Geopake Elküldve Szeptember23, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2013 Én is így vagyok vele,hogy soha nem hazudok,így nem kell megjegyeznem semmit.Az biztos,hogy használtautó vásárlásnál oda kell figyelni.Engem is majdnem behúzott a csőbe egy murvás kereskedő.Az is szintén F astra volt.Még jó,hogy jól megnéztem a kocsit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Szeptember23, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2013 Pár hasznos tanács, az én szívásom alapján! Elkapkodott F astra vásárlás átverős hazudós eladótól. Peres ügylet lett a vége! -A vásárlásnál az eladó köteles minden hibáról tájékoztatni a vevőt, amiről tudomása van, ezért a szerződésre rá kell írni minden olyan hibát, ami fel lett fedve, a kilométer óra állást szintén rá kell írni az adásvételire, és megjegyzésként oda kell írni, hogy az eladó szerint mennyire felel meg a valóságnak. Ha beüt a baj, mondjuk kiderül, hogy gyűrű törés van, vagy bármi olyan, amiről az eladó tudhatott, de elhallgatta, akkor máris bajban van, mert a perben a bizonyítási kötelezettség az övé, neki kell bizonyítani, hogy tájékoztatta a vevőt az adott hibáról. Mivel az adásvételin igazolta a feltárt hibákat tételesen, ezért itt bukta van. Ha perre kerül a sor, akkor az igazságügyi szakértő elég jól meg tudja állapítani, hogy mennyi volt a valós futásteljesítmény. Célszerű videó vagy hangfelvételt készíteni az adásvételről, ha valaki elég rámenős, akkor kérjen beleegyezést az eladótól. Ha nem egyezik bele, akkor viszont látásra. Ha nem tud róla, akkor is nagy valószínűséggel elfogadja a bíróság bizonyíték ként! A legfontosabb, ha nagyon átvertek, akkor ne nyelje be senki, az eladó a rejtett hibákért felelősséggel tartozik, nem kifogás, hogy nem tudtam róla. Ez nem a "Ha megvette, had vigye!" esete, mint ahogyan ezt sokan gondolják az eladáskor. Hazudoznak össze vissza, lényegi információkat hallgatnak el a jármű állapotáról, és azt hiszik, hogy ez rendjén van, a szerencsétlen vevő meg benyeli, mert ő meg azt hiszi, hogy nem tehet ellene semmit! Esetemben egy fél milliós autóból mára másfél milliós követelés lett, és a hülye eladó saját magát keveri egyre nagyobb szarba, mert hazudik, és mivel nem elég okos, ezért egyre több ellentmondásba keveredik önmagával. Én csak azt mondom minden alkalommal, ami volt, nem kell emlékeznem, mit hazudoztam már össze eddig! 90% az esélye szerintem, hogy veszíteni fog! Azért a dolgok nem ennyire egyszerűek, nem csak fekete vagy fehér. A szakértőnek figyelembe kell venni az autó korát. Az alaptétel, hogy bármi-bármikor elromolhat előzetes jelek nélkül, ez a korral hatványozódik. Továbbá figyelembe kell vennie, hogy vásárláskor az autó milyen összegért cserélt tulajdonost és ez hogyan viszonyult az akkori piaci átlagárhoz. Pl. egy lengéscsillapító is megadhatja magát a megvásárlás utáni 10km-en is, de pl egy toronycsapágy is kiverődhet egy kátyúba hajtás végett, és sorolhatnám. Ilyenkor közel sem egyértelmű az eladó felelőssége, és a gyakorlat szerint egy peres ügyben ahol magánszemélyek közt köttetett a szerződés (tehát nem fogyasztói szerződéskor) költségmegosztás szokott a vége lenni... A kereskedővel szemben másként ítél, de addigra a nepper felszámoltatja a cégét, mivel lehet hogy már begyűjtött pár rajongót az eladott vackai után, és ilyenkor korlátozottan felelős anyagilag. Tehát a valóság sokkal-sokkal árnyaltabb. Nagynevű/múltú kereskedéstől/kereskedői hálózattól kell vásárolni, azzal csökkenthető a rizikó, de ki nem zárható. Senki nem lát bele a motorba/egységekbe, még ők sem, azonban nekik a presztizsveszteség sem feltétlenül éri meg. Ilyen esetben is küzdeni kell, de nagyobb eséllyel rendeződik pozitívan a helyzet per nélkül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wasquez Elküldve Szeptember23, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2013 Azért a dolgok nem ennyire egyszerűek, nem csak fekete vagy fehér. A szakértőnek figyelembe kell venni az autó korát. Az alaptétel, hogy bármi-bármikor elromolhat előzetes jelek nélkül, ez a korral hatványozódik. Továbbá figyelembe kell vennie, hogy vásárláskor az autó milyen összegért cserélt tulajdonost és ez hogyan viszonyult az akkori piaci átlagárhoz. Pl. egy lengéscsillapító is megadhatja magát a megvásárlás utáni 10km-en is, de pl egy toronycsapágy is kiverődhet egy kátyúba hajtás végett, és sorolhatnám. Ilyenkor közel sem egyértelmű az eladó felelőssége, és a gyakorlat szerint egy peres ügyben ahol magánszemélyek közt köttetett a szerződés (tehát nem fogyasztói szerződéskor) költségmegosztás szokott a vége lenni... A kereskedővel szemben másként ítél, de addigra a nepper felszámoltatja a cégét, mivel lehet hogy már begyűjtött pár rajongót az eladott vackai után, és ilyenkor korlátozottan felelős anyagilag. Tehát a valóság sokkal-sokkal árnyaltabb. Nagynevű/múltú kereskedéstől/kereskedői hálózattól kell vásárolni, azzal csökkenthető a rizikó, de ki nem zárható. Senki nem lát bele a motorba/egységekbe, még ők sem, azonban nekik a presztizsveszteség sem feltétlenül éri meg. Ilyen esetben is küzdeni kell, de nagyobb eséllyel rendeződik pozitívan a helyzet per nélkül. Most nem arról beszélünk, hogy egy használt autón lengéscsillapítót, meg fékbetétet kell cserélni, hanem arról, hogy tele van az internet olyan autókkal, amikből pofátlanul ránézésre kitekernek 100-150e km-t, és köszönőviszonyban sincsen az állapota az eladó által állítottakkal. Én sem azon akadtam ki, hogy kopog a lengéscsillapító, hanem azon, hogy motorgenerált kellene csinálni rajta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gtb Elküldve Szeptember25, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember25, 2013 Hello urak! Szükségem volna egy brutális motor expertre!Z22SE típusú motorról érdeklődném, hogy mindegyik EURO4 -es (úgy tudom nem) vagy van, ami EURO3-as? Ha igen, mikortól van EURO4? S.O.S. KÖSZ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Szeptember25, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember25, 2013 Coupé ügyben kérded? Én ugyan úgy tudtam hogy mind Euro4-es, de kiderült hogy a Coupékat kétféle Z22SE motorral gyártották. Amennyire tudom az egyetlen különbség köztük hogy a koraiakon van EGR szelep, az újabbakon nincs, minden egyéb tekintetben (lökettérfogat, teljesítmény, nyomaték, miegymás) megegyeznek. Hogy ez befolyásolja-e a környezetvédelmi besorolást azt nem tudom, de el tudom képzelni hogy igen, mivel a Z18XE is az EGR hiánya miatt kapta az Euro3/D4 környezetvédelmi besorolást. De hogy hasznos info is legyen a hozzászólásomban, a váltás a 11292860-es motorszámnál történt, az ennél kisebb motorszámúaknál még van EGR, tehát szinte biztosan Euro4-esek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Szeptember26, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2013 De hogy hasznos info is legyen a hozzászólásomban, a váltás a 11292860-es motorszámnál történt, az ennél kisebb motorszámúaknál még van EGR, tehát szinte biztosan Euro4-esek. Ez most komoly? Visszafelé haladunk, először Euro4 később meg csak 3? :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Szeptember26, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2013 Azt nem tudom hogy a későbbiek Euro3 besorolásúak-e (nem is írtam biztosra), de tény hogy nincs bennük EGR, és elég valószínű hogy ez negatívan befolyásolta az adott motor környezetvédelmi határértékeit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Szeptember26, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2013 ezt ugyan hogy találták ki :) az enyémben sincs EGR mégis euro4 :) pedig akkora ökológia lábnyomot hagy maga után :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Szeptember27, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2013 Nem tudom hogy találták ki, sztem idehaza simán átvették a német Euro3/D4 kategóriát, de mivel a D4-et nem tudták értelmezni, így maradt az Euro3. Hogy több más motor miért maradt mégis Euro4 EGR nélkül is, arra meg valószínűleg az a magyarázat hogy azok enélkül is teljesítik az Euro4 határértékeit, míg a Z18XE nem. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Szeptember27, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2013 Nem tudom hogy találták ki, sztem idehaza simán átvették a német Euro3/D4 kategóriát, de mivel a D4-et nem tudták értelmezni, így maradt az Euro3. Hogy több más motor miért maradt mégis Euro4 EGR nélkül is, arra meg valószínűleg az a magyarázat hogy azok enélkül is teljesítik az Euro4 határértékeit, míg a Z18XE nem. :( nincs valami táblázatod ? amiben van egr meg nem egr-es z18xe Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Szeptember27, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2013 Z18Xe-ből nem tudok kétféléről... sztem mind EGR nélküli. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Szeptember27, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2013 Z18Xe-ből nem tudok kétféléről... sztem mind EGR nélküli. H-ba meg a Veki ben sincs? (stb.) mingyá megnézem :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Szeptember27, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2013 H-ba meg a Veki ben sincs? (stb.)mingyá megnézem :)Ezekben nincs, de a C Vekiben igen!Itt is 20AN8144 motorszámig EGR-el, azután EGR nélkül készültek, viszont mindkettő csak 122 lóerős és 167Nm nyomatékot tud, szemben a G Astra 125LE/170Nm gyári adataival, ugyanehhez a motorhoz. Pedig a motorvezérlő is ugyanaz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Szeptember27, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2013 Signumban már csak az EGR nélküli verzió van, de ott is ezzel a csökkentett teljesítménnyel... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Szeptember27, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2013 Ezekben nincs, de a C Vekiben igen! Itt is 20AN8144 motorszámig EGR-el, azután EGR nélkül készültek, viszont mindkettő csak 122 lóerős és 167Nm nyomatékot tud, szemben a G Astra 125LE/170Nm gyári adataival, ugyanehhez a motorhoz. Pedig a motorvezérlő is ugyanaz. jaja én is ezt az infót találtam :) ,ilyen ez zöld mizéria :) nem hiába mondták nekem is : ha kivágod a második katalizátort az +20Le megfontolandó :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
medve75 Elküldve November3, 2013 Megoszt Elküldve November3, 2013 sziasztok,jelenleg vectra tulaj vagyok,amit csak a kasztni állapota miatt cserélnék le jelen esetben g astrára kombira,lehetőleg vonóhorgos legyen 1,4-1.6 benzines felszereltség nem fontos ,de az nem baj ha nem alap nagyon .erröl mi a véleményetek szervízkönyv nem fura esetleg javitás is van benne,meg ahány pecsét annyi cég vagy ez sem fura?http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_caravan_1.6_16v_cool_serulesmentes-7359257 Link to comment Megosztás: More sharing options...
medve75 Elküldve November3, 2013 Megoszt Elküldve November3, 2013 ja és ez a max keret rá 800e,melyik 1,6 os a kerülendő?valamilyen z sorozatúról is olvastam itt Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve November3, 2013 Megoszt Elküldve November3, 2013 Na ebbe is mindegyik ostoba szervíz belerakta a 10W-40-es olajat.Nem egy helyre hordta a tulaj az is eléggé furcsa.Általában a fehér Astrák cégesek voltak,de azok ugyanoda hordják szervízre.Meg kell nézni hátha jó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve November3, 2013 Megoszt Elküldve November3, 2013 ja és ez a max keret rá 800e,melyik 1,6 os a kerülendő?valamilyen z sorozatúról is olvastam itt Hát, nem tudom miről-mit olvastál, de többen mondják, hogy vagy az 1.6 8v-t kell keresni (de ez ritka, nincs különösebben választék, általában szerényebben felszereltek), vagy 1.4 16v, vagy ha már 1.6 akkor a Z-vel kezdődőt. Viszont mivel használt autóról beszélünk, mindegy ki-milyen motorkódot favorizál, hiszen épp annyi esély van kifogni a keresettből egy jó példányt mint mellényúlni. Elcsépelt ugyan, de tényleg állapotot vegyél, semmi mást (lehet az x-es motor is ha rendben van). De nagyon nézesd át, szerviz4+ programban 5 ezerért átnézi a márkaszerviz is (még a számítógépét is). A hirdetett autó 1000%-ig biztosan nem Cool felszereltségű... Az én autóm Cool a forgalmi szerint is (de a gyári nyilvántartás szerint is). Keress rá hahu-n a cool szerint, látni fogod a differenciát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve November3, 2013 Megoszt Elküldve November3, 2013 ja és ez a max keret rá 800e,melyik 1,6 os a kerülendő?valamilyen z sorozatúról is olvastam itt Nos, a hahu-n is össze-vissza hirdetnek mindent... A Cool felszereltséget az alábbiakról ismered fel: Külső: -ködlámpa -króm dísz a hűtőmaszkon -az első ajtók ütközőjén króm jelzés (ha úgy tetszik, akkor egy fektetett "teli" Renault embléma) Belső: -bőr(?) állítható multikormány -automata elektromos első ablakemelők -elektromos tükrök -állítható magasságú vezetőülés -szürke festésű középkonzol -8 hangszórós gyári audiórendszer -két távirányítós kulcs -krómkeretes műszerek Hirtelen ennyi jutott eszembe... Link to comment Megosztás: More sharing options...
medve75 Elküldve November4, 2013 Megoszt Elküldve November4, 2013 köszi a válaszokat!bocsi Z16 SE motorkódos volt az amiről rosszakat mondanak,nekem X 16 SZR motor van benne a vakiben de nem egy erőgép ,és a veki még könnyebb is a g kombinál inkább a 16 szelepest választanám.vezérműszíjszettet mennyi km enként kell cserélni elvileg?és a kuplungszett mennyit bír km re kb?persze azon kívül hogy lábfüggő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve November4, 2013 Megoszt Elküldve November4, 2013 sziasztok,jelenleg vectra tulaj vagyok,amit csak a kasztni állapota miatt cserélnék le jelen esetben g astrára kombira,lehetőleg vonóhorgos legyen 1,4-1.6 benzines felszereltség nem fontos ,de az nem baj ha nem alap nagyon .erröl mi a véleményetek szervízkönyv nem fura esetleg javitás is van benne,meg ahány pecsét annyi cég vagy ez sem fura?http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_caravan_1.6_16v_cool_serulesmentes-7359257 Szia! Kicsi a világ,pont ma jártam ott ahol ez az autó van,bátyám nézett náluk egy Passátot,Én meg kíváncsiságból megnéztem a mellette álló 3-as golfot,ezt az autót (amit belinkeltél) csak kívülről néztem meg (mármint az adat tábláját). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve November4, 2013 Megoszt Elküldve November4, 2013 köszi a válaszokat!bocsi Z16 SE motorkódos volt az amiről rosszakat mondanak,nekem X 16 SZR motor van benne a vakiben de nem egy erőgép ,és a veki még könnyebb is a g kombinál inkább a 16 szelepest választanám.vezérműszíjszettet mennyi km enként kell cserélni elvileg?és a kuplungszett mennyit bír km re kb?persze azon kívül hogy lábfüggő. A 16 szelepesnél tudomásom szerint 60 ezer km vagy 4 év... Vízpumpával együtt a gyári alkatrészekkel kb 50-55ezer a költsége. Lehet olcsóbban is, attól függ hol és mivel szervizelik a gépet. (Persze drágább is ha csak prémiumot teszel bele...) Link to comment Megosztás: More sharing options...
medve75 Elküldve November4, 2013 Megoszt Elküldve November4, 2013 akor az húzós,nekem ez fele sem volt termosztáttal fagyállóval együtt csütörtökön csináltattam meg 28 az anyag +12 munkadíj Ruville márkából.azt hittem ez többet bír km ben!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve November5, 2013 Megoszt Elküldve November5, 2013 köszi a válaszokat!bocsi Z16 SE motorkódos volt az amiről rosszakat mondanak,nekem X 16 SZR motor van benne a vakiben de nem egy erőgép ,és a veki még könnyebb is a g kombinál inkább a 16 szelepest választanám.vezérműszíjszettet mennyi km enként kell cserélni elvileg?és a kuplungszett mennyit bír km re kb?persze azon kívül hogy lábfüggő. És miket mondanak a Z16SE-ről? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts