Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


spuri

Recommended Posts

Üdv!

Holnap megyek megnézni egy G Astrát apámnak, 2002 kombi 1.6 16V, 101 000 km ( remélem valós).

Mik a sarkallatos pontok amiket meg kellene nézni rajta, túl a szokásos dolgokon.

(hűtőfolyadék, klíma, olajbeöntő, olajszint, rádió, kerekek, gumik, összes berendezés működése, alvázszám egyezés)

Működik ezeknél is a fék+gázpedálos kivillogtatás?

Köszönöm a tippeket!!!

Link to comment
Megosztás:

Mi az a fék+gázpedálos kivillogtatás?

Fék és gázpedált benyomod, ráadod a gyújtást, közben a pedálokat benyomva tartod, és a műszerfalon a szervizkulcsos kis ikon villogásából kivehető, ha valamilyen hibát tárolt a gép. A kódok 4 számjegyűek, számjegyenként kicsit hosszabb szünet, 10 villogás=0. Ha jól tudom ez csak elektromos gázpedál esetén működik, a bowdenesnél az OBD2 csatlakozónál kell valamit buherálni hozzá.

Hibakód lista:

https://docs.google....?hl=en_US&pli=1

Link to comment
Megosztás:

Köszi, az infót. Jó lett volna ha tudom vásárlás előtt, bár nem hiszem hogy sokat vesztettem. Nem gondolom az enyém tárolna akár milyen kódot is, elég megbízható volt az eladó.

Aláírásodban vagy a motorkód vagy az évjárat nem stimmel. ;)

Link to comment
Megosztás:

Inkább a motorkódra tippelnék. A myopelservice oldalon olvastam ki. Évjárat tuti jó.

Amúgy honnan tudom lelesni a helyes kódot?

A myopelservice kaka, az enyémet is X14XE motorral írja, pedig biztosan nem az.

Ami a hibakódokat illeti, vásárlás előtt úgy is illik törölni. Nekem a tempomat beszerelés után maradt pár kód, de téligumi csere alkalmával a srácok a szervizben pár perc alatt törölték, még csak opeles cucc se kellett hozzá, csak valami doboz+laptop+univerzális progi. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. AstraG vasarlasa elott allok es van nagyon jo arban egy 2000es 1.6os auto csak az a hatranya , mar ha ez hatrany, hogy automata valto van benne.Szoval azt szeretnem kerdezni ,hogy erdemes e belevagni, es mennyire serulekeny vagy maceras avalto. Esetleg atlehet kesobb alakitani normal valtora.Es ha igen akkor ez kb mennyibe kerulne.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. AstraG vasarlasa elott allok es van nagyon jo arban egy 2000es 1.6os auto csak az a hatranya , mar ha ez hatrany, hogy automata valto van benne.Szoval azt szeretnem kerdezni ,hogy erdemes e belevagni, es mennyire serulekeny vagy maceras avalto. Esetleg atlehet kesobb alakitani normal valtora.Es ha igen akkor ez kb mennyibe kerulne.

Átlehet alakítani,de nem éri meg.Ha nem szimpatikus az automata,akkor inkább keress egy manuálist.Nekem sose volt automata kocsim,de állítólag az Opeleké jó,ha szervizelték rendesen.Majd az automatások megírják a tutit:)

Link to comment
Megosztás:

Na akkor egy amatőr kérdés mit jelent a Twinport? Azt hogy második generációs Astra G? Ha jól emlékszem ilyet olvastam valamerre...

Alapvetően a Twinport egy második szívócsövet jelent amivel a motor részterhelésen a fojtószelepház megkerülésével tud levegőt szívni, ezáltal részterhelésen (kis gázpedálállásnál) elvileg takarékosabb mint a hagyományos 16 szelepes motor, és mivel ebbe a második szívócsőbe vezetik vissza a kipufogógázokat is, így elvileg környezetbarátabb is annál.

A lényeget tekintve egy meglehetősen lecsupaszított G Astráról van szó (a Classic 2-k már Lengyelországban készültek és egy csomó "nem lényeges" dolgot kihagytak belőle, a motortér szigeteléstől kezdve bizonyos kábelkötegekig) a H Astra motorjával. Amennyire tudom kifejezetten a közép-európai piac számára készültek, Németországban pl. sosem létezett G Astra ilyen motorral.

Link to comment
Megosztás:

Alapvetően a Twinport egy második szívócsövet jelent amivel a motor részterhelésen a fojtószelepház megkerülésével tud levegőt szívni, ezáltal részterhelésen (kis gázpedálállásnál) elvileg takarékosabb mint a hagyományos 16 szelepes motor, és mivel ebbe a második szívócsőbe vezetik vissza a kipufogógázokat is, így elvileg környezetbarátabb is annál.

A lényeget tekintve egy meglehetősen lecsupaszított G Astráról van szó (a Classic 2-k már Lengyelországban készültek és egy csomó "nem lényeges" dolgot kihagytak belőle, a motortér szigeteléstől kezdve bizonyos kábelkötegekig) a H Astra motorjával. Amennyire tudom kifejezetten a közép-európai piac számára készültek, Németországban pl. sosem létezett G Astra ilyen motorral.

Köszönöm szépen az infókat, ennyivel is okosabb lettem. Mondjuk enyéből is hiányzik pár dolog. Mint pl a motortér szigetelés, hátsó ajtóknál a lámpa kapcsoló, első ködlámpa stb. De van benne 2db légzsák, elektromos ablak, légkondi. Szóval van is benne meg nincs is benne minden.

Link to comment
Megosztás:

De várjál, a tied az aláírásod szerint Z14XE, nem XEP, tehát nem Twinport! Azaz elvileg még németországi gyártású, tehát nem ilyen lecsupaszított verzió! Hátul a csomagtérfedélen "Astra" vagy "Astra Classic" felirat van? Az utóbbiak a lengyel gyártásúak.

Ha elküldöd az alvázszámodat privát üzenetben akkor megpróbálok kideríteni róla pár dolgot.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.