Z 16 XEP Elküldve Március7, 2009 Megoszt Elküldve Március7, 2009 Igen, plusz az 1.2-es motor, amit elöttem írtak.(de azt nem írtam, mert szerintem az már kevés egy ekkora kasznihoz, még az 1.4-es is határeset) A Z16XEP azt nem tudom, hogy milyen. Z14XER (H-s astra) motorja is láncos, ha jók az infóim...de az nincs G-ben. A Z16XEP szíjas. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március7, 2009 Megoszt Elküldve Március7, 2009 És miért váltogatnak a láncos és a szíjas megoldás között? Most melyik a jobb elvileg? Mondjuk csak érdeklődöm, mert az enyém Z16XE. Nem tudom, ezt ha valaki megválaszolna örülnék. De Én annak örülök, hogy az enyim láncos, nem kell szíjat cserélnem. Szerintem a láncosnak kisebb a szervízintervalluma, illetve hosszabb távon olcsóbb, mivel akár 2-3-400e km-t is elmegy... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Opelaner Elküldve Március7, 2009 Megoszt Elküldve Március7, 2009 És miért váltogatnak a láncos és a szíjas megoldás között? Most melyik a jobb elvileg? Mondjuk csak érdeklődöm, mert az enyém Z16XE. Mert a két motortípus két különböző családhoz tartozik. Ezért a tervezők azt a műszaki megoldást alkalmazzák, melyek már eleve adottak az alapmotornál. Valamikor régen jobbára csak lánccal hajtották a vezérműtengelyeket - persze voltak kivételek, mint pl. a királytengely, vagy a fogaskerekek - de az akkori gyártástechnológia ill. nyersanyagok minősége miatt ezek hamar kinyúltak, mint a gatya -> zajosak voltak ! Ekkor jöttek divatba a kordszállal erősített bordás gumiszíjak, melyek zajtalan, kulturált futást biztosítottak. Természetesen ezek sem örök életűek, mert 60 - 90- 120 -150ezer után cserélni illik, mert összekuszálhatják a motor lelkivilágát... :huh: A tudomány és a technológia fejlődése révén már képesek olyan fogazott láncokat gyártani, melyek tartósak és zajtalanok, tehát hosszabb élettartamuk van, ami a felhasználó számára alacsonyabb szervízköltséget biztosít. Ez tehát egy nagy előny, ha vásárláskor valaki ezt is figyelembe veszi. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a szíjas hajtás elavult lenne, hiszen a motorkerékpárok gyártásánál a szekunder hajtást - sőt, akár a primert is- sokan szíjjal oldják meg. Mindkét megoldásnak - mint általában mindennek az életben - vannak előnyös és hátrányos tulajdonságai. A piaci verseny diktál, egy gyártó sem engedheti meg magának, hogy vásárlókat veszítsen!! Mivel a legtöbb autógyártó ismét elkezdte használni a láncot, erre már az Opelnek is lépnie kellett és Európa legnépszerűbb kisautójánál, a Corsánál dobták be ismét ezt a megoldást. Ezért az 1.0XE,XEP - 1.2XE, XEP -1.4XEP motorok láncosak. Azért, hogy az Astra elérhető legyen a vékonyabb pénztárcával rendelkező vásárlók számára is, megkapta az 1.2-es motort. Nem egy erőművész, de a napi közlekedésben tökéletes társ. Az 1.4-es változat szíjhajtású volt addig, míg a Family1-es családhoz tartozott. ( X14XE, Z14XE ) Egy műszaki áttervezés után ezt a motort is a kisebb láncosok közé sorolták és megkapott mindent, amit a kicsik. Innét kezdve hívják Z14XEP - nek és " örökéletű" lánccal van ellátva. Miután a G sorozatban az 1.4-es változat igen népszerű, ezért a CL2-ben már csak ezt tudjátok megvásárolni. Remélem, a fentiek elolvasása után sikerült a kérdésedre kimerítő választ adnom! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Invi Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 Igen, köszönöm. Átfogó képet kaptam a láncos és szíjas hajtás előnyeiről és hátrányairól. Így már csak azt bánom, hogy az 1.8 Vectra B-nk és az az 1.6 Astram is szíjas. Jövőhéten megyek amúgy is megnézetni a szíjat, mert nagyon beparáztattak ezzel a szíjcsere kérdéssel, hogy kb kuka a motor, ha a szíj vagy a görgők egyszer csak meghalnak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 a megnézetéssel nem érsz semmit... attól hogy szép elstakadhat. cseréltesd ki. úgy nem hibázol. és utána tudod, hogy no para... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Invi Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 a megnézetéssel nem érsz semmit... attól hogy szép elstakadhat. cseréltesd ki. úgy nem hibázol. és utána tudod, hogy no para... Egyértelmű, de jelenleg a kasszámat leapasztott az autó vásárlás, pénz meg hó elején lesz. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 akkor várjál hó elejéig, és utána cseréltesd ki... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Invi Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 akkor várjál hó elejéig, és utána cseréltesd ki... Úgy lesz, addig meg sűrűn imádkozom, hogy ne legyen baja azalatt a kb 600km alatt amit addig még beleteszek. :huh: Amúgy oda vagyok a kocsiért, 21 éves E Kadett lett erre cserélve. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 akkor várjál hó elejéig, és utána cseréltesd ki... uhuhu a szíjakon nincs valami gyártási idő, amiből lehet következtetni a korára? Mert ugye ez azért logikus lenne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 szerintem nincs... Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 szerintem nincs... húúú, az nem jó. Akkor honan tudja az ember, hogy mennyi időt állt a raktárba. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 húúú, az nem jó. Akkor honan tudja az ember, hogy mennyi időt állt a raktárba. :huh: Ha nem éri nedvesség, meg UV, akkor azért nem kéne álltában lerongyolódnia. Mondjuk az lenne az igazi, ha a gyártósorról, még melegében tudnánk lekapni a cuccot. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 húúú, az nem jó. Akkor honan tudja az ember, hogy mennyi időt állt a raktárba. :huh: ezért kell venni gyárit, és márkaszervizbe berakatrni. arra van kettő év garancia. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alexxebb Elküldve Március8, 2009 Megoszt Elküldve Március8, 2009 Üdv. Opel Astrat G szeretnék vásárolni 2003-as évjárattól kb 1800000Ft-ig! Azt szertném kérdezni h mire figyeljek nagyon oda h be ne huzzanak a csőbe... Gondolok én olyanra h KM amit ir nem nem annyi. Hallottam arról is h van 1 gyártási év ami eléggé hibás ha vki tud vmit az válaszoljon. Tudom h vannak azok h technikák h ülés kopottságát, pedálo kopottságát kormány, sebváltó...de ezeket mindet lehet orvosolni ha vki előre gondolkodik. Melyik előnyösebb a szíjas motor vagy a láncos hallottam már mind a kettőt hát a láncos nagyon hangos volt számomra a szíjashoz képest... Ilyenfajta véleményekre vagyok kiváncsi. Köszönöm előre is válaszotokat minden választ elolvasok és megköszönöm!! Üdv 1 jövőbeli Opel Astra tulajdonos.... Szia Nézd meg a kormányt ha csak ki nem cserélték a kopásból jól látszik hogy annyi van benne amit az óra mutat. Ha ki van cserélve akkor ez Stornó. Üdv Alex Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabesz76 Elküldve Március10, 2009 Megoszt Elküldve Március10, 2009 Nem tudom, ezt ha valaki megválaszolna örülnék. De Én annak örülök, hogy az enyim láncos, nem kell szíjat cserélnem. Szerintem a láncosnak kisebb a szervízintervalluma, illetve hosszabb távon olcsóbb, mivel akár 2-3-400e km-t is elmegy... Miért lenne a láncosnak kisebb a szervízintervalluma? Pont hogy ritkábban kell cserélni! Link to comment Megosztás: More sharing options...
ha4nz Elküldve Március11, 2009 Megoszt Elküldve Március11, 2009 A lánc kontra szíj témához: Friss autóvásárlás előtt álló fórumozóknak ajánlom a visszahívás a vezérműláncokra topicot is! Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagyc Elküldve Március23, 2009 Megoszt Elküldve Március23, 2009 Sziasztok. Astra C2 vásárlását tervezem, az lenne a kérdésem, hogy lehet e ellenőrizni valahogy az km órán kijelzett Km valós-e. Az ECU tárolja külön? ha igen kiolvasható valahogy? Vagy csak a kormány, váltó és a pedálok kopottságából lehet következtetni? Válaszokat előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dom Elküldve Március23, 2009 Megoszt Elküldve Március23, 2009 Sziasztok. Astra C2 vásárlását tervezem, az lenne a kérdésem, hogy lehet e ellenőrizni valahogy az km órán kijelzett Km valós-e. Az ECU tárolja külön? ha igen kiolvasható valahogy? Vagy csak a kormány, váltó és a pedálok kopottságából lehet következtetni? Válaszokat előre is köszönöm. Úgy hallottam,hogy már azt is ki tudják égetni az agyából.Egyébként,ha megengedik,hogy megvizsgáltasd,egy általad javasolt szervízben,akkor olyan nagyon nem sumákoltak vele.Sok sikert a vásárláshoz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabesz76 Elküldve Március24, 2009 Megoszt Elküldve Március24, 2009 Sziasztok. Astra C2 vásárlását tervezem, az lenne a kérdésem, hogy lehet e ellenőrizni valahogy az km órán kijelzett Km valós-e. Az ECU tárolja külön? ha igen kiolvasható valahogy? Vagy csak a kormány, váltó és a pedálok kopottságából lehet következtetni? Válaszokat előre is köszönöm. a kormány, váltó és a pedálok: Ha volt rajta kormányvédő, új váltógomb, pedálvédő és már nem is látszik kopottnak ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tommirra Elküldve Március24, 2009 Megoszt Elküldve Március24, 2009 Sziasztok. Astra C2 vásárlását tervezem, az lenne a kérdésem, hogy lehet e ellenőrizni valahogy az km órán kijelzett Km valós-e. Az ECU tárolja külön? ha igen kiolvasható valahogy? Vagy csak a kormány, váltó és a pedálok kopottságából lehet következtetni? Válaszokat előre is köszönöm. ha megvan a szervízkönyv hívd fel a szervizt ott mennyi van a rendszerben. persze nézd meg a szervizkönyvet is, rendben van e. lehet az eladó a vateráról vette a szervizkönyvet. ha nincs szervízkönyv hátha fönt van a kocsin a kereskedő matricája, vagy rendszámtartója. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kissmanka Elküldve Március24, 2009 Megoszt Elküldve Március24, 2009 Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni: szeretnénk lecserélni az F -es (azt hiszem) 94-es Astránkat egy G-s 2000 korulire. A kocsi valószínuleg keményebb próbatételnek lesz kitéve minden nyáron Anglia és Magyarország kozott, ezért a dieseles változatban gondolkozunk. Amugy meg csak helyileg mennénk vele. Melyik fajtáját ajánlanátok? Lehetoleg az olcsóbb árkategóriából, árat nem irok, mert kulfoldon lesz ugyis megvéve. Azt is szeretném megtudni, hogy milyen EURO-s besorolású ezeknek a motorja, igy ki tudjuk kalkulálni nagyjából a regadót. Elore is koszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Március24, 2009 Megoszt Elküldve Március24, 2009 Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni: szeretnénk lecserélni az F -es (azt hiszem) 94-es Astránkat egy G-s 2000 korulire. A kocsi valószínuleg keményebb próbatételnek lesz kitéve minden nyáron Anglia és Magyarország kozott, ezért a dieseles változatban gondolkozunk. Amugy meg csak helyileg mennénk vele. Melyik fajtáját ajánlanátok? Lehetoleg az olcsóbb árkategóriából, árat nem irok, mert kulfoldon lesz ugyis megvéve. Azt is szeretném megtudni, hogy milyen EURO-s besorolású ezeknek a motorja, igy ki tudjuk kalkulálni nagyjából a regadót. Elore is koszi! 2000 körüli? Mondjuk egy 2003-2004-es CDTI? Motorkódja Z17DTL és Euro4-es a besorolása. Link to comment Megosztás: More sharing options...
urbanjozsi Elküldve Március24, 2009 Megoszt Elküldve Március24, 2009 2000 körüli? Mondjuk egy 2003-2004-es CDTI? Motorkódja Z17DTL és Euro4-es a besorolása. Eladó a verdád? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Március24, 2009 Megoszt Elküldve Március24, 2009 Eladó a verdád? :lol: Mé'? Ez itten a hirdetések helye? ;) Dehogy is! Egy hitel és tehermentes ótót? Csak nem izgat egy common-rail? Link to comment Megosztás: More sharing options...
urbanjozsi Elküldve Március24, 2009 Megoszt Elküldve Március24, 2009 Mé'? Ez itten a hirdetések helye? ;) Dehogy is! Egy hitel és tehermentes ótót? Csak nem izgat egy common-rail? Vót mán dízelem. 1,7 isuzu td F astra :lol: Szép volt, jó volt, köszönöm, ennyi :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts