Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


spuri

Recommended Posts

Pár hasznos tanács, az én szívásom alapján! Elkapkodott F astra vásárlás átverős hazudós eladótól. Peres ügylet lett a vége!

-A vásárlásnál az eladó köteles minden hibáról tájékoztatni a vevőt, amiről tudomása van, ezért a szerződésre rá kell írni minden olyan hibát, ami fel lett fedve, a kilométer óra állást szintén rá kell írni az adásvételire, és megjegyzésként oda kell írni, hogy az eladó szerint mennyire felel meg a valóságnak.

Ha beüt a baj, mondjuk kiderül, hogy gyűrű törés van, vagy bármi olyan, amiről az eladó tudhatott, de elhallgatta, akkor máris bajban van, mert a perben a bizonyítási kötelezettség az övé, neki kell bizonyítani, hogy tájékoztatta a vevőt az adott hibáról. Mivel az adásvételin igazolta a feltárt hibákat tételesen, ezért itt bukta van. Ha perre kerül a sor, akkor az igazságügyi szakértő elég jól meg tudja állapítani, hogy mennyi volt a valós futásteljesítmény.

Célszerű videó vagy hangfelvételt készíteni az adásvételről, ha valaki elég rámenős, akkor kérjen beleegyezést az eladótól.

Ha nem egyezik bele, akkor viszont látásra.

Ha nem tud róla, akkor is nagy valószínűséggel elfogadja a bíróság bizonyíték ként!

A legfontosabb, ha nagyon átvertek, akkor ne nyelje be senki, az eladó a rejtett hibákért felelősséggel tartozik, nem kifogás, hogy nem tudtam róla.

Ez nem a "Ha megvette, had vigye!" esete, mint ahogyan ezt sokan gondolják az eladáskor. Hazudoznak össze vissza, lényegi információkat hallgatnak el a jármű állapotáról, és azt hiszik, hogy ez rendjén van, a szerencsétlen vevő meg benyeli, mert ő meg azt hiszi, hogy nem tehet ellene semmit!

Esetemben egy fél milliós autóból mára másfél milliós követelés lett, és a hülye eladó saját magát keveri egyre nagyobb szarba, mert hazudik, és mivel nem elég okos, ezért egyre több ellentmondásba keveredik önmagával.

Én csak azt mondom minden alkalommal, ami volt, nem kell emlékeznem, mit hazudoztam már össze eddig!

90% az esélye szerintem, hogy veszíteni fog!

Azért a dolgok nem ennyire egyszerűek, nem csak fekete vagy fehér. A szakértőnek figyelembe kell venni az autó korát. Az alaptétel, hogy bármi-bármikor elromolhat előzetes jelek nélkül, ez a korral hatványozódik. Továbbá figyelembe kell vennie, hogy vásárláskor az autó milyen összegért cserélt tulajdonost és ez hogyan viszonyult az akkori piaci átlagárhoz. Pl. egy lengéscsillapító is megadhatja magát a megvásárlás utáni 10km-en is, de pl egy toronycsapágy is kiverődhet egy kátyúba hajtás végett, és sorolhatnám. Ilyenkor közel sem egyértelmű az eladó felelőssége, és a gyakorlat szerint egy peres ügyben ahol magánszemélyek közt köttetett a szerződés (tehát nem fogyasztói szerződéskor) költségmegosztás szokott a vége lenni... A kereskedővel szemben másként ítél, de addigra a nepper felszámoltatja a cégét, mivel lehet hogy már begyűjtött pár rajongót az eladott vackai után, és ilyenkor korlátozottan felelős anyagilag. Tehát a valóság sokkal-sokkal árnyaltabb. Nagynevű/múltú kereskedéstől/kereskedői hálózattól kell vásárolni, azzal csökkenthető a rizikó, de ki nem zárható. Senki nem lát bele a motorba/egységekbe, még ők sem, azonban nekik a presztizsveszteség sem feltétlenül éri meg. Ilyen esetben is küzdeni kell, de nagyobb eséllyel rendeződik pozitívan a helyzet per nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Azért a dolgok nem ennyire egyszerűek, nem csak fekete vagy fehér. A szakértőnek figyelembe kell venni az autó korát. Az alaptétel, hogy bármi-bármikor elromolhat előzetes jelek nélkül, ez a korral hatványozódik. Továbbá figyelembe kell vennie, hogy vásárláskor az autó milyen összegért cserélt tulajdonost és ez hogyan viszonyult az akkori piaci átlagárhoz. Pl. egy lengéscsillapító is megadhatja magát a megvásárlás utáni 10km-en is, de pl egy toronycsapágy is kiverődhet egy kátyúba hajtás végett, és sorolhatnám. Ilyenkor közel sem egyértelmű az eladó felelőssége, és a gyakorlat szerint egy peres ügyben ahol magánszemélyek közt köttetett a szerződés (tehát nem fogyasztói szerződéskor) költségmegosztás szokott a vége lenni... A kereskedővel szemben másként ítél, de addigra a nepper felszámoltatja a cégét, mivel lehet hogy már begyűjtött pár rajongót az eladott vackai után, és ilyenkor korlátozottan felelős anyagilag. Tehát a valóság sokkal-sokkal árnyaltabb. Nagynevű/múltú kereskedéstől/kereskedői hálózattól kell vásárolni, azzal csökkenthető a rizikó, de ki nem zárható. Senki nem lát bele a motorba/egységekbe, még ők sem, azonban nekik a presztizsveszteség sem feltétlenül éri meg. Ilyen esetben is küzdeni kell, de nagyobb eséllyel rendeződik pozitívan a helyzet per nélkül.

Most nem arról beszélünk, hogy egy használt autón lengéscsillapítót, meg fékbetétet kell cserélni, hanem arról, hogy tele van az internet olyan autókkal, amikből pofátlanul ránézésre kitekernek 100-150e km-t, és köszönőviszonyban sincsen az állapota az eladó által állítottakkal.

Én sem azon akadtam ki, hogy kopog a lengéscsillapító, hanem azon, hogy motorgenerált kellene csinálni rajta.

Link to comment
Megosztás:

Coupé ügyben kérded?

Én ugyan úgy tudtam hogy mind Euro4-es, de kiderült hogy a Coupékat kétféle Z22SE motorral gyártották. Amennyire tudom az egyetlen különbség köztük hogy a koraiakon van EGR szelep, az újabbakon nincs, minden egyéb tekintetben (lökettérfogat, teljesítmény, nyomaték, miegymás) megegyeznek. Hogy ez befolyásolja-e a környezetvédelmi besorolást azt nem tudom, de el tudom képzelni hogy igen, mivel a Z18XE is az EGR hiánya miatt kapta az Euro3/D4 környezetvédelmi besorolást.

De hogy hasznos info is legyen a hozzászólásomban, a váltás a 11292860-es motorszámnál történt, az ennél kisebb motorszámúaknál még van EGR, tehát szinte biztosan Euro4-esek.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom hogy találták ki, sztem idehaza simán átvették a német Euro3/D4 kategóriát, de mivel a D4-et nem tudták értelmezni, így maradt az Euro3.
Hogy több más motor miért maradt mégis Euro4 EGR nélkül is, arra meg valószínűleg az a magyarázat hogy azok enélkül is teljesítik az Euro4 határértékeit, míg a Z18XE nem. :(

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom hogy találták ki, sztem idehaza simán átvették a német Euro3/D4 kategóriát, de mivel a D4-et nem tudták értelmezni, így maradt az Euro3.

Hogy több más motor miért maradt mégis Euro4 EGR nélkül is, arra meg valószínűleg az a magyarázat hogy azok enélkül is teljesítik az Euro4 határértékeit, míg a Z18XE nem. :(

nincs valami táblázatod ? amiben van egr meg nem egr-es z18xe

Link to comment
Megosztás:

H-ba meg a Veki ben sincs? (stb.)

mingyá megnézem :)

Ezekben nincs, de a C Vekiben igen!

Itt is 20AN8144 motorszámig EGR-el, azután EGR nélkül készültek, viszont mindkettő csak 122 lóerős és 167Nm nyomatékot tud, szemben a G Astra 125LE/170Nm gyári adataival, ugyanehhez a motorhoz. Pedig a motorvezérlő is ugyanaz.

Link to comment
Megosztás:

Ezekben nincs, de a C Vekiben igen!

Itt is 20AN8144 motorszámig EGR-el, azután EGR nélkül készültek, viszont mindkettő csak 122 lóerős és 167Nm nyomatékot tud, szemben a G Astra 125LE/170Nm gyári adataival, ugyanehhez a motorhoz. Pedig a motorvezérlő is ugyanaz.

jaja én is ezt az infót találtam :) ,ilyen ez zöld mizéria :)

nem hiába mondták nekem is : ha kivágod a második katalizátort az +20Le

megfontolandó :D

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

sziasztok,jelenleg vectra tulaj vagyok,amit csak a kasztni állapota miatt cserélnék le jelen esetben g astrára kombira,lehetőleg vonóhorgos legyen 1,4-1.6 benzines felszereltség nem fontos ,de az nem baj ha nem alap nagyon .erröl mi a véleményetek szervízkönyv nem fura esetleg javitás is van benne,meg ahány pecsét annyi cég vagy ez sem fura?http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_caravan_1.6_16v_cool_serulesmentes-7359257

Link to comment
Megosztás:

ja és ez a max keret rá 800e,melyik 1,6 os a kerülendő?valamilyen z sorozatúról is olvastam itt

Hát, nem tudom miről-mit olvastál, de többen mondják, hogy vagy az 1.6 8v-t kell keresni (de ez ritka, nincs különösebben választék, általában szerényebben felszereltek), vagy 1.4 16v, vagy ha már 1.6 akkor a Z-vel kezdődőt. Viszont mivel használt autóról beszélünk, mindegy ki-milyen motorkódot favorizál, hiszen épp annyi esély van kifogni a keresettből egy jó példányt mint mellényúlni. Elcsépelt ugyan, de tényleg állapotot vegyél, semmi mást (lehet az x-es motor is ha rendben van). De nagyon nézesd át, szerviz4+ programban 5 ezerért átnézi a márkaszerviz is (még a számítógépét is).

A hirdetett autó 1000%-ig biztosan nem Cool felszereltségű... Az én autóm Cool a forgalmi szerint is (de a gyári nyilvántartás szerint is).

Keress rá hahu-n a cool szerint, látni fogod a differenciát.

Link to comment
Megosztás:

ja és ez a max keret rá 800e,melyik 1,6 os a kerülendő?valamilyen z sorozatúról is olvastam itt

Nos, a hahu-n is össze-vissza hirdetnek mindent... A Cool felszereltséget az alábbiakról ismered fel:

Külső:

-ködlámpa

-króm dísz a hűtőmaszkon

-az első ajtók ütközőjén króm jelzés (ha úgy tetszik, akkor egy fektetett "teli" Renault embléma)

Belső:

-bőr(?) állítható multikormány

-automata elektromos első ablakemelők

-elektromos tükrök

-állítható magasságú vezetőülés

-szürke festésű középkonzol

-8 hangszórós gyári audiórendszer

-két távirányítós kulcs

-krómkeretes műszerek

Hirtelen ennyi jutott eszembe...

Link to comment
Megosztás:

köszi a válaszokat!bocsi Z16 SE motorkódos volt az amiről rosszakat mondanak,nekem X 16 SZR motor van benne a vakiben de nem egy erőgép ,és a veki még könnyebb is a g kombinál inkább a 16 szelepest választanám.vezérműszíjszettet mennyi km enként kell cserélni elvileg?és a kuplungszett mennyit bír km re kb?persze azon kívül hogy lábfüggő.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,jelenleg vectra tulaj vagyok,amit csak a kasztni állapota miatt cserélnék le jelen esetben g astrára kombira,lehetőleg vonóhorgos legyen 1,4-1.6 benzines felszereltség nem fontos ,de az nem baj ha nem alap nagyon .erröl mi a véleményetek szervízkönyv nem fura esetleg javitás is van benne,meg ahány pecsét annyi cég vagy ez sem fura?http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_caravan_1.6_16v_cool_serulesmentes-7359257

Szia!

Kicsi a világ,pont ma jártam ott ahol ez az autó van,bátyám nézett náluk egy Passátot,Én meg kíváncsiságból megnéztem a mellette álló 3-as golfot,ezt az autót (amit belinkeltél) csak kívülről néztem meg (mármint az adat tábláját).

Link to comment
Megosztás:

köszi a válaszokat!bocsi Z16 SE motorkódos volt az amiről rosszakat mondanak,nekem X 16 SZR motor van benne a vakiben de nem egy erőgép ,és a veki még könnyebb is a g kombinál inkább a 16 szelepest választanám.vezérműszíjszettet mennyi km enként kell cserélni elvileg?és a kuplungszett mennyit bír km re kb?persze azon kívül hogy lábfüggő.

A 16 szelepesnél tudomásom szerint 60 ezer km vagy 4 év... Vízpumpával együtt a gyári alkatrészekkel kb 50-55ezer a költsége. Lehet olcsóbban is, attól függ hol és mivel szervizelik a gépet. (Persze drágább is ha csak prémiumot teszel bele...)

Link to comment
Megosztás:

köszi a válaszokat!bocsi Z16 SE motorkódos volt az amiről rosszakat mondanak,nekem X 16 SZR motor van benne a vakiben de nem egy erőgép ,és a veki még könnyebb is a g kombinál inkább a 16 szelepest választanám.vezérműszíjszettet mennyi km enként kell cserélni elvileg?és a kuplungszett mennyit bír km re kb?persze azon kívül hogy lábfüggő.

És miket mondanak a Z16SE-ről?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.