Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


spuri

Recommended Posts

Nem látszik telesen jól a képen a kiegyenlítő, de ami benne van az már nem a tiszta, piros fagyálló. :icon1:

Az igaz, de inkább a tartály van besárgulva.

Nem tudom mit csinálnak vele, de az ény 6 évesem ugyanolyan fehér, mint újan.

Vagy nem desztilált vizet töltöttek bele? Vagy nem értem...

Én most igaz már mindig fagyállóval töltöm utána, hogy ne hígítsam a fagyállót, mert alapból ha jól emlékszem -24-es volt. (csodálkoztam is a gyengeségén)

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom én sem, hogy mi lehet benne. Ismerősömnek a Tiéddel egyidős Astráján szintén makulátlan még a gyári fagyálló. Az enyém 2000-es évjáratú, mint a hirdetett és hiába cseréltem le tavaly és idén is a fagyállót, desztillált vizes öblítéssel együtt, 1-2 hét után már láthatóan sötét, piszkos az egész.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! G astrámba szeretnék gyári ülésfűtést beépíteni kérdésem a következő: ez vajon jó hozzá? http://www.autoalkatresz.hu/auto-elektromos_alkatreszek/elektromos_futesek/opel_insignia_ulesfutes-787153

válaszotokat előre is köszönőm.

zoli

Kihúzható combtámaszos ülésed van?

Mert ezek a fűtőbetétek ahogy elnézem ilyen típusú üléshez valók, de szvsz Astrához még akkor sem jók ha amúgy ilyen ülésed van, mert ezeknél a fűtőbetét ülőlapba és combtámaszba való része szerves egységet alkot, az Astra combtámasza pedig teljesen külön egység, gyárilag a két fűtőbetét (ülőlap és combtámasz) egy darab vezetékkel van összekötve, nem pedig így mint itt.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom én sem, hogy mi lehet benne. Ismerősömnek a Tiéddel egyidős Astráján szintén makulátlan még a gyári fagyálló. Az enyém 2000-es évjáratú, mint a hirdetett és hiába cseréltem le tavaly és idén is a fagyállót, desztillált vizes öblítéssel együtt, 1-2 hét után már láthatóan sötét, piszkos az egész.

Nem lehet, hogy valamikor le volt tömitőzve a hűtő, mert az szokott ilyen barnás lenni és soha nem távolítható el a rendszerből teljesen?!

Link to comment
Megosztás:

A km-óra állással kapcsolatban meg én is csatlakoznék az előttem szólóhoz: állapotot kell venni, nem km-t, az amúgy is erősen csak tájékoztató jellegű adat a magyar piacon. Tesómék 1.4-ese már jóval túl van a 300e km-en, de köszöni szépen jól van, semmi gondja.

Pont ma váltottam pár szót egy ismerősünkkel, neki 300k fölött volt a gép futásteljesítménye, és sajnos már jöttek a bajok. Pedig valóban megkímélt és karbantartott autóról volt szó.

Link to comment
Megosztás:

Valaki magyarázza már el nekem, hogy miért tolja mindenki az 1.6-ost az 1.4-el szemben?

Éredekelne az, hogy ha egy nem széttaposaott 1.4-est vesz az ember, és nincsenek olyan nagy igényei a gyorsulásra, hanem csak nyugiba fogja használni, akkor ehhez a kasznihoz tényleg kevés az 1.4?

Hamarabb tönkre fog menni az 1.4-es, kíméletes használat mellett, mint az 1.6-os, mondjuk egy 200-at futott használt jó állapotú motoros autóba én még beletennék kb 10 év alatt 150000-et, érdemes ide az 1.6-os?

Gyerekek lennének hurcibálva vele iskola, óvoda, meg évente egy-két magyarországon belüli nagyobb táv.

Nem ellenkezni szeretnék, csak érdekelne az, hogy a fenntartási költségek terén hová mit gondoljak, javítási igény, vs befizetendő kötelezettségek + fogyasztás. Nekem +1l/100 az jelentős eltérésnek számít, és biztosításban is az évi +4000Ft

Valahogy a több javítási igény nekem elfogadhatóbb, mint az állam, meg a biztosítók etetése.

Link to comment
Megosztás:

Valaki magyarázza már el nekem, hogy miért tolja mindenki az 1.6-ost az 1.4-el szemben?

Éredekelne az, hogy ha egy nem széttaposaott 1.4-est vesz az ember, és nincsenek olyan nagy igényei a gyorsulásra, hanem csak nyugiba fogja használni, akkor ehhez a kasznihoz tényleg kevés az 1.4?

Hamarabb tönkre fog menni az 1.4-es, kíméletes használat mellett, mint az 1.6-os, mondjuk egy 200-at futott használt jó állapotú motoros autóba én még beletennék kb 10 év alatt 150000-et, érdemes ide az 1.6-os?

Gyerekek lennének hurcibálva vele iskola, óvoda, meg évente egy-két magyarországon belüli nagyobb táv.

Nem ellenkezni szeretnék, csak érdekelne az, hogy a fenntartási költségek terén hová mit gondoljak, javítási igény, vs befizetendő kötelezettségek + fogyasztás. Nekem +1l/100 az jelentős eltérésnek számít, és biztosításban is az évi +4000Ft

Valahogy a több javítási igény nekem elfogadhatóbb, mint az állam, meg a biztosítók etetése.

Én csak annyit tudnék hozzátenni, hogy nekünk az összes G Astránk 1.4-es volt, kezdve egy 4 ajtóssal, aztán folytatva 2db Caravánnal. Soha semmi problémám nem volt vele sem nekem, sem apámnak, pedig ha mi mentünk vele valahova, akkor az általában városon kívül volt és családosan.

Link to comment
Megosztás:

Valaki magyarázza már el nekem, hogy miért tolja mindenki az 1.6-ost az 1.4-el szemben?

Éredekelne az, hogy ha egy nem széttaposaott 1.4-est vesz az ember, és nincsenek olyan nagy igényei a gyorsulásra, hanem csak nyugiba fogja használni, akkor ehhez a kasznihoz tényleg kevés az 1.4?

Hamarabb tönkre fog menni az 1.4-es, kíméletes használat mellett, mint az 1.6-os, mondjuk egy 200-at futott használt jó állapotú motoros autóba én még beletennék kb 10 év alatt 150000-et, érdemes ide az 1.6-os?

Gyerekek lennének hurcibálva vele iskola, óvoda, meg évente egy-két magyarországon belüli nagyobb táv.

Nem ellenkezni szeretnék, csak érdekelne az, hogy a fenntartási költségek terén hová mit gondoljak, javítási igény, vs befizetendő kötelezettségek + fogyasztás. Nekem +1l/100 az jelentős eltérésnek számít, és biztosításban is az évi +4000Ft

Valahogy a több javítási igény nekem elfogadhatóbb, mint az állam, meg a biztosítók etetése.

Ebben az esetben Neked az 1.2-es motorú(75Le)Astra is megfelelő,ha ebben a típusban gondolkodsz :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Valaki magyarázza már el nekem, hogy miért tolja mindenki az 1.6-ost az 1.4-el szemben?

Éredekelne az, hogy ha egy nem széttaposaott 1.4-est vesz az ember, és nincsenek olyan nagy igényei a gyorsulásra, hanem csak nyugiba fogja használni, akkor ehhez a kasznihoz tényleg kevés az 1.4?

Hamarabb tönkre fog menni az 1.4-es, kíméletes használat mellett, mint az 1.6-os, mondjuk egy 200-at futott használt jó állapotú motoros autóba én még beletennék kb 10 év alatt 150000-et, érdemes ide az 1.6-os?

Gyerekek lennének hurcibálva vele iskola, óvoda, meg évente egy-két magyarországon belüli nagyobb táv.

Nem ellenkezni szeretnék, csak érdekelne az, hogy a fenntartási költségek terén hová mit gondoljak, javítási igény, vs befizetendő kötelezettségek + fogyasztás. Nekem +1l/100 az jelentős eltérésnek számít, és biztosításban is az évi +4000Ft

Valahogy a több javítási igény nekem elfogadhatóbb, mint az állam, meg a biztosítók etetése.

hello

konkrét válasz az 1.6 fenntartásáról

éves biztositási dijam: 9770ft b10-be abegon

sulyadó:15600ft éves

városi fogyasztás nyár sok rövidtáv:7.5-8l

városi fogyasztás tél sok rövidtáv 8-10.5l

városon kivül normális használat max 120-km/h 6,5-7,5l klimával+asszony+2gyerek!

az 1.4 ugyanenyit eszik!!!!!!!!!!!!!!! :)

alkatrész árakat meg itt találsz:

cromax.hu

Link to comment
Megosztás:

Ebben az esetben Neked az 1.2-es motorú(75Le)Astra is megfelelő,ha ebben a típusban gondolkodsz :icon1:

Érted, nem tudom, hogy a 91-es 33kw-os corsa után mit várjak, nekem az is elég volt teljesítményben, meg gyorsulásban, nincs nagyobb igényem.

Azt aláírom, hogy az 1.4-es motor nem árt a nagyobb kaszni miatt, denem akarok száguldozni ezután sem.

Szóval ezért érdekel, ha nincs olyan gond az 1.4-el, hogy sokkal előbb szétesik a motor, vagy gyengébb a futómű, vagy hasonló dolgok, akkor nem veszek 1.6-ost, csak azért, hogy jobban gyorsuljon.

Link to comment
Megosztás:

Érted, nem tudom, hogy a 91-es 33kw-os corsa után mit várjak, nekem az is elég volt teljesítményben, meg gyorsulásban, nincs nagyobb igényem.

Azt aláírom, hogy az 1.4-es motor nem árt a nagyobb kaszni miatt, denem akarok száguldozni ezután sem.

Szóval ezért érdekel, ha nincs olyan gond az 1.4-el, hogy sokkal előbb szétesik a motor, vagy gyengébb a futómű, vagy hasonló dolgok, akkor nem veszek 1.6-ost, csak azért, hogy jobban gyorsuljon.

Teljesen nyugodt szívvel megveheted az 1.4-est, nem fog hamarabb szétesni, ugyan olyan megbízható az is, ilyen szempontból biztosan nincs közöttük különbség. Egészen egyszerűen azért "toljuk"jobban az 1.6-ot - bár ez szerintem nagy általánosságban nem igaz, mert azért ellentétes vélemények is vannak, és nagyon sok embernek van itt 1.4-ese - mert fogyasztásra kb. ugyan azt hozza mint az 1.4-es viszont azért érezhetően erősebb és magam részéről azt a 2-3e Ft-ot nem tartom igazán tényezőnek amivel összességében többet fizetek éves szinten adóra meg biztosításra mint sógorom az 1.4-esére. Ez az én véleményem, nyilván mindenki maga tudja, hogy neki mi az igazán fontos. Ha neked elég az 1.4 vegyél azt, az se rosszabb semmivel, ebből a szempontból sokkal inkább számít az, hogy jó állapotút találjon az ember.

Link to comment
Megosztás:

Teljesen nyugodt szívvel megveheted az 1.4-est, nem fog hamarabb szétesni, ugyan olyan megbízható az is, ilyen szempontból biztosan nincs közöttük különbség. Egészen egyszerűen azért "toljuk"jobban az 1.6-ot - bár ez szerintem nagy általánosságban nem igaz, mert azért ellentétes vélemények is vannak, és nagyon sok embernek van itt 1.4-ese - mert fogyasztásra kb. ugyan azt hozza mint az 1.4-es viszont azért érezhetően erősebb és magam részéről azt a 2-3e Ft-ot nem tartom igazán tényezőnek amivel összességében többet fizetek éves szinten adóra meg biztosításra mint sógorom az 1.4-esére. Ez az én véleményem, nyilván mindenki maga tudja, hogy neki mi az igazán fontos. Ha neked elég az 1.4 vegyél azt, az se rosszabb semmivel, ebből a szempontból sokkal inkább számít az, hogy jó állapotút találjon az ember.

Ha van két egyforma kocsi (persze valóságban nem lesz) akkor az 1.6 ajánltabb.

Az 1.4 (nekem is az van) gyenge, főleg légkondival nagyon észre venni, és az 1.6-os többlet teljesítménye/nyomatéka jól jön.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, a válaszokat!

Akkor, a legjobb állapotút fogom kiválasztani, és ha 1.6-os, akkor meg annak örülhetek melette. A fogyasztás a fő tényező, ezek melett a biztosítás, meg a súlyadó tényleg nem akkora tétel. Ha ugyanannyit fogyaszt, akkor tényleg el kell gondolkozom a választásnál.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok a fórumon és kérném segítségeteket.

Astra G vásárlás előtt állok. Már van egy kiszemelt példányom:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.6_16v_classic_ii_family-7131637

Ez még a régi Ecotec motoros, nem Twinport. Az érdekelne, milyen tapasztalatok vannak a motorral kapcsolatban. Mire kell odafigyelni, milyen típusbetegségei lehetnek. Mi a hátránya a Twinport motorokhoz képest.

Bármi egyéb az autóval kapcsolatos véleményt szívesen veszek. Köszönöm.

Zsolt

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok a fórumon és kérném segítségeteket.

Astra G vásárlás előtt állok. Már van egy kiszemelt példányom:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.6_16v_classic_ii_family-7131637

Ez még a régi Ecotec motoros, nem Twinport. Az érdekelne, milyen tapasztalatok vannak a motorral kapcsolatban. Mire kell odafigyelni, milyen típusbetegségei lehetnek. Mi a hátránya a Twinport motorokhoz képest.

Bármi egyéb az autóval kapcsolatos véleményt szívesen veszek. Köszönöm.

Zsolt

Az első fényszórók már nem az eredetiek,valamiért cserélve lettek

Nem biztos,hogy törve volt,lehet bemattult és ezért vett rá szebb Njoy lámpákat :blink:

Link to comment
Megosztás:

Egy 1999-es G astránál az normális jelenség, hogy a sárvédőívek peremén 5-6mm-es hólyagok vannak hátul a fényezésen, vagy ez már a töröttség jele? Csak a behajtott 8mm-es perem érintett.

Mennyi a gyári fényezés vastagsága ezeken az autókon?

A megnézett autón találtam a motorháztető felső kis csücskénél kb 3-4mm elcsúszást az oszlop sarkához képest, ami a másik oldalon nem volt, ez belefér a nem töröttbe, vagy gyanús?

Néztem egy nyilvánvalóan töröttet, ott kétszer ekkora volt.

Link to comment
Megosztás:

Egy 1999-es G astránál az normális jelenség, hogy a sárvédőívek peremén 5-6mm-es hólyagok vannak hátul a fényezésen, vagy ez már a töröttség jele? Csak a behajtott 8mm-es perem érintett.

Mennyi a gyári fényezés vastagsága ezeken az autókon?

A megnézett autón találtam a motorháztető felső kis csücskénél kb 3-4mm elcsúszást az oszlop sarkához képest, ami a másik oldalon nem volt, ez belefér a nem töröttbe, vagy gyanús?

Néztem egy nyilvánvalóan töröttet, ott kétszer ekkora volt.

Úgy gondolom, hogy egy 14 éves auton már általános jelenség (lehet) némi rohadás a sárvédő íveken. Ez amúgy is egy opel betegség, na meg a tanksapka környékének rozsdásodása. Szóval nem kell egyből törésre gondolni. Inkább az ajtók körül szimatolnék huzatopad nyomait keresve, mert az inkább utal komolyabb törésre.

Link to comment
Megosztás:

Úgy gondolom, hogy egy 14 éves auton már általános jelenség (lehet) némi rohadás a sárvédő íveken. Ez amúgy is egy opel betegség, na meg a tanksapka környékének rozsdásodása. Szóval nem kell egyből törésre gondolni. Inkább az ajtók körül szimatolnék huzatopad nyomait keresve, mert az inkább utal komolyabb törésre.

A tanksapkás elemen nem is stimmelt a rétegvastagság, de akkor ez valószínű, hogy emiatt van.

A húzatópad nyomait hol lehet észrevenni? De nem gondolnék erre, ahhoz nagyon nem láttam semmi törésre utaló komoly nyomot.

Bezzeg ezen:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.4_16v-7138044

Az elemek csavarozva vannak, sárvédők, meg elöl a nyúlványokat összekötő mitudoménmi, homloklemez talán!?

Link to comment
Megosztás:

Úgy gondolom, hogy egy 14 éves auton már általános jelenség (lehet) némi rohadás a sárvédő íveken. Ez amúgy is egy opel betegség, na meg a tanksapka környékének rozsdásodása.

Sztem ez nem ilyen egyértelmű. A G Astrákra anno 12 év átrozsdásodás elleni garanciát adtak, ha ez típushiba vagy bocsánatos bűn lenne akkor azon már sokat bukott volna a gyár... Amennyire tudom ezek a karosszériák már mindkét oldalukon galvanizált lemezből készültek, ami azt jelenti hogy ha nem éri őket az alapozó mélységéig leérő sérülés, akkor nem szabadna rozsdásodniuk. Ez a sérülés viszont nem feltétlenül csak törést vagy javítást jelenthet (utángyártott elemek nem galvanizáltak, tehát egy cserélt sárvédőív előbb fog rohadni mint a másik oldali hibátlan gyári), hanem karcot vagy adott esetben kőfelverődést is, ami a sárvédő peremén elég könnyen elképzelhető.

Link to comment
Megosztás:

Sztem ez nem ilyen egyértelmű. A G Astrákra anno 12 év átrozsdásodás elleni garanciát adtak, ha ez típushiba vagy bocsánatos bűn lenne akkor azon már sokat bukott volna a gyár... Amennyire tudom ezek a karosszériák már mindkét oldalukon galvanizált lemezből készültek, ami azt jelenti hogy ha nem éri őket az alapozó mélységéig leérő sérülés, akkor nem szabadna rozsdásodniuk. Ez a sérülés viszont nem feltétlenül csak törést vagy javítást jelenthet (utángyártott elemek nem galvanizáltak, tehát egy cserélt sárvédőív előbb fog rohadni mint a másik oldali hibátlan gyári), hanem karcot vagy adott esetben kőfelverődést is, ami a sárvédő peremén elég könnyen elképzelhető.

Mit kell keresni a kasznin, hogy a karosszéria elem csere felfedezhető legyen?

Link to comment
Megosztás:

Biztos én leszek most a csúnya, gonosz bácsi, de szerintem irtózatosan fel van fújva a magyar fejekben az egész elem csere, fényezés probléma kör. Egy törött autót is meglehet igényesen csinálni, hogy azzal később ne legyen gond. Ez nagyjából pénztárca kérdése. Itt a gond inkább a magyar mentalitás, hogy csináljuk meg okosban, olcsóért, mert jó lesz az...

Arról nem is beszélve, hogy kismillió oka lehet annak, hogy mondjuk egy elem újra van fényezve, vagy javítva lett. Hülyegyerekek meghúzták egy kulccsal, valaki nekitolt egy bevásárló kocsit és sorolhatnám. Attól még mert emiatt az elemet javítani, újrafényezni kellett, nem biztos hogy a jövőben bármi gond lenne vele. A festék vastagság nyilván el fog térni a gyáritól, hiszen utólag képtelenség teljesen egyenletes festékréteget készíteni, mint amit a gyárban csinálnak.

Link to comment
Megosztás:

Nem attól félnek az emberek, hogy új az egyik elem, vagy hogy újra lett fényezve.Attól félnek, hogy ha új az egyik rész, akkor vajon miért?Törve volt?Ha törve volt, akkor a futómű kapott rendesen?Húzatópadon volt?Stb....Mert ha a futómű kapott egy nagyot, vagy a húzatópadot megjárta a kocsi, akkor az már nem olyan mint amilyen kéne hogy legyen a kocsi.Nekem volt egy Kalos kocsim, amivel télen sikerült nekicsúsznom a patkának elég rendesen.Azután vittem én mindenhová. Márkaszervizbe, maszekhoz, de nem tudták beállítani a futóművet.Onnantól kezdve jobbra húzott a kocsi.Nem vészesen, de én aki 0 Km-rel vettem, én tudtam hogy nem jó.Aki megvette (egy kereskedő) annak fel sem tűnt.Legalábbis akkor.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.