Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

Belehet rakni, a gyárit ha valaki nagyon elszánt! Hening Karcsitól hallottam először az ötletet, és hogy ne kelljen nagyon szétbarmolni a kasztnit, járható útnak tartom az ötletét!

A művelet lényege, hogy komplett tetőt cserélsz ablakkal együtt! Ezáltal a beázás, és a rohadás elkerülhető, mert gyári... hátránya, hogy nem kis feladat! A csomagtartósín alatt kell elvágni, az első szélvédőt ki kell venni hozzá 4 ajtósnál a hátsót is, 5 ajtósnál értelem szerűen nem kell! :D És az is egyértelmű, hogy a donor autón is a tetősín alatt kell kivágni.....

22382_1241812089.jpg

22382_1241812095.jpg

Ez B corsa de hátha tudok segíteni :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Keresek megvételre fehér színű 93-as F Astra bal oldali első és hátsó ajtót! Ha valakinek lenne eladó, jelentkezzen!

Üdv, Tibor

Sztem írd be az Adok-veszek-cserélek rovat "Keresek/ Astra F-et és GSI-t / vagy alkatrészt" topicjába. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy a kicsi rozsdásodásokkal lehet valami értelmeset kezdeni szerintetek?

Picike rozsdásodások vannak sok helyen az autómon. Egyik sem vészes, mind olyan pici, hogy a szerelő is azt mondta, nem tudja mit lehetne vele kezdeni.

A véleményem viszont az, hogy inkább most költenék 10-20e Ft-ot a sok kis javításra, mint 2 év múlva 100e-ket a nagyokra.

Esetleg érdemes lehet csak a rozsdás részeket lecsiszolni, javítgatni, alapozni, lefújni (akár házilag)?

Sajna itthon csak spray fújás jöhet szóba, gondolom az nem ajánlott...

Amúgy a kocsi színe fehér.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy a kicsi rozsdásodásokkal lehet valami értelmeset kezdeni szerintetek?

Picike rozsdásodások vannak sok helyen az autómon. Egyik sem vészes, mind olyan pici, hogy a szerelő is azt mondta, nem tudja mit lehetne vele kezdeni.

A véleményem viszont az, hogy inkább most költenék 10-20e Ft-ot a sok kis javításra, mint 2 év múlva 100e-ket a nagyokra.

Esetleg érdemes lehet csak a rozsdás részeket lecsiszolni, javítgatni, alapozni, lefújni (akár házilag)?

Sajna itthon csak spray fújás jöhet szóba, gondolom az nem ajánlott...

Amúgy a kocsi színe fehér.

Lassítani tudod ezeket, "fémig-csiszol, rozsdaátalakítós kenegetés, alapozás, valamivel lefújás" módszerrel, de ha egyszer előjött, akkor idővel újra elő fog. Az időt tudod húzni, hogy minél később jöjjön vissza, de begyógyulni nem fog :D

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Az érdekelne hogy ha GSi lököst felteszek GL astrára (95 utáni), mennyire lehet szépen kihozni?

A hűtőrács illesztésére gondolok elsősorban, mert a GSi astra rácsa valamiben külömbözik amennyire tudom.

Szóval dúrván hézagos lesz, illetve minimális faragcsálással meg lehet oldani? Aki csinált ilyet, és van róla képe szívesen megnézném. :D

Köszi előre is.

Del.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Az érdekelne hogy ha GSi lököst felteszek GL astrára (95 utáni), mennyire lehet szépen kihozni?

A hűtőrács illesztésére gondolok elsősorban, mert a GSi astra rácsa valamiben külömbözik amennyire tudom.

Szóval dúrván hézagos lesz, illetve minimális faragcsálással meg lehet oldani? Aki csinált ilyet, és van róla képe szívesen megnézném. :D

Köszi előre is.

Del.

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...mp;#entry794427

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Adott egy kombi astra, amin gyárilag nem volt tetősín. Namost szereztem bontott tetőcsomit. Azon a felfogatási pontokon van ugyebár pár menetes szár, amiken egy-egy lemez van + anyák.

Megnéztem a tetősínem, elhúzgáltam az ajtókat. Nem igazán értem, hogy hogy a rákba lehet a feltenni a bontott csomagtartót... :D Egy az, hogy a sín felfogatási pontjai, amik a kis ajtók alatt vannak, nem stimmelnek a csomagtartó azon részeivel, amik bemenne ezekbe a résekbe. 1-2cm-el hosszabb a csomagtartó, mint a helye.

A másik, hogy hogy lehet feltenni? Ugye nem kell kifúrkálni a tetőt emiatt? :D

Valaki tud segíteni? Esetleg képekkel? :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Adott egy kombi astra, amin gyárilag nem volt tetősín. Namost szereztem bontott tetőcsomit. Azon a felfogatási pontokon van ugyebár pár menetes szár, amiken egy-egy lemez van + anyák.

Megnéztem a tetősínem, elhúzgáltam az ajtókat. Nem igazán értem, hogy hogy a rákba lehet a feltenni a bontott csomagtartót... :D Egy az, hogy a sín felfogatási pontjai, amik a kis ajtók alatt vannak, nem stimmelnek a csomagtartó azon részeivel, amik bemenne ezekbe a résekbe. 1-2cm-el hosszabb a csomagtartó, mint a helye.

A másik, hogy hogy lehet feltenni? Ugye nem kell kifúrkálni a tetőt emiatt? :D

Valaki tud segíteni? Esetleg képekkel? :)

Caravan és de.

Link to comment
Megosztás:

Caravan és de.

Elnézést: Caravan. :D

Akkor ezek szerint amin gyárilag is van, ott maga az a fekete takarólemez is más méretű?

Utólagosan mennyire gázos betenni? A tetőlemez egyrétegű? Hogy lehetne szakszerűen megcsinálni vajon?

Link to comment
Megosztás:

Elnézést: Caravan. :D

Akkor ezek szerint amin gyárilag is van, ott maga az a fekete takarólemez is más méretű?

Utólagosan mennyire gázos betenni? A tetőlemez egyrétegű? Hogy lehetne szakszerűen megcsinálni vajon?

A fekete takaró léc más milyen. A tieden egy darabból van az egész, és vannak eltolható ablakok rajta, a tetősínesnek 2 darabból áll. (szélvédőtől az első rögzítési pontig, első rögzítési pont, és a hátsó rögzítési pont közötti) Szerintem nem tudod átalkotni a tiedet, szerezni kéne hozzá ilyen lécet is. Nem vészes belerakni, csak jól le kell tömíteni alatta, mert a csavarok alatt már csak a tetőkárpit lesz belül. :) Ha a tetőkárpitot lekapod, szerintem alatta megtalálod a helyét, szerintem ki is van könnyítve, csak maga a furat nincs ott :D

Link to comment
Megosztás:

A fekete takaró léc más milyen. A tieden egy darabból van az egész, és vannak eltolható ablakok rajta, a tetősínesnek 2 darabból áll. (szélvédőtől az első rögzítési pontig, első rögzítési pont, és a hátsó rögzítési pont közötti) Szerintem nem tudod átalkotni a tiedet, szerezni kéne hozzá ilyen lécet is. Nem vészes belerakni, csak jól le kell tömíteni alatta, mert a csavarok alatt már csak a tetőkárpit lesz belül. :) Ha a tetőkárpitot lekapod, szerintem alatta megtalálod a helyét, szerintem ki is van könnyítve, csak maga a furat nincs ott :D

Értelek. Ez egy 94-es kiadású német fapados példány. Kívülről nézegettem a furatok helyét, hátha, de nem láttam, csak a ponthegesztések helyét (vagy az volt az? :D )

Lehet, hogy jobban járok egy univerzális csomagtartóval...? Kicsit tartok a beázástól...

Link to comment
Megosztás:

Értelek. Ez egy 94-es kiadású német fapados példány. Kívülről nézegettem a furatok helyét, hátha, de nem láttam, csak a ponthegesztések helyét (vagy az volt az? :D )

Lehet, hogy jobban járok egy univerzális csomagtartóval...? Kicsit tartok a beázástól...

A menetes szárak tövében is kéne lennie gumi-gyűrűknek, meg pluszba nyomhatsz még Te is oda valamit. A gyári rögzítése a menetesszáras- anyás megoldás, mégsem áznak be :D (jóóó, ha 10 évig nem takarítják ki a lécek alatt, akkor időnként de, de azért nem jellemző. Meg lehet azt csinálni rendesen, és szerintem sokkal jobban használható a tetősín, mint a fölpattintós keresztbe csomagtartó :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Neki akartam állni, hogy kicseréljem az ajtókon lévő kárpitot. Sikerült is leszednem az ajtókárpitot, majd itt szembesültem azzal, hogy a kárpit valahogyan rá van erősítve, amit viszont nem egyszerű leszedni, majd visszarakni! Tud ebben sgíteni valaki? Pest környékén van olyan szaki aki ki tudja cserélni a kárpitot?

http://kepfeltoltes.hu/view/110521/K_p093_...ltoltes.hu_.jpg

Köszönöm és üdv,

Tibor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Neki akartam állni, hogy kicseréljem az ajtókon lévő kárpitot. Sikerült is leszednem az ajtókárpitot, majd itt szembesültem azzal, hogy a kárpit valahogyan rá van erősítve, amit viszont nem egyszerű leszedni, majd visszarakni! Tud ebben sgíteni valaki? Pest környékén van olyan szaki aki ki tudja cserélni a kárpitot?

http://kepfeltoltes.hu/view/110521/K_p093_...ltoltes.hu_.jpg

Köszönöm és üdv,

Tibor

Azokat a műanyag kiperemezéseket egyszerűen le kell fúrni, és egy megfelelő méretű faforgácslap, egyéb csavarral alátéten keresztül kell rögzíteni az új kárpitot. :D

Link to comment
Megosztás:

Azokat a műanyag kiperemezéseket egyszerűen le kell fúrni, és egy megfelelő méretű faforgácslap, egyéb csavarral alátéten keresztül kell rögzíteni az új kárpitot. :D

Én melegítettem, és kihúzgáltam őket, összerakni még nem raktam, de egy kis kezeléssel tuti meoldható úgy is. :D

Link to comment
Megosztás:

Én melegítettem, és kihúzgáltam őket, összerakni még nem raktam, de egy kis kezeléssel tuti meoldható úgy is. :D

Hát ha marad anyag amit vissza lehet peremezni akkor úgy is lehet. Én a vezetőoldaliban cseréltem betétet ugye a kapaszkodóban faragtam bele az ablakmelő kapcsolót, aztán a Karcsi adott egy eleve ablakemelős kárpitot, és csak a betétet cseréltem.

Meghúztam ma a kocsit, tolattam ki az udvarból, úgye be van állványozva a ház, az egyik kitámasztóba nem vertem be teljesen a szöget, hogy könnyebb legyen kihúzni, most elkapta a bal hátsó sárvédő. Lett egy 20 centis karcolás, de a fémig nem húzta le. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.