Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


spuri

Recommended Posts

Sziasztok!

Még új vagyok a fórumon, de már az elején tanácsot szeretnék kérni tőletek :)

Van a családunknak egy 2000-es Opel Astra G-je, ami nélkülözi a riasztót. Mivel a fővárosban élek, és talán a közeljövőben már itt lenne a kocsi, szeretnénk bele riasztót tetetni. Megéri utólag szereltetni bele? Milyen költségekkel kalkulálhatok ezzel kapcsolatban?

ÉN rakattam bele utólag mert itt már egyszer nekem sajnos feltörték. 58e pénz volt , saját kulcsról azaz központi zárról vezérel. Ezért is volt ennyi plusz az ultrahangos térvédelem.

AMiket tudok róla: Nyitásérzékelés (ajtók, motortető, csomitartó, kesztyűtartó), indításgátlás (nemrég volt hozzá szerencsém h megy, lekapcsolja az AC-ét.) Belső térvédelem, e.ablakot felhúzza. PIttyog, programozható.

Persze van drágább (pajzs), vagy külön távírányítós. Az enyémet ajánlom, céges kocsikba is ez lett berakatva utólag.

Ha érdekel priviben elküldöm hol rakattam be. Napot szánj rá.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még új vagyok a fórumon, de már az elején tanácsot szeretnék kérni tőletek :)

Van a családunknak egy 2000-es Opel Astra G-je, ami nélkülözi a riasztót. Mivel a fővárosban élek, és talán a közeljövőben már itt lenne a kocsi, szeretnénk bele riasztót tetetni. Megéri utólag szereltetni bele? Milyen költségekkel kalkulálhatok ezzel kapcsolatban?

Szia!

Mivel már mindenki immunis a szirénára ezért inkább immobilizert (ami a motortérben szakít meg több pontos és nem az utastérben...) motortérzárral kombinálva szoktak ajánlani.

Itt olvashatsz bővebben: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9004268

Üdv. Tomi

Módosítva : Tomi 1.6
Link to comment
Megosztás:

Cső. Érdeklődnék hogy DTI G asrán hol tudom ellenőrizni az alváz és motor számot ? :icon14:

Az alvázon és a motoron!

Üdv,Isten!

U.i.: A hűtővel vigyázz, szentelt víz van benne! :D

Amúgy szerintem, az alvázszám ugyanott van mindegyikben, azaz az anyósülés előtt, a küszöb tövében.

Ha mégsem, akkor kijavítanak a többiek, és hétvégén meggyónom a hamis információ terjesztését! De ha a főnök nem bocsát meg, akkor majd találkozunk! :D

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

ÜDv

Az elkövetkezendő 1 éven belül lehet vennék én is egy G-s Astrát, persze használtan, keretem igazából 500 és 1000000 között lenne, normál használatra lenne, fontos hogy megbízható legyen, és jó lenne ha lenne benne nyomaték, ha meg valami baja lenne ne kerüljön sokba a szervizelés, mennyire kell félni ezeknél az olcsóbb 5-600k-s autóknál? Km szám számít valamit egyáltalán?

Nekünk egy 98-as F astránk van, elvileg 45k km volt benne, de valósnak is gondolom mert a 4 év alatt csak a kötelező dolgok lettek cserélve, meg persze a tipus hiba, szilent és termosztát

Link to comment
Megosztás:

ÜDv

Az elkövetkezendő 1 éven belül lehet vennék én is egy G-s Astrát, persze használtan, keretem igazából 500 és 1000000 között lenne, normál használatra lenne, fontos hogy megbízható legyen, és jó lenne ha lenne benne nyomaték, ha meg valami baja lenne ne kerüljön sokba a szervizelés, mennyire kell félni ezeknél az olcsóbb 5-600k-s autóknál? Km szám számít valamit egyáltalán?

Nekünk egy 98-as F astránk van, elvileg 45k km volt benne, de valósnak is gondolom mert a 4 év alatt csak a kötelező dolgok lettek cserélve, meg persze a tipus hiba, szilent és termosztát

Hát újonnan érdekes lenne G-t... :D Ha nyomaték kell, akkor dízel lehet a jó választás, de ha előjön valami gond, jóval drágább lehet a javítása, mint egy benzinesnek, illetve kérdés, mennyit mennél vele évente, ha sokat használod, akkor lehet jó választás. Normál használatra szerintem bőven elég egy 1.4-es, esetleg 1.6-os benzines, visszaváltással kompenzálható az alacsonyabb nyomaték. Javítási költsége szerintem kisebb mint egy dízelnek, vásárlás utána a kötelezőkre számolni kell még (olaj, szűrők, vezérlés csere). A kilométert nem érdemes nézni, legtöbbször úgyse valós, inkább az állapotra kell figyelni, ha karban van tartva egy kocsi, a sok kilométer sem feltétlen gond.

Érdemes lehet inkább 7-800 környékétől nézelődni, ott már ki lehet fogni twinport motoros kocsit is 2004-2005 környékéről, azok jobban fogyasztanak - már ha ez szempont. :)

Link to comment
Megosztás:

Hát újonnan érdekes lenne G-t... :D Ha nyomaték kell, akkor dízel lehet a jó választás, de ha előjön valami gond, jóval drágább lehet a javítása, mint egy benzinesnek, illetve kérdés, mennyit mennél vele évente, ha sokat használod, akkor lehet jó választás. Normál használatra szerintem bőven elég egy 1.4-es, esetleg 1.6-os benzines, visszaváltással kompenzálható az alacsonyabb nyomaték. Javítási költsége szerintem kisebb mint egy dízelnek, vásárlás utána a kötelezőkre számolni kell még (olaj, szűrők, vezérlés csere). A kilométert nem érdemes nézni, legtöbbször úgyse valós, inkább az állapotra kell figyelni, ha karban van tartva egy kocsi, a sok kilométer sem feltétlen gond.

Érdemes lehet inkább 7-800 környékétől nézelődni, ott már ki lehet fogni twinport motoros kocsit is 2004-2005 környékéről, azok jobban fogyasztanak - már ha ez szempont. :)

Köszönöm, persze hogy a fogyasztás is szempont, fene tudja mennyit mennék vele, a mostaniba asszem évente 5km-ert raktunk faterral úgy hogy biztos nem lenne agyon hajtva, de lehet hogy ezzel járnék suliba ami ugye naponta 60km tehát évente durván 15-20000 km, igazából benzinesen is gondolkodtam, a dizel miatt ódzkodok, van estleg értelme egy 1,6 16V helyett 2.0-ást venni? Márcsak a mostani 1,4 8V-es F Astránk nem mindig van a helyzet magasságán előzéskor :D

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, persze hogy a fogyasztás is szempont, fene tudja mennyit mennék vele, a mostaniba asszem évente 5km-ert raktunk faterral úgy hogy biztos nem lenne agyon hajtva, de lehet hogy ezzel járnék suliba ami ugye naponta 60km tehát évente durván 15-20000 km, igazából benzinesen is gondolkodtam, a dizel miatt ódzkodok, van estleg értelme egy 1,6 16V helyett 2.0-ást venni? Márcsak a mostani 1,4 8V-es F Astránk nem mindig van a helyzet magasságán előzéskor :D

Napi 60km esetében 30km-es etapok esetében érdemes elgondolkodni dieselen.

Én a benzines G után dieselt vettem. Háát van 'kicsi' különbség...

Elleben ha benzinest veszel azért az 1.6-os nem gyenge annyira. Az 1.4-et a légkondi megfogja, előzéskor ki szoktam kapcsolni. De 1.6-ból is Z16XEP-t érdemes nézni. ;)

Link to comment
Megosztás:

ÜDv

Az elkövetkezendő 1 éven belül lehet vennék én is egy G-s Astrát, persze használtan, keretem igazából 500 és 1000000 között lenne, normál használatra lenne, fontos hogy megbízható legyen, és jó lenne ha lenne benne nyomaték, ha meg valami baja lenne ne kerüljön sokba a szervizelés, mennyire kell félni ezeknél az olcsóbb 5-600k-s autóknál? Km szám számít valamit egyáltalán?

Nekünk egy 98-as F astránk van, elvileg 45k km volt benne, de valósnak is gondolom mert a 4 év alatt csak a kötelező dolgok lettek cserélve, meg persze a tipus hiba, szilent és termosztát

Egy biztos: annyira olcsón nem lehet fenntartani mint az F-et (tapasztalatból jelentem ki, tízen x évig F Astra-m volt). Azért itt minden egy picit drágább, egy picit bonyolultabb és lényegesen több minden tud elfáradni (sokkal több a hibalehetőség hiszen komplexebb motorok) mint egy F-nél (cserébe persze komolyabb autó). Másik szempont, hogy én személy szerint Z14XEP láncosat nem vennék (esetleg akkor már az 1.2 16v 75Le, de az meg tényleg inkább városban érzi jól magát). Nem kényes a láncos sem, bár a láncvezérlés sem örök életű (helyből 2-3 szíjas vezérlés ára a cseréje), cserébe mondjuk -talán- 1 literrel kevesebbet fogyaszt(hat). Nekem az a tapasztalatom a 2004/2005 utáni Classic-ok kapcsán, hogy ott már nem ua az anyagminősége a felhasznált alkatrészeknek, gyakran az összeszerelés minősége sem olyan mint a Németországban gyártottak esetében és nagyon sok minden kimaradt azon modellekből. Elsődlegesen a 8 szelepes 1.6-os motort ajánlom (én is azt kerestem, sajnos nincs sok a piacon belőlük, én sem találtam értelmeset anno amikor keresgéltem), ezt követően a Z14XE vagy Z16XE utolsó darabjai 2004/2005 környékén (illetve ezzel párhuzamosan tudom ajánlani ha fickósabbra vágysz az 1.8 és 2.2-es benzinest), ezt követően pedig a Classic II. Z16XEP motorját. Persze ez csak az én szubjektív "ranglistám"...

Link to comment
Megosztás:

Egy biztos: annyira olcsón nem lehet fenntartani mint az F-et (tapasztalatból jelentem ki, tízen x évig F Astra-m volt). Azért itt minden egy picit drágább, egy picit bonyolultabb és lényegesen több minden tud elfáradni (sokkal több a hibalehetőség hiszen komplexebb motorok) mint egy F-nél (cserébe persze komolyabb autó). Másik szempont, hogy én személy szerint Z14XEP láncosat nem vennék (esetleg akkor már az 1.2 16v 75Le, de az meg tényleg inkább városban érzi jól magát). Nem kényes a láncos sem, bár a láncvezérlés sem örök életű (helyből 2-3 szíjas vezérlés ára a cseréje), cserébe mondjuk -talán- 1 literrel kevesebbet fogyaszt(hat). Nekem az a tapasztalatom a 2004/2005 utáni Classic-ok kapcsán, hogy ott már nem ua az anyagminősége a felhasznált alkatrészeknek, gyakran az összeszerelés minősége sem olyan mint a Németországban gyártottak esetében és nagyon sok minden kimaradt azon modellekből. Elsődlegesen a 8 szelepes 1.6-os motort ajánlom (én is azt kerestem, sajnos nincs sok a piacon belőlük, én sem találtam értelmeset anno amikor keresgéltem), ezt követően a Z14XE vagy Z16XE utolsó darabjai 2004/2005 környékén (illetve ezzel párhuzamosan tudom ajánlani ha fickósabbra vágysz az 1.8 és 2.2-es benzinest), ezt követően pedig a Classic II. Z16XEP motorját. Persze ez csak az én szubjektív "ranglistám"...

Én is ezeket 'hallottam', meg az itteni kommentek is ezt támasztják alá, már ami az összerakást illeti...

Az 1.4-es nem egy gyorsvonat, de használható, 1.2 pláne nem puskagolyó...

Z16XEP nekem is szimpatikus, főleg a szíjas vezérlés miatt.

Bár nekem anno a twinport szelepet mint mumust említették.

Innen viszont talán az jön le, hogy a P-s motorok kevésbé zűrösek (megbízhatóbbak), kevésbé (kisebb számban) eszik az olajat, viszont az összerakás valóban gagyibb...

Link to comment
Megosztás:

Én is ezeket 'hallottam', meg az itteni kommentek is ezt támasztják alá, már ami az összerakást illeti...

Az 1.4-es nem egy gyorsvonat, de használható, 1.2 pláne nem puskagolyó...

Z16XEP nekem is szimpatikus, főleg a szíjas vezérlés miatt.

Bár nekem anno a twinport szelepet mint mumust említették.

Innen viszont talán az jön le, hogy a P-s motorok kevésbé zűrösek (megbízhatóbbak), kevésbé (kisebb számban) eszik az olajat, viszont az összerakás valóban gagyibb...

Összarakásban nem tudom, de kevesebb benne az extra, előkészítés...

Nekem a gumi alkatrészek szálltak mindig el.

A XE motoroknak több a nyűge, mint a XEP-nek. ;) (motorvezérlő, gyújtótrafó, olaj evés), illetve a láncnak nincs hátránya... Hajtástól függetlenül 120-200e-et elmegx egy szett... ;) Cseréve 0.5-1l-el eszik kevesebbet, ami a mai benzin áron számolva minimum 200e megtakarítás, ami bőven állja a láncszett árát. A szíjat pedig időnként biztos cserélni kell...

Link to comment
Megosztás:

A láncos viszont hangos üzemű, főleg az Opelekben, csörög, ha új, ha nem... Én most úgy számolgattam, ~30e Ft-ért fogom megvenni a vezérműszíj készletet vízpumpával együtt, ami elég diszkont ár, és kigazdálkodható 4 évente.

Összarakásban nem tudom, de kevesebb benne az extra, előkészítés...

Nekem a gumi alkatrészek szálltak mindig el.

A XE motoroknak több a nyűge, mint a XEP-nek. ;) (motorvezérlő, gyújtótrafó, olaj evés), illetve a láncnak nincs hátránya... Hajtástól függetlenül 120-200e-et elmegx egy szett... ;) Cseréve 0.5-1l-el eszik kevesebbet, ami a mai benzin áron számolva minimum 200e megtakarítás, ami bőven állja a láncszett árát. A szíjat pedig időnként biztos cserélni kell...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Összarakásban nem tudom, de kevesebb benne az extra, előkészítés...

Nekem a gumi alkatrészek szálltak mindig el.

A XE motoroknak több a nyűge, mint a XEP-nek. ;) (motorvezérlő, gyújtótrafó, olaj evés), illetve a

láncnak nincs hátránya... Hajtástól függetlenül120-200e-et elmegx egy szett... ;) Cseréve 0.5-1l-el eszik kevesebbet, ami a mai benzin áron számolva minimum 200e megtakarítás, ami bőven állja a láncszett árát. A szíjat pedig időnként biztos cserélni kell...

Az xe motor régi tervezés igaz de az olajevés nem általánosítható ezekre sem. Nekem óra szerint 213k km van a motorba és ha hiszitek ha nem szinte semmi olajat nem eszik. Két olajcsere közt max 3dl és 5w40 olaj van benne. Igaz ez normál használatra vonatkozik, autópályán tartós 4000-es fordulat felett ez is csipeget. Na de melyik ecotech nem?! :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Összarakásban nem tudom, de kevesebb benne az extra, előkészítés...

Nekem a gumi alkatrészek szálltak mindig el.

A XE motoroknak több a nyűge, mint a XEP-nek. ;) (motorvezérlő, gyújtótrafó, olaj evés), illetve a láncnak nincs hátránya... Hajtástól függetlenül 120-200e-et elmegx egy szett... ;) Cseréve 0.5-1l-el eszik kevesebbet, ami a mai benzin áron számolva minimum 200e megtakarítás, ami bőven állja a láncszett árát. A szíjat pedig időnként biztos cserélni kell...

Vagy pl a motortéri hangszigetelés is hiányzik*... Az ECU gond, trafó, olajevés ua jellemző lehet a Twinport-ra is, sőt a kenőanyag csipegetése is főként inkább az adott autótól függ és nem motortípustól. A szíjat 60 vagy 90 ezrenként kell cserélni (évjárat függő ugyebár), vízpumpával együtt 50-55-ből megvan tisztességes minőségű komplett szettel, ez egy láncosnál 90-110-120. Ha 150-200ezer km-nél lánccsere van, akkor mondjuk egy 90-es periódusnál két szíjas vezérlés csere esik ezen intervallumra, tehát egál kiadás oldalon, sőt. Továbbá Ő vesz egy használtat, a vételtől számítva esélyes hogy nem 120-200 után fog a lánchoz hozzányúlni, tehát neki nem hozza vissza fogyiban azzal az 1l-es differenciával... Vagy én látom rosszul a számokat? <_< Olyan ez mint a kettős tömegű. Az nem az első tulaj költsége szokott lenni általában, ő csak kiautózza belőle és majd a köv tulaj cserélheti és vagy ki tudja autózni ő is vagy nem, de utóbbi esetben már is negatív a mérleg nyelve (ha ilyen szemszögből nézzük).

*Viszont ami hatalmas különbség a láncos és szíjas közt, az a szíjas halksága (alapjáraton, autópályán, bárhol). Kívülről is halkabb, de az utastérben ülve/utazva iszonyat nagy a különbség. Ez betudható annak is hogy nincs benne a szigetelés, illetve annak is hogy a láncos vezérlés kialakításából adódóan zajosabb (pláne ha már nyúlik a lánc, és máris elérkeztünk a vezérléscseréhez). :icon1:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Bandymnc, on 28 Feb 2015 - 3:34 PM, said:

Köszönöm, persze hogy a fogyasztás is szempont, fene tudja mennyit mennék vele, a mostaniba asszem évente 5km-ert raktunk faterral úgy hogy biztos nem lenne agyon hajtva, de lehet hogy ezzel járnék suliba ami ugye naponta 60km tehát évente durván 15-20000 km, igazából benzinesen is gondolkodtam, a dizel miatt ódzkodok, van estleg értelme egy 1,6 16V helyett 2.0-ást venni? Márcsak a mostani 1,4 8V-es F Astránk nem mindig van a helyzet magasságán előzéskor :D

Vegyél egy nagyobb benzinest, 1.8-tól felfelé, nem csak a teljesítmény miatt, hanem jobb a felszereltségük is. Suliba meg járj robogóval.

Link to comment
Megosztás:

Vegyél egy nagyobb benzinest, 1.8-tól felfelé, nem csak a teljesítmény miatt, hanem jobb a felszereltségük is. Suliba meg járj robogóval.

Napi 60 km-t robogóval,hát nem is tudom:) Nekem elég volt a napi 20 km-is.Mire odaértem leszakadt a hátam.Na meg azt ellopják a suli elől:)

Link to comment
Megosztás:

Vagy pl a motortéri hangszigetelés is hiányzik*... Az ECU gond, trafó, olajevés ua jellemző lehet a Twinport-ra is, sőt a kenőanyag csipegetése is főként inkább az adott autótól függ és nem motortípustól. A szíjat 60 vagy 90 ezrenként kell cserélni (évjárat függő ugyebár), vízpumpával együtt 50-55-ből megvan tisztességes minőségű komplett szettel, ez egy láncosnál 90-110-120. Ha 150-200ezer km-nél lánccsere van, akkor mondjuk egy 90-es periódusnál két szíjas vezérlés csere esik ezen intervallumra, tehát egál kiadás oldalon, sőt. Továbbá Ő vesz egy használtat, a vételtől számítva esélyes hogy nem 120-200 után fog a lánchoz hozzányúlni, tehát neki nem hozza vissza fogyiban azzal az 1l-es differenciával... Vagy én látom rosszul a számokat? <_< Olyan ez mint a kettős tömegű. Az nem az első tulaj költsége szokott lenni általában, ő csak kiautózza belőle és majd a köv tulaj cserélheti és vagy ki tudja autózni ő is vagy nem, de utóbbi esetben már is negatív a mérleg nyelve (ha ilyen szemszögből nézzük).

*Viszont ami hatalmas különbség a láncos és szíjas közt, az a szíjas halksága (alapjáraton, autópályán, bárhol). Kívülről is halkabb, de az utastérben ülve/utazva iszonyat nagy a különbség. Ez betudható annak is hogy nincs benne a szigetelés, illetve annak is hogy a láncos vezérlés kialakításából adódóan zajosabb (pláne ha már nyúlik a lánc, és máris elérkeztünk a vezérléscseréhez). :icon1:

Az enyémbe nem volt,tettem bele,nem érzem,hogy halkabb lenne(mondjuk előte se volt nagyon zajos)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.