Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

Jelenleg nekem is egy linóleum darab van rajta, de az olyan kókány is, meg ha gondol egyet akkor szépen elvándorol a helyéről, ezért gondoltam valami stabilabb megoldásra. De akkor lehet, hogy nem ebből fogom hülyére keresni magam? <_< :wacko: :(

Hát ebből nem. ;) (ha mégis, akkor azé' szóljál ;) )

Link to comment
Megosztás:

Akkor most hagyom a pollenszűrőházfedél-projektet :o .

Viszont ez nagyon megtetszett:

http://www.rs-shop.hu/OUTLET-STORE-50-80/E...Eyes-Lampa.html

Szerintetek érdemes egy 17 éves kocsira ennyi pénzt költeni, pusztán a dizájnért? Esetleg látott már valaki ilyet F Astrába beépítve?

Láttuk, próbáltuk, visszacserétük :( ;) (illetve volt aki inkább épített magának ajudi, meg merci projektorral, de úgyse mondja meg, hogy hogyan ;) <_< ) Gyíikban van egy leírás róluk :)

szerk.:

Jah, és akkor ez még nem is jó neked, mert facelift előtti hűtőmaszkhoz, ez nem igazán fog felmenni :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Láttuk, próbáltuk, visszacserétük :( ;) (illetve volt aki inkább épített magának ajudi, meg merci projektorral, de úgyse mondja meg, hogy hogyan ;) <_< ) Gyíikban van egy leírás róluk :o

szerk.:

Jah, és akkor ez még nem is jó neked, mert facelift előtti hűtőmaszkhoz, ez nem igazán fog felmenni :wacko:

Felmegy, csak eláll a maszk...

Link to comment
Megosztás:

Láttuk, próbáltuk, visszacserétük :( ;) (illetve volt aki inkább épített magának ajudi, meg merci projektorral, de úgyse mondja meg, hogy hogyan ;) <_< ) Gyíikban van egy leírás róluk :)

szerk.:

Jah, és akkor ez még nem is jó neked, mert facelift előtti hűtőmaszkhoz, ez nem igazán fog felmenni :wacko:

Köszi Dáwid, gyorsan lebeszéltél róla és megspóroltál nekem közel 40e HUF-ot. Hova küldhetem a részedet :o

Link to comment
Megosztás:

Felmegy, csak eláll a maszk...

Tudom, ezért mondtam hogy nem igazán. Bele lehet tenni, de azé' inkább annyira mégse.

Köszi Dáwid, gyorsan lebeszéltél róla és megspóroltál nekem közel 40e HUF-ot. Hova küldhetem a részedet :(

Zolihoz, mert az angyalszem az ő reszortja <_< :wacko: Attán majd levásárolom nála ;)

Link to comment
Megosztás:

Tudom, ezért mondtam hogy nem igazán. Bele lehet tenni, de azé' inkább annyira mégse.

Zolihoz, mert az angyalszem az ő reszortja <_< :wacko: Attán majd levásárolom nála :(

Közben elolvastam a GYIK idevágót. Esetleg nincs valakinek fotója róla, hogy milyen beépítve?

Link to comment
Megosztás:

ha ha, köszi srácok a párásodás megoldva, volt szigetelés pollenszürő elfedés, és tökéletes, tegnap szakadó esőben is simán párátlanitott, igy már nem gáz ha jön a tél...

<_< :wacko: Én most néztem meg a kárpit alatt hát némineműleg akad nedvesség! Nem sok de van, illetve a padlón vannak rohadás kezdemények is, szóval azt hétvégén szedhetem szét kiszárítani...

Szóval nekem is lehet menni szilót vennem. Ez még ok. Viszont néztem a műanyag takarót a szélvédő aljánál, és azon keresztül jön ki az ablaktörlő lapát karja, azt hogyan szedjem le?

Pollenszűrő eltakarását mivel oldottad meg? Ez a része nekem nem tiszta esetleg képet tudnál készíteni. plíízz

Link to comment
Megosztás:

<_< :wacko: Én most néztem meg a kárpit alatt hát némineműleg akad nedvesség! Nem sok de van, illetve a padlón vannak rohadás kezdemények is, szóval azt hétvégén szedhetem szét kiszárítani...

Szóval nekem is lehet menni szilót vennem. Ez még ok. Viszont néztem a műanyag takarót a szélvédő aljánál, és azon keresztül jön ki az ablaktörlő lapát karja, azt hogyan szedjem le?

Pollenszűrő eltakarását mivel oldottad meg? Ez a része nekem nem tiszta esetleg képet tudnál készíteni. plíízz

Az ablaktörlő karokat le kell csavarozni kívülről. A műanyag kupak alatt fogja őket egy-egy anya. A műanyag kupakok levételekor vigyázz, nekem sikerült elsőre letörni a füleit. Jó, ha esetleg bejelölöd a karok állását a fogazott kúpon, úgy nem kell annyit játszani a beállítással az összeszereléskor. Magát a burkolatot is tartja 2 csavar, jó esetben azokon is megvan még a két takaró kupak, amit egyszerűen csavarhúzóval ki tudsz pattintani. Ezután a műanyag burkolat már viszonylag egyszerűen kivehető. Kicsit talán játszani kell a gépháztetővel, mert itt-ott akad majd a műanyag, de menet közben rájössz majd... :(

Ja még egy: Az ablaktörlő karok alatt van két műanyag leszorító anya, amiket kézzel le tudsz tekerni

Link to comment
Megosztás:

Az ablaktörlő karokat le kell csavarozni kívülről. A műanyag kupak alatt fogja őket egy-egy anya. A műanyag kupakok levételekor vigyázz, nekem sikerült elsőre letörni a füleit. Jó, ha esetleg bejelölöd a karok állását a fogazott kúpon, úgy nem kell annyit játszani a beállítással az összeszereléskor. Magát a burkolatot is tartja 2 csavar, jó esetben azokon is megvan még a két takaró kupak, amit egyszerűen csavarhúzóval ki tudsz pattintani. Ezután a műanyag burkolat már viszonylag egyszerűen kivehető. Kicsit talán játszani kell a gépháztetővel, mert itt-ott akad majd a műanyag, de menet közben rájössz majd... <_<

Ja még egy: Az ablaktörlő karok alatt van két műanyag leszorító anya, amiket kézzel le tudsz tekerni

Nekem a műanyag két végén volt még két tépőzáras biszbasz, aminek eredetileg az volt a feladata, hogy odafogja a sarkot az üveghez, de nem bírtam felragasztani az üvegre, így hát kihagytam őket.

Link to comment
Megosztás:

Köszöntem a segítséget!

Túl vagyok az operáción :wacko:

Készítettem pár képet a szétszedésről. De a takaritás okozta fáradalom miatt a szilózásról és mielőtt azt visszatettem volna már elfelejtettem.

Hát szó mi szó elégé sok szutyok volt alatta...

Viszont én ott nézelődve azon tanakodtam hogy rendben hogy ott a szélvédő alatt befolyik, de az utastérbe való bejutása nem tiszta <_< az magán a szellőzőn folyna le? De ezt azért nem gondolnám, mivel levegő erre az oldalra nem jön, csak az anyós ülés felé.

Vagy mégiscsak ezen jut be?

Link to comment
Megosztás:

Köszöntem a segítséget!

Túl vagyok az operáción :wacko:

Készítettem pár képet a szétszedésről. De a takaritás okozta fáradalom miatt a szilózásról és mielőtt azt visszatettem volna már elfelejtettem.

Hát szó mi szó elégé sok szutyok volt alatta...

Viszont én ott nézelődve azon tanakodtam hogy rendben hogy ott a szélvédő alatt befolyik, de az utastérbe való bejutása nem tiszta <_< az magán a szellőzőn folyna le? De ezt azért nem gondolnám, mivel levegő erre az oldalra nem jön, csak az anyós ülés felé.

Vagy mégiscsak ezen jut be?

Bemegy a poollenszűrő alá onnan a motorhoz, majd a fűtésboxba. Onna aztán illesztési hézagnál, pölö ahogy a lábtérfűtés becsatlakozik kikerül a szivacsra. Persze nem arra kell gondolni, hogy csurog befele a víz, hanem csak leszívárog. De hogy bemegy az tuti. Amikor a taposót cseréltem csavarni lehetett a vízet, és nem is az alsó, hanem inkább a pedálok mögötti szivacsból.

Link to comment
Megosztás:

Bemegy a poollenszűrő alá onnan a motorhoz, majd a fűtésboxba. Onna aztán illesztési hézagnál, pölö ahogy a lábtérfűtés becsatlakozik kikerül a szivacsra. Persze nem arra kell gondolni, hogy csurog befele a víz, hanem csak leszívárog. De hogy bemegy az tuti. Amikor a taposót cseréltem csavarni lehetett a vízet, és nem is az alsó, hanem inkább a pedálok mögötti szivacsból.

Igen ezt gondoltam hogy nem csorog ott amazonas módjára...

Csak valahogyan csak megkellene szüntetni mert már látszanak rohadási foltok a szivacs alatt!

És mivel úgy néztem hogy a pollenszűrő ház körül bejuthat a víz ezért töprengtem el a dolgon...

De azt hiszem akkor nem bontom szét az egész elejét emiatt az autónak... Bízom benne hogy még 4-5évet elfut aztán meg majd tesz vesz vele amit akar a következő gazdája vagy a bontó...

Link to comment
Megosztás:

Igen ezt gondoltam hogy nem csorog ott amazonas módjára...

Csak valahogyan csak megkellene szüntetni mert már látszanak rohadási foltok a szivacs alatt!

És mivel úgy néztem hogy a pollenszűrő ház körül bejuthat a víz ezért töprengtem el a dolgon...

De azt hiszem akkor nem bontom szét az egész elejét emiatt az autónak... Bízom benne hogy még 4-5évet elfut aztán meg majd tesz vesz vele amit akar a következő gazdája vagy a bontó...

Hát figyelj, most ugye megszüntetted a beázást, több víz nem jut be, csak el kell távolítani a szivacsból a többit. Kiveszed a két ülést 2 csavar a takaróé, 8 az üléseké. Leszeded a küszöbburkolatot, az 6 csavar, a kardánbox, ha jól rémlik az is 6. Én úgy 20 perc alatt kipakolom ezeket, ennyit csak megér, hogy ne rohadjon a kocsi. Elnyeszeteled a szönyeget, szivacsot középen, mert az elsőra rá van építve a fűtésbox, az alsó meg a sebváltórúd alatt megy át, és máris kiveheted kiszárítani. Az ülések kiszerelésénél ki kell pöckölni a patronokat. Én hétvégén tuti kiszedem őket.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A hétvégén olvastam, hogy valaki leragasztotta fóliával az ajtókat a párásodás miatt.

Ma én is megcsináltam ezt, remélem ezzel megoldódik a probléma. Mert nem akarom leszedni a szélvédőnél lévő műanyagot, tavaly kapott sziloplasztot. Egyébként nekem nincs benne a pollenszűrő csak egy szúnyogháló szerűség van a helyén. Ez volt benne amikor megvettük is csak ki lett akkor takarítva. Sokkal gyengébben nyomta a levegőt amikor beraktuk az új pollenszűrőt. Így az ott porosodik a garázsban.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A hétvégén olvastam, hogy valaki leragasztotta fóliával az ajtókat a párásodás miatt.

Ma én is megcsináltam ezt, remélem ezzel megoldódik a probléma. Mert nem akarom leszedni a szélvédőnél lévő műanyagot, tavaly kapott sziloplasztot. Egyébként nekem nincs benne a pollenszűrő csak egy szúnyogháló szerűség van a helyén. Ez volt benne amikor megvettük is csak ki lett akkor takarítva. Sokkal gyengébben nyomta a levegőt amikor beraktuk az új pollenszűrőt. Így az ott porosodik a garázsban.

Az ajtókban gyárilag is van fólia, de az inkább "csak" a kárpitokat védi a páralecsapódás ellen, az utastér/szélvédő párásodása ellen nem hiszem hogy sokat használ..szerintem. <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A hétvégén olvastam, hogy valaki leragasztotta fóliával az ajtókat a párásodás miatt.

Ma én is megcsináltam ezt, remélem ezzel megoldódik a probléma. Mert nem akarom leszedni a szélvédőnél lévő műanyagot, tavaly kapott sziloplasztot. Egyébként nekem nincs benne a pollenszűrő csak egy szúnyogháló szerűség van a helyén. Ez volt benne amikor megvettük is csak ki lett akkor takarítva. Sokkal gyengébben nyomta a levegőt amikor beraktuk az új pollenszűrőt. Így az ott porosodik a garázsban.

Ha pollenszűrő nélkül használod hosszabb ideig, akkor az egész szellőző rendszered le fog rakódni porral. Milyen a szűrő? Sima, vagy aktívszenes. Ha nem aktívszenes szűrőt teszel bele, hanem simát, akkor kevésbé akadályozza a légáramlást.

Az ajtókban gyárilag is van fólia, de az inkább "csak" a kárpitokat védi a páralecsapódás ellen, az utastér/szélvédő párásodása ellen nem hiszem hogy sokat használ..szerintem. <_<

Ha nedves az ajtókárpit, annak egy része az utastérbe párolog, amely lecsapódik az üvegfelületeken. Hidd el számít.

Link to comment
Megosztás:

Hát figyelj, most ugye megszüntetted a beázást, több víz nem jut be, csak el kell távolítani a szivacsból a többit. Kiveszed a két ülést 2 csavar a takaróé, 8 az üléseké. Leszeded a küszöbburkolatot, az 6 csavar, a kardánbox, ha jól rémlik az is 6. Én úgy 20 perc alatt kipakolom ezeket, ennyit csak megér, hogy ne rohadjon a kocsi. Elnyeszeteled a szönyeget, szivacsot középen, mert az elsőra rá van építve a fűtésbox, az alsó meg a sebváltórúd alatt megy át, és máris kiveheted kiszárítani. Az ülések kiszerelésénél ki kell pöckölni a patronokat. Én hétvégén tuti kiszedem őket.

Hmm, nah jóvan akkor <_< megintcsak meggyőztél!

Én legalább az ajtóval nem kell szenvedjek mert azt azt nyárvégén befóliáztam rossznak hitt központi vezeték miatt...

Hát ha jó idő lesz hétvégén vsz. mégiscsak nekiülök.

(((köszönöm azért a tanácsot)))

Link to comment
Megosztás:

Hmm, nah jóvan akkor <_< megintcsak meggyőztél!

Én legalább az ajtóval nem kell szenvedjek mert azt azt nyárvégén befóliáztam rossznak hitt központi vezeték miatt...

Hát ha jó idő lesz hétvégén vsz. mégiscsak nekiülök.

(((köszönöm azért a tanácsot)))

Üdv. Hamár kipakolsz mindent akkor rozsdátlanítani kénem meg lefesteni ne rohadjon tovább .Nézd meg a tüzfalat is van egy toldás ott a pedálok mögött nekem ott is rozsdásodott jobb oldal meg likas volt a fütésbox mögött.

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Hamár kipakolsz mindent akkor rozsdátlanítani kénem meg lefesteni ne rohadjon tovább .Nézd meg a tüzfalat is van egy toldás ott a pedálok mögött nekem ott is rozsdásodott jobb oldal meg likas volt a fütésbox mögött.

Nah jó mostmár ez biztosan nem félóra kipakol és félóra vissza...

így hagyom jövőhétre mert akkor megyek haza, és van alapozó és közel olyan zöld festék mint az autó.

Rozsdátlanításra jó gondolat a kisflex élező koronggal fémig, aztán alapozó száradás festék száradás és pont.

no persze ha még nem látok át centis lyukon...

Mert ha igen besüt a nap, olyankor már hegeszteni kellene aztán csiszolni stb. na ez már nekem nem fog menni :S

Apropó, ha valakit érdekel, a szélvédő takaró műanyag leszedés képekben;

http://kep.tar.hu/dani89rk/50682884#2

Link to comment
Megosztás:

Tartozok még egy köszönettel!!!

Már amióta megvettem folyása volt biztosan az autómnak! Mert most hogy esik az eső, full pára a levegő direktbe mentem tesztelni az új izzót és a párásodást.

És jelentem bátran hogy ez volt a probléma teljes forrása!

10km- és még csak a csomagtartó ablaka is igencsak picit volt párás! Oldalablakok elől hátul 0 azaz nulla pára volt rajta, és még a csomagtartó oldalablakai is tiszták!

Komolyan ez nekem hihetetlen különbség!

Mikor 5-7perc után megjelent egy leheletnyi pára a szélvédőn, "csak" 3-masra kapcsoltam a befújást picit melegebb levegő 1 perc és volt nincs!

Előtte meg teljes melegen 4-esen is alig lóf...

Szóval mindenkinek köszönet érte!!!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.