Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

Igaza van a fickónak az 1 komoly anyag. :lol:

Ezt a hajót csináljuk mostanában, és ott szinte mindenhol sikával tömítünk.

Gondolj bele, az óceán közepén vagy pár ezer km-re mindentől. Ott nem lehet gyurmával tömíteni.

Arról nem beszélve, hogy a sós víz és pára szétrág mindent.

A legközelebbi föld min 2km lefelé. :lol:

Akinek van, használja bátran autóhoz is. Én is szoktam. :devlish:

Ja, most így utólag jobb lett volna mint a sziló. ;)

Az első lapon kiírja ezt a mondatot,de ha a képek fejlécre kattintasz,akkor bejön. :lol:

Aham bejött a kép, meg még egy-kettő más is a kocsin kívül. :lol:

Link to comment
Megosztás:

hali

segítsetek. Fastrába (sedan) elengedte magát a tetőkárpitom. Nagy meló otthon megcsinálni? milyen ragasztóval? (hallottam valami latexes ragasztóról meg palmatexről de ezt nem nagyon ajánlják mert nyáron még a tököd is ragadni fog tőle a melegben ahogy megereszkedik.)

várom az ötleteket :devlish:

köszi

Link to comment
Megosztás:

hali

segítsetek. Fastrába (sedan) elengedte magát a tetőkárpitom. Nagy meló otthon megcsinálni? milyen ragasztóval? (hallottam valami latexes ragasztóról meg palmatexről de ezt nem nagyon ajánlják mert nyáron még a tököd is ragadni fog tőle a melegben ahogy megereszkedik.)

várom az ötleteket :devlish:

köszi

Én lehúztam a kárpitszövetet, és műbőrt ragasztottam a helyére pálmatextel. Melegben tényleg megereszkedik a fejem felett ahol feszül, de nem ragad, és vissza lehet simítani. Valami kimondottan kárpitragasztóval kellne próbálkozni.

Link to comment
Megosztás:

Én lehúztam a kárpitszövetet, és műbőrt ragasztottam a helyére pálmatextel. Melegben tényleg megereszkedik a fejem felett ahol feszül, de nem ragad, és vissza lehet simítani. Valami kimondottan kárpitragasztóval kellne próbálkozni.

Látod itt a kérdőjel, ugyanis az összes kárpitos akivel beszéltem, mind azt mondta hogy palmatexel dolgozik :devlish: Most akkor mi van? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Látod itt a kérdőjel, ugyanis az összes kárpitos akivel beszéltem, mind azt mondta hogy palmatexel dolgozik :lol: Most akkor mi van? :lol:

Nem ismerem ezeket a ragacsokat, de nem lehetséges, hogy a palmatex márkanéven belül vannak eltérő változatok is? :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Látod itt a kérdőjel, ugyanis az összes kárpitos akivel beszéltem, mind azt mondta hogy palmatexel dolgozik :lol: Most akkor mi van? :lol:

Na most megnéztem a maradékot, én pálmafixel csináltam. A pálmatex az hőálló, csak mivel drágább volt nem azt vettem. Ugye megint a spórolás. :devlish: Mondjuk lehet a kárpitanyag rugalmasabb, a műbőr nem nyúlik annyira szerintem, az íveknél a fejem felett szokta elengedni. De csak tényleg tűző napon. Visszasimítom aztán egy darabig elvan mint befőtt.

Link to comment
Megosztás:

Na most megnéztem a maradékot, én pálmafixel csináltam. A pálmatex az hőálló, csak mivel drágább volt nem azt vettem. Ugye megint a spórolás. :devlish: Mondjuk lehet a kárpitanyag rugalmasabb, a műbőr nem nyúlik annyira szerintem, az íveknél a fejem felett szokta elengedni. De csak tényleg tűző napon. Visszasimítom aztán egy darabig elvan mint befőtt.

Aha!!! A palmafix, nem palmatex :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én lehúztam a kárpitszövetet, és műbőrt ragasztottam a helyére pálmatextel. Melegben tényleg megereszkedik a fejem felett ahol feszül, de nem ragad, és vissza lehet simítani. Valami kimondottan kárpitragasztóval kellne próbálkozni.

A pálmatex-(vagy fix)-nek megvan a sajátos technológiája. Felkenés után hagyni kell megszáradni. Amikor már tapenolható és nem ragad egyáltalán , akkor kell összeilleszteni a két anyagot és erősen összenyomni, hogy kipréseljük alóla a levegőt. Ha ragacsos állapotban illesszük össze a két anyagot, száradáskor gázosodik és a kialakuló buboréknál nem ragad össze rendesen, később melegben elválik....

Apósom valami bőrcement nevű anyagot használ bőr, műbőr, kárpitanyag.....stb ragasztására. Cipészeknél lehet kapni, van ahol úgy is adnak, hogy viszel egy befőttes üveget neki és megtöltik :devlish:

Link to comment
Megosztás:

A pálmatex-(vagy fix)-nek megvan a sajátos technológiája. Felkenés után hagyni kell megszáradni. Amikor már tapenolható és nem ragad egyáltalán , akkor kell összeilleszteni a két anyagot és erősen összenyomni, hogy kipréseljük alóla a levegőt. Ha ragacsos állapotban illesszük össze a két anyagot, száradáskor gázosodik és a kialakuló buboréknál nem ragad össze rendesen, később melegben elválik....

Apósom valami bőrcement nevű anyagot használ bőr, műbőr, kárpitanyag.....stb ragasztására. Cipészeknél lehet kapni, van ahol úgy is adnak, hogy viszel egy befőttes üveget neki és megtöltik :devlish:

Tessék! Berkeke megmondja a frankót :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tessék! Berkeke megmondja a frankót :devlish:

Természetesen így csináltam én is. Elharmadoltam a kárpitot, és egyszerre csak egy harmadot kentem meg, miután tapizásszáraz volt akkor nyomtam össze. Lehet az volt a baj, hogy az alapréteg erősen nedvszívó, és nem a felületen maradt a ragasztó egy része, hanem beszivárgott, vagy mittudomén. Az íveknél hőlégfúvóval alakítottam a műbőrt.

Link to comment
Megosztás:

Természetesen így csináltam én is. Elharmadoltam a kárpitot, és egyszerre csak egy harmadot kentem meg, miután tapizásszáraz volt akkor nyomtam össze. Lehet az volt a baj, hogy az alapréteg erősen nedvszívó, és nem a felületen maradt a ragasztó egy része, hanem beszivárgott, vagy mittudomén. Az íveknél hőlégfúvóval alakítottam a műbőrt.

Igen, lehet ez volt a baj. A műbőrt kicsit hamarabb kellett volna bekenni, mint az alapot. Annyival, hogy kb. egyforma legyen a száradás ideje...

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Zotya és milyen anyag amire felragasztottad,mármint a tetőkárpit hordozója?

Csak azért mert nekem van egy pár lyuk is rajta ugyhogy nem valami maszív valami lehet.

Mert a két ragasztóban fix/tex tudtommal nem egyforma oldószer van.

Lehet a másik megette volna. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

A tegnapi nagy esőzések miatt 2-3 dl víz gyűlt össze a bal első ajtómban. Érdekelne, hogy az ajtók alsó élénél lévő vízelvezető lyukak hogyan vannak a többi Astra F-en kialakítva. Nálam (2001-es évjárat, Classic modell) mindegyik ajtónál két-két vékony gumicsík van, amint lehúztam ezeket, kifolyt a víz két kicsi kör alakú és egy hosszúkás téglalap formájú nyíláson. Érdemes egyáltalán ezeket a gumicsíkokat visszarakni? A koszt nyilván távol tartják, ugyanakkor gondolkodóba ejtett az, hogy máskor egy kisebb esőzés vagy alapos autómosás után mennyi víz maradhatott esetleg az ajtókban.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Zotya és milyen anyag amire felragasztottad,mármint a tetőkárpit hordozója?

Csak azért mert nekem van egy pár lyuk is rajta ugyhogy nem valami maszív valami lehet.

Mert a két ragasztóban fix/tex tudtommal nem egyforma oldószer van.

Lehet a másik megette volna. :devlish:

A kárpit alatt szivacs volt, ami el volt porladva, ezért le is kapartam/csiszoltam/dörzsöltem. Alatta olyan anyag ami talán a gipszkartonosok hézagerősítő csíkjára hasonlít, üvegszál össze-vissza, aztán megint szivacs, és allul hát talán keménypapír? Itt kezdem lekaparni az elporladt szivacsot:

354934.jpg

A tegnapi nagy esőzések miatt 2-3 dl víz gyűlt össze a bal első ajtómban. Érdekelne, hogy az ajtók alsó élénél lévő vízelvezető lyukak hogyan vannak a többi Astra F-en kialakítva. Nálam (2001-es évjárat, Classic modell) mindegyik ajtónál két-két vékony gumicsík van, amint lehúztam ezeket, kifolyt a víz két kicsi kör alakú és egy hosszúkás téglalap formájú nyíláson. Érdemes egyáltalán ezeket a gumicsíkokat visszarakni? A koszt nyilván távol tartják, ugyanakkor gondolkodóba ejtett az, hogy máskor egy kisebb esőzés vagy alapos autómosás után mennyi víz maradhatott esetleg az ajtókban.

Nekem nincs gumi, csak simán a lyukak.

Link to comment
Megosztás:

Ill. láttam a lidi-ben ragasztósprayt azt is kilehet próbálni. A discovery-n a hot-rod készítők is valami hasonlóval dolgoznak.

Én ehhez az Obiban vettem olyan ragasztót aminek a kupakjában ecset volt és fel lehetett kenni vele.Simán a furnér lemezre ragasztottam a műbőrt és a legnagyobb melegben sem engedte el.Később a caravan-hoz vettem UHU gyorsragasztó spray-t,de az nem jó eset.Felszedi a szövet alatti porózus réteget és elválik.De nekem is időszerű,mert a fejemre ereszkedik a kárpit. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Ill. láttam a lidi-ben ragasztósprayt azt is kilehet próbálni. A discovery-n a hot-rod készítők is valami hasonlóval dolgoznak.

Akkor lehet hogy nem egyről beszélünk, mert elég sok ilyen hot-rod építő műsört láttam, és ott mind DeVilBiss pisztolyal szórják a ragasztót :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.