Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Mennyire idő és munkaigényes levenni a tankot?

Esetleg leírás van valahol a hogyanról? :icon1:

Üdv, caravannal olyan 1 óra szerintem kényelmesen egyedül akna nélkül. Meg kell emelni a kocsit annyira hogy aláférj, vagy dobbantóra kelll állni. Ki kell húzni a pumpából és a szintjelzőből a csatit, le kell venni mindkettőről a csövet. Le kell kötni a tabnkbeömlőnél a tank csonkjáról a vékony és a vastag csövet, a tankszellőztetés csövét vagy itt húzod le, vagy a tank tetejéről ha már leengedted. A tankot két fémpánt rögzíti, alá kell támasztani valamivel hogy ne essen le, és ki kel tekerni a pántok végénél a kétcsavart. Talán ennyi.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Azert azt ugy illene, hogy rozsda kivag. Peremez, javitoelem beleilleszt, de elotte kifurkal hogy ott hegessz. Nyilvan celszeru csak a szukseges mennyiseget kivagni mert ha rarakod az egesz javitot akkor a kov javitasnal mar kicsi lesz ugyanaz a lemez.

Peremez? Kifurkál? Szükséges mennyiség..na ez hogyan van? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

nekem caravan javító lemezét vágták oda, me csotányoshoz vagy nincs vagy k.drága

Most vettem a cromaxba javítólemezt, de aztán mégsem tettem fel, csak ledrótkeféztem-rozsdamaróztam-festettem körbe. De a gumiperemet úgy kellett odaragasztani a fémhez, Titán nevű építési ragasztót hazsnáltam a kinyomódó felesleg szépen odafogta a tanksapka ajtót. Kiszit szenvedtem vele első tankoláskor. :D

Link to comment
Megosztás:

Most vettem a cromaxba javítólemezt, de aztán mégsem tettem fel, csak ledrótkeféztem-rozsdamaróztam-festettem körbe. De a gumiperemet úgy kellett odaragasztani a fémhez, Titán nevű építési ragasztót hazsnáltam a kinyomódó felesleg szépen odafogta a tanksapka ajtót. Kiszit szenvedtem vele első tankoláskor. :D

szóval spejszerrel kell menned tankolni...

Link to comment
Megosztás:

Amit veszel javitoelem mondjuk 20x20cm de a javitando felulet kisebb. Ha egybol belevarrod a 20x20ast es mondjuk elbaszod, majd ket ev mulva csere, akkor hiaba veszel megint egy javitolemezt kicsi lesz.

Peremezes. Csinalsz a meretre szabott javitoelemnek egy sullyesztett agyat es abba ulteted bele. Igy ugye merev lesz es sik is nagyjabol. Igy nem kell 5kg stukko.

Ja es en nem vagyok lakatos.

Link to comment
Megosztás:

szóval spejszerrel kell menned tankolni...

Hát bele kellett kapaszkodni rendesen hogy ki tudjam nyitni.

Amit veszel javitoelem mondjuk 20x20cm de a javitando felulet kisebb. Ha egybol belevarrod a 20x20ast es mondjuk elbaszod, majd ket ev mulva csere, akkor hiaba veszel megint egy javitolemezt kicsi lesz.

Peremezes. Csinalsz a meretre szabott javitoelemnek egy sullyesztett agyat es abba ulteted bele. Igy ugye merev lesz es sik is nagyjabol. Igy nem kell 5kg stukko.

Ja es en nem vagyok lakatos.

Aha már értem. Ehhez van valami permező fogó nem? Láttam már képen, de sose tudtam mire való. A küszöbnél úgy csináltam, hogy tettem mögé is lemezt és erre fektettem fel a javítólemezt. Így nem volt szintkülönbség. Az az igazság, hogy amikor megvettem a kocsit nagyon gáz volt ez a rész, de akkor még nem volt hegesztőm és kátránnyal és lemezcsavarral oldottam meg itt a foltozást , kivülről meg még nem látszik semmi. Aztán most megvettem ugyan a javítólemezt, de nem akarom addíg szabdalni amíg ki nem jön a rohadás a fényezés még ép. Akkor eléggé sikerült konzerválni, mert 6 éva alatt nem sokat rohadt tovább, igaz a kerékjáratot műpadlóval elzártam ettőla résztől, mot meg ugye kapott dobbetétet.

1432845-20140420-HHAboA.jpg

Link to comment
Megosztás:

Amit veszel javitoelem mondjuk 20x20cm de a javitando felulet kisebb. Ha egybol belevarrod a 20x20ast es mondjuk elbaszod, majd ket ev mulva csere, akkor hiaba veszel megint egy javitolemezt kicsi lesz.

Peremezes. Csinalsz a meretre szabott javitoelemnek egy sullyesztett agyat es abba ulteted bele. Igy ugye merev lesz es sik is nagyjabol. Igy nem kell 5kg stukko.

Ja es en nem vagyok lakatos.

Nálam ez a helyzet. Anno beépítették az egészet, de a belső sárvédőlemezt nem javították ki az úgy maradt szétrohadva tehát a javítással nem terveztek hosszú távra. A külső javítólemez így nem tartott sokáig, újra kirohadt. Vittem tavaly karosszériáshoz és akkor derült ki, hogy ez már volt javítva és nem igazán tetszett ez a tény a karosszériásnak. Azóta is gyűjtöm a komplett külső sárvédőlemezre a lóvét, a belső javítólemez már megvan, de majd egyszer talán a külső is meglesz csak az ára kissé húzós.

Link to comment
Megosztás:

Bele gondoltam milyenek lehetnek azok az autók akiknek a tulajdonosai soha nem néztek még a szőnyeg alá mert ugye még aki rendesen karban tartja autóját az se nézegeti mi van a szőnyeg alatt. Egyyszer csak vezetés közben eltűnne a talaj a lábuk alól? Mert ugye ha nem nézed meg észre sem veszed ezeket a karosszéria hibákat.

Link to comment
Megosztás:

Bele gondoltam milyenek lehetnek azok az autók akiknek a tulajdonosai soha nem néztek még a szőnyeg alá mert ugye még aki rendesen karban tartja autóját az se nézegeti mi van a szőnyeg alatt. Egyyszer csak vezetés közben eltűnne a talaj a lábuk alól? Mert ugye ha nem nézed meg észre sem veszed ezeket a karosszéria hibákat.

Műszakin ( már ha hivatalos és nem áttolják) akkor elméletileg kiszúrják, bát nekem sem vették észre előműszakin a hátsó taposót, azt én szúrtam ki otthon.

1433688-20140420-LqmMAc.jpg

Link to comment
Megosztás:

Astránál az első lökhárítók kompatibilisek minden modellel? Tehát egy GSI lökös felmegy a sedanra minden átalakítás nélkül? A hátsóknál nagy átalakításra lenne szükség, vagy ilyenről nincs információ?

Az első teljesen egyforma, a hátsóknál van eltérés, a sedan-é talán a caravannal kompatibilis.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A hátsó lámpákat caravannál mi védi gyárilag a beázástól? Lemostam az autót és án beázik mindkét hátsó lámpám. Szét is vannak már eléggé rohadva a vezetőszálak az egész foglalat alaplapján. Én semmi tömítést nem látok a búra körül, nem kéne itt lennie valami gumitömítésnek? Valószínűleg a búra körül ázik be mert nincs eltörve. A tököm tele van már ezzel a sok beázással. Ahol csak lehet ott az én autóm mindenhol beázik.

Link to comment
Megosztás:

A hátsó lámpákat caravannál mi védi gyárilag a beázástól? Lemostam az autót és ######án beázik mindkét hátsó lámpám. Szét is vannak már eléggé rohadva a vezetőszálak az egész foglalat alaplapján. Én semmi tömítést nem látok a búra körül, nem kéne itt lennie valami gumitömítésnek? Valószínűleg a búra körül ázik be mert nincs eltörve. A tököm tele van már ezzel a sok beázással. Ahol csak lehet ott az én autóm mindenhol beázik.

Gyáriag van körbe gumitömítés.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.