer km alatt 1-1.5 litert fogyaszt el.Klíma majdnem mindegyikben van.Van aki esküszik a twinport motorosra van aki nem.Azt nem tudom melyiket hogyan galvanizálták,de úgyis elkezd rozsdásodni idővel mindegyik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

G Astra (kombi) vásárlásán gondolkozom, max 900ezret szánnék rá. Van valami lényeges különbség az évjáratok között? Az 1.6 16V-t preferálnám, ha nincs nagyon rossz híre (olajfogyasztás?) és ami még fontos, hogy legyen klíma benne.

Volt facelift a G Astra életében? Milyen változtatások történtek az évek során? Olvastam valahol, hogy 2001-től már nem a teljes kasztnit galvanizálták, ez igaz?

Nem találtam átfogó leírást ezért érdeklődnék itt.

Előre is köszi

Geopake velősen de összefoglalta a lényeget. Szerintem ne évjáratot keress és ne felszereltséget (inkább egy pár évvel idősebb de rendben lévő mint egy relatíve fiatal de széthajtott darab). Az adott összegért a legjobb állapotút vedd meg (persze az alapvető igényeidnek feleljen meg). Én nem esküdnék meg a Twinport-ok mellett, de van választék bőven mindegyikből. 2001-től volt a Z16XE és kb 2005-től a Z16XEP. Az XEP a Twinport, az az újabb fejlesztésű motor. 2001 előtt volt az X16-os motor, az inkább olajevős, de nem lehet általánosítani. Ritka de létezik 8 szelepes 1.6, az viszont elpusztíthatatlan darab, de nem korszerű, kicsit gyengécske (75Le) ill. kicsit iszákosabb. Viszont nem nagyon romlik el... Sok sikert! Ja, az is fontos, hogy honnan (milyen feltételekkel) veszel autót! Inkább jó nevű kereskedéstől...

900 ezerért már kapsz Classicot.Lengyel lebutított változat.Van amelyik 1.6-os eszi az olajat van amelyik nem.Szerintem ez csak használat alatt derül ki.Nem látunk bele a motorba.Az enyém 10 ezer km alatt 1-1.5 litert fogyaszt el.Klíma majdnem mindegyikben van.Van aki esküszik a twinport motorosra van aki nem.Azt nem tudom melyiket hogyan galvanizálták,de úgyis elkezd rozsdásodni idővel mindegyik.

Hát, ha ezzel nem vetted el a kedvét a G-től... :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.