Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

Hát a berántást az úgy is lehet értelmezni, hogy benyomott gombbal felhúzod egy lendülettel, mert amúgy meg sokkal nagyobb erő kell ahhoz hogy folyamatosan lassan húzd fel a kart. (valószínű) gyári hátsó doboknál 270ezer kilóméternél már eléggé gyengusz a hátsó fékhatás, ezért hogy fogjon, inkább így érdemes behúzni.

Amúgy meg át volt rozsdásodva a konzol hátsó részénél a kardánalagút bililemeze, ezért vált le a konzol. Tehát nem pusztán az erősebb behúzástól ment tönkre.

Link to comment
Megosztás:

Hát a berántást az úgy is lehet értelmezni, hogy benyomott gombbal felhúzod egy lendülettel, mert amúgy meg sokkal nagyobb erő kell ahhoz hogy folyamatosan lassan húzd fel a kart. (valószínű) gyári hátsó doboknál 270ezer kilóméternél már eléggé gyengusz a hátsó fékhatás, ezért hogy fogjon, inkább így érdemes behúzni.

Amúgy meg át volt rozsdásodva a konzol hátsó részénél a kardánalagút bililemeze, ezért vált le a konzol. Tehát nem pusztán az erősebb behúzástól ment tönkre.

Ugyanakkora erő kell hozzá csak berántásnál segit a lendület.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom ide való-e, de jobb helyett nem találtam!

Az A Vectra hátsó elektromos ablakemelője jó az Astrába?

Utalásokat találtam már rá, hogy talán ok... de jó lenne biztosan tudni!

Esetleg valaki tudja? Vagy valamelyik másik Opel típus amelyből átrakható?

köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom ide való-e, de jobb helyett nem találtam!

Az A Vectra hátsó elektromos ablakemelője jó az Astrába?

Utalásokat találtam már rá, hogy talán ok... de jó lenne biztosan tudni!

Esetleg valaki tudja? Vagy valamelyik másik Opel típus amelyből átrakható?

köszi

Én nem szopnék vele, hanem vennék bontott astrásat, hogy tuti legyen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom ide való-e, de jobb helyett nem találtam!

Az A Vectra hátsó elektromos ablakemelője jó az Astrába?

Utalásokat találtam már rá, hogy talán ok... de jó lenne biztosan tudni!

Esetleg valaki tudja? Vagy valamelyik másik Opel típus amelyből átrakható?

köszi

Elviekben jó... Én Omega emelőket tettem hátra, és csak 1 furattal kellett kiegészíteni, mert az Omega lentebb engedi az ablakot, így hosszabb a sín...

Link to comment
Megosztás:

Nem nagyon szokott lenni, amikor pedig mégis, akkor meg leginkább egybe adják a 4-et. Nekem vekié van bent hátul, de az is faragós. Úgy rémlik talán egy rögzítési pontot tudtam használni, a többi méricskélős furkálós.

Ezt én is észre vettem, ritka mint a fehér holló! Még a nyáron láttam egyet, de lecsúsztam róla! :icon7:

Akkor berakható a Vectra-é? Melyik típusból raktad át? Sokat kell vele kínlódni?

Link to comment
Megosztás:

Ezt én is észre vettem, ritka mint a fehér holló! Még a nyáron láttam egyet, de lecsúsztam róla! :icon7:

Akkor berakható a Vectra-é? Melyik típusból raktad át? Sokat kell vele kínlódni?

Ez csótányseggű A-vekiből van. Ezerszer-méregetős, mert nem ugyan oda esik, ahova a sajtája, nem olyan hosszú mint a sajátja, és összesen talán egy furat stimmel. Ott kell megszülni, a szétszedett ajtónál, hogy hogy lenne jó.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Alvázvédelemmel kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni.

Egészen pontosan arról van szó, hogy szeretném házilag némi korrózióvédelemmel ellátni a jószág alfelét.

Milyen "festéket" javasoltok hozzá és létezik-e valami PONTOS leírás a neten, hogy hogyan végezzem el a munkát.

Azt tudom, hogy előtte alaposan lemosni, hagyni megszáradni, stb., inkább ahhoz kellene leírás, hogy hova fújjak a festékből és hova ne :)

Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Alvázvédelemmel kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni.

Egészen pontosan arról van szó, hogy szeretném házilag némi korrózióvédelemmel ellátni a jószág alfelét.

Milyen "festéket" javasoltok hozzá és létezik-e valami PONTOS leírás a neten, hogy hogyan végezzem el a munkát.

Azt tudom, hogy előtte alaposan lemosni, hagyni megszáradni, stb., inkább ahhoz kellene leírás, hogy hova fújjak a festékből és hova ne :)

Előre is köszi.

Festeni szerintem tök fölösleges. Az első kavicsos rész után, lepattogzik egy csomó helyen. Nekem a Tivetex extra vált be az aljára. Sűrű mint a takony, de 4 év múlva is rugalmas marad, és tapad mint állat. Fújni lehet, hogy lehet, ha agyon higítják, én inkább ecseteltem. Lemezt védünk vele, lemezre is kell fölvinni. Nem kipufogóra, nem csövekre, meg nem kézifékbowdenre :D

Link to comment
Megosztás:

Tető antenna alatt lévő gumi helyettesíthető valamilyen más típusról?

Gondolom elöregedett? :D Nem rég fényeztem a corsankat, annál is el volt, gondoltam veszek újat, a gyári az horror ár, univerzális meg lutri. Végül leszedtem a rossz tömítést és bicikli belsőből vágtam ki gumit, tettem felülről is és a tetőkárpit felől is. Semmi gond nincs vele, nem ázik be. Ránézésre hasonló, mint a corsán.

Link to comment
Megosztás:

Ja, csak astran(cvan, és gsi) beleül a gumiba a talp, úgyh a gumibelsőből kivágás nem az igazi.

Nálam is úgy volt (beleült), a belsőből kivágtam a közepén a négyzetet+ körbe az ovális alakot+két kis pöcök volt az alján az alumóniumon :), azt meg lereszeltem. Mondom tökéletes, nem ázik be, pedig volt egy-két esősebb idő is már és szép is, nem látszik kókányolásnak. Annyi, hogy a gumi nem veszi körbe az antenna műanyag részét azon a ~ fél centin felfelé.

Link to comment
Megosztás:

Hali, valakinek nincs egy jó állapotú astra f tetőkárpitja? 5 ajtósé kellene, és olyan aki postázza vagy bács megyéből!

Vaterán nem nézted, többen is hírdetnek? Sajnos az a baj, hogy a használt is olyan mint az időzített bomba, mert szivacs ,a szövet alatt, párártól elmállik ezért dobja el magát az üvegszálas laptól amire rá van ragasztva. Így ha sokáig meg akarod még tartani a kocsi, lehet érdemes beruházni egy kárpitozásra. Persze ez drágább, én a kombimra 25 ezer forintos árajánlatot kaptam pár hónapja. Ráadásul még vihettem is volna fel Pestre A másik lehetőség, hogy magad kárpitozod át, csak elég nehéz ilyen szövetet szerezni, én az eBay-en tudtam venni, 4 méter szövet (kombi hosszabb :-( ) postával 14 ezer volt, posta ebből 5 ezer volt. Van valami magyarországi cég is amit még kidobott a google, de érdeklődésemre, majd 2 hét múlva jött válasz, addigra meg megjött Németországból a szövet.

Vettem Motip ragasztó sprayt-is, de hiába, 2 doboz alig volt elég 1m2-re, így a végén patex faragasztóval tettem fel, ragasztás közben óvatosan alulról melegítettem is hőlégfúvóval, így gyorsabban száradt, és szépen be lehetett simítani mindenhová. Persze létezik erre is spec ragasztó, csak amiket a google kidob, ki tudja melyik jó, kísérletezni meg nem volt kedvem, és felesleges pénzem. Lényeg, hogy a nyári meleg miatt hőálló kontaktragasztó kell hozzá. Külföldről lehet beszerezhető spray formában is csak találja meg az ember, youtube-on találni videókat otthoni kárpitcseréről, ott a fickó egy spray-s dobozzal le tudta fújni mint a szövetet, mint pedig a tetőkárpit alapját. Abból ráadásul rendesen jött is, hasonlóan mint a borotvahab. Motip-esben meg alig van, ráadásul drága is

Link to comment
Megosztás:

Vaterán nem nézted, többen is hírdetnek? Sajnos az a baj, hogy a használt is olyan mint az időzített bomba, mert szivacs ,a szövet alatt, párártól elmállik ezért dobja el magát az üvegszálas laptól amire rá van ragasztva. Így ha sokáig meg akarod még tartani a kocsi, lehet érdemes beruházni egy kárpitozásra. Persze ez drágább, én a kombimra 25 ezer forintos árajánlatot kaptam pár hónapja. Ráadásul még vihettem is volna fel Pestre A másik lehetőség, hogy magad kárpitozod át, csak elég nehéz ilyen szövetet szerezni, én az eBay-en tudtam venni, 4 méter szövet (kombi hosszabb :-( ) postával 14 ezer volt, posta ebből 5 ezer volt. Van valami magyarországi cég is amit még kidobott a google, de érdeklődésemre, majd 2 hét múlva jött válasz, addigra meg megjött Németországból a szövet.

Vettem Motip ragasztó sprayt-is, de hiába, 2 doboz alig volt elég 1m2-re, így a végén patex faragasztóval tettem fel, ragasztás közben óvatosan alulról melegítettem is hőlégfúvóval, így gyorsabban száradt, és szépen be lehetett simítani mindenhová. Persze létezik erre is spec ragasztó, csak amiket a google kidob, ki tudja melyik jó, kísérletezni meg nem volt kedvem, és felesleges pénzem. Lényeg, hogy a nyári meleg miatt hőálló kontaktragasztó kell hozzá. Külföldről lehet beszerezhető spray formában is csak találja meg az ember, youtube-on találni videókat otthoni kárpitcseréről, ott a fickó egy spray-s dobozzal le tudta fújni mint a szövetet, mint pedig a tetőkárpit alapját. Abból ráadásul rendesen jött is, hasonlóan mint a borotvahab. Motip-esben meg alig van, ráadásul drága is

TESA márkájú fújós ragasztót vettem, ha jól rémlik baumax-ban, 4-5 ezer között volt az ára. 2nyarat már kibírt :) és még maradt is benne, igaz nekem csak 5 ajtós.

Nem muszáj tetőkárpit anyagot rárakni, a műbőr is baromi jól tud mutatni, vagy mondjuk hangszóró kárpit, vagy ami épp tetszik.

Kicsit rugalmas anyag kell mindenképp, hogy be lehessen hajtogatni, nyújtani mindenhová.

Link to comment
Megosztás:

Vaterán nem nézted, többen is hírdetnek? Sajnos az a baj, hogy a használt is olyan mint az időzített bomba, mert szivacs ,a szövet alatt, párártól elmállik ezért dobja el magát az üvegszálas laptól amire rá van ragasztva. Így ha sokáig meg akarod még tartani a kocsi, lehet érdemes beruházni egy kárpitozásra. Persze ez drágább, én a kombimra 25 ezer forintos árajánlatot kaptam pár hónapja. Ráadásul még vihettem is volna fel Pestre A másik lehetőség, hogy magad kárpitozod át, csak elég nehéz ilyen szövetet szerezni, én az eBay-en tudtam venni, 4 méter szövet (kombi hosszabb :-( ) postával 14 ezer volt, posta ebből 5 ezer volt. Van valami magyarországi cég is amit még kidobott a google, de érdeklődésemre, majd 2 hét múlva jött válasz, addigra meg megjött Németországból a szövet.

Vettem Motip ragasztó sprayt-is, de hiába, 2 doboz alig volt elég 1m2-re, így a végén patex faragasztóval tettem fel, ragasztás közben óvatosan alulról melegítettem is hőlégfúvóval, így gyorsabban száradt, és szépen be lehetett simítani mindenhová. Persze létezik erre is spec ragasztó, csak amiket a google kidob, ki tudja melyik jó, kísérletezni meg nem volt kedvem, és felesleges pénzem. Lényeg, hogy a nyári meleg miatt hőálló kontaktragasztó kell hozzá. Külföldről lehet beszerezhető spray formában is csak találja meg az ember, youtube-on találni videókat otthoni kárpitcseréről, ott a fickó egy spray-s dobozzal le tudta fújni mint a szövetet, mint pedig a tetőkárpit alapját. Abból ráadásul rendesen jött is, hasonlóan mint a borotvahab. Motip-esben meg alig van, ráadásul drága is

Hali, valakinek nincs egy jó állapotú astra f tetőkárpitja? 5 ajtósé kellene, és olyan aki postázza vagy bács megyéből!

http://www.taylor.hu/astra/tetokarpit/

Link to comment
Megosztás:

TESA márkájú fújós ragasztót vettem, ha jól rémlik baumax-ban, 4-5 ezer között volt az ára. 2nyarat már kibírt :) és még maradt is benne, igaz nekem csak 5 ajtós.

Nem muszáj tetőkárpit anyagot rárakni, a műbőr is baromi jól tud mutatni, vagy mondjuk hangszóró kárpit, vagy ami épp tetszik.

Kicsit rugalmas anyag kell mindenképp, hogy be lehessen hajtogatni, nyújtani mindenhová.

Ha leesik majd, én is megpróbálok venni ilyent. :icon1: bár a patex durván fogja, motip-es ragasztás, a csomagtérnél lehet gyenge pont. Baumaxban nem tudtam, hogy lehet kapni, (igaz nem is néztem mert 30km-re van legközelebb üzletük), itt meg a festékboltban meg nem volt semmilyen, így neten rendeltem.

Én maradtam a szivacs alapra ragasztott tetőkárpit szövetnél, nem akartam kockáztatni mert, mivel lehet egy sima szövettől vagy műbőrtől doboz hangja lesz az utastérnek, ilyen ok miatt van nálunk például mindenhol tapéta is a szobákban. Ráadásul maga a tető is valami üvegszövet elég durva szálakkal, így biztos, hogy kell vékony szivacs is rá.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.