Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

A teherviseléséről meg annyit hogy fölülről van rögzítve pár csavarral, gyakorlatilag le lógatva, és egy csavar fogja az alját, meg egy az elejét. Egy 2 oldalról 1-1 csavarral rögzített lemez rendkívüli terhet tud elviselni. B)

Ha lenne a gépemen kép az anno saját két kezem által felújított autómról, elhinné mindenki, hogy én se a levegőbe beszélek. Bár csak Lada volt, de totál szétrohadva. Az eleje a tűzfaltól komplett csere, taposólemez, komplett küszübök, az összes ajtó, csomagtértető, motorháztető, hátsó külső doblemezek, hátfal, sárvédők. Volt vele munka bőven. És ott minden elem hegesztve volt az ajtók kivételével. Hidd el, tudom miről beszélsz, beszélek. :D De 90-ben szakítottam a szakma szépségeivel és hátulütőivel is.

Link to comment
Megosztás:

Ha lenne a gépemen kép az anno saját két kezem által felújított autómról, elhinné mindenki, hogy én se a levegőbe beszélek. Bár csak Lada volt, de totál szétrohadva. Az eleje a tűzfaltól komplett csere, taposólemez, komplett küszübök, az összes ajtó, csomagtértető, motorháztető, hátsó külső doblemezek, hátfal, sárvédők. Volt vele munka bőven. És ott minden elem hegesztve volt az ajtók kivételével. Hidd el, tudom miről beszélsz, beszélek. B) De 90-ben szakítottam a szakma szépségeivel és hátulütőivel is.

Itt az oldal tetején van a csoda. Az van oda írva hogy Opelfórum. Az astrára nem hegesztve van, hanem asszem 8 darab csavarral föltekerve, abból 6 a tetején van. Ne keverjünk már más autókat, ennek a sárvédőjébe...

Link to comment
Megosztás:

Ha lenne a gépemen kép az anno saját két kezem által felújított autómról, elhinné mindenki, hogy én se a levegőbe beszélek. Bár csak Lada volt, de totál szétrohadva. Az eleje a tűzfaltól komplett csere, taposólemez, komplett küszübök, az összes ajtó, csomagtértető, motorháztető, hátsó külső doblemezek, hátfal, sárvédők. Volt vele munka bőven. És ott minden elem hegesztve volt az ajtók kivételével. Hidd el, tudom miről beszélsz, beszélek. B) De 90-ben szakítottam a szakma szépségeivel és hátulütőivel is.

Jól látod, hogy ez egy opel fórum, és azon belül pedig astra f topik. Itt csavarozva van, és nem visel terhet.

Innentől pont. Minden ehhez kapcsolódó hsz OFF!

Link to comment
Megosztás:

Jól látod, hogy ez egy opel fórum, és azon belül pedig astra f topik. Itt csavarozva van, és nem visel terhet.

Innentől pont. Minden ehhez kapcsolódó hsz OFF!

Csak példa képpen hoztam fel. Mert ez ugye a karosszéria Topic. De Neked mindig be kell szólni nem? Megint nagyot alakítottál! Köszönöm szépen... Most OFF B)

Link to comment
Megosztás:

A tisztelt hozzászóló látott már astrát, és tudja hogy a régieken egy fóliába csomagolt szivacsos hungaroceles valami van ott. De ha óhajtod kiveszem, és megmutatom közelről... B)

Igazából polifóm, zárt cellás szivacs ha jól láttam, ezért nem szívja fel a vizet.

Ne vedd a szívedre, nem is az volt a vita tárgya, hogy ki látott és ki nem. Csak én konkrétan szivacsra gondoltam és nem egy szvacsos belsejű műanyagra :D Az általam idézett képet látva én is tudom miről van szó :) Ha az enyémet szétkapnám, nekem is ott volna a sárvédő alatt és egyből azt írtam volna, hogy kell az oda. :) De ha jól zár a műanyag doblemez, akkor puskapor száraznak kell lennie belül. Alkalmanként nem árt kitakarítani, ha szükséges :) Ennyi :(

Nem is a műanyag dob felől kap vizet, hanem az ajtó fellől, ha nincs bent a szivacs.

Link to comment
Megosztás:

Ez azért nem semmi, elmondjuk szépen, elmondjuk durciba, képet is mutatunk, és akkor is ez egy lemez nem szivacs... na hogy ilyen lemezből legyen a kasztnid, meg szivacs helyett lemez legyen az ágyadban :D

És régi nem régi astra, mindbe kellene lennie ilyennek.

A műanyag doblemez meg nem fog jól zárni, már csak azért se, mert van két két gumi távtartó, hogy a mégis feljutó víz sár ki tudjon csorogni B)

Link to comment
Megosztás:

Ez azért nem semmi, elmondjuk szépen, elmondjuk durciba, képet is mutatunk, és akkor is ez egy lemez nem szivacs... na hogy ilyen lemezből legyen a kasztnid, meg szivacs helyett lemez legyen az ágyadban :)

És régi nem régi astra, mindbe kellene lennie ilyennek.

A műanyag doblemez meg nem fog jól zárni, már csak azért se, mert van két két gumi távtartó, hogy a mégis feljutó víz sár ki tudjon csorogni :D

Feltalálták már a szivacsot, ha kemény lenne a lemez B) Egyébként meg van többféle lemez is, nem csak fém. Nem értem miért akadtál ki rajta?

Link to comment
Megosztás:

Hagyd a p.csába. Csak abbahagyja.. B)

Megölted a bulit :D

Mikor cseréltem a futóműve lekentem szépen olviklorral az első kerékjáratot, megmostam kivett állapotban a dob betéteket, és ma hogy felraktam az alukat, gyönyörködtem benne, olyan szép, mert még egy métert se mentem vele :( Nem ragadt bele se por se semmi :)

Link to comment
Megosztás:

Megölted a bulit B)

Mikor cseréltem a futóműve lekentem szépen olviklorral az első kerékjáratot, megmostam kivett állapotban a dob betéteket, és ma hogy felraktam az alukat, gyönyörködtem benne, olyan szép, mert még egy métert se mentem vele :( Nem ragadt bele se por se semmi :D

Ami késik, nem múlik :) Addig lesz olyan szép, amíg össze nem kened... Legjobb, ha beteszed a vitrinbe és néha előveszed leporolgatni. :)

Link to comment
Megosztás:

Hello sziasztok, sikerült beszereznem a sima GL astrámhoz egy GSI lökhárítót, esetleg valaki tudna segíteni hogy a gyári lökös hol van rögzítve, hol vannak a csavarok, mire figyeljek mikor le/fel teszem, és egyátalán a 95 utáni hűtőrácsom nem lesz útban a fecelift elötti GSI lökinek, valamint a hűtőrács kiszereléséről is írhatnátok valami okosítót mert még sose szedtem szét de még más kocsit sem úgyhogy ezzel az akciómmal kezdeném a dolgot!

Köszönök minden tanácsot, ha volt már erről szó bocsánat, de nem találtam így hirtelenjében visszaolvasva se

Link to comment
Megosztás:

Hello sziasztok, sikerült beszereznem a sima GL astrámhoz egy GSI lökhárítót, esetleg valaki tudna segíteni hogy a gyári lökös hol van rögzítve, hol vannak a csavarok, mire figyeljek mikor le/fel teszem, és egyátalán a 95 utáni hűtőrácsom nem lesz útban a fecelift elötti GSI lökinek, valamint a hűtőrács kiszereléséről is írhatnátok valami okosítót mert még sose szedtem szét de még más kocsit sem úgyhogy ezzel az akciómmal kezdeném a dolgot!

Köszönök minden tanácsot, ha volt már erről szó bocsánat, de nem találtam így hirtelenjében visszaolvasva se

A maszk leszedésnél könnyen eltörhet. Kezd az indexnél levő bajuszok kipattintásával. Kis csavarhúzóval óvatosan feszítsd kifelé a bajuszlécet. Célszerű a sárvédőt használni támasztéknak, persze vmit tegyél oda, hogy ne verd össze. Utána a fekete rácsos részt kell kipattintani a homlokfalból. Ide is kell egy csavarhúzó, amivel lenyomod a füleket. Képem most nincs, de sztem adja magát mit kell lenyomni. :D

A 95utáni maszk, és a gsi lökös nem fér össze. Mindkettőn ugyanott van egy L alakú perem, ezt le kell vágni vmelyikről. A maszkról fűrészeld le sztem.

A lökhárító 6csavarral, és alul 4 befeszülős stifttel van rögzítve. Ha kiveszed a dobbetétet, a kerékre merőlegesen van két 8as fejű csavar egymás felett kb 15-20cmre. A másik oldalon is ilyen. Van még két db 13as fejű kb a rendszám mögött, de kicsit nagyobb a távolság, mint a rendszámok. Leginkább alulról érhető el. A stifteknek meg ki kell húzni a közepét, aztán az egész stiftet.

Mivel a gsi lökös alul szélesebb, ezért másik dobbetét is kellene majd, mert az alsó csavart nem fogod tudni becsavarni.

Link to comment
Megosztás:

Csak a belső javító belső oldalát tudja a kerékjárat felől. Külső javító lemezt nem nagyon. A hátsólámpát kikapva már ki tudja fújni jórészét a külsőnek, a maradékot belűlről a csomagtartó oldalfalán a lyukakon keresztül.

A csomagtartó nem közlekedik a tanknyílással. Onnan csak a tanksapka zármotort lehet elérni.

Link to comment
Megosztás:

A csomagtartó nem közlekedik a tanknyílással. Onnan csak a tanksapka zármotort lehet elérni.

Akkor nem tudom a tanklyuk lemez belső felén, hogy lehet a hegesztést, peremeket lekezelni belülről miután be van hegesztve. Gőzöm sincs hozzá csak írtam valamit. :D

http://kepfeltoltes.hu/110503/rohadt_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/110503/rohad_s2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/110503/doblemez_be_nt_ny_l_ssal_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/110503/bel_lr_l_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/110503/behegesztve_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/110503/fent_a_doblemez_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szerintetek ez jó lesz egy normál 96-os Caraván alá?

http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Fo...mp;cMegnNr=5053

Mert nem tudom mire értik az "ovális rugó" kifejezést... :D

A rugó menete ovális, vagy az hogy hordó alakú a rugó...

A kocsi alatt normál rugó van, nem emlékszem rá, hogy ovális lenne...

Biztos, hogy a hordóformára gondoltak. Mi értelme lenne az oválnak... :D

Link to comment
Megosztás:

Akkor nem tudom a tanklyuk lemez belső felén, hogy lehet a hegesztést, peremeket lekezelni belülről miután be van hegesztve. Gőzöm sincs hozzá csak írtam valamit. :D

Dehogynem, ahogy írták is, a kerérjárat felől hozzáférsz, csak a csomagtartó felől nem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.