Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


spuri

Recommended Posts

Hát használtat, újonnan nem éri meg szerintem a classic II mikor már mindjárt itt a III... A H pedig szintén drága, annyiért már nem opelt vennék.. Nagyon sokat vesztenék ha újonnan vennék. Meg a kombi drága is újonnan. Amiket nézegettem, 2000-res évjárat körüli elég extrásak 1.3millió körül vannak. Valami ilyesmi kellene.

Olvasgattam itt az 1.6-os motorhibákat, aztán látom hogy csak úgy zabálja az olajat, viszont 1.4-es még jó. Mennyivel nagyobb a teljesítménye? Igazából most egy 1000res splasht vezetek bérbe, ennek se nyomatéka se ereje, de hát megy.. :rolleyes: Annyi erő elég nekem, hogy 100-nál még tudjak dinamikusan előzni (mert splash-el meg se merem kockáztatni az előzést 80fölött:D ) Mekkora nyomaték különbség van az 1.4 1.6 között?

25Nm. Szerintem 100tól már dinamikus, alatta nem nagyon ;)

Link to comment
Megosztás:

Sok. Én 1.6-ot vennék, bár 1.4-em van. azt nem írtad milyen motorú volt az f. Nekem az előző f 1.4 60Le volt ahhoz képest ugrás az 1.4 16v, de jobban jártam volna 1.6-al vagy 1.8-al....

Az astra 1.6-os volt 75lovas, 8szelepes. Egész jól ment szerintem, és soha semmi gond nem volt a motorral.

Link to comment
Megosztás:

azt ne felejtsük el, hogy a G nehezebb, mint az F astra.

létezik pl. b vectrában is 1.6 8 szelep, kb. olyan lehet, mint a Splash.

No azért ne túlozzunk... a Splash egy rémálom, még mutyukihoz mérten is, szigorú bevásárló autó .... kis bevásárlásokhoz :rolleyes:

De tény, ha klímát is akarsz és nem csak dísznek, akkor 1.6 16v vagy 1,8 16v, főleg kombiban.

Nekem még az 1.8 is észreveszi, ha bekapcsolom a klímát. Ok, hogy nem veszélyes, de észrevehető, szóval szvsz ha haladni is akarsz klímával akkor a minimum 1.6 16v

Az olajat meg közel sem mind zabálja, attól függ hogy hajtották. Cimborám X16XEL motorja egy periódus alatt 2-5dl olajat eszik meg, pedig kb 140000-nél jár.

Link to comment
Megosztás:

No azért ne túlozzunk... a Splash egy rémálom, még mutyukihoz mérten is, szigorú bevásárló autó .... kis bevásárlásokhoz :rolleyes:

De tény, ha klímát is akarsz és nem csak dísznek, akkor 1.6 16v vagy 1,8 16v, főleg kombiban.

Nekem még az 1.8 is észreveszi, ha bekapcsolom a klímát. Ok, hogy nem veszélyes, de észrevehető, szóval szvsz ha haladni is akarsz klímával akkor a minimum 1.6 16v

Az olajat meg közel sem mind zabálja, attól függ hogy hajtották. Cimborám X16XEL motorja egy periódus alatt 2-5dl olajat eszik meg, pedig kb 140000-nél jár.

Végülis ha 1 periódus alatt fél l az nem sok. Csak reménykedek, hogy jót fogok majd ki. Az F astra nagyon jó volt és olcsó, 900e 147e km-rel vezetett szervízkönyvel és nagyon megkímélt belső/külsővel.

Mennyit fogyaszt az 1.6-os ill. 1.8-as? Átlagba.. Mert f-esből én 6l-t ki tudtam hozni, de átlag 8at megevett..

Astra 1.6 Ezt néztem ki ami viszonylag jó áron van, viszont látszik, hogy vmi sportgyereké volt, tehát valószínű hogy hajtotta mint állat. Szóval mégse ezt nézem ki, így átgondolva most:D

Vmi nagypapásat, mint amit vettem múltkor is.

astra 1.6 2 szóval inkább ez tetszik:)

Link to comment
Megosztás:

No azért ne túlozzunk... a Splash egy rémálom, még mutyukihoz mérten is, szigorú bevásárló autó .... kis bevásárlásokhoz ;)

De tény, ha klímát is akarsz és nem csak dísznek, akkor 1.6 16v vagy 1,8 16v, főleg kombiban.

Nekem még az 1.8 is észreveszi, ha bekapcsolom a klímát. Ok, hogy nem veszélyes, de észrevehető, szóval szvsz ha haladni is akarsz klímával akkor a minimum 1.6 16v

Az olajat meg közel sem mind zabálja, attól függ hogy hajtották. Cimborám X16XEL motorja egy periódus alatt 2-5dl olajat eszik meg, pedig kb 140000-nél jár.

Az 1.2-es corsánkban nem lehet annyira észrevenni a klimát, mint az 1.4-es astránkban...És a minthaa Corsa hidegebb levegöt fujna.Érdekes. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Az 1.2-es corsánkban nem lehet annyira észrevenni a klimát, mint az 1.4-es astránkban...És a minthaa Corsa hidegebb levegöt fujna.Érdekes. :rolleyes:

splash-ben én szinte meg sem érzem ha megy a klíma, kivéve hogy 1000-1500-as alap fordulaton van, de teljesítményre ugyan úgy megy, a szarnál nincs szarabb:D

Link to comment
Megosztás:

a fehéret vajon miért árulják 2007 óta?? és a zöldnek miért van H-s rendszáma??

Igen, ezen a képdátumon én is gondolkoztam, viszont ha rég óta árulja sokat lehet alkudni. Meg hát astrából dömping van a piacon, lehet válogatni bőven. Használtauto.hu-n több ezer van belőle:D

Link to comment
Megosztás:

jó autó mindig hamar megy el sztem.

Ebben van valami, amikor én vettem még az f astrát 900e-ért arra is volt már több vásárló is.

Most nyomatom a jobb kocsikat aztán megyek megnézi őket sorban.

Amúgy most nézem az árakat (a biztosítónak nyomtatok, hogy ha netán úgy gondolná hogy szerinte kevesebbet ért..) és ugye 900e-ért vettem az 1,6-os 2000res évjáratú imob.,centr.,duplalégyzák,áll.ülés,ködlámpás kocsimat és most is el tudnám adni ennyiért. Sőt, a semmi extrás 800e ft, és ebből is 1db van egész használtato.hu-n, és a többi mind 900e fölött. Szóval legalább ez megnyugtat, hogy ezen nem sokat bukok.

Bár volt rajta egy kis törés bal elől, de erre is lesz gondom, szomszéd karosszériás haverom ír rá árajánlatot, hogy ő olcsón megcsinálta volna, ill. már alkatrészre is jön papír nemsokára, hogy a hozzá való alkatrészek pár ezerbe kerültek volna:)

Lenne még olyan kérdésem, hogy ha 8szelpest vennék az mennyivel lenne rosszabb? Tudom, hogy 75lovas, ugyan az a motor szerintem mint az f astrában is volt. Viszont sokkal kevesebb a gond is a 16-ossal szemben. 75paci az F-hez elég volt, igaz hogy ez már 150kg-al nehezebb, de ha úgy nézzük hogy ha a father beült és ő is 150kg és úgy is ment...:rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

8 szelepes megbízhatóbb legalább is ezzel érvelnek sokan.astra G ben volt 1.6 8v? én még nem láttam persze az nem jelent semmit. Sztem állapot szerint érdemes keresni mindegy a motor, a lényeg a szervizköny és a sérülés mentesség. aztán jön a többi én így választottam és ezért lett atra G nem bántam meg pedig x16xel

Link to comment
Megosztás:

Vmi nagypapásat, mint amit vettem múltkor is.

astra 1.6 2 szóval inkább ez tetszik:)

Szerintem azért a nagypapás témával is vigyázz. Megesett történet, hogy az autó ugyan esőt nem látott, de a garázsban hrm szóval a fészerben nem csak a gépjármű állt, aztán a polcokról néha ez-az leesett és kisebb hotpadások, mély karcok keletkeztek. A legtutibb az volt, hogy az aknába lepakolták télire a kuprit meg mittomén és hát azokna pára kell, bumm be mellé két vödör víz. Tavasszal meg csodálkoztak, hogy enyhén rozsdás a kocsi alja, a sebváltót meg csak 4.-be lehet nagy nehezden betuszkolni.

Link to comment
Megosztás:

A 8 szelepes (létezik) igénytelenebb, nem eszik szinte semmi olajat (ha jó) picit talán kevesebbet fogyaszt, cserébe lomhább, dinamikátlanabb, de megy, és olcsóbb a karbantartása (a motornak).

Nekem az 1.8 16v eddig (3 hét alatt) ahhogy nézem forgalomtól és időtől (klíma) függően 7-8,5 lityit eszik, bár a hosszútávot még nem tudtam tesztelni, ezek az adatok 60-40% város javára.

Haver X16XEL-je 6-7,5L körül fogyaszt (mondjuk F nem G, tehát valamivel könnyebb, de a motor ugyanaz).

Link to comment
Megosztás:

menni megy,de nem közvetnelnül a klímahűtőt hűti :lol: majd nézd meg,hogy az a ventilátor a vízhűtőn van

ott a pont!

Ezt én is észrevettem egyből, hogy csak 1 ventis, az meg a vízhűtőn kapaszkodik, szóval át kell fújnia a vízhűtőt, és csak aztán hűti a klímahűtőt.... érdekes egy megoldás, de legalább egy lapáttal kevesebb tud megállni :lol:

Link to comment
Megosztás:

ott a pont!

Ezt én is észrevettem egyből, hogy csak 1 ventis, az meg a vízhűtőn kapaszkodik, szóval át kell fújnia a vízhűtőt, és csak aztán hűti a klímahűtőt.... érdekes egy megoldás, de legalább egy lapáttal kevesebb tud megállni :lol:

a tieden hogyhogy nincs????

amúgy nagyon jó a hatásfoka így is,csak az első 1-2 percben nem hűt annyira intenzíven,mint a ventilátoros változat,de utána én nem érzek különséget...

egyébként lehet venni ventilátort meg vezérlést hozzá,azt mondják 30ból kijön.

Link to comment
Megosztás:

a tieden hogyhogy nincs????

amúgy nagyon jó a hatásfoka így is,csak az első 1-2 percben nem hűt annyira intenzíven,mint a ventilátoros változat,de utána én nem érzek különséget...

egyébként lehet venni ventilátort meg vezérlést hozzá,azt mondják 30ból kijön.

Az enyémben van, a haveréban olyan, amit írtál, hogy a vízhűtő ventije hűti.

Link to comment
Megosztás:

Nézd a pozitív oldalát: Ami nincs az nem is fog elromlani :lol:

És ami nincs annyival olcsobb. :lol:

össze kellene szedni, hogy a Classicban mi nincs ami a G-ben volt...

Akkor....:

klimahűtő ventillátor

motorháztető szigetelés

tűzfal szigetelés

a sárvédőkböl is hiányzik 1-2 védőműanyag

Még ki tud valamit, bővítsük a listát. :lol:

Kiváncsi leszek, mennyi lessz a végére. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.