Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

Ez a foltozás, nagyon ott van . :)

Volt saját anyaga is a régi hátsó üléssoron csak arról sajnáltam kivágni darabot. Majd úgyis kicserélem, de addíg sem akartam nézegetni a csillogó fémet. Úgy nézett ki mint amikor a Swarcinak lelőtték a képéről a húst a Terminátorban. :D

Link to comment
Megosztás:

Volt saját anyaga is a régi hátsó üléssoron csak arról sajnáltam kivágni darabot. Majd úgyis kicserélem, de addíg sem akartam nézegetni a csillogó fémet. Úgy nézett ki mint amikor a Swarcinak lelőtték a képéről a húst a Terminátorban. :D

Én amikor elkezdett a szivacs kikopni, fogtam, és leszedtem a huzatot, majd a ketté nyílt szivacs közé purhabot nyomtam. Miután megkötött szépen le lett faragva, majd vissza ment a huzat. Az a jó, hogy a fémre rá kötött a purhab, és így nem fogja kikoptatni a szövetet, illetve azt leszámítva, hogy kicsit keményebb ott az a rész, nem vehető észre a különbség. A huzat ápol és eltakar!

Link to comment
Megosztás:

Én amikor elkezdett a szivacs kikopni, fogtam, és leszedtem a huzatot, majd a ketté nyílt szivacs közé purhabot nyomtam. Miután megkötött szépen le lett faragva, majd vissza ment a huzat. Az a jó, hogy a fémre rá kötött a purhab, és így nem fogja kikoptatni a szövetet, illetve azt leszámítva, hogy kicsit keményebb ott az a rész, nem vehető észre a különbség. A huzat ápol és eltakar!

Most én is faragtam egy darab szivacsot a fémre hogy ne koptasa ki hamar a foltot. De valószinűleg nem cserélem az üléseket, mert a hátsó amúgy is más, mert fejtámlás lett, szerintem varrok rá valami szép anyagból huzatot. Mondjuk fekete alapon sárga opel jel mintával. :icon1: A fejtámlákkal vagyok még meglőve, mert az 5 darab 3-fajtából jön össze, de szerintem abból mind fekete lesz az megy szinte mindenhez.

Link to comment
Megosztás:

Egyébként cserélt már valaki gyári üléskárpitot első ülésen? A szivacsom jó, de a kárpitom szakadt ugyanitt. Szereznék hibátlan kárpitot, de csak kárpitot. Egyelőre még a fejemet vakarom, hogyan is álljak neki a cserének?

Le lehet bontani, egy kicsit macerás, de nem vészes.

Link to comment
Megosztás:

Egyébként cserélt már valaki gyári üléskárpitot első ülésen? A szivacsom jó, de a kárpitom szakadt ugyanitt. Szereznék hibátlan kárpitot, de csak kárpitot. Egyelőre még a fejemet vakarom, hogyan is álljak neki a cserének?

ülés ki(patront biztosít :D), aztán utána már csak "nézegetés" kérdése, nem olyan macera

Link to comment
Megosztás:

ülés ki(patront biztosít :D), aztán utána már csak "nézegetés" kérdése, nem olyan macera

Úgy emlékszem az első ülések háttámláját meg kellett nyúzni, talán a legnehezebb a fejtámla tartók kipattintása volt, ugye fent az is fogja, rémlik hogy fogóval nyomtam össze a két fület aztán tudtam kihúzni őket.

Link to comment
Megosztás:

Úgy emlékszem az első ülések háttámláját meg kellett nyúzni, talán a legnehezebb a fejtámla tartók kipattintása volt, ugye fent az is fogja, rémlik hogy fogóval nyomtam össze a két fület aztán tudtam kihúzni őket.

A vezetőülés kárpitját és szivacsát ki lehet cserélni az anyósülésével? Van esetleg valami formai vagy méretbeli eltérés? Általában az anyósülés mindig jobb állapotban van ezért arra gondoltam inkább arról pakolnám át a kárpitot is egy bontott ülésről.

Link to comment
Megosztás:

A vezetőülés kárpitját és szivacsát ki lehet cserélni az anyósülésével? Van esetleg valami formai vagy méretbeli eltérés? Általában az anyósülés mindig jobb állapotban van ezért arra gondoltam inkább arról pakolnám át a kárpitot is egy bontott ülésről.

Ki lehet, sokan csinálják ezt hogy anyósülést vesznek, de nem kell lefejteni a kárpitot a fém vázról azzal együtt is átt lehet tenni.

Link to comment
Megosztás:

Ki lehet, sokan csinálják ezt hogy anyósülést vesznek, de nem kell lefejteni a kárpitot a fém vázról azzal együtt is átt lehet tenni.

Nem mindegyiket lehet átforgatni a tekerőnél.

Kárpit+szivacs viszont lejön egyben a fémvázról, és úgy könnyen át lehet tenni.

Link to comment
Megosztás:

Ha már itt tartunk még egy kérdésem lenne ezzel kapcsolatban. Ha egy 5 ajtós hátsó üléssoráról leszedem a kárpitot és a szivacsot az átrakható-e caravanba? Az ülés rögzítése úgy tudom más az 5 ajtós és caravan esetében, de a kárpit és szivacs se egyezik meg?

Szerintem az képlékeny annyira hogy áttehető. Van itthon mindegyik de had ne szedjem elő...a lakás legkülönböző pontjaiban vannak elásva. :D

Link to comment
Megosztás:

Ha már itt tartunk még egy kérdésem lenne ezzel kapcsolatban. Ha egy 5 ajtós hátsó üléssoráról leszedem a kárpitot és a szivacsot az átrakható-e caravanba? Az ülés rögzítése úgy tudom más az 5 ajtós és caravan esetében, de a kárpit és szivacs se egyezik meg?

Más a szivacs is. Átrakható, de nem lesz az igazi. Nekem sedan hátulja van caravanban, és az ülőlap alacsonyabb jóval.

Link to comment
Megosztás:

Más a szivacs is. Átrakható, de nem lesz az igazi. Nekem sedan hátulja van caravanban, és az ülőlap alacsonyabb jóval.

Ma volt alkalmam összehasonlítani egy 5 ajtóséval. Érdekes módon a háttámlák 100%-ban egyeznek méretben és formában is, de az ülőlap eleje itt is jóval alacsonyabb kb 3-4 cm-rel. Ha betenném caravanba szerintem előre lejtenének az ülések ami nem valami jó főleg akkor ha csúsznának le róla az emberek. A szivacs alja az 5 ajtósnál domború a caravannál kissé homorú vagy jóval laposabb. Kár érte, mert amit néztem 5 ajtósét az ugyanolyan kárpitozású mint az enyém, elhoztam volna tartaléknak, de akkor így a hátsó ülésekkel nem bajlódok.

Link to comment
Megosztás:

Ketfele uleskonzol van. A hatso ules sem egyezik meg teljesen mert csak a cvaneban van a fejtamla labai kozotti konzol. De mindig van aki ujra feltalalja a dolgokat.

Ettől még a kárpit mérete és formája ugyanaz vagy nem? DE, és ezt is írtam. A konzolt pedig nem figyeltem, de nem is az érdekelt. Nem talátam fel semmit csak amit tapasztaltam azt osztottam meg, bocsánat ha ezek szerint félretájékoztattam.

Link to comment
Megosztás:

Ülésekről annyit, hogy a svájci astrából származó első ülések másfajta tekerővel állíthatóak, a tengely is más, a hátsó üléseknek a középső felfogatásuk teljesen eltér, csináltathattam hozzá vasakat lakatossal :)

Mindkét autó ötajtós, ráncfelvarrott ...

Nekem a fejtámlásra váltákor kellett a konzolt hátul faragni, vissza kellett mennem az eladóhoz elhozni a felfoghatást is, de az enyém ráncfelvarrás előtti volt a beépített meg utánni. Csak a középső felfogatás volt más a két szélső passzolt.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Nem tudom, hogy a tapasztaltabbak közül látott-e már valaki ilyen rozsdásodást. A jobb hátsó díszléc alatt a roszda igen erősen dolgozott. 1-2 hónapja jött csak le a rozsda látható/tapintható helyre. Ma mosás közben leszedtem a díszlécet és ez a látvány fogadott. Az érdekesség az, hogy az eleje fel volt gyűrődve, de nem onnan kezdett el rozsdásodni, hanem 4-5 cm-rel hátrébbról. Ez a 2. képen a ragasztó állapotából láthetó is.

Szerintem az is benne van, hogy már a gyárban hibás volt a lemez.

100631779412_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

14073531911_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.