Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


spuri

Recommended Posts

2 órája, zotya975 írta:

Én csak azért írtam hogy utólagos jól sikerült beépítés, mert előtte kicsit kutakodtam, és az oldalon találtam jó régen egy utólagosat. https://www.opelforum.hu/topic/622-extra-felszerelések-beépítése-utólag-elektromos-kérdések/?page=182 Kicsit görgess lejjebb. Mondjuk ez olyan profi hogy ha vissza vinnéd a gyárba még ők is elhinnék hogy alapból benne volt. :-)

Ott azt írja hogy gyári, de utólagos. ;) Ez mondjuk az egyszerűbb része, mert a tetőlemez ponthegesztve van gyárilag a tetősínek alatt, szóval ha  akét oldali tetősínt leveszed és az első-hátsó szélvédőket kiépíted (ferdehátúnál még a hátsót sem kell), akkor ki lehet venni az egész tetőlemezt, és behegeszteni helyette egy másikat amiben van tetőablak. Csak utána fényezni kell meg az üvegeket autóüvegessel visszarakatni, de olyan lesz mint a gyári. ;)

Link to comment
Megosztás:

10 perce, tgabika76 írta:

Ott azt írja hogy gyári, de utólagos. ;) Ez mondjuk az egyszerűbb része, mert a tetőlemez ponthegesztve van gyárilag a tetősínek alatt, szóval ha  akét oldali tetősínt leveszed és az első-hátsó szélvédőket kiépíted (ferdehátúnál még a hátsót sem kell), akkor ki lehet venni az egész tetőlemezt, és behegeszteni helyette egy másikat amiben van tetőablak. Csak utána fényezni kell meg az üvegeket autóüvegessel visszarakatni, de olyan lesz mint a gyári. ;)

Azért az is nagy munka egy időben én is akartam az F-re de aztán letettem róla. 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, tgabika76 írta:

Ott azt írja hogy gyári, de utólagos. ;) Ez mondjuk az egyszerűbb része, mert a tetőlemez ponthegesztve van gyárilag a tetősínek alatt, szóval ha  akét oldali tetősínt leveszed és az első-hátsó szélvédőket kiépíted (ferdehátúnál még a hátsót sem kell), akkor ki lehet venni az egész tetőlemezt, és behegeszteni helyette egy másikat amiben van tetőablak. Csak utána fényezni kell meg az üvegeket autóüvegessel visszarakatni, de olyan lesz mint a gyári. ;)

Lehet időnként eladó tetőablakot látni tetőlemezzel, oszlop csonkokkal. Hozzá kell még a tetőkárpit, és a kezelőegység. Van mechanikus és elektromos. Az omiban is olyan az árnyékoló mint a linken. webasto.

 

Módosítva : DarthVödör
Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok, mint kezdő Opeles ,tanácsokat kérnék :D

A közeljövőben tervezek vásárolni egy G Astrát,kinézett típusom a hatchback 1.4es.

Ajánlották nekem a forumot,mert itt segítőkész és jólinformált emberek vannak,ezért gondoltam,hogy tőletek kérek tanácsot. 

Az autóra nagyjából 550ezrem van,az lenne a kérdésem ennyiért akadnak-e normális példányok klímával,elektromos ablakkal, és ha igen mire kell figyelni ezekenél az autóknál.Nézegettem a hahu-t ,de a legtöbb kocsit amit ebben az ársávban találtam rengeteg kilómétert futott már 220.000/240.000/260.000. Érdemes-e ezekkel foglalkozni ,sokan mondták már ,hogy nem kilómétert kell venni hanem állapotot,de valahogy bennem van a félsz,hogy pár ezer után "szétesik".  Bármilyen tanácsot előre is köszönök. :)

 

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 03. 03. at 18:53, Lame85 írta:

Sziasztok, mint kezdő Opeles ,tanácsokat kérnék :D

A közeljövőben tervezek vásárolni egy G Astrát,kinézett típusom a hatchback 1.4es.

Ajánlották nekem a forumot,mert itt segítőkész és jólinformált emberek vannak,ezért gondoltam,hogy tőletek kérek tanácsot. 

Az autóra nagyjából 550ezrem van,az lenne a kérdésem ennyiért akadnak-e normális példányok klímával,elektromos ablakkal, és ha igen mire kell figyelni ezekenél az autóknál.Nézegettem a hahu-t ,de a legtöbb kocsit amit ebben az ársávban találtam rengeteg kilómétert futott már 220.000/240.000/260.000. Érdemes-e ezekkel foglalkozni ,sokan mondták már ,hogy nem kilómétert kell venni hanem állapotot,de valahogy bennem van a félsz,hogy pár ezer után "szétesik".  Bármilyen tanácsot előre is köszönök. :)

 

Karosszéria állapotára figyelj oda, ha lehet nem rohadjon. Km futásról meg, ahogy írtad is: állapotot nézd nem a futott km-t. Aminek volt gazdája azzal nem lesz komolyabb baj, de ezek már nem új autók. Kell számolni sok eshetőséggel. Pl a szívósor hibától sem kell megijedni. https://www.szivosor.hu/ 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2020. 03. 03. at 18:53, Lame85 írta:

Sziasztok, mint kezdő Opeles ,tanácsokat kérnék :D

A közeljövőben tervezek vásárolni egy G Astrát,kinézett típusom a hatchback 1.4es.

Ajánlották nekem a forumot,mert itt segítőkész és jólinformált emberek vannak,ezért gondoltam,hogy tőletek kérek tanácsot. 

Az autóra nagyjából 550ezrem van,az lenne a kérdésem ennyiért akadnak-e normális példányok klímával,elektromos ablakkal, és ha igen mire kell figyelni ezekenél az autóknál.Nézegettem a hahu-t ,de a legtöbb kocsit amit ebben az ársávban találtam rengeteg kilómétert futott már 220.000/240.000/260.000. Érdemes-e ezekkel foglalkozni ,sokan mondták már ,hogy nem kilómétert kell venni hanem állapotot,de valahogy bennem van a félsz,hogy pár ezer után "szétesik".  Bármilyen tanácsot előre is köszönök. :)

 

Hali.

G astra aránylag jobb állapotú példány 700 vagy afelett van inkább.550-ért nagyon a tipus alja kapható.Lehet kifogni aránylag elfogadható állapotút de nagyon szerencse kérdése.Az átiráson felül még egy 100-.ast minimum tartalékolj.Kezdésként ilyenkor szokásos dolgok.Olajcsere szűrők cseréje.Gyertya csere.Aztán a kopó alkatrészek milyensége.Fékbetétek féktárcsa.Kipufogó állapota.stb.Nem lényegtelen a vezérlés állapota.Mikor volt cserélve.Láncos motornál már egy 100-.ezres tétel mindjárt.Szíjasnál sem sokkal olcsóbb.Jó ha hozzáértő emberkével mégy aki ismeri a tipust.Hidegen indítva nincs-e szokatlan hangja.Inditás előtt olajbetöltő sapka le.Megnézni nincs-e olaj emulzió rajta.Kiegyenlítő tartályba belenézni nem-e zavaros a hűtővíz.Olajjal kevert.Kipufogó csőbe belesimitani az ujjunkat.Ha olajkormos akkor viszlát.Hibalámpa van-e.Megvárni az üzemmeleg állapotot is.

Módosítva : kingblue
Link to comment
Megosztás:

18 órája, kingblue írta:

Hali.

G astra aránylag jobb állapotú példány 700 vagy afelett van inkább.550-ért nagyon a tipus alja kapható.Lehet kifogni aránylag elfogadható állapotút de nagyon szerencse kérdése.Az átiráson felül még egy 100-.ast minimum tartalékolj.Kezdésként ilyenkor szokásos dolgok.Olajcsere szűrők cseréje.Gyertya csere.Aztán a kopó alkatrészek milyensége.Fékbetétek féktárcsa.Kipufogó állapota.stb.Nem lényegtelen a vezérlés állapota.Mikor volt cserélve.Láncos motornál már egy 100-.ezres tétel mindjárt.Szíjasnál sem sokkal olcsóbb.Jó ha hozzáértő emberkével mégy aki ismeri a tipust.Hidegen indítva nincs-e szokatlan hangja.Inditás előtt olajbetöltő sapka le.Megnézni nincs-e olaj emulzió rajta.Kiegyenlítő tartályba belenézni nem-e zavaros a hűtővíz.Olajjal kevert.Kipufogó csőbe belesimitani az ujjunkat.Ha olajkormos akkor viszlát.Hibalámpa van-e.Megvárni az üzemmeleg állapotot is.

Szia,
1,4 kombi nem érdekelne?
Z14XE motorkódú
2002/8hó
206e km
Rendszeresen karbantartott!
Tempomat/Klíma!

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 03. 03. at 18:53, Lame85 írta:

Sziasztok, mint kezdő Opeles ,tanácsokat kérnék :D

A közeljövőben tervezek vásárolni egy G Astrát,kinézett típusom a hatchback 1.4es.

Ajánlották nekem a forumot,mert itt segítőkész és jólinformált emberek vannak,ezért gondoltam,hogy tőletek kérek tanácsot. 

Az autóra nagyjából 550ezrem van,az lenne a kérdésem ennyiért akadnak-e normális példányok klímával,elektromos ablakkal, és ha igen mire kell figyelni ezekenél az autóknál.Nézegettem a hahu-t ,de a legtöbb kocsit amit ebben az ársávban találtam rengeteg kilómétert futott már 220.000/240.000/260.000. Érdemes-e ezekkel foglalkozni ,sokan mondták már ,hogy nem kilómétert kell venni hanem állapotot,de valahogy bennem van a félsz,hogy pár ezer után "szétesik".  Bármilyen tanácsot előre is köszönök. :)

 

Szia,
1,4 kombi nem érdekelne?
Z14XE motorkódú
2002/8hó
206e km
Rendszeresen karbantartott!
Tempomat/Klíma!

HaHu hírdetés

Módosítva : bonat
Link to comment
Megosztás:

  • 5 weeks later...

Opel Astra G Karavánt készülök venni, 1998-ast X16SZR motorral. Ez a motor 1,6L 8 szelepes, és emelt teljesítményű az X16SZ mororokhoz képest, de még mindig központi befecskendezést használ. Ha jól láttam, bizonyos F-es Astrákban is ez volt, a blokkot kiforrott konstrukciónak mondják. (még ha környezetvédelmileg nem is az már)

A kérdésem a következő:

Amikor elmegyek megnézni az autót, mit nézzek meg rajta (motor, karosszéria, alváz alulról... stb.), milyen jelek mutatnak nagyobb javítási beruházásra és mi az, ami miatt jobb ha elállok a vásárlástól?

Ha megfelelő lenne, és elhoztam az autót, akkor vezérműszíjat, szíjfeszítőt, vízpumpát, olajat, olajszűrőt és légszűrőt biztosan fogom cserélni. A többit meglátom. De nagyon fontos lenne, hogy még mit nézzek meg.

Köszönöm szépen a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

52 perce, JohnVonAstra írta:

Opel Astra G Karavánt készülök venni, 1998-ast X16SZR motorral. Ez a motor 1,6L 8 szelepes, és emelt teljesítményű az X16SZ mororokhoz képest, de még mindig központi befecskendezést használ. Ha jól láttam, bizonyos F-es Astrákban is ez volt, a blokkot kiforrott konstrukciónak mondják. (még ha környezetvédelmileg nem is az már)

A kérdésem a következő:

Amikor elmegyek megnézni az autót, mit nézzek meg rajta (motor, karosszéria, alváz alulról... stb.), milyen jelek mutatnak nagyobb javítási beruházásra és mi az, ami miatt jobb ha elállok a vásárlástól?

Ha megfelelő lenne, és elhoztam az autót, akkor vezérműszíjat, szíjfeszítőt, vízpumpát, olajat, olajszűrőt és légszűrőt biztosan fogom cserélni. A többit meglátom. De nagyon fontos lenne, hogy még mit nézzek meg.

Köszönöm szépen a válaszokat!

Szia.

Motorolaj beöntő sapkát érdemes leszedni megnézni nem-e olaj emulziós.Kiegyenlítő tartályt megnézni hideginditás előtt kupakot levenni belenézni tiszta-e a folyadék vagy olajjal szennyezett.Kipufogó cső végét is érdemes megnézni ha kormos akkor felejtős.Eszi az olajat.Nincs-e hibakód.Motor hangját figyelni nincs-e rendellenes zaj kopogás stb.Menetközbenmeg nyilván kopogás kitekert kormánynál nincs-e kattogás.Féltengely hibára utaló jelek.

Módosítva : kingblue
Link to comment
Megosztás:

4 órája, JohnVonAstra írta:

Ha a kereskedőnél felnyitom a kézifék alatti takarólemezt, akkor obd2-es olvasóval ki tudom olvasni a hibakódtörténetet, esetleg az aktuális hibakódokat ki tudom olvasni?

A teljes kódtörténetet nem, csak az utolsó törlés óta tárolt, de nem aktív, illetve az aktív kódokat látod. Feltéve ha a kereskedő nem vette le az akkumulátorsarukat, mert akkor törlődtek a hibakódok és semmit sem fogsz látni.

Link to comment
Megosztás:

Szerény véleményem szerint nem szabad egy majdnem 1200Kilos autót megvenni 75 lóerővel. Elmegy A-ból B-be és a 8 szelepes motor tényleg megbízható, és egyszerű, de ha 4-5 személy bent   plusz csomagok, akkor emelkedőn vánszorogni fog, még ha vissza is kapcsolsz és pörgeted rendesen. Több mint 10 évig éltem egy 60 Lóerős 1070Kilós kocsival, ha tartani akartam családi nyaraláskor pályán emelkedőn a 100-at akkor visszakapcsoltam 3.-be ami már 4000-feletti fordulatszám. Előzés meg csak akkor ha egy kilométerre előre látsz egyenes úton. De ha jobbára egyedül mész, akkor ez nem probléma, mert ekkora motor a súlyt nagyon megérzi. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Megvettem egy 2008-as Astra G-t. Ötajtósat.

Ami nekem furcsa volt (másik autók után), hogy a váltó üresben olyan szögben áll,  mintha 2 vagy 4-esben lenne. Tehát mintha a rúd a csomagtartó felé állna. Nagyon nehezemre esett érzésre megállapítani a sebességfokozatot.

Déli napsütésben alig látszik a műszerfalon a kilóméteróra állása. Ezt a kijelzést nem lehet valahogy erősebbé tenni?

Továbbá ami nagyon meglepett, hogy nem jelzi ki a műszerfal, hogy a tompítottat bekapcsoltam.

Valahogy az ülés kormány pozíciót nem tudtam kényelmesre beállítani, ennél a modellnél van egyáltalán lehetőség a kormány magasságát állítani?

Számomra nagyon kemény volt a futómű. Nem rugózik, hanem azonnal megérzem a hátamban ha valami egyenetlenség van. Ezen lehet bárhogyan is állítani?

Kerékcserekor észrevettem, hogy műanyag burkolat csak a kerékjárat szélén van (az autó oldala felöli részen), nem pedig az egész járatban. Nekem olyan félelmetes, hogy a felkapott kövek és víz nekicsapódnak az alvázvédős acélfalnak a kerékjáratban, és az alvázat nem lehet csak úgy kicserélni. Esetleg lehet kapni a kerékjáratba valamilyen komplett műanyag burkolatot?

Link to comment
Megosztás:

54 perce, JohnVonAstra írta:

Megvettem egy 2008-as Astra G-t. Ötajtósat.

Ami nekem furcsa volt (másik autók után), hogy a váltó üresben olyan szögben áll,  mintha 2 vagy 4-esben lenne. Tehát mintha a rúd a csomagtartó felé állna. Nagyon nehezemre esett érzésre megállapítani a sebességfokozatot.

Déli napsütésben alig látszik a műszerfalon a kilóméteróra állása. Ezt a kijelzést nem lehet valahogy erősebbé tenni?

Továbbá ami nagyon meglepett, hogy nem jelzi ki a műszerfal, hogy a tompítottat bekapcsoltam.

Valahogy az ülés kormány pozíciót nem tudtam kényelmesre beállítani, ennél a modellnél van egyáltalán lehetőség a kormány magasságát állítani?

Számomra nagyon kemény volt a futómű. Nem rugózik, hanem azonnal megérzem a hátamban ha valami egyenetlenség van. Ezen lehet bárhogyan is állítani?

Kerékcserekor észrevettem, hogy műanyag burkolat csak a kerékjárat szélén van (az autó oldala felöli részen), nem pedig az egész járatban. Nekem olyan félelmetes, hogy a felkapott kövek és víz nekicsapódnak az alvázvédős acélfalnak a kerékjáratban, és az alvázat nem lehet csak úgy kicserélni. Esetleg lehet kapni a kerékjáratba valamilyen komplett műanyag burkolatot?

A váltókaron tudsz állítani ha rudazatos és nem bowdenes ( a bowdenest nem ismerem) , ez egyből kiderül ha felhúzod a váltószoknyát. A tűzfalnál a motortérben van összefogatva az állítórúd a váltókulisszával. Van egy alapbeállítás, amikor oldod az összekötő csavart , a váltó bemenő rúdját addig forgatod, amig egy rugós stiftet be nem tudsz nyomni, ( váltó felső első részén) a váltókarnál meg az 1-2 között balra húzva ( vagy egymás főlé eső furatok vannak vagy csak jelek)  az összekötő csavart újból meg kell húzni. Ezen kívül lehet oldalra "tologatni" a pozíciót, de csak addig amig el nem "vesztesz" sebességet, mert kijöttél a kar mozgástartományából. Ugye értelem szerűen ha túl balra állítod a kart, akkor rükvercet nem fogod elérni, ha túl jobbra akkor meg az 5.-et. Az alapbeállítás elvégezve szerintem egyenesen áll a kar. 

A víilágítás kapcsolónál van a műszerek fényer szabályzója, lehet le van tekerve.

A tompítottnak nincs visszajelzője, csak a piktogram világít a kapcsolón.

Kormány magasság állítás felszereltség függő.

A gyári futómű szerintem nem állítható, esetleg gátlót cserélsz.

Utólagos dobbetét tudtommal nincs hozzá, de itt nem szokott gond lenni. 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, JohnVonAstra írta:

Megvettem egy 2008-as Astra G-t. Ötajtósat.

Ami nekem furcsa volt (másik autók után), hogy a váltó üresben olyan szögben áll,  mintha 2 vagy 4-esben lenne. Tehát mintha a rúd a csomagtartó felé állna. Nagyon nehezemre esett érzésre megállapítani a sebességfokozatot.

Déli napsütésben alig látszik a műszerfalon a kilóméteróra állása. Ezt a kijelzést nem lehet valahogy erősebbé tenni?

Továbbá ami nagyon meglepett, hogy nem jelzi ki a műszerfal, hogy a tompítottat bekapcsoltam.

Valahogy az ülés kormány pozíciót nem tudtam kényelmesre beállítani, ennél a modellnél van egyáltalán lehetőség a kormány magasságát állítani?

Számomra nagyon kemény volt a futómű. Nem rugózik, hanem azonnal megérzem a hátamban ha valami egyenetlenség van. Ezen lehet bárhogyan is állítani?

Kerékcserekor észrevettem, hogy műanyag burkolat csak a kerékjárat szélén van (az autó oldala felöli részen), nem pedig az egész járatban. Nekem olyan félelmetes, hogy a felkapott kövek és víz nekicsapódnak az alvázvédős acélfalnak a kerékjáratban, és az alvázat nem lehet csak úgy kicserélni. Esetleg lehet kapni a kerékjáratba valamilyen komplett műanyag burkolatot?

Szia.

Nekem is ilyen verdám van.Néhány észrevétel ill.válasz.

A váltókarral kapcsolatosan leírták a megoldást./Zotya975/ A műszerfallal kapcsolatosan a km számlálóra érted valószínű hogy nem látszik.Nem is fog ez ilyen csak sötétebb környezetben.Felszereltség függően van kormány álítási lehetőség.Gyújtáskapcsoló mellett alatt van egy kar amit le kel nyomni és állítható a kormány előre-hátra ill. le-fel.Ha van benne egyáltalán.Az enyémben van./2007-es/Futómű eredetileg nem kemény elég finoman rugózik.Valószínüleg hátul vagy rugót cseréltek vagy lengéscsillapítót ami eltérhet a gyári beállítástól.Van olyan csillapító ami olyan kemény mint a kő alig lehet lenyomni az autó hátulját.Műanyag dobbetét nálam szinte az egész kerékjáratot betakarják.Csak a gólyaláb mögött nincs .De oda nem veri fel a vizet egyáltalán./Első kerékre értem nyilván/

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a hozzászólásokat, majd megnézem.

Másik kérdésem a vonóhorog lenne. Az autón alapból nem volt, elvittem autószerelőhöz felrakni a dolgot mert kell.

A szerelő megrendelte az UNIX-tól a legjobb márkát, mely 1500 kg vonóerőig van műbizonylatolva.

Most ha ezt felszereli nekem, akkor mennyi lesz a forgalmiban a mag megendett tömegre fékezett utánfutó esetén?

Az ajtóban az adattáblán ezek az értékek vannak egymás alatt:

1610 kg

2460 kg

1-0835 kg

2-0820 kg

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, JohnVonAstra írta:

Ma megkaptam a választ:

Fékezetten
550 kg
Fékezetlenül
550 kg
Fék nélkül
Ráfutófékkel
850 kg

 

Nagyon letört engem ez az eredmény. A horog bírná az 1500-at, a gyártó Opel viszont kitolt velem. Szerettem volna ráfutóval 1000kg-ot a forgalmiba.

Igazából nem csak az Opel tolt ki veled. 

http://746N_vteliiiiiiiiien.png

Link to comment
Megosztás:

Apáméknak van egy citroen xsara 2001.

saját tömege 1146kg

együttes tömege 1663kg

A citroen úgy kapott műszakit a horogra, hogy fékezett és ráfutófékes 1000kg

fekezetlen 607kg.

Az Astrara én is szerettem volna Fekezett 1000kg -ot.

Ezt igazsagtalansagnak tartom.

Módosítva : JohnVonAstra
Link to comment
Megosztás:

16 órája, JohnVonAstra írta:

Apáméknak van egy citroen xsara 2001.

saját tömege 1146kg

együttes tömege 1663kg

A citroen úgy kapott műszakit a horogra, hogy fékezett és ráfutófékes 1000kg

fekezetlen 607kg.

Az Astrara én is szerettem volna Fekezett 1000kg -ot.

Ezt igazsagtalansagnak tartom.

Alapból ugye van a rendelet, de ha valaki valahol beírja a nagyobb tömeget a forgalmiba soha senki nem fogja számolgatni a kilókat, hogy az megfelel-e a köhém rendeletnek. De alapból valószinűleg oka volt neki amiért meghatározták ezeket a számokat. Tudom, ez most téged nem vigasztal. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.