Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


spuri

Recommended Posts

11 perce, hood 21 írta:

Nem lehet finoman váltani vele az tény. Kicsit darabos. A fóka váltója sokkal jobb volt. De teszi a dolgát rendesen!!

Ettől eltekintve jó volt beülni, nekem bejön az Astra. Azt olvastam hogy a futóműve egyszerűbb mint a Fikuszé, ezért olcsóbb is. Nagy gondok úgy olvastam nem szoktak ezzel lenni, csak hát belenyúlhat az ember akkor is. Na nézelődöm, hátha benéz valami jó vétel:)

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Kishenceg írta:

Z12XE van a párom C Corsájában és egyet kell értsek veled, jó kis motor az. Nagyon vidáman húz, fickósan viszi az autót, nem lesz tőle versenyautó, de lelkesen megy, mindig vigyorgok, mikor kiforgatom. :) Nem tudom, egy Astrában mit tudhat, de oda szerintem - mint már leírtam itt-ott a fórumban - jobb az 1,6-os. Kevesebbet eszik, jobban megy, legalábbis az 1,4-hez képest én ezt tapasztaltam..

Hát nem is tudom... Épp az előbb kalkuláltam egy kicsit, amióta nálam a G, a teljes átlagfogyasztás (ebben minden benne van) valahol 8,2-8,5l/100km (igaz, ez nincs korrigálva a számolási pontatlanságokkal és kerekítésekkel, de azzal sem menne mondjuk 7,8-8l/100km alá). Igaz, ez nagyrészt városi -és rövidtávok- de ez sehol nincs az itt is olvasható 6,5-ös fogyasztásokhoz....

38 perce, torocsikjz írta:

Ez hasznos, köszi:) Akkor Ford 1,4-ese kilőve:) Nézegettem a G Astrák közül 1-2-őt itt a közelemben. A váltója olyan fura volt nekem. Próbáltam egy Hyundai Accentet, állítom ezerszer könnyebb váltani, jó pontos volt. Astráé olyan nehezen megy egyik fokozatból a másikba. Mind ilyen? Illetve nekem érzésre az 1. volt ott ahol más autóban a 3. fokozat. Ez azért van mert a rüki bal elől van?

Én használtam sokáig céges 1.6 Focus-t (kombit és 5 ajtóst; 2005-ös Fresh-t majd egy Trend 2008-as modellévest), továbbá rendszeresen használok egy SX4-et (új korától családtag, most van benne 26k km), és egyik váltóját sem éreztem finomabbnak vagy pontosabbnak, sőt... Ez nem elfogultság, tényleg így érzem (ja, vezettem egy rokon PUG 206 SW 1.4 HDi-t, na az a váltó volt mókás). 

Link to comment
Megosztás:

7 perce, Janó32 írta:

Hát nem is tudom... Épp az előbb kalkuláltam egy kicsit, amióta nálam a G, a teljes átlagfogyasztás (ebben minden benne van) valahol 8,2-8,5l/100km (igaz, ez nincs korrigálva a számolási pontatlanságokkal és kerekítésekkel, de azzal sem menne mondjuk 7,8-8l/100km alá). Igaz, ez nagyrészt városi -és rövidtávok- de ez sehol nincs az itt is olvasható 6,5-ös fogyasztásokhoz....

Én használtam sokáig céges 1.6 Focus-t (kombit és 5 ajtóst; 2005-ös Fresh-t majd egy Trend 2008-as modellévest), továbbá rendszeresen használok egy SX4-et (új korától családtag, most van benne 26k km), és egyik váltóját sem éreztem finomabbnak vagy pontosabbnak, sőt... Ez nem elfogultság, tényleg így érzem (ja, vezettem egy rokon PUG 206 SW 1.4 HDi-t, na az a váltó volt mókás). 

A fókuszét nem kell azért megerőszakolni sebességváltáshoz:) Ettől függetlenül nincs más bajom az Astrával:)

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Janó32 írta:

Hát nem is tudom... Épp az előbb kalkuláltam egy kicsit, amióta nálam a G, a teljes átlagfogyasztás (ebben minden benne van) valahol 8,2-8,5l/100km (igaz, ez nincs korrigálva a számolási pontatlanságokkal és kerekítésekkel, de azzal sem menne mondjuk 7,8-8l/100km alá). Igaz, ez nagyrészt városi -és rövidtávok- de ez sehol nincs az itt is olvasható 6,5-ös fogyasztásokhoz....

Az rettentő sok szerintem! Igaz, én nem vezetek (soha nem is vezettem) táblázatot fogyasztásról, csak (mindig első kattanásig) tankolok, aztán osztom a litert a km-rel.  A Z16XEP nálam mindig 6,5L/100km körül evett, az 1,4-es (motorkód passz, 2004-es volt) 6,9-7L/100km körül, persze volt ennél kevesebb is, több is, akár fél literrel is, ha éppen úgy jött ki. Mint most az A16XER, mióta nálam van, 6,6L és 7,8L/100km között mozog.

 

Váltó ügyben annyival gazdagítanám a közösségi tapasztalatot, hogy szerintem az összes Opelnek (Astra F-G-H, Vectra B,  Corsa B-C) amit eddig vezettem/használtam, kb teljesen azonos váltási érzete van, alig-alig van különbség köztük. Lehet, én vagyok érzéketlen az ilyesmire. :blush:

 

 

Módosítva : Kishenceg
Link to comment
Megosztás:

11 órája, Kishenceg írta:

Az rettentő sok szerintem! Igaz, én nem vezetek (soha nem is vezettem) táblázatot fogyasztásról, csak (mindig első kattanásig) tankolok, aztán osztom a litert a km-rel.  A Z16XEP nálam mindig 6,5L/100km körül evett, az 1,4-es (motorkód passz, 2004-es volt) 6,9-7L/100km körül, persze volt ennél kevesebb is, több is, akár fél literrel is, ha éppen úgy jött ki. Mint most az A16XER, mióta nálam van, 6,6L és 7,8L/100km között mozog.

 

Váltó ügyben annyival gazdagítanám a közösségi tapasztalatot, hogy szerintem az összes Opelnek (Astra F-G-H, Vectra B,  Corsa B-C) amit eddig vezettem/használtam, kb teljesen azonos váltási érzete van, alig-alig van különbség köztük. Lehet, én vagyok érzéketlen az ilyesmire. :blush:

A becsületesnepper.hu-n találtam egy jónak kinéző, ámbátor szakadt dudás ótót:) Véleményeket kérnék róla:)

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_1.6_16v_comfort_becsuletesnepper-10372769

Köszi:)

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, torocsikjz írta:

Anno nem azt sérelmezted, hogy ha egy autó ki van glancolva? 200k km után nem lenne ám ennyire makulátlan az üléskárpit (kivéve ha volt rajta védőhuzat), bár a dudagomb nem gondos tulajra utal (nem bántotta a szemét hogy javítani kellene?) és polírozás nélkül nem fénylene így a lakkozás... Továbbá ez lényegesen messzebb van mint amit nem mentél el megnézni mert 50km volt a táv... Egyébként egyben van az autó (képek alapján! A valóság meg sokszor egészen más, ezzel számolj azért ha útnak indulsz, ne csak ez legyen amit megnézel, ami útba esik és képek alapján megér egy ránézést azt meg kell nézni), és ez az autó egy szedán, nem 5 ajtós ("ferdehátú") mint a hirdetésben szerepel (remélhetőleg csak ennyi van elírva véletlenül).

Link to comment
Megosztás:

2 perce, Janó32 írta:

Anno nem azt sérelmezted, hogy ha egy autó ki van glancolva? 200k km után nem lenne ám ennyire makulátlan az üléskárpit (kivéve ha volt rajta védőhuzat), bár a dudagomb nem gondos tulajra utal (nem bántotta a szemét hogy javítani kellene?) és polírozás nélkül nem fénylene így a lakkozás... Továbbá ez lényegesen messzebb van mint amit nem mentél el megnézni mert 50km volt a táv... Egyébként egyben van az autó (képek alapján! A valóság meg sokszor egészen más, ezzel számolj azért ha útnak indulsz, ne csak ez legyen amit megnézel, ami útba esik és képek alapján megér egy ránézést azt meg kell nézni), és ez az autó egy szedán, nem 5 ajtós ("ferdehátú") mint a hirdetésben szerepel (remélhetőleg csak ennyi van elírva véletlenül).

Egy dolog miatt figyeltem fel rá, mégpedig hogy a becsületesnepper hirdeti. Nem tudom mennyre lehet hinni, vagy ez az egész totalcaros dolog ami van, az egy kamu lenne?

Nem tudom mennyire van kiglancolva.

Link to comment
Megosztás:

24 perce, Janó32 írta:

Anno nem azt sérelmezted, hogy ha egy autó ki van glancolva? 200k km után nem lenne ám ennyire makulátlan az üléskárpit (kivéve ha volt rajta védőhuzat), bár a dudagomb nem gondos tulajra utal (nem bántotta a szemét hogy javítani kellene?) és polírozás nélkül nem fénylene így a lakkozás... Továbbá ez lényegesen messzebb van mint amit nem mentél el megnézni mert 50km volt a táv... Egyébként egyben van az autó (képek alapján! A valóság meg sokszor egészen más, ezzel számolj azért ha útnak indulsz, ne csak ez legyen amit megnézel, ami útba esik és képek alapján megér egy ránézést azt meg kell nézni), és ez az autó egy szedán, nem 5 ajtós ("ferdehátú") mint a hirdetésben szerepel (remélhetőleg csak ennyi van elírva véletlenül).

ez a dudagomb és váltószoknya dolgot sosem értettem. mi a frászt csinálnak vele, hogy így néz ki?? nálam még kopás sem nagyon látszott egyiken sem, nemhogy ki lett volna lyukadva vagy szakadva.

az elírásról annyit, hogy mikor a Corsát kerestem, megnéztem egyet a Becsületesneppernél is. ott az orrom előtt jött rá a forgalmit böngészve, hogy egy évvel korábbi kiadású az autó, mint amit írt a hirdetésben. azonnal számolgatta is az új (alacsonyabb) árat, javította a hirdetést is. de végül nem tőle vettem, nem azért, mert ne tűnt volna korrektnek, csak találtam jobbat.

ennél a linkelt hirdetésnél érdekes a szervizkönyvben a olaj...

Módosítva : Kishenceg
Link to comment
Megosztás:

12 órája, Kishenceg írta:

Az rettentő sok szerintem! Igaz, én nem vezetek (soha nem is vezettem) táblázatot fogyasztásról, csak (mindig első kattanásig) tankolok, aztán osztom a litert a km-rel.  A Z16XEP nálam mindig 6,5L/100km körül evett, az 1,4-es (motorkód passz, 2004-es volt) 6,9-7L/100km körül, persze volt ennél kevesebb is, több is, akár fél literrel is, ha éppen úgy jött ki. Mint most az A16XER, mióta nálam van, 6,6L és 7,8L/100km között mozog.

 

Váltó ügyben annyival gazdagítanám a közösségi tapasztalatot, hogy szerintem az összes Opelnek (Astra F-G-H, Vectra B,  Corsa B-C) amit eddig vezettem/használtam, kb teljesen azonos váltási érzete van, alig-alig van különbség köztük. Lehet, én vagyok érzéketlen az ilyesmire. :blush:

 

 

Nem tudom... Én nagyjából elégedett vagyok ezzel, nem hiszek a (átlag) 6 litert fogyasztó 1.6 benzines autókban (ami valahol 1250kg környékén van)... (A céges fókák -mind 1.6 benzin- simán megették a 8-9litert ua felhasználással mint amire/ahogy a privát autóm használom.) Továbbá az Z16XE és a Z16XEP fogyasztása messze nem azonos. A lényeg a lényeg: nem sokallom mert -sajnos- városi rövidtávozok legtöbbször (kb 2x6km/nap), ha megyek ügyet intézni, akkor is sok indítás és nagyvárosi közlekedés, havonta 1x-2x hagyom csak el a város (akkor autóút), akkor viszont több száz km-t megyek, de ezek átlaga kb 8 literre (főleg a tél miatt) szerintem nem húzós egy ekkora méretű/motorú autótól. (Pláne, hogy ha olyan kedvem van, azért szeretek pörgősebben is autózni olykor-olykor...)

2 perce, torocsikjz írta:

Egy dolog miatt figyeltem fel rá, mégpedig hogy a becsületesnepper hirdeti. Nem tudom mennyre lehet hinni, vagy ez az egész totalcaros dolog ami van, az egy kamu lenne?

Nem tudom mennyire van kiglancolva.

Csodák nincsenek: nepper, tehát ő is ebből él, nagyon jól ismeri a praktikákat. Ellenben esélyes, hogy nagy buktatót nem ad el, de ha mégis, akkor helyén kezeli majd a dolgokat. Ez valóban a kinézett autó mellett szól.  

Link to comment
Megosztás:

Nem írtam, hogy átlag 6L, azokat én sem hiszem el. :) A közel teljesidős városi használat és a kombiság plusz tömege mellett érthető a 8L, Magamból kiindulva, "átlagos" használatot feltételeztem, ami nálam ~75% országút, a maradék kisváros és minimális autópálya.

Módosítva : Kishenceg
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Janó32 írta:

Nem tudom... Én nagyjából elégedett vagyok ezzel, nem hiszek a (átlag) 6 litert fogyasztó 1.6 benzines autókban (ami valahol 1250kg környékén van)... (A céges fókák -mind 1.6 benzin- simán megették a 8-9litert ua felhasználással mint amire/ahogy a privát autóm használom.) Továbbá az Z16XE és a Z16XEP fogyasztása messze nem azonos. A lényeg a lényeg: nem sokallom mert -sajnos- városi rövidtávozok legtöbbször (kb 2x6km/nap), ha megyek ügyet intézni, akkor is sok indítás és nagyvárosi közlekedés, havonta 1x-2x hagyom csak el a város (akkor autóút), akkor viszont több száz km-t megyek, de ezek átlaga kb 8 literre (főleg a tél miatt) szerintem nem húzós egy ekkora méretű/motorú autótól. (Pláne, hogy ha olyan kedvem van, azért szeretek pörgősebben is autózni olykor-olykor...)

Csodák nincsenek: nepper, tehát ő is ebből él, nagyon jól ismeri a praktikákat. Ellenben esélyes, hogy nagy buktatót nem ad el, de ha mégis, akkor helyén kezeli majd a dolgokat. Ez valóban a kinézett autó mellett szól.  

Ebben bíznék én is. Vagy vegyek egy ilyen fene tudja milyen, régi, de legalább olcsó kintit?

http://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Opel_Astra_1_6_8_szelep_51070468.htm?first=1

Link to comment
Megosztás:

kíváncsiságból nézegettem G Astrákat a fenti link nyomán. ebbe futottam bele:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_2.2_16v_sport-10268851

felmerült pár kérdés bennem, hátha valaki tud világot gyújtani a fejemben:

mit jelent az, hogy "okmányok nélkül" a gyakorlatban? törzskönyv, forgalmi nincs, ez érthető, de egy adás-vételi sincs hozzá, vagy hogyan értelmezhető? miért nem lehet forgalomba helyezni? egyáltalán, hogy létezik egy ilyen fiatal autó papírok nélkül?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék vásárolni egy benzines G Astrát, feltétel a jó műszaki állapot(nem rozsdatemető) és a jó motor, és 5ajtó vagy kombi. Extrák, km állás nem számítanak, klíma sem muszáj, nem baj ha kinti autó volt. "Mérsékelt" árfekvésben keresek, tehát 700-1M forintos autók nem érdekelnek .

Ha esetleg lenne valakinek innen eladó autója ami megfelel a feltételeknek, írjon : rekop81(kukac)gmail(pont)com

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

On ‎2016‎.‎07‎.‎13‎. at 20:30, Kishenceg írta:

Az rettentő sok szerintem! Igaz, én nem vezetek (soha nem is vezettem) táblázatot fogyasztásról, csak (mindig első kattanásig) tankolok, aztán osztom a litert a km-rel.  A Z16XEP nálam mindig 6,5L/100km körül evett, az 1,4-es (motorkód passz, 2004-es volt) 6,9-7L/100km körül, persze volt ennél kevesebb is, több is, akár fél literrel is, ha éppen úgy jött ki. Mint most az A16XER, mióta nálam van, 6,6L és 7,8L/100km között mozog.

 

Váltó ügyben annyival gazdagítanám a közösségi tapasztalatot, hogy szerintem az összes Opelnek (Astra F-G-H, Vectra B,  Corsa B-C) amit eddig vezettem/használtam, kb teljesen azonos váltási érzete van, alig-alig van különbség köztük. Lehet, én vagyok érzéketlen az ilyesmire. :blush:

 

 

Sok-nem sok... Z16XEP kombi BP (1-2 személy) 8.2-8.5. Az elmúlt héten vidék + kis pálya (2felnőtt+2 gyerek+ csomagok 2 hétre)7.08

Link to comment
Megosztás:

54 perce, Bmájki írta:

Sok-nem sok... Z16XEP kombi BP (1-2 személy) 8.2-8.5. Az elmúlt héten vidék + kis pálya (2felnőtt+2 gyerek+ csomagok 2 hétre)7.08

No igen, én is ilyesmi átlaggal mászkálok el a kocsimmal (Z16XE kombi)  az elmúlt 3év teljes átlagát nézegetve, nem tartom irreálisnak, max a 7 liter körüli átlagokon csodálkozom... De az lehet attól, hogy ott már csak városon kívül, kevés cuccal/személlyel, tojással a gázpedál alatt jön össze... 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Bmájki írta:

Sok-nem sok... Z16XEP kombi BP (1-2 személy) 8.2-8.5. Az elmúlt héten vidék + kis pálya (2felnőtt+2 gyerek+ csomagok 2 hétre)7.08

Szolnok-Kecskemét-Dunaföldvár-Simontornya-Balatonkenese majd 5 nap múlva vissza. Végig klíma+360l-es tetőbox megpakolva+4személy+csomitartó megpakolva, visszafelé 110-120 is belecsúszott. 7.4l lett a fogyasztás, 537km-re tankoltam 40l-t. Z14XE

Módosítva : gezoli
Link to comment
Megosztás:

10 órája, Janó32 írta:

No igen, én is ilyesmi átlaggal mászkálok el a kocsimmal (Z16XE kombi)  az elmúlt 3év teljes átlagát nézegetve, nem tartom irreálisnak, max a 7 liter körüli átlagokon csodálkozom... De az lehet attól, hogy ott már csak városon kívül, kevés cuccal/személlyel, tojással a gázpedál alatt jön össze... 

 

8 órája, gezoli írta:

Szolnok-Kecskemét-Dunaföldvár-Simontornya-Balatonkenese majd 5 nap múlva vissza. Végig klíma+360l-es tetőbox megpakolva+4személy+csomitartó megpakolva, visszafelé 110-120 is belecsúszott. 7.4l lett a fogyasztás, 537km-re tankoltam 40l-t. Z14XE

A vidéki rész végig klímával volt városon kívül 110 körül, pályán 130-140 óra szerint

Link to comment
Megosztás:

10 órája, gezoli írta:

Szolnok-Kecskemét-Dunaföldvár-Simontornya-Balatonkenese majd 5 nap múlva vissza. Végig klíma+360l-es tetőbox megpakolva+4személy+csomitartó megpakolva, visszafelé 110-120 is belecsúszott. 7.4l lett a fogyasztás, 537km-re tankoltam 40l-t. Z14XE

Végre az új gumikon tudtam menni egy 85-90%-os városon kívüli etapot, városban max 2-3km-eket megyek. 1-2 személy, csomagtartó mindig tele. Általában 100(tempomattal) , de néha belecsúsztam én is a 110-120-ba. Kb féltáv klímával. Most tudom megfogtok kövezni: 745,5 km a megtett táv (Kaposvár-Zalaegerszeg, vagy Kaposvár-Keszthely oda-vissza) , tankoltam rá 44,52l-t. Csak és kizárólag OMV MaxMotionnal járok. Számoljátok ki: 5,97l/100km.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 07. 26. at 21:35, kobraCode írta:

Végre az új gumikon tudtam menni egy 85-90%-os városon kívüli etapot, városban max 2-3km-eket megyek. 1-2 személy, csomagtartó mindig tele. Általában 100(tempomattal) , de néha belecsúsztam én is a 110-120-ba. Kb féltáv klímával. Most tudom megfogtok kövezni: 745,5 km a megtett táv (Kaposvár-Zalaegerszeg, vagy Kaposvár-Keszthely oda-vissza) , tankoltam rá 44,52l-t. Csak és kizárólag OMV MaxMotionnal járok. Számoljátok ki: 5,97l/100km.

Követ neki! :angry: Se! :-)

Én mostanában nem mérem a fogyasztast, mert sokszor agyhugykövet kapok a tökölő mazsoláktól, plusz a traktor mögött akkor is feltorlódó soroktól amikor lehet előzni, úgyhogy olyankor forgatom kicsit szegénykémet. :confused:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

17 perce, nemeth_laca írta:

Követ neki! :angry: Se! :-)

Én mostanában nem mérem a fogyasztast, mert sokszor agyhugykövet kapok a tökölő mazsoláktól, plusz a traktor mögött akkor is feltorlódó soroktól amikor lehet előzni, úgyhogy olyankor forgatom kicsit szegénykémet. :confused:

Nekem a kedvencem, amikor főúton, lakotton kívül mama 60-al méltóztatik közlekedni, miközben a mellette ülő Erzsike nénivel épp sztorizgatnak.

Az is klassz, amikor papa a zöldbe hajtást követően kezd el gondolkodni azon, merre is forduljon a kereszteződésben.

Közlekedni, "csak pontosan, szépen, ahogyan a csillag megy az égen" :)

Módosítva : Cs. Zoltán
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Cs. Zoltán írta:

Nekem a kedvencem, amikor főúton, lakotton kívül mama 60-al méltóztatik közlekedni, miközben a mellette ülő Erzsike nénivel épp sztorizgatnak.

 

Ezt én is bírom :) főleg hogy kilómétereken keresztül előzni sem lehet,mert jönnek szemben. Az ilyeneknek rendszerint dudálok,villogok, és még ők vannak felháborordva hogy, mi a bajom?! 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.