Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok.

Tud valaki abban segíteni, hogy astra f-nél a külső kilincset az idők folyamán kicsit lötyögősek, lazák lettek, főleg, amik többet voltak használva. Mit lehet vele csinálni, hogy feszes legyen, hol kell kezdeni? Mi kell hozzá, van e esetleg erről v.mi szerelési leírás?

Köszi előre is, újítom fel az astrát több lépcsőben amúgy.....

Üdv, az a megoldás hogy ki kell szedni a kilincset, ugye először az ajtókárpitot kell leszedni aztán 2 csavar fogja a kilincset, meg ki kell akasztani a mechanikáról. Aztán lehet a rugón hajlítani hogy erősebb legyen. Én le szoktam reszelni a kilincs tengelyéről azokat a kis fém kiugrásokat, mert szerintem ha csak simán kiütöd oldalra akkor törik a műanyag. Ha odaérsz úgyis meglátod miről beszélek. Ott vannak a kis fém kiugrások meg ott van mellette a rugó is:

1412523-20140405-ggXktg.jpg

Elküldve

Sziasztok.

Tud valaki abban segíteni, hogy astra f-nél a külső kilincset az idők folyamán kicsit lötyögősek, lazák lettek, főleg, amik többet voltak használva. Mit lehet vele csinálni, hogy feszes legyen, hol kell kezdeni? Mi kell hozzá, van e esetleg erről v.mi szerelési leírás?

Köszi előre is, újítom fel az astrát több lépcsőben amúgy.....

valszeg el is lehet törve a rugó

Elküldve

Tankajtó körűl ki van rohadva a lemez,műszakin probléma lehet?

Elméletileg csak a statikai gyengülést okozó rozsdát nézik, a karosszérián sem lehetnek nagyobb lyukak a felületi rozsdával nem foglalkoznak. Ha nagyon csúnya akkor vegyél valami kittet, és a műszaki előtt drótkefézd átt javítsd le vele, meg fújd le valami hasonló festékkel hogy ne legyen szembetűnő a rozsda.

Elküldve

Elméletileg csak a statikai gyengülést okozó rozsdát nézik, a karosszérián sem lehetnek nagyobb lyukak a felületi rozsdával nem foglalkoznak. Ha nagyon csúnya akkor vegyél valami kittet, és a műszaki előtt drótkefézd átt javítsd le vele, meg fújd le valami hasonló festékkel hogy ne legyen szembetűnő a rozsda.

Akkor nem piszkálom,ha nem muszáj. :D

Elküldve

Én is megvettem a javítólemezt de aztán nem tettem be.

...így műszaki előtt minden peták jól jön amit nem kell elkölteni.Még ezután viszem előzetes vizsgára.

Elküldve

A hátsó lökhárító(sedan) mely pontokon van felfogatva. Az egyik csavar lelazult és most a bal oldal "ráesik" a kipufogóra + rezonál is.

Megköszönném ha valaki(zotya :D) akár képekkel is tudná segíteni a munkát.

Elküldve

A hátsó lökhárító(sedan) mely pontokon van felfogatva. Az egyik csavar lelazult és most a bal oldal "ráesik" a kipufogóra + rezonál is.

Megköszönném ha valaki(zotya :D) akár képekkel is tudná segíteni a munkát.

Hát nem tudom a sedánnál hogyan van, a caravannal van 2 nagy csavar a hátsó fronton, az egyiket a pótkeréktartályból érni el a másikat allulról. Illetve van 2-2- kis csavar ezek meg a kerékívből érhetők el.

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok.

F AStrán ajtókárpitot szeretném cserélni, de úgy, hogy a műanyag maradna, csak benne a 2 db (alsó felső) szövet részt szedném ki. Csinált már valaki ilyent?

Tehát kiszedem, s hogy tudom az újat, vagy másikat amit oda szánok, beletenni, mi fogja rögzíteni, vagy eleve hogy szedjem szét, hogy mehessen rá az új?

Elküldve

Sziasztok.

F AStrán ajtókárpitot szeretném cserélni, de úgy, hogy a műanyag maradna, csak benne a 2 db (alsó felső) szövet részt szedném ki. Csinált már valaki ilyent?

Tehát kiszedem, s hogy tudom az újat, vagy másikat amit oda szánok, beletenni, mi fogja rögzíteni, vagy eleve hogy szedjem szét, hogy mehessen rá az új?

Úgy emlékszem hogy a kárpitot meg a műanyagot összeolvasztották több ponton. Ezeket kell lefúrni-lereszelni, aztán az új beralása után vagy megint összeolvasztod mondjuk forrasztópákával, vagy nagy alátéten átt megfelelő méretű pozdorja-lemezt csavart tekersz bele. Én kicsit becoptam a csavarral mert túl hosszú lett és a kilincsnél bellül majdnem kijött, már fehéredett a műanyag ahogy jött kifelé a csavar hegye, de szerencsére nem bökte átt.

  • Like 1
Elküldve

Hogyan lehet ezt javítani? Van közöttünk valaki aki karosszériás?

Itt vannak a tetőn lévő csapadéklevezető vájú képei belülről. Kívül ebből semmi nem látszik.

gw0bx25b04ncnsw7dnv6.jpg

792179.jpg

792178.jpg

792177.jpg

A tető cserélve volt?

Elküldve

Nem hiszem. Én nem tudok róla. Szerintem arról van szó, hogy az előző tulajdonos letömítette a tetőkorlát átmenő csavarjait valami gumis tömítőmasszával. Ez olyannyira jól sikerült, hogy a vajúból gyakorlatilag egyáltalán nem vagy nehezen tudott lefolyni a víz. Szerintem ez okozta, hogy idővel átszivárgott a víz a lemez alatt ami itt a furatok alatt látható. Ezen kívül 92-es az autó itt már bármi előfordulhatott. Leszedtem a tetőkárpitot csere miatt és ez fogadott.

253mc5pi1nztscx945w.jpg

Elküldve

Nem hiszem. Én nem tudok róla. Szerintem arról van szó, hogy az előző tulajdonos letömítette a tetőkorlát átmenő csavarjait valami gumis tömítőmasszával. Ez olyannyira jól sikerült, hogy a vajúból gyakorlatilag egyáltalán nem vagy nehezen tudott lefolyni a víz. Szerintem ez okozta, hogy idővel átszivárgott a víz a lemez alatt ami itt a furatok alatt látható. Ezen kívül 92-es az autó itt már bármi előfordulhatott. Leszedtem a tetőkárpitot csere miatt és ez fogadott.

253mc5pi1nztscx945w.jpg

Mosd ki alaposan a vájúkat, és fotózd le utána őket!

Elküldve

Nem tudja valaki véletlenül a küszöbpatent cikkszámát? Régebben vettem az unix ból de elkallódott a tasak és nem tudok rendelni. F astrára való gyári köszöb. Storno megtaláltam. 0164978 ez a gyári szám

Elküldve

Nem hiszem. Én nem tudok róla. Szerintem arról van szó, hogy az előző tulajdonos letömítette a tetőkorlát átmenő csavarjait valami gumis tömítőmasszával. Ez olyannyira jól sikerült, hogy a vajúból gyakorlatilag egyáltalán nem vagy nehezen tudott lefolyni a víz. Szerintem ez okozta, hogy idővel átszivárgott a víz a lemez alatt ami itt a furatok alatt látható. Ezen kívül 92-es az autó itt már bármi előfordulhatott. Leszedtem a tetőkárpitot csere miatt és ez fogadott.

Szerintem kivül rozsdamaró, majd korróziógátló alapozó után le kell festeni, bellül meg mivel eléggé nehézkes felfele roszdamarózni, meg ott amúgy sem éri normál esetben víz, elég drótkefézés után lekenni kétszer korrantal. A tetősínt meg úgy kell visszatenni,. hogy a csavarok alatti tömítés ne zárja el teljesen a vájút a belső oldalon kell elfolynia a víznek a sín lábai mellett hátrafele.

  • Like 1
Elküldve

Mosd ki alaposan a vájúkat, és fotózd le utána őket!

Rendben, de ezt valószínűleg hétvégénél előbb nem fogom tudni prezentálni. A kosztól nehezen, de talán észre vehető az utolsó képen, hogy ezzel a fekete gumis állagú anyaggal végig van húzva egy vékony csíkban a vájút elválasztó lemez tövében és szerintem a beltérben is volt valami vagy csak átszivárgott a fekete foltokból ítélve. Elvileg a belső vájúban folyik a csapadékvíz a külsőben nem, de az átszivárgás mégis a külső vájúból történt mert csak onnan tud a két lemez között beszivárogni, ott van az átlapolás az elválasztó tövében. Most, hogy elhárítottam a "dugulást" elvileg a külső vájú száraz maradhat így reményeim szerint a probléma nem fog tovább romlani, de ez a korrózió nagyon csúnya, lehet ha megpiszkálnám lyukat is tudnék csinálni a tetőn.

Elküldve

Okés, rendben köszi. mekkora csavar kellhet szerinted? (cm-be) Vagy ha műanyagolvasztást választom, milyen forrasztópáak kéne hozzá? Sima, amivel vezetékeket si forrasztok cinnel? Hogy?

Úgy emlékszem hogy a kárpitot meg a műanyagot összeolvasztották több ponton. Ezeket kell lefúrni-lereszelni, aztán az új beralása után vagy megint összeolvasztod mondjuk forrasztópákával, vagy nagy alátéten átt megfelelő méretű pozdorja-lemezt csavart tekersz bele. Én kicsit becoptam a csavarral mert túl hosszú lett és a kilincsnél bellül majdnem kijött, már fehéredett a műanyag ahogy jött kifelé a csavar hegye, de szerencsére nem bökte átt.

Elküldve

Okés, rendben köszi. mekkora csavar kellhet szerinted? (cm-be) Vagy ha műanyagolvasztást választom, milyen forrasztópáak kéne hozzá? Sima, amivel vezetékeket si forrasztok cinnel? Hogy?

Hát ugye, igazából nem tudom pontossan, mekkora csavar ment bele próbálgatta, ha túl vékony akkor nem fog, ha vastag megrepeszti a műanyagot a hossza meg allora legyen hogy ne jöjjön ki túloldalt. ha műanyagot olvasztol , akkor vagy nagy teljesítmányű páka, vagy akár egy gázlángra rakott fanyelű csavarhúzó is megfelel. Erről van szó amúgy a kárpitnak kartonpapír a hordozója, balra az ép műanyag elperemezés látszik jobbra már le van vágva. A csavar alá jó nagy alálét is kell, mert elég nagy a lyuak a papíron.

1426587-20140415-OYKq7E.jpg

Elküldve

Hello 1992 1,4 benzin c14nz motoros F Astra ! Folyik a tankom esetleg valami foltozási módszer anélkül hogy hegesztés legyen a vége nincs? vagy valaki nem tud a közelembe egy tankot ? Tolna megye Bátaszék közelében jó lenne ! Köszi előre is !

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.