Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


spuri

Recommended Posts

Sziasztok!

Voltam megnézni egy off kocsit közvetítőnél.

Problémám - müszaki szerint kocsi 2007es, szervizkönyv szerint is, VIN kód szerint meg 2005ös. Mondom ezt így hogy? Csávó hogy én ne tudom jól meg 2007, tök zsír meg minden. Jól tudom, hogy a VIN 10. karaktere a gyártás éve?

Pokolba a nepperekkel!!

Link to comment
Megosztás:

Szóval az előző hozzászólásomat megválaszolták másik blogon. Úgy látszik itt mindenki korán fekvő...

Mi mindennek lehet utánanézni a neten a VIN-en kívül autóvásárlással kapcsolatban? Állítólag civilizált országokban akár a szervíztörténet is megismerhető, nálunk ez gondolom felejtős, papíron sem vezetik rendesen (tisztelet a kivételnek). Meg lehet nézni valahol, hogy tehermentes-e a kocsi, nem körözik-e, nem lopott-e, nem zálogtárgy-e meg ilyesmi?

Link to comment
Megosztás:

Szia Lacika85!

Megnéztem a kocsit, kívül-belül tényleg nagyon szép, nem kopottak a látványosan kopó dolgok, ülés sincs kiülve. Motor szépen jár, motortér egészségesen picit poros, nincs olajfolyás-eltűntetés nyom. A pótkereket is megnéztem, és azt látni rajta hogy még sosem volt felszerelve, ergo a kocsinak még nem volt defektje. Semmi olyan jelet nem találtam, ami arra utalt volna, hogy ne lenne igaz a 100ezer. Német szervzkönyv utolsó bejegyzése (olajcsere) 89ezernél volt, nem sokkal a hazahozatal előtt. Itthon pedig átesett olaj+szűrők cseréjén, vezérműszíj cserén, féktárcsák+betétek is újak.

A klíma meg... mivel allergiás vagyok, az autó/lakás klímától azonnal taknyos leszek és elkezdek tüsszögni, szóval az nálam nem játszik. Max a későbbi eladhatóság miatt lenne szempont. Van viszont helyette napfénytető, én az többre értékelem.

Szóval engem meggyőzött a kocsi.

Köszi mindenkinek a tippeket. Ha úgy alakul, hogy megveszem, dobok ide is egy üzenetet <_<

Link to comment
Megosztás:

Szia Lacika85!

Megnéztem a kocsit, kívül-belül tényleg nagyon szép, nem kopottak a látványosan kopó dolgok, ülés sincs kiülve. Motor szépen jár, motortér egészségesen picit poros, nincs olajfolyás-eltűntetés nyom. A pótkereket is megnéztem, és azt látni rajta hogy még sosem volt felszerelve, ergo a kocsinak még nem volt defektje. Semmi olyan jelet nem találtam, ami arra utalt volna, hogy ne lenne igaz a 100ezer. Német szervzkönyv utolsó bejegyzése (olajcsere) 89ezernél volt, nem sokkal a hazahozatal előtt. Itthon pedig átesett olaj+szűrők cseréjén, vezérműszíj cserén, féktárcsák+betétek is újak.

A klíma meg... mivel allergiás vagyok, az autó/lakás klímától azonnal taknyos leszek és elkezdek tüsszögni, szóval az nálam nem játszik. Max a későbbi eladhatóság miatt lenne szempont. Van viszont helyette napfénytető, én az többre értékelem.

Szóval engem meggyőzött a kocsi.

Köszi mindenkinek a tippeket. Ha úgy alakul, hogy megveszem, dobok ide is egy üzenetet <_<

Ha minden így van akkor jó vétel, főleg ha a klíma abszolút nem nyom a latba. :wacko: ha megfogott akkor meg kell venni. Ezzel a 8V motorral fele annyi gondod nem lesz mint itt nekünk a 16V-el ;)

Olvastam fentebb hogy valaki kérdezte volt e kapható ilyen motorral G Astra nálunk is. Igen volt Találkoztam már egy kettővel melóhelyen meg amikor én keresgéltem :(

Ha vétel mellett döntesz akkor grat és sok sikert hozzá ;)

Link to comment
Megosztás:

Szóval az előző hozzászólásomat megválaszolták másik blogon. Úgy látszik itt mindenki korán fekvő...

Mi mindennek lehet utánanézni a neten a VIN-en kívül autóvásárlással kapcsolatban? Állítólag civilizált országokban akár a szervíztörténet is megismerhető, nálunk ez gondolom felejtős, papíron sem vezetik rendesen (tisztelet a kivételnek). Meg lehet nézni valahol, hogy tehermentes-e a kocsi, nem körözik-e, nem lopott-e, nem zálogtárgy-e meg ilyesmi?

Néhány adatot össze tudsz vadászni:

- zöldkártya :http://rkf.hu/hulladek/publikus.jsp

- álle-e körözés alatt, ügyfélkapu, Gépjárműkereső: https://magyarorszag.hu/

Link to comment
Megosztás:

Szóval az előző hozzászólásomat megválaszolták másik blogon. Úgy látszik itt mindenki korán fekvő...

Mi mindennek lehet utánanézni a neten a VIN-en kívül autóvásárlással kapcsolatban? Állítólag civilizált országokban akár a szervíztörténet is megismerhető, nálunk ez gondolom felejtős, papíron sem vezetik rendesen (tisztelet a kivételnek). Meg lehet nézni valahol, hogy tehermentes-e a kocsi, nem körözik-e, nem lopott-e, nem zálogtárgy-e meg ilyesmi?

Ha megvan a törzskönyv, akkor nincs a banknál, vagyis nincs hitel rajta.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Továbbra is keresgélek kombit, találtam is egyet ami a szívemhez nőtt, valahol Gyöngyös környékén, nem rossz, 2004-es, 1.6-os, 92.000km (elvileg), felszereltsége jó, sőt "digit" klíma, stb.

Viszont megint láttam írva, pár hozzászólással ezelőtt, idézve: "olajzabálás" kifejezést.

Ez mit jelenthet pontosan? Hallottam, hogy ehetik az olajat az Opelek, de literszám?

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Továbbra is keresgélek kombit, találtam is egyet ami a szívemhez nőtt, valahol Gyöngyös környékén, nem rossz, 2004-es, 1.6-os, 92.000km (elvileg), felszereltsége jó, sőt "digit" klíma, stb.

Viszont megint láttam írva, pár hozzászólással ezelőtt, idézve: "olajzabálás" kifejezést.

Ez mit jelenthet pontosan? Hallottam, hogy ehetik az olajat az Opelek, de literszám?

Szia!

A 2004-esnek már nem szabad ennie, csak az X-es motorkódúakra volt ez inkább jellemző. (akár fél litert megettek 1000 km alatt)

Ha twinportos gépet néztél ki, akkor már nem kell ezzel számolnod.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Továbbra is keresgélek kombit, találtam is egyet ami a szívemhez nőtt, valahol Gyöngyös környékén, nem rossz, 2004-es, 1.6-os, 92.000km (elvileg), felszereltsége jó, sőt "digit" klíma, stb.

Viszont megint láttam írva, pár hozzászólással ezelőtt, idézve: "olajzabálás" kifejezést.

Ez mit jelenthet pontosan? Hallottam, hogy ehetik az olajat az Opelek, de literszám?

Ezt aki így kijelenti az találkozott X-es motorkódúval és abból vonja le ezt az általánosító következtetést. Gyártóművi előírás szerint a max. 0,6 l/1.000 km elfogadható. Ez nem jelenti azt, hogy minden motor ennyire eszi az olajat, de a GM ezt a szélsőértéket fogadja el még normálisnak.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A 2004-esnek már nem szabad ennie, csak az X-es motorkódúakra volt ez inkább jellemző. (akár fél litert megettek 1000 km alatt)

Ha twinportos gépet néztél ki, akkor már nem kell ezzel számolnod.

kivéve ha szét van csapva a szája a motornak... a széthajtás ellen nem véd semmi, meg a millió km ellen se nagyon.

minden eszi az olajat ha úgy használják.

van egy klubtársunk egy astra G vel 200 feletti km futással, egy csepp olaj sem fogy neki. bejáratta, megadta ami jár neki, és ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az X16SZR lehet elektromos gázpedálos? Váltás közben, mikor elvettem a gázt, egy picit még tovább megtartotta a fordulatszámot, nem kezdett el rögtön leesni. Ez akkor elektromos gázpedál?

Köszi a segítséget!

nem, bowdenes. ezt a fojtószelep - alapjárati motor szabályzás - AGR szelep szabályzás csinálja.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a sok hozzászólást a németből behozott kocsihoz, szerintem a közeljövőben elmegyek megnézni.

Tudom, hogy a 8 szelepes gyengébb, de úgy döntöttem, hogy kifejezetten 8V motorosat szeretnék. Egy 10-11 éves Ecotec-et venni túl rizikós lenne, főleg ismerve a mák faktoromat <_< Nem lehet tudni a futott kilométert, és az esetleges olajzabálást sem, én meg tuti belenyúlnék egy ilyenbe. A 8V-nek meg nem számít a kilométer... (persze ha rendesen karban volt tartva)

Nem teherhordásra használnám, nagyrészt nem lenne szükségem az erős motorra. Térre van szükségem, hogy alkalom adtán kényelmesen beférjen a szörfcucc, hangszerek, stb. Ezért gondolom, hogy a 8V-s motor elég lesz.

U.I.: Azt nem tudja véletlenül valaki, hogy a 8V-s motorhoz miért írnak néhány hirdetésben 84LE-t? (A hirdetések 80%-ában 75LE). Mi a különbség pontosan?

itt nagyon fontos megjegyeznem, hogy az astra G ben a 8V-s motorok csak 2000 ig voltak jók. utána felejtős.

2000 ig volt a X16SZR 75 LE az király

2000 után a aZ16SE 84 LE, az egy nagy fekália. az csak akkor jó ha már meg volt generálozva. akkor viszont jobb mint a SZR.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Voltam megnézni egy off kocsit közvetítőnél.

Problémám - müszaki szerint kocsi 2007es, szervizkönyv szerint is, VIN kód szerint meg 2005ös. Mondom ezt így hogy? Csávó hogy én ne tudom jól meg 2007, tök zsír meg minden. Jól tudom, hogy a VIN 10. karaktere a gyártás éve?

Pokolba a nepperekkel!!

ez milyen autó? tudomásom szerint a ford autóknál az alvázszám nem tartalmazza az évjáratot...

Link to comment
Megosztás:

Ez is 7 <_<

Elvileg 116.000 km

Mondjuk ez az "L-es" renszám nekem fura. Vajon miért, ha 2003-as? (netán taxi volt és a "sárga" helyett kapott "kéket"?)

Ha gondolod és van időd vess rá egy pillantást:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra...ti_njoy-3982762

(remélem szabd ilyet linket bemásolni...)

amit tudok az L es rendszámokról azaz a kicseréltekről.

általában a nepperek a zürös vagy kintről hozott autókra tetetnek új rendszámot.

ugyanis a rendszámcserés autót nem lehet leinformálni, mert mindenhol a régi rendszám szerepel....

Link to comment
Megosztás:

amit tudok az L es rendszámokról azaz a kicseréltekről.

általában a nepperek a zürös vagy kintről hozott autókra tetetnek új rendszámot.

ugyanis a rendszámcserés autót nem lehet leinformálni, mert mindenhol a régi rendszám szerepel....

Ha kivételes szerencséd van, és megvan az eredeti (!) szervizkönyve, abban általában benne van a régi rendszám. (az enyémben legalábbis benne volt)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.