Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

Egyébként én nem tudom, de amióta megvan ez a kocsi (előtte két Skodám volt), valahogy időnként olyan érzésem van, hogy bizonyos dolgokat rendkívül hülyén, illetve gyermekded megoldásokkal csináltak meg az Opelen.

Skodánál például ilyen tetőkárpit probléma elő nem fordulhatott volna.

De őszintén szólva én még soha, semmilyen más autótípusnál nem hallottam ilyenről, hogy egyszercsak elkezd lógni a tetőkárpit.

Aztán olvasom itt, és nekem is gond egyébként a párásodás, amit ha jól olvastam, akkor a szélvédő előtti takarólemez gumi problémája okoz. Meg befolyik a víz a szellőző rendszeren keresztül az utastérbe, és látom, hogy sziló + műpadló takarás a pollenszűrőn a megoldás.

Érdekes, hogy pl. a Favoritnál a motortetőre vágott szellőzőrésen egy az egybe folyhatott akár az eső bele a szellőző rendszerbe, de sohasem ázott be az utastér ez miatt. Pedig 18 évesen adtam el!

Ott valahogy gyárilag megoldották.

Aztán van még egy-két dolog, amit írhatnék, de felesleges.

Nem a márkát akarom ócsárolni, hiszen most én is ilyennel járok, és nyilván a Skodáknak is voltak ilyen baromságai, csak ezek szerint máshol, amit az átlag user lehet, hogy nem is vesz észre, nem találkozik vele.

Link to comment
Megosztás:

Egyébként én nem tudom, de amióta megvan ez a kocsi (előtte két Skodám volt), valahogy időnként olyan érzésem van, hogy bizonyos dolgokat rendkívül hülyén, illetve gyermekded megoldásokkal csináltak meg az Opelen.

Skodánál például ilyen tetőkárpit probléma elő nem fordulhatott volna.

De őszintén szólva én még soha, semmilyen más autótípusnál nem hallottam ilyenről, hogy egyszercsak elkezd lógni a tetőkárpit.

Aztán olvasom itt, és nekem is gond egyébként a párásodás, amit ha jól olvastam, akkor a szélvédő előtti takarólemez gumi problémája okoz. Meg befolyik a víz a szellőző rendszeren keresztül az utastérbe, és látom, hogy sziló + műpadló takarás a pollenszűrőn a megoldás.

Érdekes, hogy pl. a Favoritnál a motortetőre vágott szellőzőrésen egy az egybe folyhatott akár az eső bele a szellőző rendszerbe, de sohasem ázott be az utastér ez miatt. Pedig 18 évesen adtam el!

Ott valahogy gyárilag megoldották.

Aztán van még egy-két dolog, amit írhatnék, de felesleges.

Nem a márkát akarom ócsárolni, hiszen most én is ilyennel járok, és nyilván a Skodáknak is voltak ilyen baromságai, csak ezek szerint máshol, amit az átlag user lehet, hogy nem is vesz észre, nem találkozik vele.

Azért, amíg nem kap semmi behatást a tetőkárpit, addig nem is jön le :o Az enyém is lógott mint a franc, nem is javítottam, cseréltem. Egy az enyémnél 2 évvel idősebb (német...) autóból vettem bontottan, egy hibátlan darabot. Azóta sincs vele semmi gond. Szerintem nagyon sok hibája ezeknek az autóknak abból adódik, hogy szerencsétlent, ebben az országban vették meg. Nekem a pollenszűrőm sincs letakarva, se ki-szilózva, mégsem párásodik. Pedig az autóm távol áll a szalonállapottól :D

Link to comment
Megosztás:

ááá azt se, ő még nem nagyon vette le a tetőkárpitot :D Zotyára, van Misire gondoltál szerintem :) :o

Nem, megnéztem a vonatkozó PÜ-jeimet és Astrásgyerek volt az elkövető, várjuk meg míg online lesz és Ő is hozzászól.

Ja, most nézem az írásodat, lehet hogy Misi=Astrásgyerek??? Ennyire még nem vagyok törzsgárdista :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan gondom van, hogy valahol felülről (legalábbis úgy tűnik) beázik az autóm.

Nagyobb esőnél a tetőkápit a vezető felőli oldalon mindkét ajtó felett nedves, vizes.

Hol szokott ilyenkor probléma lenni?

Ja, és a másik gondom szintén a tetőkárpittal van, gyakorlatilag elengedte valahogy a ragasztás, és hideg, párásabb időben gyönyörűen lóg az utastérbe.

Eleinte csak a tetőablak mögött egy kis részen kezdődött, de most már t.képpen az egész lóg.

A röhely az, hogy száraz, napos időben, meg úgy összehúzódik, mintha összement volna.

Mi a faxot lehet ezzel csinálni?

E felett úgy tűnik mindenki átsiklott??? A tetőablak. Ha gyári akkor a négy sarkán van kivezetés amiből az első kettő a motortérbe a hátsók ha jól tudom a kerékdob környékére vannak kivezetve. Az hogy a tetőablak filces részénél beszivároghat víz az természetes épp úgy mint, hogy az oldalablakoknál bemehet a vít az ajtóba (ezért nem szabad az ajtó alján a kivezető lyukakat betömni/ragasztani)

Szóval a tetőblak négy sarkában ha eldugul a kifolyó, vagy lecsúszik a gumicső róla vagy maga a gumicső dugul el valahol akkor bizony a tetőkárpitot áztatja mikor megtelik vízzel.

Link to comment
Megosztás:

E felett úgy tűnik mindenki átsiklott??? A tetőablak. Ha gyári akkor a négy sarkán van kivezetés amiből az első kettő a motortérbe a hátsók ha jól tudom a kerékdob környékére vannak kivezetve. Az hogy a tetőablak filces részénél beszivároghat víz az természetes épp úgy mint, hogy az oldalablakoknál bemehet a vít az ajtóba (ezért nem szabad az ajtó alján a kivezető lyukakat betömni/ragasztani)

Szóval a tetőblak négy sarkában ha eldugul a kifolyó, vagy lecsúszik a gumicső róla vagy maga a gumicső dugul el valahol akkor bizony a tetőkárpitot áztatja mikor megtelik vízzel.

Ez hasznos infó, köszi. :o Tetőkárpít cserekor ezt is megnézem majd!!!

Link to comment
Megosztás:

Egyébként én nem tudom, de amióta megvan ez a kocsi (előtte két Skodám volt), valahogy időnként olyan érzésem van, hogy bizonyos dolgokat rendkívül hülyén, illetve gyermekded megoldásokkal csináltak meg az Opelen.

Skodánál például ilyen tetőkárpit probléma elő nem fordulhatott volna.

De őszintén szólva én még soha, semmilyen más autótípusnál nem hallottam ilyenről, hogy egyszercsak elkezd lógni a tetőkárpit.

.............

Minden autónál más és más a probléma..... A skodának is van betegsége....nem igaz? minden autónak van...Csak itt a fórumon gyakran beszélünk róla és sokan. A Fordnak is van, a Citroënnek is, és még a Fosvágennak is. De csak hogy a felső kategóriát is említsem veszel 15millióért egy 7-es bömbit, és 130-nál kiírja a Compi hogy nyitva az ajtó :) Szakszervizbe csak ennyit mondtak típus hiba....Na neeee 15 milliónál??? Vagy pl tegnap előtt javítottam egy 4 éves Q7-est, és a gazda panaszkodott, hogy most cseréltek benne valami elektronyos kütyüt 250ezerért, mert a tetőablakon beázott :D És elmondása szerint szériabetegség...........Na ezt tedd oda :)

Változatlanul mondom, hogy 14 éves az autóm, és ezentúl, vagy eddig.....csak annyi baja legyen, hogy párásodik, és lóg a tetőkárpit :o

Link to comment
Megosztás:

Minden autónál más és más a probléma..... A skodának is van betegsége....nem igaz? minden autónak van...Csak itt a fórumon gyakran beszélünk róla és sokan. A Fordnak is van, a Citroënnek is, és még a Fosvágennak is. De csak hogy a felső kategóriát is említsem veszel 15millióért egy 7-es bömbit, és 130-nál kiírja a Compi hogy nyitva az ajtó :) Szakszervizbe csak ennyit mondtak típus hiba....Na neeee 15 milliónál??? Vagy pl tegnap előtt javítottam egy 4 éves Q7-est, és a gazda panaszkodott, hogy most cseréltek benne valami elektronyos kütyüt 250ezerért, mert a tetőablakon beázott :D És elmondása szerint szériabetegség...........Na ezt tedd oda :)

Változatlanul mondom, hogy 14 éves az autóm, és ezentúl, vagy eddig.....csak annyi baja legyen, hogy párásodik, és lóg a tetőkárpit :o

Az egyik ismerősöm fullos X5-ösében kapitulált a váltó 150.000.km-nél.A szervízben annyit mondtak,hogy ezek ennyit bírnak,ki kell cserélni másfél milláért.A fazon meg kifeszült idegileg-jogosan-,hát két évente cserélje a váltót annyi pénzért egy szutyokban???

Ennyi pénzért bármilyen kocsi is legyen,lehet,hogy felgyújtanám.

A másik eset a Nissan Quaskai.Autópályán előzésnél lehörgött és fekete füstöt produkálva megállt.

A szuper számítógépes technika meg kijelezte a szakműhelyben,hogy a kocsi tuti rendben van....

Vakarták a fejüket aztán rájött egy fazon,hogy a turbó kehesedett be...

Nesze.

Nekem meg 220-ért beázik a jobb első ajtó oszlopnál.De ez nem hinném,hogy akkora kánya,bár mocskosul idegesít,hogy nem tudom,honnét jön a víz.Le kell vennem az elektronikát,alóla a tartót,a szivacsot,aztán locsolkodni kint,mint a hülyegyerek....

Link to comment
Megosztás:

Én is újra kárpitoztam a tető kárpitot. Gyári anyag le alatta lévő cucc le. Teljesen le kell kopasztani a felületet egészen a kemény részig majd lehet ragasztani. Pálmatex. Nekem még nem lóg jelenleg. :D

Én is pálmatex ragasztottam igaz műbőrt, de egy év után már elengedte pár helyen. Főleg melegben megereszkedik, ha visszasimítom ott marad. De nem feltűnő, mert főleg az erősen íves helyeken, pölö a napellenző éle ereszkedik meg. Szerintem nem voltam elég alapos a kencézéssel, vagy túl sokat beszívott, végülis úgy írja, hogy nedvszívó felületen kétszer kell kenni. Elhasználtam másfél dobozt a pincéban 3 óra alatt, öregem milyen heppi volt minden! :o :)

Link to comment
Megosztás:

Én is pálmatex ragasztottam igaz műbőrt, de egy év után már elengedte pár helyen. Főleg melegben megereszkedik, ha visszasimítom ott marad. De nem feltűnő, mert főleg az erősen íves helyeken, pölö a napellenző éle ereszkedik meg. Szerintem nem voltam elég alapos a kencézéssel, vagy túl sokat beszívott, végülis úgy írja, hogy nedvszívó felületen kétszer kell kenni. Elhasználtam másfél dobozt a pincéban 3 óra alatt, öregem milyen heppi volt minden! :o :D

Azt képzelem :) :) :(

Link to comment
Megosztás:

Én is pálmatex ragasztottam igaz műbőrt, de egy év után már elengedte pár helyen. Főleg melegben megereszkedik, ha visszasimítom ott marad. De nem feltűnő, mert főleg az erősen íves helyeken, pölö a napellenző éle ereszkedik meg. Szerintem nem voltam elég alapos a kencézéssel, vagy túl sokat beszívott, végülis úgy írja, hogy nedvszívó felületen kétszer kell kenni. Elhasználtam másfél dobozt a pincéban 3 óra alatt, öregem milyen heppi volt minden! :o :D

Ne is mond. Én a garázsba csinálltam. Ugyancsak másfél doboz. :) és OLYAN ROSSZUL voltam utánna :S Fájt a fejem hányinger. ÁÁh sose többé. :) A flokkoláson gondolkodtam még amúgy. Az nem fog lejönni. Na majd ha leugrik akkor FLOKK.

Link to comment
Megosztás:

Ne is mond. Én a garázsba csinálltam. Ugyancsak másfél doboz. :D és OLYAN ROSSZUL voltam utánna :S Fájt a fejem hányinger. ÁÁh sose többé. :) A flokkoláson gondolkodtam még amúgy. Az nem fog lejönni. Na majd ha leugrik akkor FLOKK.

Az enyém ha lejön, elviszem kárpitoshoz :o Jobb a békesség :) :(

Link to comment
Megosztás:

Persze had érezze magát jól ő. :o Aztán este hazamegy meló után : ma volt 5 tetőkárpit melóm, he-he-he. :D

én megérdeklődtem 30-40ezer lett volna a tetőkárpit újra kárpitozása. Gondoltam annyiért én is meg csinálom. És nem is lett rossz. Ha a kárpitos valamit másképp csinál akkor el megyek papnak. 5ezer volt a anyag rá meg vagy 5ezer a ptex higítóval. :)

Ebből lejött 5ezer mert a régi kárpitomat elcseréltem egy lepucoltra. Tehát 5ezer volt az anyagom. plusz volt egy üres tiszta kárpitom. :)

Link to comment
Megosztás:

Hello

Megcsináltam én is a szélvédő alatti műpadlózást de nem vagyok vele túl elégedett,ugyanis az ablaktörlő mechanikája alulról menet közben beleér és kikezdi, másik hogy ha a pollenszűrő benne van, nem megy be hátra tökéletesen és rajta van még a papiron. és gondolom így a beázás veszélye így is fenn áll. Nélküle semmi gond. nektek mi a tapasztalatotok?

Link to comment
Megosztás:

Hello

Megcsináltam én is a szélvédő alatti műpadlózást de nem vagyok vele túl elégedett,ugyanis az ablaktörlő mechanikája alulról menet közben beleér és kikezdi, másik hogy ha a pollenszűrő benne van, nem megy be hátra tökéletesen és rajta van még a papiron. és gondolom így a beázás veszélye így is fenn áll. Nélküle semmi gond. nektek mi a tapasztalatotok?

Akkor minek teszed bele? :o Nekem sincs semmi gond nélküle, nem ázik, nem párásodik, nem is teszem bele :D

Link to comment
Megosztás:

ugy értettem hogy ha nincs benne a pollenszürő bemegy mögé rendesen a müpadló.a pollen szürö azért csak kell bele mert láttam mennyi cucc volt benne

A környékét kiporszívóztad a pollenyszűrőnek? A lefolyócső környékén, meg a szűrő házának a tövében, tovább a teljes műanyag burkolatig a szélvédő szélességében. Nekem akkor szűnt meg a párásodás, amikor a régi levéldarabokat, meg egyéb szemeteket kiporszívóztam :o (a gumi lefolyócső is tökig volt levéllel)

Link to comment
Megosztás:

A környékét kiporszívóztad a pollenyszűrőnek? A lefolyócső környékén, meg a szűrő házának a tövében, tovább a teljes műanyag burkolatig a szélvédő szélességében. Nekem akkor szűnt meg a párásodás, amikor a régi levéldarabokat, meg egyéb szemeteket kiporszívóztam :o (a gumi lefolyócső is tökig volt levéllel)

persze tiszta nincs is ezzel gondom csak elővigyázatosságból akartam beletenni mert már evégett volt hegesztve a padlólemez, csak a pollenszűrő papír hátul nem engedi le a vályatig a műpadlót

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.