Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


spuri

Recommended Posts

Hello sziasztok!

Új vagyok a fórumon,szeretném segítségeteket kérni Opel astra G szeretnék venni 1.4-1.6 benzines motorral.Érdekelne hogy ti melyiket ajánlanátok 1.6 8 vagy 16 szelepes változatott?Vagy az 1.4 benzines 16 szelepes lenne a jó választás? Max: 700-750 ezret szánok rá! Kinéztem egy lehetséges befutott,kiváncsi lennék a véleményetekre.

válaszokat előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Ha nem kell bele klíma, meg ABS, akkor annyiért biztos találsz jót, későbbi évjáratokból is.

Ha kell bele mindkettő, akkor szűkül a választék, pl ez ránézésre jó (a kereskedésnek jó híre van, néztem ott autót, de az drága volt nekem):

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_caravan_1.6_16v_elegance_gyonyoru-klima-magyaro.i-8422751

Bármelyik motor jó lesz bele, de ha néha szeretnél gyorsulást is érezni, akkor inkább 1.6-ot válassz. Mondom ezt úgy, hogy nekem 1.4 16v van, de arra, hogy munkába ingázzak és a városban pöfögjek vele a dugóban bőven elég.

Link to comment
Megosztás:

Ha nem kell bele klíma, meg ABS, akkor annyiért biztos találsz jót, későbbi évjáratokból is.

Ha kell bele mindkettő, akkor szűkül a választék, pl ez ránézésre jó (a kereskedésnek jó híre van, néztem ott autót, de az drága volt nekem):

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_caravan_1.6_16v_elegance_gyonyoru-klima-magyaro.i-8422751

Bármelyik motor jó lesz bele, de ha néha szeretnél gyorsulást is érezni, akkor inkább 1.6-ot válassz. Mondom ezt úgy, hogy nekem 1.4 16v van, de arra, hogy munkába ingázzak és a városban pöfögjek vele a dugóban bőven elég.

"Összes kényelmi és biztonsági extrával felszerelt...az autó nagyon erős, szemben az erőtlen és lomha 1.4-es társaival..."

:D :D

Azért a nagyon erős jelző kicsit nagyon erős :D

De természetesen, el kell adni valahogy :D

Ettől függetlenül egész jól néz ki :)

Link to comment
Megosztás:

"Összes kényelmi és biztonsági extrával felszerelt...az autó nagyon erős, szemben az erőtlen és lomha 1.4-es társaival..."

:D :D

Azért a nagyon erős jelző kicsit nagyon erős :D

De természetesen, el kell adni valahogy :D

Ettől függetlenül egész jól néz ki :)

Ja, azon a részen én is röhögtem.

Link to comment
Megosztás:

Hello sziasztok!

Új vagyok a fórumon,szeretném segítségeteket kérni Opel astra G szeretnék venni 1.4-1.6 benzines motorral.Érdekelne hogy ti melyiket ajánlanátok 1.6 8 vagy 16 szelepes változatott?Vagy az 1.4 benzines 16 szelepes lenne a jó választás? Max: 700-750 ezret szánok rá! Kinéztem egy lehetséges befutott,kiváncsi lennék a véleményetekre.

válaszokat előre is köszi!

Ha a szívemre hallgatok akkor 16v ajánlok, ha az eszemre akkor 8v (ilyet kerestem anno, de nem volt akkor normális darab pár száz km-en belül). Ebbe -egy ilyenbe- bele kell alkudni:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_caravan_1.6_8v_plusz_145e_km_plusz_sz.konyv-8427816

Link to comment
Megosztás:

Ha a szívemre hallgatok akkor 16v ajánlok, ha az eszemre akkor 8v (ilyet kerestem anno, de nem volt akkor normális darab pár száz km-en belül). Ebbe -egy ilyenbe- bele kell alkudni:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_caravan_1.6_8v_plusz_145e_km_plusz_sz.konyv-8427816

Kereskedésben nem sokat lehet alkudni, szóval nem hinném, hogy belefér. Viszont igazad van, hogy érdemesebb egy drágábbnak tűnőre rászánni a plusz pénzt, ha az állapota és igazolható szerviztörténete alapján minden oké vele.

Ez azért kicsit hiányosnak tűnik, pl a hátsó csomagtér roló nincs meg, a téligumin nem sok profil van így ránézésre.

Valószínűleg külföldi kocsi, ha osztrák, akkor a rozsdára is figyelni kell, elnézve a felnit, már újra volt festve, mert elég rücsköcsnek néz ki a feketeség alatt.

Link to comment
Megosztás:

Kereskedésben nem sokat lehet alkudni, szóval nem hinném, hogy belefér. Viszont igazad van, hogy érdemesebb egy drágábbnak tűnőre rászánni a plusz pénzt, ha az állapota és igazolható szerviztörténete alapján minden oké vele.

Ez azért kicsit hiányosnak tűnik, pl a hátsó csomagtér roló nincs meg, a téligumin nem sok profil van így ránézésre.

Valószínűleg külföldi kocsi, ha osztrák, akkor a rozsdára is figyelni kell, elnézve a felnit, már újra volt festve, mert elég rücsköcsnek néz ki a feketeség alatt.

Az egy nem gyári dísztárcsa a képeken...

Link to comment
Megosztás:

Kereskedésben nem sokat lehet alkudni, szóval nem hinném, hogy belefér. Viszont igazad van, hogy érdemesebb egy drágábbnak tűnőre rászánni a plusz pénzt, ha az állapota és igazolható szerviztörténete alapján minden oké vele.

Ez azért kicsit hiányosnak tűnik, pl a hátsó csomagtér roló nincs meg, a téligumin nem sok profil van így ránézésre.

Valószínűleg külföldi kocsi, ha osztrák, akkor a rozsdára is figyelni kell, elnézve a felnit, már újra volt festve, mert elég rücsköcsnek néz ki a feketeség alatt.

Hát nem tudom.

Szerintem kereskedésben többet lehet alkudni.

Ott nem vérre megy.

Én 40-et tudtam magánszemélynél. Szerintem kereskedésben 80-100 ment volna...

Link to comment
Megosztás:

Ha a szívemre hallgatok akkor 16v ajánlok, ha az eszemre akkor 8v (ilyet kerestem anno, de nem volt akkor normális darab pár száz km-en belül). Ebbe -egy ilyenbe- bele kell alkudni:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_caravan_1.6_8v_plusz_145e_km_plusz_sz.konyv-8427816

Valós 145e km-hez képest jó rongyos a váltó szoknya... :D

Link to comment
Megosztás:

Kereskedésben nem sokat lehet alkudni, szóval nem hinném, hogy belefér. Viszont igazad van, hogy érdemesebb egy drágábbnak tűnőre rászánni a plusz pénzt, ha az állapota és igazolható szerviztörténete alapján minden oké vele.

Ez azért kicsit hiányosnak tűnik, pl a hátsó csomagtér roló nincs meg, a téligumin nem sok profil van így ránézésre.

Valószínűleg külföldi kocsi, ha osztrák, akkor a rozsdára is figyelni kell, elnézve a felnit, már újra volt festve, mert elég rücsköcsnek néz ki a feketeség alatt.

Messze nem új autóról van szó (12 éves!, reálisan kell kezelni az elvárásokat), kell majd rá költeni (mint bármelyik használt autóra). A vasárnaponkénti templomba járásra használt autókat ritkán lehet kifogni, és az lehet hogy szebbet mutat összességében, csak éppen máshol fog kiütközni hogy nem volt használva "normálisan". Kívánom Neked, hogy az legyen a legnagyobb gondod a vásárolt kocsival hogy a gumit cserélni kell...

Kereskedésben nagyobbat lehet alkudni mint magánszemélynél...

Valós 145e km-hez képest jó rongyos a váltó szoknya... :D

Hát, ez ilyen, használatfüggő. Mármint nem mindegy hogy az a km városi használattal vagy városon kívül jött össze javarészt, az első esetben többszörösen többet kapott, továbbá lehet hogy bénán kezelte a hátramenet kapcsolást (gyűrűvel és/vagy körömmel tépegette szét). A dudagomb is ilyen eset, van akinek 110-nél átlyukad, van akinek 240-nél is újszerűnek hat vagy csak max púposodik... Amúgy mint tudjuk, 3-4 ezerből ki lehet cserélni a váltószoknyát és a kézifékkar szoknyáját.

Link to comment
Megosztás:

Hát nem tudom.

Szerintem kereskedésben többet lehet alkudni.

Ott nem vérre megy.

Én 40-et tudtam magánszemélynél. Szerintem kereskedésben 80-100 ment volna...

Tavaly mikor én vettem az autót kereskedésből, 900ért volt hirdetve és 850-ig tudtam csak lealkudni, de azt is úgy hogy már majdnem vérre ment :D Manapság azért már nehéz alkudozni velük, én azon a véleményen vagyok. Talán akkor könnyebb ha már 1.5 millió feletti összegekről beszélünk. akkor az 50-100 már szalonképesnek tűnik, de millió alatt ott azért már mind kereskedő, mind magánszemély próbál megtartani minden ezrest :)

Link to comment
Megosztás:

Ja, akkor lehet alkudni többet, ha magasabb a hirdetési ár, a 700-750ezerből nem fog 40-50-nél többet alkudni.

Nekem 11 éves volt a kocsi mikor megvettem és megvolt a csomagtér roló, az ilyen apróságok is elárulhatják, hogy honnan szerezték a gépet. Egy gondos tulaj nem fogja elhagyni...

Egy új szett gumi meg a kocsi vételáránák majdnem 10%-a, és akkor felni még nem is kellett, szóval ebben az árkategóriában igenis jelentős dolog, de műszakilag valóban nem probléma, ha cserélni kell.

Link to comment
Megosztás:

Hello sziasztok!

Új vagyok a fórumon,szeretném segítségeteket kérni Opel astra G szeretnék venni 1.4-1.6 benzines motorral.Érdekelne hogy ti melyiket ajánlanátok 1.6 8 vagy 16 szelepes változatott?Vagy az 1.4 benzines 16 szelepes lenne a jó választás? Max: 700-750 ezret szánok rá! Kinéztem egy lehetséges befutott,kiváncsi lennék a véleményetekre.

válaszokat előre is köszi!

A 8V egy kiforrott technika,megbízható,olajat nem eszi,fogyasztás átlag 7-8l között,90-100km/h-nál 6,5l még klímával is,kopó,szervíz alkatrészek olcsón beszerezhetők még a sarki fűszeresnél is :D

A 75 és a 84LE nem túl sok,ha nem cipelsz sok embert és pakkot akkor teljesen megfelel az ereje,több száz kg terhelést már megérzi,de sztem az 1.4 16V is,próbáltam... <_<

Nem kell pörgetni max.3500-ig szoktam(nem is szereti), kis fordulatot is bírja

Szóval én ajánlom,ha találsz jó állapotút vedd meg ezzel a motorral :icon1:

Link to comment
Megosztás:

A 8V egy kiforrott technika,megbízható,olajat nem eszi,fogyasztás átlag 7-8l között,90-100km/h-nál 6,5l még klímával is,kopó,szervíz alkatrészek olcsón beszerezhetők még a sarki fűszeresnél is :D

A 75 és a 84LE nem túl sok,ha nem cipelsz sok embert és pakkot akkor teljesen megfelel az ereje,több száz kg terhelést már megérzi,de sztem az 1.4 16V is,próbáltam... <_<

Nem kell pörgetni max.3500-ig szoktam(nem is szereti), kis fordulatot is bírja

Szóval én ajánlom,ha találsz jó állapotút vedd meg ezzel a motorral :icon1:

Ha tényleg ennyire egyértelmű lenne a két motorcsalád közti differencia, akkor csak 8v-k rohangálnának. <_< Azért arra nem tértél ki, hogy az újabb generációs motorok (Ecotech) miben/mitől is több vagy modernebb (korszerűbb) az esetleges típushibái ellenére. Azért van különbség viselkedésre egy 1.6 75Le, 84Le vagy 101Le közt, klímával, csomaggal és családdal együtt pláne. A fogyasztása szintén tud barátibb lenni, de ez vezetőtől és a felhasználás jellegétől függ. Az Ecotech azért modernebb rezgés és zajcsillapítású konstrukció (nem csak a teljesítményben van különbség), cserébe tény hogy nyűgösebb is ami részben ugyebár a komplex felépítésben is rejlik (hiszen minél modernebb egy motorcsalád, annál több az elektronikája, annál inkább a végletlegik optimalitzált/alul méretezett a mechanikai alkatrészek tábora, ezek együttesen pedig legtöbbször a megbízhatóság vagy tartósság rovására mennek). Ha jó 8v-t talál akkor azzal jól jár, ha jó 16v-t akkor azzal is, ez pusztán szerencse kérdése egy használt autónál, semmi más. Mindegyikkel bele lehet nyúlni a tutiba. (Csak városi használatra egy 1.2 16v is simán elég, jól gyorsulgat bizonyos határokig, csak felette fogy el. Fogyasztásban rendben, nem annyira nyűgős motor, de láncos, de ez már más kérdés ismét ugyebár, hiszen örök téma a láncos vs szíjas tárgykör.) :D

Módosítva : Morgó Medve
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha tényleg ennyire egyértelmű lenne a két motorcsalád közti differencia, akkor csak 8v-k rohangálnának. <_< Azért arra nem tértél ki, hogy az újabb generációs motorok (Ecotech) miben/mitől is több vagy modernebb (korszerűbb) az esetleges típushibái ellenére. Azért van különbség viselkedésre egy 1.6 75Le, 84Le vagy 101Le közt, klímával, csomaggal és családdal együtt pláne. A fogyasztása szintén tud barátibb lenni, de ez vezetőtől és a felhasználás jellegétől függ. Az Ecotech azért modernebb rezgés és zajcsillapítású konstrukció (nem csak a teljesítményben van különbség), cserébe tény hogy nyűgösebb is ami részben ugyebár a komplex felépítésben is rejlik (hiszen minél modernebb egy motorcsalád, annál több az elektronikája, annál inkább a végletlegik optimalitzált/alul méretezett a mechanikai alkatrészek tábora, ezek együttesen pedig legtöbbször a megbízhatóság vagy tartósság rovására mennek). Ha jó 8v-t talál akkor azzal jól jár, ha jó 16v-t akkor azzal is, ez pusztán szerencse kérdése egy használt autónál, semmi más. Mindegyikkel bele lehet nyúlni a tutiba. (Csak városi használatra egy 1.2 16v is simán elég, jól gyorsulgat bizonyos határokig, csak felette fogy el. Fogyasztásban rendben, nem annyira nyűgős motor, de láncos, de ez már más kérdés ismét ugyebár, hiszen örök téma a láncos vs szíjas tárgykör.) :D

Mindkét motortípus oldalán vannak érvek ellenérvek,mindenki döntse el neki melyek a fontosabbak a felhasználás szempontjából,a lényeg kiemelve :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Ha tényleg ennyire egyértelmű lenne a két motorcsalád közti differencia, akkor csak 8v-k rohangálnának. <_< Azért arra nem tértél ki, hogy az újabb generációs motorok (Ecotech) miben/mitől is több vagy modernebb (korszerűbb) az esetleges típushibái ellenére. Azért van különbség viselkedésre egy 1.6 75Le, 84Le vagy 101Le közt, klímával, csomaggal és családdal együtt pláne. A fogyasztása szintén tud barátibb lenni, de ez vezetőtől és a felhasználás jellegétől függ. Az Ecotech azért modernebb rezgés és zajcsillapítású konstrukció (nem csak a teljesítményben van különbség), cserébe tény hogy nyűgösebb is ami részben ugyebár a komplex felépítésben is rejlik (hiszen minél modernebb egy motorcsalád, annál több az elektronikája, annál inkább a végletlegik optimalitzált/alul méretezett a mechanikai alkatrészek tábora, ezek együttesen pedig legtöbbször a megbízhatóság vagy tartósság rovására mennek). Ha jó 8v-t talál akkor azzal jól jár, ha jó 16v-t akkor azzal is, ez pusztán szerencse kérdése egy használt autónál, semmi más. Mindegyikkel bele lehet nyúlni a tutiba. (Csak városi használatra egy 1.2 16v is simán elég, jól gyorsulgat bizonyos határokig, csak felette fogy el. Fogyasztásban rendben, nem annyira nyűgős motor, de láncos, de ez már más kérdés ismét ugyebár, hiszen örök téma a láncos vs szíjas tárgykör.) :D

Háát olyan kicsi motorral nem ajánlott, semmi előnye nincs, csak hátránya.

A régi G-k még nehezebbek is amibe a Z12XE ment, 75Le-vel. A corsánkban van Z12XEP abba éppen hogy elég, és 200kg-al könnyebb mint egy G. És az a motor erősebb is, 80Le...

1.4 alatt nem érdemes venni 5a-t, de kombiba minimum 1.6. De én is bánom már, hogy nem 1.6-al vettem, mert pl nyáron klímával az 1.4 is lomha, előzésnél ki kell kapcsolni, és városban is nagyon visszafogja. Akkor az 1.2-t még jobban...

Link to comment
Megosztás:

Háát olyan kicsi motorral nem ajánlott, semmi előnye nincs, csak hátránya.

A régi G-k még nehezebbek is amibe a Z12XE ment, 75Le-vel. A corsánkban van Z12XEP abba éppen hogy elég, és 200kg-al könnyebb mint egy G. És az a motor erősebb is, 80Le...

1.4 alatt nem érdemes venni 5a-t, de kombiba minimum 1.6. De én is bánom már, hogy nem 1.6-al vettem, mert pl nyáron klímával az 1.4 is lomha, előzésnél ki kell kapcsolni, és városban is nagyon visszafogja. Akkor az 1.2-t még jobban...

Sztem benzines motor mind megérzi a klímát,talán 2.0 felett nem(annyira)

1.6 160Le Honda Vti szintúgy

Link to comment
Megosztás:

Háát olyan kicsi motorral nem ajánlott, semmi előnye nincs, csak hátránya.

A régi G-k még nehezebbek is amibe a Z12XE ment, 75Le-vel. A corsánkban van Z12XEP abba éppen hogy elég, és 200kg-al könnyebb mint egy G. És az a motor erősebb is, 80Le...

1.4 alatt nem érdemes venni 5a-t, de kombiba minimum 1.6. De én is bánom már, hogy nem 1.6-al vettem, mert pl nyáron klímával az 1.4 is lomha, előzésnél ki kell kapcsolni, és városban is nagyon visszafogja. Akkor az 1.2-t még jobban...

Én vezettem céges 1.2 G Astrát, botrányosan sz*rul ment.

Többször nem is kértem azt az autót utána.

Nyomtam, nem megy, visszaváltok, nem megy. Mintha nem is én vezettem volna. :)

Mondjuk biztos szét volt már hajtva, a check lámpa is világított folyamatosan, ezt azért hozzá kellett tenni.

Ugyanez egy Z14XE céges sedan szintén G Astránál meg álom volt (cirka 275E km-el a lelkében).

Úgy ment, ahogy kell (világító check lámpa ellenére is), hiányérzet nélkül.

Bár csak az enyém is úgy menne... :icon11:

Pedig ugyanaz a motor, csak 2 évvel öregebb.

Link to comment
Megosztás:

....1.4 alatt nem érdemes venni 5a-t, de kombiba minimum 1.6. De én is bánom már, hogy nem 1.6-al vettem, mert pl nyáron klímával az 1.4 is lomha, előzésnél ki kell kapcsolni, és városban is nagyon visszafogja. Akkor az 1.2-t még jobban...

Ha egyedül használja csak az autót vagy csak városban, akkor elég az 1.4 is (a caravan-ba is).

Több személlyel, illetve országúton előzgetésre már valóban elkél az 1.6-os, vagy lendületből kell megoldani az előzéseket, de megpakolva, klímával az 1.6 sem lehet olyan virgonc 90-ről (5.-ben)... :)

Módosítva : vsz
Link to comment
Megosztás:

Csak, hogy újként hozzászóljak.

Friss autóvásárlós tapasztalat: G Astra Caravan 2.0DTI (Y20DTH) 750re kirakva kereskedésben, 680ért hoztam el, aránylag jól felszerelt szép megvigyázott darabnremélhetőleg műszakilag is ilyen marad sokáig.

És még lehet benne hagytunk 10-20ezret az alkuban.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Ha egyedül használja csak az autót vagy csak városban, akkor elég az 1.4 is (a caravan-ba is).

Több személlyel, illetve országúton előzgetésre már valóban elkél az 1.6-os, vagy lendületből kell megoldani az előzéseket, de megpakolva, klímával az 1.6 sem lehet olyan virgonc 90-ről (5.-ben)... :)

110-nél 3.-ba raktam vissza előzéskor 6 zsák búzával + fater :D 1,6 caravan

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.