Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


spuri

Recommended Posts

Sziasztok!

Most regisztráltam, autóvásárlás előtt állok. Egy sportos Astra G a terv, OPC, vagy 2.2-es benzines 3-ajtós, esetleg 2.2-es coupe. Mire érdemes figyelni ezeknél a típusoknál ( azon kívül, hogy volt-e törve)? Hosszabb időre (5-6 év) tervezem, a korrózióvédelem is fontos. Garázs van, keveset megyek, évente 6-8 ezret.

A válaszokat előre is köszönöm!

Üdv: András

Ilyen paraméterekkel még a német és a svájci piacon is nehéz jó állapotút kifogni, nem lehetetlen csak ritka. Úgy hangzik, mint a "megkímélt Honda CRX-et vagy Civicet keresek"

Ahogy Norbedlee is írta, mindenképp keress szakembert, akiben megbízhatsz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most regisztráltam, autóvásárlás előtt állok. Egy sportos Astra G a terv, OPC, vagy 2.2-es benzines 3-ajtós, esetleg 2.2-es coupe. Mire érdemes figyelni ezeknél a típusoknál ( azon kívül, hogy volt-e törve)? Hosszabb időre (5-6 év) tervezem, a korrózióvédelem is fontos. Garázs van, keveset megyek, évente 6-8 ezret.

A válaszokat előre is köszönöm!

Üdv: András

Neked nem volt Calibrád korábban? Ismerős ez a nick...

A korrózió gyakorlatilag nem téma ezeknél az autóknál, ha nem voltak sérülve szvsz egyik sem rozsdásodik, elég alapos védelmet kaptak gyárilag (a rozsdás kipufogódob ne tévesszen meg, az csak egy burkolat vagy héj, alatta maga a dob rozsdamentesből van gyárilag). Abban igaza van a cartársaknok elég ritkák amiket választottál, OPC-ből (nem mondtad hogy turbósat akarsz-e, vagy szívó OPC-t?) szvsz talán ha 10db van az országban, azok meg avgy nem eladóak, vagy ha igen (mintpl. most Voszié) akkormeg az áruk tud riasztó lenni (mondjuk az övé pl. meg is ér annyit amennyiért kínálja). 2.2-es háromajtóst egyáltalán nem ismerek, és ilyen motorú Coupéból is csak 2db van a Coupé Clubon.

Link to comment
Megosztás:

"Neked nem volt Calibrád korábban? Ismerős ez a nick..."

De Calibrám volt, januárban adtam el. Kezdett rohadni szegényke...

Csak szívómotoros gép érdekel, luxusadót nem áll szándékomban fizetni. Van a használtautón 2-3 OPC. és egy 2.2-es háromajtós, valamint két 2.2-es coupe.

Még nincs meg a lóvé, csak tájékozódom. Hogy magánkézből lesz-e, azt még nem tudni...

Link to comment
Megosztás:

a 2,2-es blokkal szerelt astra g-k jó vételek, teljesen alu motor, jó menetteljesítmények, csak legmagasabb felszereltséggel lehetett kapni, de sokba még bőrt meg hasonlókat is megvett az eredeti gazdája. nagy hátránya, hogy drága a szervizelése, mert sok az egyedi alkatrész a motorban és a hajtásban.

ugyanez coupe-ban szintén igaz, ott nem a csúcsfelszereltség mondjuk, de a 2,2-es már rendben szokott lenni rendszerint.

a szívó opc-vel óvatosan kell bánni. nagyon ritka autó, a motorját kizárólag ebbe a kocsiba tették, de sok egyéb egyedi alakatrésze van. ha bajba kerül, zsebbenyúlós. viszont igazi unikum. erős, elég jó a futóműve, 7000 rpm-ig pöregethető, és nagyon potens motor, 250 pacit is kihoznak belőle (30ezer euró-ért az igaz, de szívó motorral). azért is oda kell rá figyelni, mert az itthoni kínálat jelentős része nagyon csúnyán törött, vagy akár totálkáros előélettel dicsekedhet. nem forgalmazták magyarországon, ezért főképpen a jól összetört, majd a kereskedők által behozott, és kipreparált darabok vannak jelen.

a turbósokat hagyjuk, az tényleg más világ, olyat az vesz, aki meg van bolondulva. :) de persze ez a legjobb bolondság. :)

személy szerint talán inkább az 1,8-ast (Z18XE, 125 pacis) vagy a 2 literes (X20XEV, 136 pacis) motorokat ajánlanám, azok is elég erős autók, hétköznapi közlekedésre kiválóak, és elég igénytelen jószágok, miközben széria rajtuk nagyon sok minden, ami a kisbenyásokon nem. de a 2,2-es is megfontolandó. legvégül az opc. azt elsősorban szerelemből ajánlanám.

Link to comment
Megosztás:

a 2,2-es blokkal szerelt astra g-k jó vételek, teljesen alu motor, jó menetteljesítmények, csak legmagasabb felszereltséggel lehetett kapni, de sokba még bőrt meg hasonlókat is megvett az eredeti gazdája. nagy hátránya, hogy drága a szervizelése, mert sok az egyedi alkatrész a motorban és a hajtásban.

ugyanez coupe-ban szintén igaz, ott nem a csúcsfelszereltség mondjuk, de a 2,2-es már rendben szokott lenni rendszerint.

a szívó opc-vel óvatosan kell bánni. nagyon ritka autó, a motorját kizárólag ebbe a kocsiba tették, de sok egyéb egyedi alakatrésze van. ha bajba kerül, zsebbenyúlós. viszont igazi unikum. erős, elég jó a futóműve, 7000 rpm-ig pöregethető, és nagyon potens motor, 250 pacit is kihoznak belőle (30ezer euró-ért az igaz, de szívó motorral). azért is oda kell rá figyelni, mert az itthoni kínálat jelentős része nagyon csúnyán törött, vagy akár totálkáros előélettel dicsekedhet. nem forgalmazták magyarországon, ezért főképpen a jól összetört, majd a kereskedők által behozott, és kipreparált darabok vannak jelen.

a turbósokat hagyjuk, az tényleg más világ, olyat az vesz, aki meg van bolondulva. :) de persze ez a legjobb bolondság. :)

személy szerint talán inkább az 1,8-ast (Z18XE, 125 pacis) vagy a 2 literes (X20XEV, 136 pacis) motorokat ajánlanám, azok is elég erős autók, hétköznapi közlekedésre kiválóak, és elég igénytelen jószágok, miközben széria rajtuk nagyon sok minden, ami a kisbenyásokon nem. de a 2,2-es is megfontolandó. legvégül az opc. azt elsősorban szerelemből ajánlanám.

Fontolgattam a 125 és 136 lovas motorokat is. Az a gond, hogy nem hétköznapi közlekedésre kell, tuningmániás vagyok, az autó nekem hobbi.

Ez nem azt jelenti, hogy versenyzek az utcán, csupán szeretem ha az autóm egyedi. És a vezetési élmény nagyon fontos. Azt szeretném, ha jobban menne

az előző autómnál. (115-lovas Calibra). Elvileg ezt a Z18XE-vel is tudja az Astra. Ki kéne próbálnom egyet, lehet hogy tetszene...

Link to comment
Megosztás:

Fontolgattam a 125 és 136 lovas motorokat is. Az a gond, hogy nem hétköznapi közlekedésre kell, tuningmániás vagyok, az autó nekem hobbi.

Ez nem azt jelenti, hogy versenyzek az utcán, csupán szeretem ha az autóm egyedi. És a vezetési élmény nagyon fontos. Azt szeretném, ha jobban menne

az előző autómnál. (115-lovas Calibra). Elvileg ezt a Z18XE-vel is tudja az Astra. Ki kéne próbálnom egyet, lehet hogy tetszene...

Nekem ugyanilyen Calim volt korábban, annyit tudok ehhez hozzáfűzni hogy érzetre még a sima Z18XE (125lovas) Coupé is jobban megy annál (sajna hiteles mérésekre nem volt lehetőségem, de a fentieket a gyári adatok is alátámasztják), egy viszonylag egyszerű chippel meg garantált az eredmény. Szóval a C20NE Calihoz képest menetteljesítményeivel a Z18XE Coupé sem fog csalódást okozni, bár külsőre szvsz a Cali szebb.

Link to comment
Megosztás:

Nekem ugyanilyen Calim volt korábban, annyit tudok ehhez hozzáfűzni hogy érzetre még a sima Z18XE (125lovas) Coupé is jobban megy annál (sajna hiteles mérésekre nem volt lehetőségem, de a fentieket a gyári adatok is alátámasztják), egy viszonylag egyszerű chippel meg garantált az eredmény. Szóval a C20NE Calihoz képest menetteljesítményeivel a Z18XE Coupé sem fog csalódást okozni, bár külsőre szvsz a Cali szebb.

Az biztos, hogy eltalált, időtlen formája van a Calibrának, viszont nagyon kevés igényesen átalakított/felöltöztetett autót látni belőle. Sokan csúnyán, gagyin elkókányolják hülye szárnyakkal, meg idétlen festéssel. Pedig tényleg nagyon decens gép. :)

Link to comment
Megosztás:

Az biztos, hogy eltalált, időtlen formája van a Calibrának, viszont nagyon kevés igényesen átalakított/felöltöztetett autót látni belőle. Sokan csúnyán, gagyin elkókányolják hülye szárnyakkal, meg idétlen festéssel. Pedig tényleg nagyon decens gép. :)

Az enyémen csak kerék volt, meg ültetés. Ha nem kezdett volna rohadni, és egy kicsit komolyabb motor lett volna benne, nem adtam volna el.

De véleményem szerint, 17-es kerékkel, ültetve a Bertone Coupe is igen látványos tud lenni. :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem ugyanilyen Calim volt korábban, annyit tudok ehhez hozzáfűzni hogy érzetre még a sima Z18XE (125lovas) Coupé is jobban megy annál (sajna hiteles mérésekre nem volt lehetőségem, de a fentieket a gyári adatok is alátámasztják), egy viszonylag egyszerű chippel meg garantált az eredmény. Szóval a C20NE Calihoz képest menetteljesítményeivel a Z18XE Coupé sem fog csalódást okozni, bár külsőre szvsz a Cali szebb.

Az jó, akkor beleveszem a tervbe ezzel a motorral is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szemezgetek egy 99-es kiadású 2.0 benzines G Astra Caravannal. Mire kell odafigyelni, hogy ne faragjon be vele az ember?Elképzelhető, h ennyi idősen rozsda rügy jelentkezzen a hátsó íveken? Nagyon enyhe, de akkor is... 12év garanciát adtak erre, nem igaz? Állapotfelmérésre csak akkor szeretném elvinni, ha van értelme vele komolyabban foglalkozni...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szemezgetek egy 99-es kiadású 2.0 benzines G Astra Caravannal. Mire kell odafigyelni, hogy ne faragjon be vele az ember?Elképzelhető, h ennyi idősen rozsda rügy jelentkezzen a hátsó íveken? Nagyon enyhe, de akkor is... 12év garanciát adtak erre, nem igaz? Állapotfelmérésre csak akkor szeretném elvinni, ha van értelme vele komolyabban foglalkozni...

11 évesen már elképzelhető a hátsó ív nagyon enyhe oxidációja,főleg ha esetleg meg volt karcolva

vagy sokat járt sózott úton és nem lett lemosva róla..

Link to comment
Megosztás:

11 évesen már elképzelhető a hátsó ív nagyon enyhe oxidációja,főleg ha esetleg meg volt karcolva

vagy sózott úton sokat járt.

Azt az autót én jó alaposan átnézném, sztem ha nincsen felületi sérülés rajtuk, akkor a G Astrák még ma sem rozsdásodnak. Ha meg van külső sérülés (festék lepattanás vagy karc) akkor meg nem érvényes a gari, mert az átrozsdásodásra szól, tehát amikor belülről kifelé terjed a korrózió.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szemezgetek egy 99-es kiadású 2.0 benzines G Astra Caravannal. Mire kell odafigyelni, hogy ne faragjon be vele az ember?Elképzelhető, h ennyi idősen rozsda rügy jelentkezzen a hátsó íveken? Nagyon enyhe, de akkor is... 12év garanciát adtak erre, nem igaz? Állapotfelmérésre csak akkor szeretném elvinni, ha van értelme vele komolyabban foglalkozni...

De ahhoz 12 éven át évente szemléztetni kell/kellene márkaszervizben.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Segítségre lennem szükségem.Engem a G Astra gyári felszereltségi típusok érdekelnének.Szemezgetek egy astra-val én is és ezért érdekelne.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra...1.6-16v-3715244

Hát ő lenne az csak számomra sok minden nem egyértelmű.Pl.:hogy volt-e olyan felszereltség ahol a küszöböket színre fújták, G astrába egyáltalán volt-e olyan amibe oldallégzsákok is voltak, gondolom a hátulja törött volt azért nincsenek rajta a feliratok.Ezen felül várom még észrevételeiteket!Ha a felszereltségek után nem itt kell érdeklődni akkor elnézést kérek és igazítsatok útba!Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Segítségre lennem szükségem.Engem a G Astra gyári felszereltségi típusok érdekelnének.Szemezgetek egy astra-val én is és ezért érdekelne.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra...1.6-16v-3715244

Hát ő lenne az csak számomra sok minden nem egyértelmű.Pl.:hogy volt-e olyan felszereltség ahol a küszöböket színre fújták, G astrába egyáltalán volt-e olyan amibe oldallégzsákok is voltak, gondolom a hátulja törött volt azért nincsenek rajta a feliratok.Ezen felül várom még észrevételeiteket!Ha a felszereltségek után nem itt kell érdeklődni akkor elnézést kérek és igazítsatok útba!Előre is köszönöm!

Listát nem tudok, de:

- a 2004-ig gyártottak mind színre fújt küszöbbel és oldaldíszléccel és kilinccsel jöttek ki (tudtommal). Ebben pont az a gyanús, hogy csak a küszöb színre fújt.

- oldallégzsákos persze, volt

- a nincs felirat 0 Ft-os extra felszerelés volt.

Mennyi kilométer van ebben (fékpedál innen nagyon kopottnak létszik)? Mármint mennyi, amennyit bevallanak? Az eleje szerintem fújva volt, mert a zárhídon a matricát, táblát nem szokták lefújni a gyárban.

Link to comment
Megosztás:

Listát nem tudok, de:

- a 2004-ig gyártottak mind színre fújt küszöbbel és oldaldíszléccel és kilinccsel jöttek ki (tudtommal). Ebben pont az a gyanús, hogy csak a küszöb színre fújt.

- oldallégzsákos persze, volt

- a nincs felirat 0 Ft-os extra felszerelés volt.

Mennyi kilométer van ebben (fékpedál innen nagyon kopottnak létszik)? Mármint mennyi, amennyit bevallanak? Az eleje szerintem fújva volt, mert a zárhídon a matricát, táblát nem szokták lefújni a gyárban.

Hát nem tudom de azt a 2004es dolgot szerintem rosszul tudod mert csak fel kell menni hasznaltauto.hu-ra színre fújt díszléces alig van színre fújt küszöbös meg talán ezen kívül még 1:D

igen a nincs felirat az alap azt én is így tudtam

Nekem is ez szúrta meg először a szemem a zárhídon a matrica DE végignéztem egy jó párat és van amelyiken nincs is amin van azon is le van fújva vagy csak én voltam olyan szerencsétlen hogy pont olyanokat sikerült megnézni ami sérülve volt?:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Segítségre lennem szükségem.Engem a G Astra gyári felszereltségi típusok érdekelnének.Szemezgetek egy astra-val én is és ezért érdekelne.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra...1.6-16v-3715244

Hát ő lenne az csak számomra sok minden nem egyértelmű.Pl.:hogy volt-e olyan felszereltség ahol a küszöböket színre fújták, G astrába egyáltalán volt-e olyan amibe oldallégzsákok is voltak, gondolom a hátulja törött volt azért nincsenek rajta a feliratok.Ezen felül várom még észrevételeiteket!Ha a felszereltségek után nem itt kell érdeklődni akkor elnézést kérek és igazítsatok útba!Előre is köszönöm!

Tudtommal a színre fújt küszöb és ajtódíszléc nem volt széria az itthon kapható felszereltségi szintekhez (talán egy-két kintről hozott N-Joy-on láttam színre fújt díszlécet, de ilyen küszöbbel még nem találkoztam). Az első villanyablak és a króm kilincsek valóban Club felszereltségtől voltak, viszont az első ajtók díszlécéből hiányzik a "Club" felirat, úgyhogy az valószínű már cseredarab lehet...

Link to comment
Megosztás:

a 2 lityós motornak egyik fő baja a leömlő. elreped. most már nem olyan katasztrófa drága, mint 5 éve. egyébként egy elég kiforrott technika, már az F astra-ba is szerelték.

a rozsdáról annyit, hogy vannak rozsdásodó G astrák. ezeken az ív javítva volt. vagy kőfelverődés miatt lejött a galvanizált réteg. egyébként a sérülés mentes '98-as darabok is mind kötelezően makulátlanok. ez egy jó ellenőrzési pont, hogy mi volt a kocsival, ha van rajta rozsda valahol, akkor az sérült biztosan.

a színre fújt dolgokat nem nagyon ismerem, mintha lett volna itthon is ilyen színre fújt változat kapható. de lehet, hogy tévedek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Segítségre lennem szükségem.Engem a G Astra gyári felszereltségi típusok érdekelnének.Szemezgetek egy astra-val én is és ezért érdekelne.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra...1.6-16v-3715244

Hát ő lenne az csak számomra sok minden nem egyértelmű.Pl.:hogy volt-e olyan felszereltség ahol a küszöböket színre fújták, G astrába egyáltalán volt-e olyan amibe oldallégzsákok is voltak, gondolom a hátulja törött volt azért nincsenek rajta a feliratok.Ezen felül várom még észrevételeiteket!Ha a felszereltségek után nem itt kell érdeklődni akkor elnézést kérek és igazítsatok útba!Előre is köszönöm!

'99-ben nem volt színre fújás, egyáltalán. oldallégzsák volt, még olyan is van, hogy 8 (3,4,5 ajtós), vagy 10 (kombi) légzsák. a fotók alapján mintha az egyik ajtaja le lenne fényezve telibe, az eleje meg egészen újnak tűnik (új lámpák, nem kombi, hanem 3 ajtós új löki, amiről hiányzanak a műanyagok, gumik). ezzel az a baj, hogy a G astra gyári kasztnija galvanizált, de amit ilyenkor rátesznek a törött eredeti darab helyett, az rendszerint NEM. ez egy újabb ok, ami miatt rohadhat egy G astra. és ezek az utángyártott sz@rok 2 év után már tiszta rozsdák! ezzel nagyon vigyázni kell. a belseje alapján egy olyan tisztességes 2-300ezer km lehet benne. az ne riasszon el, nem olyan vészesen sok. mondjuk 1,6os-100 pacis motor megint odafigyelős, olajzabás lehet, ha nem vigyáztak rá.

Link to comment
Megosztás:

az ára abban a kategóriában van, ahol már nagy szerencse kell egy jó vételhez. de van ilyen, múltkor vett ismerősöm 2 literes benzines szívót, 3 ajtóst 600 ropiért, '98-as volt, tök hibátlan, sérülésmentes, csak néztem, hogy milyen jó állapotban volt!

Link to comment
Megosztás:

...felszereltséghez még annyit hogy jó volna tudni honnan származik az autó (melyik országból, azaz itthon vásárolt-e avagy import), mert a felszereltségi szintek piaconként eltérőek voltak, azaz lehetett olyan eleme ami mondjuk '99-ben Svájcban szériafelszereltség volt, idehaza viszont még plusz pénzért sem volt elérhető.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.