Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


spuri

Recommended Posts

7 órája, cochy írta:

Sziasztok, 

megválnék a gépsárkánytól: https://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.4_16v_classic_ii__ha_felaron_akarsz_kozlekedni-11053344

Szívesen megosztom a tapasztalatomat a Z14XEP kódos autómmal kapcsolatban, ha valakinek infó kell. Akár az enyémet akarná megvenni, akár másét. Belekerült az autóba egy kis "tuning" (lásd a csomagtartót), ezzel kapcsolatban is állok rendelkezésre, ha valaki hasonlóról álmodozik. 

Nem akarom az üzletet rontani, de hány darab CNG-kút van Magyarországon? :hehe:

http://olajdepo.com/cng-kutak-magyarorszagon-hol-tankolhatok/

Módosítva : gezoli
Link to comment
Megosztás:

6 órája, Cs. Zoltán írta:

Írdd le itt a tapasztalatod az autóval. Bár nem tervezek cserélni (nekem is ilyen motor ketyeg benne), de érdekel a véleményed, szervíztörténeted.

A hátulja javítva volt? Nincs rajta a twinport felirat.

Mert ez még XE motoros!

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Cs. Zoltán írta:

Írdd le itt a tapasztalatod az autóval. Bár nem tervezek cserélni (nekem is ilyen motor ketyeg benne), de érdekel a véleményed, szervíztörténeted.

A hátulja javítva volt? Nincs rajta a twinport felirat.

A motorja hideg indításnál kicsit kattog , ahogy bemelegszik eltűnik a kopogó hang. Hogy ez most a 180.000-nek köszönhető vagy alapból ilyen volt, nem tudom már. Mi raktuk bele az asszonnyal ezt a KM mennyiséget, és én nagyon megbízható autónak tartom. A jobb hátsó lengő rugóm tört el egyszer út közben, de amúgy sosem hagyott ott sehol. Az olajat eszi, de csak ha folyamatosan nagy (5000 fölött) fordulaton pörgeted. Én kb. 120-al mentem vele max mindenhova, úgy nem kellett csak 1000km-enként kicsit utánatölteni. Amikor beleraktam a földgázt, azt is jól viselte és viseli még mindig. A trafósort kellett cserélnem egyszer, de szerintem azt egy zárlatos földgáz kábel okozta. Cseréltem gyertyát 15.000km-enként, olajat 10.000 után. Szerintem ha foglalkozik vele az ember, tehát nem csak akkor viszi az ember szerelőhöz, amikor már szétesik, akkor meghálálja. Vettünk egy touran-t, két autót meg nem akarok fenntartani. Ezért adnám el.
A hátuljánál egy sérülés van: Egyszer az anyós nekitolatott egy oszlopnak. Ez látszódik a fönti részen meg a lökhárítón is kicsit (így sikerült nekik megjavítani, szánalom). Twinport nincs rajta. Ez nem twinport-os.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, gezoli írta:

Nem akarom az üzletet rontani, de hány darab CNG-kút van Magyarországon? :hehe:

http://olajdepo.com/cng-kutak-magyarorszagon-hol-tankolhatok/

Nem rontod, jogos a kérdés.
Magyarországon 10 földgáz kút van jelenleg és még jön hozzá kb. 30-40. Ezen kívül - nem legálisan - otthon is tankolhatsz (éljen a rezsi csökkentés), mintha elektromos autód lenne. Óvod a környezeted ezzel is, nem hiába van CNG-s busz a nagyobb városokban. Ráadásul fél áron közlekedsz (még most is, hogy ennyibe kerül a benzin), ha majd 450 lesz (ha lesz) akkor meg 70-80%-ot. .
A kutak száma nekem nem volt gond, Budapesten élek, dolgozok. Van vagy 4 kút , amikor valamelyiknél jársz, tankolsz.Ne felejtsd el, hogy benne van a teljes benzin tank az autóban, 1000km-es hatótávja van így. Ha véletlen nem találsz azonnal földgáz kutat, tusz továbbra is benzinnel menni.
Ha vidékra mész vele, akkor meg annyira kicsi Magyarország, hogy a 300km-be valszeg egy oda-vissza út is belefér. Ha Szeged vagy Győr irányába mész, akkor meg találsz kutat.

 

Link to comment
Megosztás:

7 perce, Cs. Zoltán írta:

 

Ha nem twinport, akkor te nem Z14XEP motoros autót árulsz.

Z14XE a tiéd.

öööö, akkor most nem tudom mivan. :)
A forgalmiban a motor kódom: Z14XEP19FS5...
Sem a forgalmiban, sem az autó hátulján, sem azokban a papírokban ahol eddig nézelődtem (vagy csak felejtek) de nem láttam a Twinport szót.

Számít ez valamit? Úgy értem kevesebb / több az autóm azzal hogy twinport / nem twinport?

Módosítva : cochy
kiegészítés
Link to comment
Megosztás:

21 perce, cochy írta:

öööö, akkor most nem tudom mivan. :)
A forgalmiban a motor kódom: Z14XEP19FS5...
Sem a forgalmiban, sem az autó hátulján, sem azokban a papírokban ahol eddig nézelődtem (vagy csak felejtek) de nem láttam a Twinport szót.

Számít ez valamit? Úgy értem kevesebb / több az autóm azzal hogy twinport / nem twinport?

Oké, akkor a tiéd twinport. A csomagtér ajtón az 1.4 mellől hiányzik nálad a twinport felirat. Gondolom fényezték vagy cserélték ezt az elemet.

Z14xep láncos, újabb konstrukció, mint az elődje, az xe. Nem jobb, nem rosszabb, csak más.

Hűtövized nem fogyogat? :)

Módosítva : Cs. Zoltán
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Cs. Zoltán írta:

Oké, akkor a tiéd twinport. A csomagtér ajtón az 1.4 mellől hiányzik nálad a twinport felirat. Gondolom fényezték vagy cserélték ezt az elemet.

Z14xep láncos, újabb konstrukció, mint az elődje, az xe. Nem jobb, nem rosszabb, csak más.

Hűtövized nem fogyogat? :)

OK, értem, köszi. Az enyém is láncos. 187.000 van benne, de még nem volt cserélve.  
Nem fogy a hűtővizem. Olajat kell belerakni néha, meg ablakmosót, mást nem.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, cochy írta:

A motorja hideg indításnál kicsit kattog , ahogy bemelegszik eltűnik a kopogó hang. Hogy ez most a 180.000-nek köszönhető vagy alapból ilyen volt, nem tudom már. Mi raktuk bele az asszonnyal ezt a KM mennyiséget, és én nagyon megbízható autónak tartom. A jobb hátsó lengő rugóm tört el egyszer út közben, de amúgy sosem hagyott ott sehol. Az olajat eszi, de csak ha folyamatosan nagy (5000 fölött) fordulaton pörgeted. Én kb. 120-al mentem vele max mindenhova, úgy nem kellett csak 1000km-enként kicsit utánatölteni. Amikor beleraktam a földgázt, azt is jól viselte és viseli még mindig. A trafósort kellett cserélnem egyszer, de szerintem azt egy zárlatos földgáz kábel okozta. Cseréltem gyertyát 15.000km-enként, olajat 10.000 után. Szerintem ha foglalkozik vele az ember, tehát nem csak akkor viszi az ember szerelőhöz, amikor már szétesik, akkor meghálálja. Vettünk egy touran-t, két autót meg nem akarok fenntartani. Ezért adnám el.
A hátuljánál egy sérülés van: Egyszer az anyós nekitolatott egy oszlopnak. Ez látszódik a fönti részen meg a lökhárítón is kicsit (így sikerült nekik megjavítani, szánalom). Twinport nincs rajta. Ez nem twinport-os.

Csak kíváncsiságból: milyen motorolajat szoktál használni?

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Cs. Zoltán írta:

 A csomagtér ajtón az 1.4 mellől hiányzik nálad a twinport felirat. Gondolom fényezték vagy cserélték ezt az elemet.

Nem biztos... bár nem tudom a Classicnál így volt-e, de a többi Astránál opció volt (ha úgy tetszik felár nélküli extra) hogy felirat nélkül is lehetett kérni az autót. Az enyémen is csak az emblémák voltak, most már az is csak hátul.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, tgabika76 írta:

Nem biztos... bár nem tudom a Classicnál így volt-e, de a többi Astránál opció volt (ha úgy tetszik felár nélküli extra) hogy felirat nélkül is lehetett kérni az autót. Az enyémen is csak az emblémák voltak, most már az is csak hátul.

Rendben, de hogy hogy csak a twinport feliratot hagyták le? Ennek, így nem látom értelmét...

Módosítva : Cs. Zoltán
Link to comment
Megosztás:

8 órája, paprikab4 írta:

Sziasztok. G cabriot vennék , melyik motorral érdemesebb 1.6 vagy 1.8? Van esetleg valakinek tapasztalata, hogy mire érdemes odafigyelni, mik a típus hibák és fogyasztás terén?

Gondolom ha Cabriot szeretnél akkor nem a családot akarod furikáztatni vele. Azért az 1.8-as motor izmosabb és a márkatársak szerint kiforrott motor.

Link to comment
Megosztás:

48 perce, Dvid írta:

G Astrat szeretnek (1.2 es kizarva) 1M a keret.

Ezt erdemes megnezni?

https://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.4_16v_classic_ii_family_hazai_elso_tulajdonostol-11141004

Köszi!

Bár 2005-ös, de lehet hogy még nem twinport motoros, erre utal a hengerűrtartalom is (ha nem írták el), mert az 1364 cm3 szokott lenni az újabbnál, illetve a twinport felirat sincs hátul. Így utólag már inkább azt venném, a kedvezőbb fogyasztás miatt, bár nem rossz a Z14XE motor sem, szerettem. Itt találod meg, milyen fogyasztásokat sikerült összehoznom vele, átlag 0,5-1 liter van a Z14XEP motor javára (pl. https://www.spritmonitor.de/en/detail/672973.html).

Link to comment
Megosztás:

43 minutes ago, retfirD said:

Bár 2005-ös, de lehet hogy még nem twinport motoros, erre utal a hengerűrtartalom is (ha nem írták el), mert az 1364 cm3 szokott lenni az újabbnál, illetve a twinport felirat sincs hátul. Így utólag már inkább azt venném, a kedvezőbb fogyasztás miatt, bár nem rossz a Z14XE motor sem, szerettem. Itt találod meg, milyen fogyasztásokat sikerült összehoznom vele, átlag 0,5-1 liter van a Z14XEP motor javára (pl. https://www.spritmonitor.de/en/detail/672973.html).

Köszi,

Vagy akkor inkább legyen egy 2007 es kicsivel több km-el?

 

Link to comment
Megosztás:

43 perce, Dvid írta:

Köszi,

Vagy akkor inkább legyen egy 2007 es kicsivel több km-el?

 

Közben megtaláltam itt a fórumon a motorokról összeszedett infókat, ez alapján Z14XE motorral 2004-ig volt, viszont már 2003-tól elérhető volt a Z14XEP twinport motorral is. Szokták mondani, és ilyen idős autóknál már ez hatványozottan igaz, hogy nem kilométert vagy évjáratot veszünk, hanem állapotot. Ráadásul eleve gyanúsabb egy régebbi,kevesebbet futott példány, mint az ugyanolyan korú, vagy még újabb, de több kilométerrel. 1M környékén azért van elég sok, ha nem kell sürgősen vásárolnod valamit, akkor meg kell nézni, és kipróbálni többet is, aztán amelyik szimpatikus, azt vásárlás előtt célszerű elvinni egy átvizsgálásra is. A hirdetésben bármit írhatnak, így amit figyelni kell a motornál, hogy az újabb Z14XEP már láncos vezérlésű, 1364 cm3, és azért általában a kocsi hátulján rajta van a twinport felirat (ezt azért általában beleírják a hirdetésbe is).

Mint minden motornak, ennek is vannak persze típushibái, ezekről itt a fórumon találsz információkat, lehet elég pár oldalt visszaolvasnod ebben a topicban. A láncos vezérlés miatt az újabb állítólag hangosabb, de ezzel nincs tapasztalatom, esetleg próbálj ki egy Z14XE motorral szereltet is, és ha annyival halkabbnak véled, hogy megéri neked a többlet fogyasztást, úgy azt is választhatod.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Dvid írta:

G Astrat szeretnek (1.2 es kizarva) 1M a keret.

Ezt erdemes megnezni?

https://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.4_16v_classic_ii_family_hazai_elso_tulajdonostol-11141004

Köszi!

Ha jól látom, a vezető ülés oldalt szakadt, a dudagomb kissé gyatra már, a váltószoknya is elég kopott, a kuplung pedált is kitaposták. A 96000 futott km-t nehezen tudom elhinni ezek alapján.

KEKKH adatbázisából érdemes lekérni az adatokat, mielőtt autót választasz.

Módosítva : Cs. Zoltán
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

22 perce, Cs. Zoltán írta:

Ha jól látom, a vezető ülés oldalt szakadt, a dudagomb kissé gyatra már, a váltószoknya is elég kopott. A 96000 futott km-t nehezen tudom elhinni ezek alapján.

KEKKH adatbázisából érdemes lekérni az adatokat, mielőtt autót választasz.

Múlt héten "kapott" a cég ahol dolgozom egy 1,4-es twinport G astrát.120 ezer km van benne.2005 márciusi.A kormánya mint az új,de a sebváltó szoknya szakadt.Megvan a szervizkönyve is.Szokás szerint ebbe is 10W-40 et raktak a szervizbe 15 ezer km-nél. Aztán már 5W-30 at :) Vannak egyéb szerviz számlái is.Kuplung csere meg vezérlés csere már volt benne,meg egyéb apróságok..Főnököm apósa adta,vett neki egy új Fiestát. Kívülről van itt-ott sérülése,de egy 76 éves emberé volt.Nem tudom eladják-e vagy szaladgálunk vele mi.1 hete félre raktam azóta is ott áll :)

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Geopake írta:

Múlt héten "kapott" a cég ahol dolgozom egy 1,4-es twinport G astrát.120 ezer km van benne.2005 márciusi.A kormánya mint az új,de a sebváltó szoknya szakadt.Megvan a szervizkönyve is.Szokás szerint ebbe is 10W-40 et raktak a szervizbe 15 ezer km-nél. Aztán már 5W-30 at :) Vannak egyéb szerviz számlái is.Kuplung csere meg vezérlés csere már volt benne,meg egyéb apróságok..Főnököm apósa adta,vett neki egy új Fiestát. Kívülről van itt-ott sérülése,de egy 76 éves emberé volt.Nem tudom eladják-e vagy szaladgálunk vele mi.1 hete félre raktam azóta is ott áll :)

Szóval előéletében egy gyilkolt, rövidtávos, városi autó volt. :)

Bocsánat: első, gondos, idős tulajtól származó, garázsban tartott, szervizkönyves, garantált km futású, frissen szervizelt autó. :)

Vedd meg anyósodnak... :D

Módosítva : Cs. Zoltán
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.