Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

Ez a lökhárító mit érhet? Mármint amelyik nem az autón, hanem külön lett fényképezve. Nagyon erős üvegszálas anyagból készült, gyári Hella kerek ködlámpa van benne, sajnos az egyik üvege követ kapott.

https://picasaweb.google.com/101840627262077981172/OpelAstraCabrio16?authuser=0&authkey=Gv1sRgCMe78ui11eKw1wE&feat=directlink

Valamint Cabriohoz keresek mindkét oldalra hátsó sárvédő javító íveket és tankbeöntő nyíláshoz is. Esetleg a G-Astra kombiét is be lehet faragni, mert van egy bontott autónk.

Esetleg linket vagy képet várnék a tetőmechanikáról, az ellensúlyról, tetőmozgató bowdenről. Az ellensúlyt kivették akitől vettem, viszont a motornak semmi baja, szerintem csak a bowden szakadt el.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Prága mellett a remek cseh pályán elrepedt a jobb hátsó tornyom, szerencsére egy lakatos kicserélte a lemezt, szépen megcsinálta. Viszont kéne Pest környékén egy olyan lakatos és fényező, akink ha viszek elemeket meg javítóíveket, mindent szépn kicserél, tartósra, és gyorsan. Olcsó úgysem lesz azzal tisztában vagyok. Inkább alapos legyen, és rá merjem bízni az egészet. Tud ilyet valaki?

Lehet nem pesti is , de akkor ott kell szétszedni, meg fényező is ott kell.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! EGy kérdésem lenne Hozzátok Astra F FAN-ok! Hogyan orvosoltátok az ajtóba befolyó víz problémát ? Nem lenne baj végül is csak az a cumi hogy a kasznin ami van gumikéder végig áll benne a víz mosás után! A kárpit alól folyik ki valószínű a hangszórónál! Másnál is van, volt ilyen jellegű próblem? Előre is köszönöm szépen a megoldásokat! "Szerintem van befolyása a Szatuna légterelőknek hogy feszítik a ablak pára lehúzó gumi" ............

Link to comment
Megosztás:

Szerintem minden F Astránál befolyik a víz az ajtóba, sőt meg merem kockáztatni hogy az összes autónál. Azért van a lyuk az ajtó alján hogy ott aztán ki tudjon folyni. Ha a párásodás miatt kérdezed, akkor rakd vissza a kárpit mögé a gyári fóliát, vagy vágj bele újat. :)

Link to comment
Megosztás:

Szerintem minden F Astránál befolyik a víz az ajtóba, sőt meg merem kockáztatni hogy az összes autónál. Azért van a lyuk az ajtó alján hogy ott aztán ki tudjon folyni. Ha a párásodás miatt kérdezed, akkor rakd vissza a kárpit mögé a gyári fóliát, vagy vágj bele újat. :)

Persze, teljesen normális. Amikor nem látni vizet az ajtó alatt, nah akkor van a baj, mert ha nem jött ki, akkor kizárásos alapon benne maradt :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! EGy kérdésem lenne Hozzátok Astra F FAN-ok! Hogyan orvosoltátok az ajtóba befolyó víz problémát ? Nem lenne baj végül is csak az a cumi hogy a kasznin ami van gumikéder végig áll benne a víz mosás után! A kárpit alól folyik ki valószínű a hangszórónál! Másnál is van, volt ilyen jellegű próblem? Előre is köszönöm szépen a megoldásokat! "Szerintem van befolyása a Szatuna légterelőknek hogy feszítik a ablak pára lehúzó gumi" ............

Befolyás természetes. Mint ahogyan írták az a probléma ha valaki az ajtó alján lévő lyukakat betömi vagy "ügyes lakatos" lehegeszti vagy valaki túl sok alavázvégővel vagy üregvédővel eltömíti.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan gondom van, hogy az első toronynál a hegesztés mentén többnyire végig rozsdakezdemény van, másfél éve lekentem koranttal, azóta a nagy része stagnál, viszont a bal toronynál valami nem korrekt mert esőben bemászik a víz, ma vettem észre.. Csavarhúzót nem tudom bedugni, de valami repedés biztosan van 3-4 centis részen néz ki elég rosszul a dolog.

Hogyan lehet ezt rendesen megcsinálni, hegeszteni kell mindenképp, vagy esetleg rendesen kipucolni és alvázvédő alulról, fentről meg festék, vagy mi a művelet menete? :)

Link to comment
Megosztás:

Ha nagyon rozsdás, tehát már elkezdett rohadni a lemez, akkor mindenképpen hegeszteni kell szvsz, ha csak felületi rozsda és hozzáférsz rendesen, akkor lehetséges hogy drótkefe, vagy drótkorong és karosszéria tömítő + alvázvédő megoldja a gondot. Rohadásra azért nem illik rátaknyolni, mert attól még hogy a lyukat tömöd el, a rozsda széteszi az egészet.

Link to comment
Megosztás:

Ha nagyon rozsdás, tehát már elkezdett rohadni a lemez, akkor mindenképpen hegeszteni kell szvsz, ha csak felületi rozsda és hozzáférsz rendesen, akkor lehetséges hogy drótkefe, vagy drótkorong és karosszéria tömítő + alvázvédő megoldja a gondot. Rohadásra azért nem illik rátaknyolni, mert attól még hogy a lyukat tömöd el, a rozsda széteszi az egészet.

Akkor ez sajnos a hegesztős játék lesz szerintem :/

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Rádióantenna ügyében érdeklődök. 93'as ferdehátú F Astrám rádióantennája teleszkópos és bármennyire is erőltetem, nem tudom betolni. (-->takaróponyva miatt kellene). Valaki tud rá megoldást? Ennél a típusnál még nem volt elektromos vagy automata antennaemelő, ami esetleg bedögölhetet volna igaz? Várom a tippeket!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Rádióantenna ügyében érdeklődök. 93'as ferdehátú F Astrám rádióantennája teleszkópos és bármennyire is erőltetem, nem tudom betolni. (-->takaróponyva miatt kellene). Valaki tud rá megoldást? Ennél a típusnál még nem volt elektromos vagy automata antennaemelő, ami esetleg bedögölhetet volna igaz? Várom a tippeket!

Volt elektromos antenna. Próbáld meg WD40el kicsit megfújni, hátha elengedi, vagy szedd le a burkolatot a csomagtér bal felében, hogy meglásd elektromos-e vagy nem. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Rádióantenna ügyében érdeklődök. 93'as ferdehátú F Astrám rádióantennája teleszkópos és bármennyire is erőltetem, nem tudom betolni. (-->takaróponyva miatt kellene). Valaki tud rá megoldást? Ennél a típusnál még nem volt elektromos vagy automata antennaemelő, ami esetleg bedögölhetet volna igaz? Várom a tippeket!

Takaróponyva? Jól meggondoltad? Egy ismerősöm, hogy megvédje az autót a jégtől, vihar előtt felrakta. Jég nem volt de a ponyvát mozgatta a szél. Mire leszedte hiányzott a lakkréteg meg sarkoknál a festék is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Van egy 94-es Astra F kombim, GL felszereltséggel, tehát fapados. Szeretnék bele legalább előre, de lehet, hogy hátra is elektromos ablakot. A kérdésem az lenne, hogy a gyári elektromos ablak szett beépíthető a mechanikus helyére átalakítás nélkül, vagy variálni kell? Ha esetleg van valakinek univerzális elektromos ablakemelője a kocsijában, az megírhatná, hogy mi a tapasztalata vele. Nem akarok úgy járni, hogy egy év után dobhatom ki az egészet.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Van egy 94-es Astra F kombim, GL felszereltséggel, tehát fapados. Szeretnék bele legalább előre, de lehet, hogy hátra is elektromos ablakot. A kérdésem az lenne, hogy a gyári elektromos ablak szett beépíthető a mechanikus helyére átalakítás nélkül, vagy variálni kell? Ha esetleg van valakinek univerzális elektromos ablakemelője a kocsijában, az megírhatná, hogy mi a tapasztalata vele. Nem akarok úgy járni, hogy egy év után dobhatom ki az egészet.

Üdv.

Igazából nem kell semmit variálni, 4 szegecset kell lefúrni ami fogja a manuális ablakemelőt, majd az elektromosat betenni a helyére. Érdemes beszerezni az ajtó kábelkötegét, sok munkától kímél meg! Az ajtókárpitot is érdemes elkérni mellé, ha vállalható állapotú, mert egyrészt a lyuk megmarad, másrészt a bal oldalon faragni kell a kapcsolónak a helyet, ha a manuális kárpitba akarod betenni. És szerintem a gyári bontott szettel mindenképp jobban jársz, mint egy univerzálissal!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ. Az ajtókárpitban mindkét oldalon megvan a helye az egyes kapcsolónak, tehát azzal azt hiszem nem lenne probléma. A lyuk az már más kérdés. Találtam olyan hirdetést, ahol a szettet kompletten adják, tehát emelők, kapcsolók, kábelek. Ha jól gondolom, akkor ha megvannak az ajtókábelek, akkor nincs semmi más dolgom a beszerelést követően, mint azt a kábelköteget bekötni a másik helyére és mehet rá a csatlakozó a műszerfal felől. Vagy rosszul gondolom?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ. Az ajtókárpitban mindkét oldalon megvan a helye az egyes kapcsolónak, tehát azzal azt hiszem nem lenne probléma. A lyuk az már más kérdés. Találtam olyan hirdetést, ahol a szettet kompletten adják, tehát emelők, kapcsolók, kábelek. Ha jól gondolom, akkor ha megvannak az ajtókábelek, akkor nincs semmi más dolgom a beszerelést követően, mint azt a kábelköteget bekötni a másik helyére és mehet rá a csatlakozó a műszerfal felől. Vagy rosszul gondolom?

A jobb kárpitban a kapcsoló oké, megy a vakdugó helyére, de a balban a kis lyukba a tükörállító megy, az ablaké az könyökmagasságban van, az máshogy van kiképezve, de persze betehető kis barkácsolással a manuális kárpitba. Én elhoztam inkább a kárpitot is mert a donorban pont ugyanaz a belső volt mint az enyémben. Ha betetted a kábelköteget, akkor eljutsz ugye az ajtócsatlakozóig. A harmonikán lóg az ellendarab, de befelé jó eséllyel hiányoznak a kábelek, mindkét oldalról kb. 4 vezetékkel kell eljutni a biztosítéktábláig (illetve ha be van kötve egy része gyárilag, akkor a karosszériacsatlakozóig, bal első lábtér burkokat mögött van) Én úgy csináltam hogy elkértem a donorból a gumiharmonikát a csatival együtt és így a pinekkel együtt átraktam az enyémbe a hiányzó szálakat, majd toldás és műszerfal mögött irány a biztitábla. Persze ki is lehet fúrni a csatlakozó üres részét és ott átdugni a kábeleket.

Link to comment
Megosztás:

A jobb kárpitban a kapcsoló oké, megy a vakdugó helyére, de a balban a kis lyukba a tükörállító megy, az ablaké az könyökmagasságban van, az máshogy van kiképezve, de persze betehető kis barkácsolással a manuális kárpitba. Én elhoztam inkább a kárpitot is mert a donorban pont ugyanaz a belső volt mint az enyémben. Ha betetted a kábelköteget, akkor eljutsz ugye az ajtócsatlakozóig. A harmonikán lóg az ellendarab, de befelé jó eséllyel hiányoznak a kábelek, mindkét oldalról kb. 4 vezetékkel kell eljutni a biztosítéktábláig (illetve ha be van kötve egy része gyárilag, akkor a karosszériacsatlakozóig, bal első lábtér burkokat mögött van) Én úgy csináltam hogy elkértem a donorból a gumiharmonikát a csatival együtt és így a pinekkel együtt átraktam az enyémbe a hiányzó szálakat, majd toldás és műszerfal mögött irány a biztitábla. Persze ki is lehet fúrni a csatlakozó üres részét és ott átdugni a kábeleket.

Aki így oldja meg a dolgokat, annak a nyakán is átfűznék egy hurkot... ;)

Link to comment
Megosztás:

Aki így oldja meg a dolgokat, annak a nyakán is átfűznék egy hurkot... ;)

és milyen egyszerű utána levenni az ajtót... nekem a jóember kábelenként fúrta á úgyhogy még a pineket se tudom bepattintani... :lol: cserélhetek komplett átvezetõt.
Link to comment
Megosztás:

és milyen egyszerű utána levenni az ajtót... nekem a jóember kábelenként fúrta á úgyhogy még a pineket se tudom bepattintani... :lol: cserélhetek komplett átvezetõt.

Klasszikban így van a kpzár... :D A hátsó hangszórókábelek pedig az ablakmosó csöve mellett mennek az ajtóba... :D :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.