Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


spuri

Recommended Posts

Azt mondjátok meg nekem, hogy ha az ember az év nagy részében városban közlekedik, akkor miért nem szabad dízelt venni?

Annyi dízel kocsi van, nem hiszem hogy mindenki 100Km autózik a munkába.Vagy mi van a taxisokkal?

Nem az számít, hogy hol közlekedsz vele, hanem hogy mennyit.

Városba is lehet dízelt venni, ha pl. futárkodsz (vagy taxi) és napi 100 km-t mész csak városba, de napi 3-4 km-re munkába járni nem éri meg a dízel, Ennyi idő alatt még a benzines se melegszik be rendesen, hát még a dízel (télről nem is beszélve).

Link to comment
Megosztás:

Azt mondjátok meg nekem, hogy ha az ember az év nagy részében városban közlekedik, akkor miért nem szabad dízelt venni?

Annyi dízel kocsi van, nem hiszem hogy mindenki 100Km autózik a munkába.Vagy mi van a taxisokkal?

A nálam okosabbak azt szokták mondani, hogy a jelenlegi benzin-dízel motorok árkülönbözete és a benzin-dízel üzemanyag árkülönbözete miatt ha évi 25-30e km alatt közlekedik valaki, nem éri meg hosszú távon a dízel. Másrészről a szervizköltsége is magasabb.

Link to comment
Megosztás:

Csak azért kérdezem, mert dízelbe van egy csomó használt kocsi amik jó paraméterekkel rendelkeznek, viszont benzinesben elég gyenge a felhozatal.

Néztem Ford Focust, Octaviát, és Opel Astra H-t.Mondjuk Opelt nem igen akarok még1x. Szóval min a két márkánál sokkal több a dízel mint a benzin.

Link to comment
Megosztás:

Csak azért kérdezem, mert dízelbe van egy csomó használt kocsi amik jó paraméterekkel rendelkeznek, viszont benzinesben elég gyenge a felhozatal.

Néztem Ford Focust, Octaviát, és Opel Astra H-t.Mondjuk Opelt nem igen akarok még1x. Szóval min a két márkánál sokkal több a dízel mint a benzin.

Nem tudom milyen évjáratokat néztél, de ha az elmúlt 5-8 évet nézzük, akkor azért a válság elég erősen rátette a kezét az új autó értékesítésre, jelentősen csökkentek az új autó eladások az elmúlt években, ezért is kisebb a felhozatal. A dízel pedig azért lehet több, mert az új autókat többnyire cégek vették nagy futásteljesítményre, benzinest inkább csak magánszemélyek. A cégek jobban megtehetik, hogy új autót vegyenek, mint egy átlagos magánszemély.

Arányaiban mondjuk 10 évvel ezelőtt több magánszemély engedhette meg (vagy legalábbis gondolta azt, hogy megengedheti) magának, hogy új autót vegyen, mint manapság, ezért is csökkenhetett a benzines autók aránya.

Köze lehet még persze annak is, hogy ahogy haladunk előre az időben, egyre kifinomultabbak a dízelautók karakterisztikája, egyre kevésbé lehet megkülönböztetni működésüket a benzinesekétől (az utastérben), ez is befolyásolhat bizonyos rétegeket abba az irányba, hogy inkább dízelt vegyen benzines helyett.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom milyen évjáratokat néztél, de ha az elmúlt 5-8 évet nézzük, akkor azért a válság elég erősen rátette a kezét az új autó értékesítésre, jelentősen csökkentek az új autó eladások az elmúlt években, ezért is kisebb a felhozatal. A dízel pedig azért lehet több, mert az új autókat többnyire cégek vették nagy futásteljesítményre, benzinest inkább csak magánszemélyek. A cégek jobban megtehetik, hogy új autót vegyenek, mint egy átlagos magánszemély.

Arányaiban mondjuk 10 évvel ezelőtt több magánszemély engedhette meg (vagy legalábbis gondolta azt, hogy megengedheti) magának, hogy új autót vegyen, mint manapság, ezért is csökkenhetett a benzines autók aránya.

Köze lehet még persze annak is, hogy ahogy haladunk előre az időben, egyre kifinomultabbak a dízelautók karakterisztikája, egyre kevésbé lehet megkülönböztetni működésüket a benzinesekétől (az utastérben), ez is befolyásolhat bizonyos rétegeket abba az irányba, hogy inkább dízelt vegyen benzines helyett.

Így van, tökéletes a meglátásod. Igaz, halkan megjegyezném, hogy bizony a benzinesek jelentős része is céges. Nálunk minden 10. Focus-ra jut 1 dízel a cégnél (de így van ez a VW, Skoda, Suzuki vonalon is). Valamiért ezt preferálja a cég (pedig hatalmas multi, hatalmas járműparkkal). Szóval még pár év, és magánszemélyes autót szinte lehetelne lesz venni (pláne nem lerúgottat). Én is lízingből vettem az autóm (állami autó volt 10 évig, most járt le a szerződés róla) márkakereskedéstől, hááát, tudnék mesélni... Pedig papír szerint minden a tökéletes használt autó képét mutatta/mutatja. Eddig sem volt egyszerű mutatvány használt autót venni (relatíve jót), de ezek után jön majd az igazi lutri korszak, pláne a dízelek terén bár egy benzinest is ki lehet készíteni hamar ha úgy használják...

Link to comment
Megosztás:

Lehet venni kevés használatra is dízelt.Apám is Tdi Golfot vett és nem is megy sehová csak ritkán.Igaz hogy nem új,így nem nagy különbség van a dízel,benzines ára között.Na meg a Komatsuból kitudott néha esni egy kis gázolaj :) Szerintem ez már nem is ebbe a topikba való téma :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Előre is bocsi, Astrát nem akarok venni(már van), de pörög a fórum, sok az okos ember itt..:)

Combo C DTI-t (nem cédétéit, hanem Combo C-t, értitek) -75 ps- akarok venni, 2002eset. Ez a motor volt a G Astrában is, ha jól vágom. A kiszemelt egy minimum 200at futott kisáruszállító, az lenne a kérdés, hogy van e valakinek ezzel saját tapasztalata (vagy a 65 lovas DI-vel).

1) NASA technika v. egyszerüen, olcsón fenntartható?

2) Mik a típushibák?

3) 2 gyanús dolog volt (persze majd szaki is átnézi): 1) 'zsíros' korom a kipuffban, gondolom ez olajevést jelent.... 2) kinyomott kupplungra megváltozik a motorhang.

Amúgy a kocsi ment, húzott ahogy kell, érzésre jó volt vezetni, igazából nagyon nem szeretnék Berlingot/Partnert venni...:)) Szóval segítsetek ha tudtok.

köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Előre is bocsi, Astrát nem akarok venni(már van), de pörög a fórum, sok az okos ember itt.. :)

Combo C DTI-t (nem cédétéit, hanem Combo C-t, értitek) -75 ps- akarok venni, 2002eset. Ez a motor volt a G Astrában is, ha jól vágom. A kiszemelt egy minimum 200at futott kisáruszállító, az lenne a kérdés, hogy van e valakinek ezzel saját tapasztalata (vagy a 65 lovas DI-vel).

1) NASA technika v. egyszerüen, olcsón fenntartható?

2) Mik a típushibák?

3) 2 gyanús dolog volt (persze majd szaki is átnézi): 1) 'zsíros' korom a kipuffban, gondolom ez olajevést jelent.... 2) kinyomott kupplungra megváltozik a motorhang.

Amúgy a kocsi ment, húzott ahogy kell, érzésre jó volt vezetni, igazából nagyon nem szeretnék Berlingot/Partnert venni... :)) Szóval segítsetek ha tudtok.

köszi

1)Isuzu motor,Denso ECD V5 adagolóval,egyszerű,megbízható szerkezet :icon13: Itt csináltuk Szfváron a Densóba, akkor még végellenőrként minősítettem őket tehát biztos ok :D

2)elhallgat vagy akkor kezd el szólni? ha elhallgat akkor nyelestengely csapágy ha akkor szól kinyomócsapágy <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Egy Astra G Caravan 2.2 DTI (16V)-t (2003, Fresh, 2172 cm³, Y22DTR, 92kw, 125 lóerő) vásárolok nagy valószínûséggel.

Az autó hátulja sérült, méghozzá a csomagtérajtó, a lökhárító és a jobb hátsó sárvédõ. Ezeket mindenféleképpen cserélnem kell. A kérdésem, hogy a G Caravan karosszériaelemein történt-e változás, ráncfelvarrás 1998-2004 között? Például egy '98-as csomagtérajtó teljesen kompatibilis a '03-assal? Azért kérdezem, mert a német wikipedia-n látható Caravan-os kép alatt az 1998-2002 felirat látható.

Bár még az autón nincs vonóhorog, de szereltetnék rá. A másik kérdésem ezzel kapcsolatos, azaz mekkora tömeget lehet egy ilyen karosszériával és motorral vontatni? Ugyanis néha trélert is szeretnék majd utána kötni, amire egy átlagos személygépkocsi kerülne (pl. Astra, Golf).

Köszönöm a válaszaitokat előre is!

Update: Találtam ilyeneket, hogy:

Empty (dry) weight: 1295 kg
Full (loaded) weight: 1870 kg
Payload: 575 kg
Max weigth of trailer w/o brakes: 675 kg
Max weigth of trailer with brakes: 1250 kg
Max load on towing hook: 75 kg
Max load on roof: 100 kg

forrás: http://www.topcarguide.com/modification/20467/opel-astra-caravan-22-dti-16v

A 75kg-os max terhelés a vonóhorgon mit jelent, hogy kell érteni?

Módosítva : a_kos
Link to comment
Megosztás:

Max load on towing hook: 75 kg

Amennyire én tudom, ez a vonószemre vonatkozik. A horog terhelése attól függ, milyet veszel, és hogy tudják rögzíteni. (és mi kerül majd bele a forgalmiba)

Egetverő változás nincs az elemek közt, de majd valaki, aki már látott közelről lakatost, pontosít.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Egy Astra G Caravan 2.2 DTI (16V)-t (2003, Fresh, 2172 cm³, Y22DTR, 92kw, 125 lóerő) vásárolok nagy valószínûséggel.

Az autó hátulja sérült, méghozzá a csomagtérajtó, a lökhárító és a jobb hátsó sárvédõ. Ezeket mindenféleképpen cserélnem kell. A kérdésem, hogy a G Caravan karosszériaelemein történt-e változás, ráncfelvarrás 1998-2004 között? Például egy '98-as csomagtérajtó teljesen kompatibilis a '03-assal? Azért kérdezem, mert a német wikipedia-n látható Caravan-os kép alatt az 1998-2002 felirat látható.

Bár még az autón nincs vonóhorog, de szereltetnék rá. A másik kérdésem ezzel kapcsolatos, azaz mekkora tömeget lehet egy ilyen karosszériával és motorral vontatni? Ugyanis néha trélert is szeretnék majd utána kötni, amire egy átlagos személygépkocsi kerülne (pl. Astra, Golf).

Köszönöm a válaszaitokat előre is!

Update: Találtam ilyeneket, hogy:

Empty (dry) weight: 1295 kg

Full (loaded) weight: 1870 kg

Payload: 575 kg

Max weigth of trailer w/o brakes: 675 kg

Max weigth of trailer with brakes: 1250 kg

Max load on towing hook: 75 kg

Max load on roof: 100 kg

forrás: http://www.topcarguide.com/modification/20467/opel-astra-caravan-22-dti-16v

A 75kg-os max terhelés a vonóhorgon mit jelent, hogy kell érteni?

A sárvédő ugyanaz. Csomagtérajtó annyiban tér el, hogy egy idő után elhagyták az alsó díszlécet, de ez csak látványban különbözik, méretileg minden stimmel.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

"... Az autó hátulja sérült, méghozzá a csomagtérajtó, a lökhárító és a jobb hátsó sárvédõ. Ezeket mindenféleképpen cserélnem kell. A kérdésem, hogy a G Caravan karosszériaelemein történt-e változás, ráncfelvarrás 1998-2004 között? Például egy '98-as csomagtérajtó teljesen kompatibilis a '03-assal? Azért kérdezem, mert a német wikipedia-n látható Caravan-os kép alatt az 1998-2002 felirat látható..."

Szia,

Ammenyire nekem sikerült utánajárnom, a 1998-2001között gyártott G Astra caravanoknál a csomagtartó ajtó alján van egy díszcsík, aminek a műanyag rögzítő idomjai az ajtó külső burkolatára hegesztett tartócsapokon vannak rögzítve. A 2002-től kiadott modelleken ezt valamiért elhagyták.

Ezeket elég nehéz korrektül felrakni (hegesztés helyett szegecselni vagy csvarozni? :blink: ), ha olyan ajtót raksz fel amin nincsen és pótolni szeretnéd.

Tehát ha évjárat helyesen akarod javítani, akkor mindenképpen olyan csomagtér ajtót kell keresned, amilyen eredetileg is volt. Nézd meg a hahu-n a különbséget.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Egy Astra G Caravan 2.2 DTI (16V)-t (2003, Fresh, 2172 cm³, Y22DTR, 92kw, 125 lóerő) vásárolok nagy valószínûséggel.

Az autó hátulja sérült, méghozzá a csomagtérajtó, a lökhárító és a jobb hátsó sárvédõ. Ezeket mindenféleképpen cserélnem kell. A kérdésem, hogy a G Caravan karosszériaelemein történt-e változás, ráncfelvarrás 1998-2004 között? Például egy '98-as csomagtérajtó teljesen kompatibilis a '03-assal? Azért kérdezem, mert a német wikipedia-n látható Caravan-os kép alatt az 1998-2002 felirat látható.

Bár még az autón nincs vonóhorog, de szereltetnék rá. A másik kérdésem ezzel kapcsolatos, azaz mekkora tömeget lehet egy ilyen karosszériával és motorral vontatni? Ugyanis néha trélert is szeretnék majd utána kötni, amire egy átlagos személygépkocsi kerülne (pl. Astra, Golf).

Köszönöm a válaszaitokat előre is!

Update: Találtam ilyeneket, hogy:

Empty (dry) weight: 1295 kg

Full (loaded) weight: 1870 kg

Payload: 575 kg

Max weigth of trailer w/o brakes: 675 kg

Max weigth of trailer with brakes: 1250 kg

Max load on towing hook: 75 kg

Max load on roof: 100 kg

forrás: http://www.topcarguide.com/modification/20467/opel-astra-caravan-22-dti-16v

A 75kg-os max terhelés a vonóhorgon mit jelent, hogy kell érteni?

Szia! A tréler vontatással kapcsolatban szerintem kicsi lesz neked ez az autó. Mivel ráfutó fékkel max a vontató jármű önsúlyát húzhatod. 1295 kg. Ebből leveszed a térler önsúlyát ami nem tudom mennyi de 3-400kg biztos van. Így már csak 800kg-os autót szállíthatsz vele, ami valljuk be nem sűrű manapság.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Astra G van-t szeretnék venni, és az lenne a kérdésem, hogy melyik a legmegbízhatobb motorú?

Az 1.6 benzines, az 1.7 DTi, vagy a 2.0 DTI ?

Diesel autóm még nem volt, de vezetni már vezettem dieselt.

Tanácsot szeretnék kérni, hogy eből a tipusból, ha megnéznék egyett akkor mit érdemes megnézni, hol vannak esetleg az eldugott rohadási pontok meg ilyenek.

Én éppen ezt néztem ki http://www.hasznaltauto.hu/kishaszonjarmu/opel/astra_g/opel_astra_g_2.0_dti_klima.abs-5270463

Előre is köszönöm a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Üdv!

Astra G van-t szeretnék venni, és az lenne a kérdésem, hogy melyik a legmegbízhatobb motorú?

Az 1.6 benzines, az 1.7 DTi, vagy a 2.0 DTI ?

Diesel autóm még nem volt, de vezetni már vezettem dieselt.

Tanácsot szeretnék kérni, hogy eből a tipusból, ha megnéznék egyett akkor mit érdemes megnézni, hol vannak esetleg az eldugott rohadási pontok meg ilyenek.

Én éppen ezt néztem ki http://www.hasznaltauto.hu/kishaszonjarmu/opel/astra_g/opel_astra_g_2.0_dti_klima.abs-5270463

Előre is köszönöm a válaszokat.

Sose egyet nézzél meg, és mindig menj haza, ha egyet azonnal megvennél, és aludjál egyet rá, nézz meg még egyet-kettőt, és aztán ha nincs jobb, akkor menj vissza és ha akkor is tetszik még, akkor az a te választásod!

Ne szaladj bele abba a hibába, amibe én is beleestem egyszer!

Vigyél magaddal egy elemlámpát, meg egy kis tükröt, a karosszéria vizitnél jól jön, festékréteg vastagság mérő 3-4 e a gagyi, de ide jó, vagy kölcsönözz.

Csinálj egy listát magadnak, amihez itt összegyűjtheted a pontokat, hogy miket kell megnézned, a vásárlás hevében sok dolog kimaradhat.

-Meleg motornál olajsapkánál kartergáz?

-Füstöl a kipufogó?

-Fagyálló zavaros?

-Karosszéria hézagok egyenletesek e?

-Fényszóró fülek sérültek e, esetleg műanyag hegesztés látszik rajtuk?

-Ülések árulkodó besüppedése?

-Kezelőszervek feliratai kopottak?

-Kormány, pedálok mennyire kopottak?

-Szoknyák mennyire kopottak, szakadtak?

és még ezer olyan dolog van, ami árulkodó, ha nincs összhangban!

Nekem komoly pofáraesés volt, hogy nem így csináltam!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Astra G van-t szeretnék venni, és az lenne a kérdésem, hogy melyik a legmegbízhatobb motorú?

Az 1.6 benzines, az 1.7 DTi, vagy a 2.0 DTI ?

Diesel autóm még nem volt, de vezetni már vezettem dieselt.

Tanácsot szeretnék kérni, hogy eből a tipusból, ha megnéznék egyett akkor mit érdemes megnézni, hol vannak esetleg az eldugott rohadási pontok meg ilyenek.

Én éppen ezt néztem ki http://www.hasznaltauto.hu/kishaszonjarmu/opel/astra_g/opel_astra_g_2.0_dti_klima.abs-5270463

Előre is köszönöm a válaszokat.

Azt a 160-ezer km-t azért ne vedd ám komolyan! Vicces! Kifejezetten furgont keresel? Kombi nem jó? Abból sokkal nagyobb a választék.

Link to comment
Megosztás:

Hát, szóval, lehet sokat menni autónézőbe (én kb 10-et kipróbáltam, ráadásul 2x is elmentem oda-vissza 250km-re lévő autót megnézni), lehet alaposkodni, de a rejtett hiba csak használat közben jön elő (ezért rejtett hiba és ezért lutri a használt autóvásárlás).

Ezért is fontos, hogy honnan veszed az autót. Én is belenyúltam egy kissé sajnos, de mivel Opel márkakereskedésből van, így azért nem hajtanak el, foglalkoznak a problémával valamilyen szinten (de ez közvetve is pénzbe kerül)... Egy ilyen bajos eset egy magánember esetében vagy murvás neppernél már problémás lehet, ott jogilag kevésbé védett a vásárló fél...

Link to comment
Megosztás:

Pár hasznos tanács, az én szívásom alapján! Elkapkodott F astra vásárlás átverős hazudós eladótól. Peres ügylet lett a vége!

-A vásárlásnál az eladó köteles minden hibáról tájékoztatni a vevőt, amiről tudomása van, ezért a szerződésre rá kell írni minden olyan hibát, ami fel lett fedve, a kilométer óra állást szintén rá kell írni az adásvételire, és megjegyzésként oda kell írni, hogy az eladó szerint mennyire felel meg a valóságnak.

Ha beüt a baj, mondjuk kiderül, hogy gyűrű törés van, vagy bármi olyan, amiről az eladó tudhatott, de elhallgatta, akkor máris bajban van, mert a perben a bizonyítási kötelezettség az övé, neki kell bizonyítani, hogy tájékoztatta a vevőt az adott hibáról. Mivel az adásvételin igazolta a feltárt hibákat tételesen, ezért itt bukta van. Ha perre kerül a sor, akkor az igazságügyi szakértő elég jól meg tudja állapítani, hogy mennyi volt a valós futásteljesítmény.

Célszerű videó vagy hangfelvételt készíteni az adásvételről, ha valaki elég rámenős, akkor kérjen beleegyezést az eladótól.

Ha nem egyezik bele, akkor viszont látásra.

Ha nem tud róla, akkor is nagy valószínűséggel elfogadja a bíróság bizonyíték ként!

A legfontosabb, ha nagyon átvertek, akkor ne nyelje be senki, az eladó a rejtett hibákért felelősséggel tartozik, nem kifogás, hogy nem tudtam róla.

Ez nem a "Ha megvette, had vigye!" esete, mint ahogyan ezt sokan gondolják az eladáskor. Hazudoznak össze vissza, lényegi információkat hallgatnak el a jármű állapotáról, és azt hiszik, hogy ez rendjén van, a szerencsétlen vevő meg benyeli, mert ő meg azt hiszi, hogy nem tehet ellene semmit!

Esetemben egy fél milliós autóból mára másfél milliós követelés lett, és a hülye eladó saját magát keveri egyre nagyobb szarba, mert hazudik, és mivel nem elég okos, ezért egyre több ellentmondásba keveredik önmagával.

Én csak azt mondom minden alkalommal, ami volt, nem kell emlékeznem, mit hazudoztam már össze eddig!

90% az esélye szerintem, hogy veszíteni fog!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.