Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


spuri

Recommended Posts

8 órája, csicsó írta:

9 év alatt  minden nap 215km(szombat-vasárnap,husvét,karácsony,szilveszter stb.):huh:

Volt amikor napi 330km ment vele alsó hangon, amikor Bécsbe ingáztam szerencsére csak pár hónapig, talán fél évig. Elméletileg lehetséges, de még akkor is sok ha a nagy része pályán ment bele. 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Kis szakmai segitségre lenne szükségem, most készülök megvenni az első autómat.  Több ismerősömnek is van G Astrája, de mind benzines ! Én itt a közelemben két G Astrát találtam , amik árban még elfogadhatóak lennének, de mind kettő dizel. Nem tudom, hogy érdemes lenne -e , úgy belemenni egy dizelbe, hogy városban és országúton lenne használva, nem autópályán. 2 hete keresgélek - olvasgatok, de örülök, hogy megtaláltam ezt a fórumot. Ismerősök még merik javasolni a dizelt, de azokból is a 2000 előttieket, szivós , adagolós motorral. Az egyik kiszemelt turbós , de az egy hiba forrással több lehet. Bocs, ha valami hülyeséget irtam, nem értek hozzá !

Köszönöm előre is a segitséget ! :)

https://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_caravan_1.7_td_gl-12276880

https://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_caravan_1.7_dit_elso_tulajdonostol-12584365

Link to comment
Megosztás:

35 perce, Goodspeed írta:

Sziasztok!

Kis szakmai segitségre lenne szükségem, most készülök megvenni az első autómat.  Több ismerősömnek is van G Astrája, de mind benzines ! Én itt a közelemben két G Astrát találtam , amik árban még elfogadhatóak lennének, de mind kettő dizel. Nem tudom, hogy érdemes lenne -e , úgy belemenni egy dizelbe, hogy városban és országúton lenne használva, nem autópályán. 2 hete keresgélek - olvasgatok, de örülök, hogy megtaláltam ezt a fórumot. Ismerősök még merik javasolni a dizelt, de azokból is a 2000 előttieket, szivós , adagolós motorral. Az egyik kiszemelt turbós , de az egy hiba forrással több lehet. Bocs, ha valami hülyeséget irtam, nem értek hozzá !

Köszönöm előre is a segitséget ! :)

https://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_caravan_1.7_td_gl-12276880

https://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_caravan_1.7_dit_elso_tulajdonostol-12584365

g astrában nincsen szivó dizel tudomásom szerint...

mennyi lenne az éves futás kb?mire használnád föképpen?milyen üzemeltetési körülmények között?ezek figyelembe vételével kéne eldönteni a tipust:)

 

 

Link to comment
Megosztás:

12 perce, Goodspeed írta:

Éves futás kb. 5000-10000 km között. Legfőképpen munkába járni, +maszekolni (ezért is kombi), néha hétvégi hosszabb utak. Télen -nyáron kint lenne, utánfutó nem.

ebben az esetben mindenképp benzinest keress 1.6 motorral(z16xe,z16se vagy z16xep motorkódu)

de ha 1.4 be találsz jó állapotút az is jó lehet(z14xe,z14xep)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Egy szerelő ismerősöm azt mondta, G astrából ha 1.4-est akarok venni, akkor a 2004 előtti évjáratokból válasszak, mert azok a jó motorok. A 2004 után gyártott 1.4 twinport motorok nagyon eszik az olajat, gond van a twinport műanyag házzal, és a láncos vezérlés sem az igazi. Nektek mi erről a véleményetek, ti napi szinten használjátok ezeket az autókat, melyik modellek az olaj evősek,  . Ha 1.6-ost akarnék venni, akkor meg pont a 2004 utáni twinport modelleket dicsérte, mert azok szíjas motorok.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Steve01 írta:

Sziasztok. Egy szerelő ismerősöm azt mondta, G astrából ha 1.4-est akarok venni, akkor a 2004 előtti évjáratokból válasszak, mert azok a jó motorok. A 2004 után gyártott 1.4 twinport motorok nagyon eszik az olajat, gond van a twinport műanyag házzal, és a láncos vezérlés sem az igazi. Nektek mi erről a véleményetek, ti napi szinten használjátok ezeket az autókat, melyik modellek az olaj evősek,  . Ha 1.6-ost akarnék venni, akkor meg pont a 2004 utáni twinport modelleket dicsérte, mert azok szíjas motorok.

Ez így azért nem igaz. Mármint pont a Twinport motorok fogyasztják kevésbé a kenőanyagot. Attól függ, hogy előtted lévő tulaj(ok)  miként használták az autót és milyen minőségű kenőanyagot tettek bele és milyen gyakorisággal. Magyarán a motor állapotától függ hogy mennyi olajat kajál meg... A Twinport szeleppel ("műanyag ház") valóabn van gond, egyszeri 80000Ft-ot érdemes rászámolni. A Twinport 1.4 (Z14XEP) láncos vezérlése 100000Ft tisztességes alkatrészekkel tisztességes szerelőnél, átlag 150000km-kénti cserélvel lehet kalkulálni (ez lehet több vagy kevesebb, attól függ). A szíjas motorokon is kell vezérlést cserélni (pl 2004 utáni szíjas twinport Z16XEP, vagy a 2004 előtti 1.6 Z16XE vagy 1.4 Z14XE), 60000Ft. Átlag 6 év vagy 60-80000km-ként csere vízpumpával együtt (fenti árban benne van). Olajfogyasztás mindegyik motornál átlag 2-3dl/1000km, de ez lehet több vagy kevesebb, motor kopottságától és a kenőanyagtól függ. DE: én a Classic II néven futó Astra G-t nem ezért differenciálnám  a 2004 előtti modellekkel szemben, hanem mert azok a Budget kategóriában indultak, közel sem olyan anyagból és felszereltséggel (ill gyakran nem olyan összeszerelési minőségben érkeztek Lengyelországból) mint az az előtti G Astra-k (pláne amik tényleg Németországban készültek).  

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Steve01 írta:

Végül is mindegy milyet veszek, csak törekedjek, hogy minél megkíméltebb legyen, minél kevesebb km legyen benne. Akkor inkább vennék egy 2008-ast, mint egy 2004-est, csak fiatalabb, jobb a környezetvédelmi besorolása.

Hát ez nem ilyen egyszerű, ez nem fekete-fehér. Eleve használt min 10 éves autóról beszélünk, tehát lutri az egész, szerencse kérdése. Lehet egy 3-4éves autó megviseltebb motorikusan vagy hajtásláncban mint egy 15 éves amit autópályán használtak és 4x annyi km van benne. A Te szemszögedre van egy jó tapasztalatom: volt munkatárs garázsában javítottunk ezt-azt és hallok valami bődületes motorbőgést. Kérdem hogy ez mi a franc lehet, mondta hogy a kettővel arrébb lakó néni indult neki a világnak, épp a garázsból tolat ki csúsztatott kuplunggal. Értsd, hideg motor, kg 6000-es fordulat. Mire kimanőverezett az utcára, konkrétan kuplung szag volt. Ezt heti 5x eljátssza pl elmegy a tőlük 3km-re lévő tesco-ba majd haza és ilyen finoman vissza is áll a garázsba és ennyi. Kb 4-5 évente cserélik az autókat, mindig beszámíttatják. Szóval ha Te egy ilyen 3-5 éves alig 30000km-t futott autót megvennél, hát... Pedig fiatal, szép állapotú ránézésre hibátlan, kevés km...  

2 órája, szecsid írta:

Sziasztok!

Nekem egy OPEL Astra G 1.4 16V Z14XE motorkódú autóm van. Alacsony üzemanyag szintnél bejön a gyújtás kimaradás/hiba 3-4 hengereknél. Trafó baj nem lehet. Esetleg az üzemanyag szint jelző hibás működése okozhat ilyen problémát?
Köszönöm

Üzemanyagnyomást kellene mérni, alacsony szintnél lehet hogy gond van vele. De lehet hogy a tankban lévő csővel lesz gond, de lehet hogy az üzemagyszűrőd nincs a helyzet magaslatán. Trafót mitől tudod 100% kizárni? Gyertyák állapota/kora? 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, szecsid írta:

Sziasztok!

Nekem egy OPEL Astra G 1.4 16V Z14XE motorkódú autóm van. Alacsony üzemanyag szintnél bejön a gyújtás kimaradás/hiba 3-4 hengereknél. Trafó baj nem lehet. Esetleg az üzemanyag szint jelző hibás működése okozhat ilyen problémát?
Köszönöm

Nem gyujtás kimaradás hanem égéskimaradás,nem mindegy a hibakeresés szempontjából...

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Janó32 írta:

Hát ez nem ilyen egyszerű, ez nem fekete-fehér. Eleve használt min 10 éves autóról beszélünk, tehát lutri az egész, szerencse kérdése. Lehet egy 3-4éves autó megviseltebb motorikusan vagy hajtásláncban mint egy 15 éves amit autópályán használtak és 4x annyi km van benne. A Te szemszögedre van egy jó tapasztalatom: volt munkatárs garázsában javítottunk ezt-azt és hallok valami bődületes motorbőgést. Kérdem hogy ez mi a franc lehet, mondta hogy a kettővel arrébb lakó néni indult neki a világnak, épp a garázsból tolat ki csúsztatott kuplunggal. Értsd, hideg motor, kg 6000-es fordulat. Mire kimanőverezett az utcára, konkrétan kuplung szag volt. Ezt heti 5x eljátssza pl elmegy a tőlük 3km-re lévő tesco-ba majd haza és ilyen finoman vissza is áll a garázsba és ennyi. Kb 4-5 évente cserélik az autókat, mindig beszámíttatják. Szóval ha Te egy ilyen 3-5 éves alig 30000km-t futott autót megvennél, hát... Pedig fiatal, szép állapotú ránézésre hibátlan, kevés km...  

Üzemanyagnyomást kellene mérni, alacsony szintnél lehet hogy gond van vele. De lehet hogy a tankban lévő csővel lesz gond, de lehet hogy az üzemagyszűrőd nincs a helyzet magaslatán. Trafót mitől tudod 100% kizárni? Gyertyák állapota/kora? 

Lehet hozzátudnék jutni egy kb 50ezret futott Astrához, mert az öregeknek már a doki nem újítja meg a jogsit. A lökhárító már volt párszor festve, mert mindig csinálnak valami kis koccanást. A kocsit nem láttam még, de valószínű, hogy így használhatják ahogy leírtad,  annyi szól mellette hogy valós a futásteljesítmény, ismert az előélet, mert ők az első tulajok. Nagyon nehéz magánembertől autót venni, netán első gazdától. A kereskedőkben meg nem bízok, vannak náluk is jó autók, de zsivány mind.

Link to comment
Megosztás:

30 perce, Steve01 írta:

Lehet hozzátudnék jutni egy kb 50ezret futott Astrához, mert az öregeknek már a doki nem újítja meg a jogsit. A lökhárító már volt párszor festve, mert mindig csinálnak valami kis koccanást. A kocsit nem láttam még, de valószínű, hogy így használhatják ahogy leírtad,  annyi szól mellette hogy valós a futásteljesítmény, ismert az előélet, mert ők az első tulajok. Nagyon nehéz magánembertől autót venni, netán első gazdától. A kereskedőkben meg nem bízok, vannak náluk is jó autók, de zsivány mind.

Ejj de fogsz utálni, de én erre is rá tudok ám kontrázni. :-)  Az idős emberek autói gyakran el vannak úgy lustulva hogy az fájdalom, alig használták vagy pörgették őket és a "gyakori" (khm, elódázott) olajcserék miatt legalább tele is vannak lerakódással ami hosszú távon sok gondot okozhat, pl  twinport szelep vagy EGR, katalizátor, szelepszárak stb. Legalább annyi zsivány magánember is van hidd el, de legalább magánember és magánember közt nem fogyasztói szerződés jön létre, így bármi hiba esetén esélytelenebb a szavatossági igény rendezése mint a kereskedővel szemben ahol neki kell bizonyítani a rejtett hiba esetén hogy az már eladáskor észlehető volt és jelezte neked... Én inkább veszek olyan kereskedőtől kicsit drágábban autót aki már mondjuk 5-10 éve változatlan helyen és neven űzi az ipart, mint magánszemélytől. A mostani autónál is a márkaszerviz állta a közel 200000Ft-os javítást. Ezt egy akkor 800000Ft értékű autónál egy magánszemély nem állta volna teljes egészében, sőt, inkább mondta volna hogy vidd perre aztán lehet évekig bohóckodni azt' vagy lesz kártérítés vagy nem... 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Persze neked is igazad van, de azért csak jobb találkozni a régi tulajjal, látod milyen környezetben lakik,  mennyire igényes. A kereskedőnek meg az az érdeke minél olcsóbban megvegye az autót, és minél nagyobb haszonnal túladjon rajta. Mindegyiknek van fényző ismerőse, a kis pici rozsdákat lejavítgatják, aztán nálad meg előjön 1év múlva. Minden ki van szilikonozva, amig az le nem kopik, addig ragyog minden része. A kinti autók meg teljesen lekövethetetlenek.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

14 órája, Janó32 írta:

Hát ez nem ilyen egyszerű, ez nem fekete-fehér. Eleve használt min 10 éves autóról beszélünk, tehát lutri az egész, szerencse kérdése. Lehet egy 3-4éves autó megviseltebb motorikusan vagy hajtásláncban mint egy 15 éves amit autópályán használtak és 4x annyi km van benne. A Te szemszögedre van egy jó tapasztalatom: volt munkatárs garázsában javítottunk ezt-azt és hallok valami bődületes motorbőgést. Kérdem hogy ez mi a franc lehet, mondta hogy a kettővel arrébb lakó néni indult neki a világnak, épp a garázsból tolat ki csúsztatott kuplunggal. Értsd, hideg motor, kg 6000-es fordulat. Mire kimanőverezett az utcára, konkrétan kuplung szag volt. Ezt heti 5x eljátssza pl elmegy a tőlük 3km-re lévő tesco-ba majd haza és ilyen finoman vissza is áll a garázsba és ennyi. Kb 4-5 évente cserélik az autókat, mindig beszámíttatják. Szóval ha Te egy ilyen 3-5 éves alig 30000km-t futott autót megvennél, hát... Pedig fiatal, szép állapotú ránézésre hibátlan, kevés km...  

Üzemanyagnyomást kellene mérni, alacsony szintnél lehet hogy gond van vele. De lehet hogy a tankban lévő csővel lesz gond, de lehet hogy az üzemagyszűrőd nincs a helyzet magaslatán. Trafót mitől tudod 100% kizárni? Gyertyák állapota/kora? 

Szia!

 

Köszi a segítséget. Opel szervizestől is kérdeztem, s ő azt írta, hogy ha a trafóval baj van, akkor az mindig probléma is marad. Nekem csak alacsony üzemanyag szintnél jön elő a probléma. A gyertyák fél éve lettek cserélve.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Steve01 írta:

Persze neked is igazad van, de azért csak jobb találkozni a régi tulajjal, látod milyen környezetben lakik,  mennyire igényes. A kereskedőnek meg az az érdeke minél olcsóbban megvegye az autót, és minél nagyobb haszonnal túladjon rajta. Mindegyiknek van fényző ismerőse, a kis pici rozsdákat lejavítgatják, aztán nálad meg előjön 1év múlva. Minden ki van szilikonozva, amig az le nem kopik, addig ragyog minden része. A kinti autók meg teljesen lekövethetetlenek.

Amikor én eladtam/eladom az autóm, egy nyilvános helyet jelölök meg találkozásnak (több okból kifolyólag is). Mert minden érdeklődőt nem engedek az udvaromba, a garázsomba bóklászni, tehát az én élet-környezetemből nem lát semmit. A mai világban nagy mesüge aki vad idegeneket enged a privát szférájába. Anno az előző autónál is mindig a közeli bevásárló központ parkolóját jelöltem meg, ott meg tudta nézni, ki tudta próbálni, bementünk a kávézóba, átnéztük közösen a dokumentumokat és tenyérbe csaptunk. Ittunk egy kávét, ettünk egy sütit, aláírtuk az adás-vételiket majd mondtam hogy akkor a 2km-re lévő kecóhoz hazavihetne ha gondolja de haza is sétálok simán. Ekkor max ennyit láthat a környezetemből ha kíváncsi rá. Egy magánszemély is elköveti gond nélkül ezeket a turpisságokat ha akarja: emlékszem amikor szintén az előző autó (F Astra) karosszériája elhagyta magát és elvittem karosszéria-fényező műhelybe megkérdezték hogy eladásra lesz vagy meg is akarom még tartani a kocsit (én cseréltettem a komplett küszöböket, hátsó íveket, tanksapka betöltőt, teljes alváz és üreg védelem, fékek cserélve, friss műszaki és rá fél évre meghirdettem és 3hét alatt az első komoly érdeklődő (értsd, aki meg is nézte) alku nélkül vitte (igaz, elővettem hozzá a mappákat, összeadta a jóember, és kijött hogy az autóra az eladás előtti 4évben az eladási ár másfélszerese rá lett költve és a szerelője semmi hibát nem talált az akkor 20éves 175000km-t futott autón, ami előtte a szüleimé volt)... Ellenben én mint magánszemély azzal is tisztában vagyok, hogy én egy böszme nagy marha vagyok amiért családtagként kezel az autóim. Szóval nem lehetetlen amit írsz hogy milyen szempontok szerint keresel használt autót, de elég húzós lesz ennek megfeleltetni a keresett darabot. Anno majd 5 hónapot vadásztam autóra 2013-ban és akkor még csak nem is pörgött úgy a piac mint most, akkor 10 éves autót minden szempontnak megfeleltetni nem lehetett, én nagyon nem bántam meg a kereskedőtől való vásárlást, totál korrekt volt minden. Igaz, 20 éve piacon lévő Opel (és most már sok minden más) márkakereskedője, tehát nem amolyan murvás nepper feeling. Igaz, a hahu áraihoz mérten kb 10 százalékkal drágább volt a kocsi, és egy nagy problémát leszámítva azóta sincs komolyabb gondom, sőt (kopp-kopp-kopp).De ugye a gondot ők leszervizelték, lelpapírozták, a szavatossági időt kitolták +3 hónappal pedig nem én kértem. Még hónapokkal utána is email és telefonváltások voltak hogy minden rendben-e a kocsival... Erősen kétlem, hogy ezt egy magánszemély így kezelné le, és a mostani autók ahogy haladunk előre az időben egyre problémásabb darabok... 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

1 óra, Janó32 írta:

Amikor én eladtam/eladom az autóm, egy nyilvános helyet jelölök meg találkozásnak (több okból kifolyólag is). Mert minden érdeklődőt nem engedek az udvaromba, a garázsomba bóklászni, tehát az én élet-környezetemből nem lát semmit. A mai világban nagy mesüge aki vad idegeneket enged a privát szférájába. Anno az előző autónál is mindig a közeli bevásárló központ parkolóját jelöltem meg, ott meg tudta nézni, ki tudta próbálni, bementünk a kávézóba, átnéztük közösen a dokumentumokat és tenyérbe csaptunk. Ittunk egy kávét, ettünk egy sütit, aláírtuk az adás-vételiket majd mondtam hogy akkor a 2km-re lévő kecóhoz hazavihetne ha gondolja de haza is sétálok simán. Ekkor max ennyit láthat a környezetemből ha kíváncsi rá. Egy magánszemély is elköveti gond nélkül ezeket a turpisságokat ha akarja: emlékszem amikor szintén az előző autó (F Astra) karosszériája elhagyta magát és elvittem karosszéria-fényező műhelybe megkérdezték hogy eladásra lesz vagy meg is akarom még tartani a kocsit (én cseréltettem a komplett küszöböket, hátsó íveket, tanksapka betöltőt, teljes alváz és üreg védelem, fékek cserélve, friss műszaki és rá fél évre meghirdettem és 3hét alatt az első komoly érdeklődő (értsd, aki meg is nézte) alku nélkül vitte (igaz, elővettem hozzá a mappákat, összeadta a jóember, és kijött hogy az autóra az eladás előtti 4évben az eladási ár másfélszerese rá lett költve és a szerelője semmi hibát nem talált az akkor 20éves 175000km-t futott autón, ami előtte a szüleimé volt)... Ellenben én mint magánszemély azzal is tisztában vagyok, hogy én egy böszme nagy marha vagyok amiért családtagként kezel az autóim. Szóval nem lehetetlen amit írsz hogy milyen szempontok szerint keresel használt autót, de elég húzós lesz ennek megfeleltetni a keresett darabot. Anno majd 5 hónapot vadásztam autóra 2013-ban és akkor még csak nem is pörgött úgy a piac mint most, akkor 10 éves autót minden szempontnak megfeleltetni nem lehetett, én nagyon nem bántam meg a kereskedőtől való vásárlást, totál korrekt volt minden. Igaz, 20 éve piacon lévő Opel (és most már sok minden más) márkakereskedője, tehát nem amolyan murvás nepper feeling. Igaz, a hahu áraihoz mérten kb 10 százalékkal drágább volt a kocsi, és egy nagy problémát leszámítva azóta sincs komolyabb gondom, sőt (kopp-kopp-kopp).De ugye a gondot ők leszervizelték, lelpapírozták, a szavatossági időt kitolták +3 hónappal pedig nem én kértem. Még hónapokkal utána is email és telefonváltások voltak hogy minden rendben-e a kocsival... Erősen kétlem, hogy ezt egy magánszemély így kezelné le, és a mostani autók ahogy haladunk előre az időben egyre problémásabb darabok... 

Egyet tudok érteni az okfejtéseddel, meg nem is. Pontosan most ugrottam bele egy olyan eladóba, aki normálisnak mondható,átlagos információkat mondott, csak olyan dolgokat felejtett el közölni, amit kellett volna. Persze, aki hibás autót vesz ár alatt, az számoljon extra költségekkel, de azért nem hiszem, hogy ennyire át kellene verni bárkit, aki jóhiszeműen áll hozzád. Az már más dolog, hogy nem veszek mindennap autót, számos tényezőben magam is hibásnak tartom.

Én eddig nem sok autót vettem, szám szerint 3 db-ot, ebből 1-et AAA autónál adtam be, 1 ami megvan , meg egy amit hibásan vettem és most támasztom fel.

Szóval lehetek én becsületes eladó, minden féle téren, az utolsó meglazult csavarról is elmondom, hogy mit hogyan minként, leginkább szerintem ez senkit nem érdekel. Sajnos azt a sok munkát amit magam végeztem a kocsin, nem tudom számlákkal igazolni. ( bár azt hiszem kis hazánkba ezt is át lehetne hidalni). Tisztességesnek mondom magam, és nem nepper vagyok aki havonta ad vesz kocsikat. Nem km veszek állapotot. Ezért próbálom először ismerettségi körben eladni a kocsit, mert ők tudják milyen vagyok és mennyire "családtagként" kezelem a kocsimat. De már előre rettegek attól, hogy jön a sok rally bajnok, meg egyéb kitaposom a szemét had menjen típusú ember, nem szívesen engedném bárkinek is lerombolni azt, amit eddig életben tartottam.  Hiába mondom én, hogy mit mikor cseréltem, mennyit mentem vele, hány fotót mutassak a km óra állásról, 250 ezer km egy gazdnánál került bele. Hidegen nem forgattam, a szeme nem volt kinyomva, bármi baja volt azonnal megoldás volt rá, nem 5000 km után kerestük a megoldást. Meg persze, nem egy akkora brand mit egy OFF Audi, BMW ON ez CSAk egy OPEL ( Nekem eléggé a szívemhez nőtt). De ez nem hagyott ott sehol, évente megjárta Horvátországot, éves szinten 25 ezer km ment, és nem egy összetákolt, 6x kiheggesztett, 4x áttekert autó. Ezzel bárhova el merek indulni, tudom, hogy oda fogok érni. ( jelenleg a H-val vég nem vagyok ilyen viszonyba)

Sajnos pont az olyan emberek miatt nincs bizadalom már az egyszerű emberekben sem, mint az én esetemben. Lehetséges, hogy ilyenkor jobb kereskedőtől venni, ott van rá szavatosság, meg egyéb. Megvezetni akkor is megtudnak, de ők legalább vállalják, ha valami saruk van.

Módosítva : Handbrake
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Családunk és ismeretségi körünk több rendbeli gyakorló Opel gazda.

Mutterék is, mi is Zafira felé kacsingatunk. Ők dízelt, mi majd benzinest fogunk keresni. 

A nagyobb kérdés, hogy dízelből melyiket lenne érdemes, ők is beérik A Zafirával, csak nem tudom, a dízeleknek is olyan rövid váltójuk és/vagy diffijük van-e ( céges autóként jelenleg A Zafira 1.8 16V van X18XE1, és 130-nál 4000-et forog ami aggasztóan sok akár a fogyasztása). Mi meg még nem tudjuk, milyen motorosat keressünk. Van még bőven időnk gondolkodni, ezért minden véleményt ellenvéleményt meghallgatok.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

9 perce, Róóóbi írta:

Sziasztok!

Családunk és ismeretségi körünk több rendbeli gyakorló Opel gazda.

Mutterék is, mi is Zafira felé kacsingatunk. Ők dízelt, mi majd benzinest fogunk keresni. 

A nagyobb kérdés, hogy dízelből melyiket lenne érdemes, ők is beérik A Zafirával, csak nem tudom, a dízeleknek is olyan rövid váltójuk és/vagy diffijük van-e ( céges autóként jelenleg A Zafira 1.8 16V van X18XE1, és 130-nál 4000-et forog ami aggasztóan sok akár a fogyasztása). Mi meg még nem tudjuk, milyen motorosat keressünk. Van még bőven időnk gondolkodni, ezért minden véleményt ellenvéleményt meghallgatok.

Köszönöm!

Hm. Elgondolkodtatott a kérdésed és utánanéztem a Zafirák váltójának. Először is tudni kell hogy az Opel 16 szelepes benzinmotorjai viszonylag magas (de legalábbis a 8 szelepesekénél magasabb) fordulatszámra vannak optimalizálva, ami azt jelenti, hogy 3-4000-es fordulatszám környékén adják le a legnagyobb nyomatékukat. A hozzájuk tartozó váltók éppen ezért úgy vannak konfigurálva, hogy a leggyakrabban használt üzemi körülmények között lehetőség szerint az adott fordulatszámon tartsák a motort. Ez nem csak a Zafiránál van így, hanem a legközelebbi rokon G Astránál is, súlyosbítva azzal hogy  a Zafira nagyobb tömege miatt a végáttétel még rövidebb. Ha nagyon zavar a dolog, akkor megoldható hogy egy 1.7 dízel (Y17DT vagy Z17DTL) G Astráról átrakod a váltót a Zafirára. Ezeken a motorokon ugyanolyan F17WR/M79 váltó van mint a Zafirán, viszont 4,1:1 helyett 3,55:1 végáttétellel. Így jóval kevesebbet fog forogni autópályás tempónál a motor és kevesebbet is fogyaszt, viszont kis fordulaton rettentően erőtlen lesz, esetenként akár annyira hogy teljes terheléssel egy piros lámpától csak csúsztatott kuplunggal lehet majd elindulni, szóval amit nyersz a réven, azt elveszted a vámon.

Ettől eltekintve is van megoldás a problémára, bár az komolyabb szerelést igényel: mivel nincs olyan váltó ami megfelelne az igényeidnek (a hosszabb végáttételtől ugye az összes fokozat hosszú lesz, ennek hátrányait meg fentebb leírtam), ezért az egyetlen megoldás az hogy kell venni egy dízel váltót, és ennek az utolsó fogaskerékpárját (az 5. sebességét) át kell szerelni a benzines váltóba, így megmarad a rugalmasság alacsony fokozatban, és nem fog az egekig pörögni ötödikben.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.