Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok,

Van egy 93-as F astra caravánom és ahogy olvasgattam szó volt a hátsó müanyag dob betétről. A kérdésem az lenne ilyet hol lehet venni pesten? Mert én sehogy se találok csak ferdehátuhoz. Lehet én vagyok a béna de megköszöném ha ebbe tudna valaki segiteni.

üdv.: Iminyo

Nekem meg pont ferdehátuhoz kellene ;) Milyen árban megy ha rákérdezhetek ? :P

Petya

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Van egy 93-as F astra caravánom és ahogy olvasgattam szó volt a hátsó müanyag dob betétről. A kérdésem az lenne ilyet hol lehet venni pesten? Mert én sehogy se találok csak ferdehátuhoz. Lehet én vagyok a béna de megköszöném ha ebbe tudna valaki segiteni.

üdv.: Iminyo

Elvileg a 3 sárvédő egyforma belül, így kompatibilis a sedan, és a kombival... nekem legalábbis ferdehátúé van bent. A Kabrio az egyetlen ami nem sima sárvédős...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Cseréltem hangszórókat. Jól is szólna, hogyha nem rezonálna-zörögne be az ajtókárpit. 1-1 patent hiányzik mindkét oldalról., az ajtók hátsó 3 bolhájából a középsők:

Tehát ami be van karikázva, az nincs benne. De ha berakom, az ajtó zárja megszűnik működni. Szóval ha ez bent van, a nyelv, amivel belülről lehet nyitni/zárni a kocsit, egyszerűen nem tud mozogni, úgy beszorul. A központi sem nyitja, de még kézzel is brutális erővel lehet csak megmozdítani. Hozzáteszem, a kocsi Classic GL, szóval elvileg gyárilag beszerelt központi van benne.

Másik kérdésem: A kárpit rezonálását milyen módszerrel lehetne megszüntetni? Gondoltam, hogy valami hangfalba való szivacs táblát berakok a lemez-kárpit közé, de gondolom az összegyűjtené a párát...

Csütörtökön megdaraboljuk :D

Link to comment
Megosztás:

Kedves Fórumtársak!

Segítséget szeretnék kérni, hátha valaki már járt így, hallott erre frappáns megoldást, itt és általában a neten eddig nem találtam erre okosságot:

A múlt hétvégén úgy jártam, hogy a jobb hátsó ajtót egy hosszabb (jégbordákkal tarkított) út után egyszerűen nem tudtam (és azóta sem tudom) kinyitni. A kisfiam ült bent, gyermekülésben, és persze miatta aktiválva van a gyerekzár, tehát belülről a kilinccsel eleve nyithatatlan az ajtó.

Az út végére viszont már kívülről is, tehát a másik oldalról kellett a fiamat kiszabadítani a gyerekülésből. Olyan, mintha a külső kilincs semmilyen hatással nem lenne a zárra. A központi zár az ablaknál lévő pöcköt rendesen mozgatja, és az ajtóban a zár motorjának hangja is hallatszik.

Gyanítom, hogy szétugrott a rudazat valamelyik része a rázós úton. A nagy kérdés: hogyan nyissam ki az ajtót?! Hozzáférek mindenhonnan, de hiába rángatok, nyomkodok, tekergetek bármit is. A belső kárpit leszedését szeretném első körben megúszni (hátsó ülés kiszedésével talán megoldható, egyelőre nincs kedvem a fagyos parkolóban nekiesni), tudtok-e erre valami egyszerűbb/bevált praktikát?

Előre köszi a segítséget!

Gondoni

Link to comment
Megosztás:

Kedves Fórumtársak!

Segítséget szeretnék kérni, hátha valaki már járt így, hallott erre frappáns megoldást, itt és általában a neten eddig nem találtam erre okosságot:

A múlt hétvégén úgy jártam, hogy a jobb hátsó ajtót egy hosszabb (jégbordákkal tarkított) út után egyszerűen nem tudtam (és azóta sem tudom) kinyitni. A kisfiam ült bent, gyermekülésben, és persze miatta aktiválva van a gyerekzár, tehát belülről a kilinccsel eleve nyithatatlan az ajtó.

Az út végére viszont már kívülről is, tehát a másik oldalról kellett a fiamat kiszabadítani a gyerekülésből. Olyan, mintha a külső kilincs semmilyen hatással nem lenne a zárra. A központi zár az ablaknál lévő pöcköt rendesen mozgatja, és az ajtóban a zár motorjának hangja is hallatszik.

Gyanítom, hogy szétugrott a rudazat valamelyik része a rázós úton. A nagy kérdés: hogyan nyissam ki az ajtót?! Hozzáférek mindenhonnan, de hiába rángatok, nyomkodok, tekergetek bármit is. A belső kárpit leszedését szeretném első körben megúszni (hátsó ülés kiszedésével talán megoldható, egyelőre nincs kedvem a fagyos parkolóban nekiesni), tudtok-e erre valami egyszerűbb/bevált praktikát?

Előre köszi a segítséget!

Gondoni

Rendesen leszedni, nem fogod tudni a kárpitot, mert az alsó csavarjai "rácsukódnak" a küszübre, a tetejét pedig az ajtógomb miatt nem fogod tudni elhúzni, mert le kell emelni róla a kárpitot, hogy lejöjjön. Kicsit erőltetve el tudod cibálni, de akkor a páravédő fóliát is szét kell cseszni, hogy bele tudj nyúlni az ajtóba. Első körben, én megpróbálnék hajtogatni valami olyan "eszközt" amivel csukott állapotban el tudod nyomni a gyerekzár pöckét, hogy a belső kilinccsel ki tud nyitni. és lehetőleg se a gumikédert, se a fényezést ne bacca szét. Eddig még nem találkoztam olyannal, hogy a kilincs rudazata szétakadt volna rázós úton, de ettől függetlenül, lehet hogy mégis megtörtént valahogy, csak nincs előttem, hogy hol tudna szétmenni.

Link to comment
Megosztás:

Kedves Fórumtársak!

Segítséget szeretnék kérni, hátha valaki már járt így, hallott erre frappáns megoldást, itt és általában a neten eddig nem találtam erre okosságot:

A múlt hétvégén úgy jártam, hogy a jobb hátsó ajtót egy hosszabb (jégbordákkal tarkított) út után egyszerűen nem tudtam (és azóta sem tudom) kinyitni. A kisfiam ült bent, gyermekülésben, és persze miatta aktiválva van a gyerekzár, tehát belülről a kilinccsel eleve nyithatatlan az ajtó.

Az út végére viszont már kívülről is, tehát a másik oldalról kellett a fiamat kiszabadítani a gyerekülésből. Olyan, mintha a külső kilincs semmilyen hatással nem lenne a zárra. A központi zár az ablaknál lévő pöcköt rendesen mozgatja, és az ajtóban a zár motorjának hangja is hallatszik.

Gyanítom, hogy szétugrott a rudazat valamelyik része a rázós úton. A nagy kérdés: hogyan nyissam ki az ajtót?! Hozzáférek mindenhonnan, de hiába rángatok, nyomkodok, tekergetek bármit is. A belső kárpit leszedését szeretném első körben megúszni (hátsó ülés kiszedésével talán megoldható, egyelőre nincs kedvem a fagyos parkolóban nekiesni), tudtok-e erre valami egyszerűbb/bevált praktikát?

Előre köszi a segítséget!

Gondoni

részvétem

a külső kilincsnek van "ellenállása" mikor nyitod? vagy csak lötyög?

ha semmi nem megy és szét kell barmolni szerintem a külső kilincs szétbarmolása lenne a legjobb

azt viszonylag olcsón lehetne szerezni meg nincs belőle csak 1 fajta (vagyis 2 facelift elött/után, vagy van színezett?)

az egy nyamvadt műanyag (igaz a háta vas) de sztem szét lehet fúrni, hogy nem sérül az ajtó és mögé be lehet nyúlni a zárt mokolni

persze, ha nincs más

Link to comment
Megosztás:

részvétem

a külső kilincsnek van "ellenállása" mikor nyitod? vagy csak lötyög?

ha semmi nem megy és szét kell barmolni szerintem a külső kilincs szétbarmolása lenne a legjobb

azt viszonylag olcsón lehetne szerezni meg nincs belőle csak 1 fajta (vagyis 2 facelift elött/után, vagy van színezett?)

az egy nyamvadt műanyag (igaz a háta vas) de sztem szét lehet fúrni, hogy nem sérül az ajtó és mögé be lehet nyúlni a zárt mokolni

persze, ha nincs más

Csak B Vekin van színezett.

Link to comment
Megosztás:

Rendesen leszedni, nem fogod tudni a kárpitot, mert az alsó csavarjai "rácsukódnak" a küszübre, a tetejét pedig az ajtógomb miatt nem fogod tudni elhúzni, mert le kell emelni róla a kárpitot, hogy lejöjjön. Kicsit erőltetve el tudod cibálni, de akkor a páravédő fóliát is szét kell cseszni, hogy bele tudj nyúlni az ajtóba. Első körben, én megpróbálnék hajtogatni valami olyan "eszközt" amivel csukott állapotban el tudod nyomni a gyerekzár pöckét, hogy a belső kilinccsel ki tud nyitni. és lehetőleg se a gumikédert, se a fényezést ne bacca szét. Eddig még nem találkoztam olyannal, hogy a kilincs rudazata szétakadt volna rázós úton, de ettől függetlenül, lehet hogy mégis megtörtént valahogy, csak nincs előttem, hogy hol tudna szétmenni.

lehet, hogy a gyerekzár kavar be, gondolom ez Te nem gyakran használod :D

Link to comment
Megosztás:

részvétem

a külső kilincsnek van "ellenállása" mikor nyitod? vagy csak lötyög?

ha semmi nem megy és szét kell barmolni szerintem a külső kilincs szétbarmolása lenne a legjobb

azt viszonylag olcsón lehetne szerezni meg nincs belőle csak 1 fajta (vagyis 2 facelift elött/után, vagy van színezett?)

az egy nyamvadt műanyag (igaz a háta vas) de sztem szét lehet fúrni, hogy nem sérül az ajtó és mögé be lehet nyúlni a zárt mokolni

persze, ha nincs más

A hátsó külső kilincsen azt érezni, mint amikor egy zárt autónál póbálnád nyitni, tehát ellenállás nélkül húzhatod koppanásig.

Egylőre (hóban-fagyban) nem fúrok-faragok semmit. A gyerekülést áttettem a másik oldalra, ott működik az ajtó, annyi kompromisszummal, hogy a gyerkőc kedvére rugdoshatja a vezetőülés hátulját, nincs előretolva, mint az anyósülés.

Ha jobb lesz az idő kint, akkor jobb ötlet híján szétszedem a működő ajtót, megnézem, hogy mi mehetett tönkre, illetve ötleteket gyűjtök a lehetséges megoldásokra.

Ahogy néztem, a kárpit csavarjaihoz éppen hozzáférni a küszöb felett, de az ülést mindenképpen ki kell majd venni.

A gyerekzár átkapcsolása csukott ajtónál nem tűnik valami egyszerűnek. Kívülről azért, mert kapcsoló az ajtó belső oldalán van, bentről pedig azért, mert közte van az ajtó tömítő gumi. Ráadásul a kapcsoló elég határozottan jár.

Két hét múlva megy műszakira a kocsi, arra tuti meg kell ezt oldanom! Tényleg, műszakin erre figyelnek? Végigpróbálgatják az ajtókat, hogy nyílnak-záródnak rendesen?

Esetleg milyen szakit álljak neki keresni a városban? Lakatosok mennyire értenek a zárszerkezetekhez? Márkaszerviz?

Köszi az infót, további jó hétvégét!

Link to comment
Megosztás:

A hátsó külső kilincsen azt érezni, mint amikor egy zárt autónál póbálnád nyitni, tehát ellenállás nélkül húzhatod koppanásig.

Egylőre (hóban-fagyban) nem fúrok-faragok semmit. A gyerekülést áttettem a másik oldalra, ott működik az ajtó, annyi kompromisszummal, hogy a gyerkőc kedvére rugdoshatja a vezetőülés hátulját, nincs előretolva, mint az anyósülés.

Ha jobb lesz az idő kint, akkor jobb ötlet híján szétszedem a működő ajtót, megnézem, hogy mi mehetett tönkre, illetve ötleteket gyűjtök a lehetséges megoldásokra.

Ahogy néztem, a kárpit csavarjaihoz éppen hozzáférni a küszöb felett, de az ülést mindenképpen ki kell majd venni.

A gyerekzár átkapcsolása csukott ajtónál nem tűnik valami egyszerűnek. Kívülről azért, mert kapcsoló az ajtó belső oldalán van, bentről pedig azért, mert közte van az ajtó tömítő gumi. Ráadásul a kapcsoló elég határozottan jár.

Két hét múlva megy műszakira a kocsi, arra tuti meg kell ezt oldanom! Tényleg, műszakin erre figyelnek? Végigpróbálgatják az ajtókat, hogy nyílnak-záródnak rendesen?

Esetleg milyen szakit álljak neki keresni a városban? Lakatosok mennyire értenek a zárszerkezetekhez? Márkaszerviz?

Köszi az infót, további jó hétvégét!

Én megpróbálnám azt hogy előre döntöm az üléstámlát egy erősebb lemezt meghajtok L-alakban szigetelő szalaggal betekerem hogy ne sértse a gumi kédert és a karosszériát, és felülről az ablaktól levezetem, hátha át lehet vele ugrasztani a gyerekzárat bár tényleg nem könnyen mozog. A másik oldalon meg lehet nézni pontosan milyen magasságban és mélységben van. Úgy gondolom türelem kérdése de kivitelezhető. Műszakin ha jól emlékszem nem nézték konkrétan az ajtókat, de a biztonsági öveket megcibállták hogy kattannak-e ehhez viszont kinyitja a mókus az ajtót.

Link to comment
Megosztás:

A hátsó külső kilincsen azt érezni, mint amikor egy zárt autónál póbálnád nyitni, tehát ellenállás nélkül húzhatod koppanásig.

Egylőre (hóban-fagyban) nem fúrok-faragok semmit. A gyerekülést áttettem a másik oldalra, ott működik az ajtó, annyi kompromisszummal, hogy a gyerkőc kedvére rugdoshatja a vezetőülés hátulját, nincs előretolva, mint az anyósülés.

Ha jobb lesz az idő kint, akkor jobb ötlet híján szétszedem a működő ajtót, megnézem, hogy mi mehetett tönkre, illetve ötleteket gyűjtök a lehetséges megoldásokra.

Ahogy néztem, a kárpit csavarjaihoz éppen hozzáférni a küszöb felett, de az ülést mindenképpen ki kell majd venni.

A gyerekzár átkapcsolása csukott ajtónál nem tűnik valami egyszerűnek. Kívülről azért, mert kapcsoló az ajtó belső oldalán van, bentről pedig azért, mert közte van az ajtó tömítő gumi. Ráadásul a kapcsoló elég határozottan jár.

Két hét múlva megy műszakira a kocsi, arra tuti meg kell ezt oldanom! Tényleg, műszakin erre figyelnek? Végigpróbálgatják az ajtókat, hogy nyílnak-záródnak rendesen?

Esetleg milyen szakit álljak neki keresni a városban? Lakatosok mennyire értenek a zárszerkezetekhez? Márkaszerviz?

Köszi az infót, további jó hétvégét!

ha fent, ha lent van a zár pöcke akkor is? érdekes

vki már eccer itt próbálkozott úgy leszedni, én nemtom elképzelni hogy lejön, de még nem próbáltam csukva

csak nehogy a másik oldalon is beálljon, na akkor benn marad a gyerek :D

sztem ilyet nem néznek műszakin

Márkaszerviz sztem drága

sztem szaki válogatja, egyáltalán vállal-e ilyet

Link to comment
Megosztás:

A hátsó külső kilincsen azt érezni, mint amikor egy zárt autónál póbálnád nyitni, tehát ellenállás nélkül húzhatod koppanásig.

Egylőre (hóban-fagyban) nem fúrok-faragok semmit. A gyerekülést áttettem a másik oldalra, ott működik az ajtó, annyi kompromisszummal, hogy a gyerkőc kedvére rugdoshatja a vezetőülés hátulját, nincs előretolva, mint az anyósülés.

Ha jobb lesz az idő kint, akkor jobb ötlet híján szétszedem a működő ajtót, megnézem, hogy mi mehetett tönkre, illetve ötleteket gyűjtök a lehetséges megoldásokra.

Ahogy néztem, a kárpit csavarjaihoz éppen hozzáférni a küszöb felett, de az ülést mindenképpen ki kell majd venni.

A gyerekzár átkapcsolása csukott ajtónál nem tűnik valami egyszerűnek. Kívülről azért, mert kapcsoló az ajtó belső oldalán van, bentről pedig azért, mert közte van az ajtó tömítő gumi. Ráadásul a kapcsoló elég határozottan jár.

Két hét múlva megy műszakira a kocsi, arra tuti meg kell ezt oldanom! Tényleg, műszakin erre figyelnek? Végigpróbálgatják az ajtókat, hogy nyílnak-záródnak rendesen?

Esetleg milyen szakit álljak neki keresni a városban? Lakatosok mennyire értenek a zárszerkezetekhez? Márkaszerviz?

Köszi az infót, további jó hétvégét!

Egy valamirevaló karosszéria lakatos kinyitja neked két pillanat alatt. Lehet, hogy ilyet városban nem találsz, de nálunk itt a faluban tuttira kinyitnák neked sérülésmentesen. Itt csodákra képesek még a szerelők.

Csak példaként:

Két totálkáros kocsiból középen - vagy ahol kell- keresztbe kettévágva "sérülésmentes" :D kocsit varázsolnak. (...)

Lehet az Smart, vagy Ducato, esetleg BMW ZX 3 vagy 4.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket kérem. Új vagyok ezen a fórumon, remélem tudtok nekem segíteni. Van egy 2000-es F astra Sedanom. Ehhez keresek sofőr oldali napellenzőt, illetve fehér színre fújt külső tükröt. Kérem aki tud segíteni keressen engem. Köszönöm.

Tamás.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket kérem. Új vagyok ezen a fórumon, remélem tudtok nekem segíteni. Van egy 2000-es F astra Sedanom. Ehhez keresek sofőr oldali napellenzőt, illetve fehér színre fújt külső tükröt. Kérem aki tud segíteni keressen engem. Köszönöm.

Tamás.

Legközelebbi bontó vagy vatera. Utóbbin elég hamar lehet ilyeneket találni. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.