Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

Dede...de már egyszer volt cserélve a csapszeg...lehet megint kéne? Mondjuk nem drága...szóval egy próbát megér.

Csak mert ugy ha nem oda érkezik az ajtó ahova kéne, akkor nehezen csukódik. Egy rönót szereltünk, annak volt vagy 2 centi kottyanása, rendesen kellett backodni mire becsukódott. Elég béna megoldás volt, menetes volt a stift torx fejjel, úgy be volt rohadva hidegvágóval hajtottuk ki. Akkor cseréltem egyszerre én is, mondom nem várom meg míg elkoptatja a furator a kasztnin. Meg jól meg is kentem.

Link to comment
Megosztás:

Dede...de már egyszer volt cserélve a csapszeg...lehet megint kéne? Mondjuk nem drága...szóval egy próbát megér.

A B-oszlopon levő fülön, amihez a zár csukódik, lehet állítani pár mm-t le-fel. Kell hozzá egy torx kulcs, próbáld meg lejjebb állítani egy kicsit. Meglazítod a csavarokat, aztán lejjebb ütöd kicsit, majd meghúzod.

Link to comment
Megosztás:

A B-oszlopon levő fülön, amihez a zár csukódik, lehet állítani pár mm-t le-fel. Kell hozzá egy torx kulcs, próbáld meg lejjebb állítani egy kicsit. Meglazítod a csavarokat, aztán lejjebb ütöd kicsit, majd meghúzod.

Oksi, lehet megnézem, bár elég jol kottyanik...lehet ujra csapszeg csere lesz, ahogy Zotya irta.

Köszi neked is az infot Zotya!

Link to comment
Megosztás:

Estét. Nekem is kottyanik az első ajtóm. Nézegettem, és simán tudom emelni. Szóval vagy megpróbálom itt a cart-rs által emlitett állitunk a B oszlopnál módszert, vagy venni kell stiftet. Apró popó. Hol tudok ilyen stiftet venni? Gondolom csak opel szervizben. Vagy van más bolt is? :)

Link to comment
Megosztás:

Estét. Nekem is kottyanik az első ajtóm. Nézegettem, és simán tudom emelni. Szóval vagy megpróbálom itt a cart-rs által emlitett állitunk a B oszlopnál módszert, vagy venni kell stiftet. Apró popó. Hol tudok ilyen stiftet venni? Gondolom csak opel szervizben. Vagy van más bolt is? :)

Én a csergőnél vettem, de nálam már annyit ért mint a sz.rnak egy pofon :) Kikopott a furat magán a kasztnin, így már sokat nem értem el vele sajna :D Ha becsukom az ajtót, de csak annyira hogy ne a zár emelje fel, csak éppen elérjen a zár széléig, akkor látni kívülről hogy legalább 1-1,5 centivel lejjebb van az ajtó mint a normális magassága. A zár "emeli" be a helyére amikor becsukom :D

Link to comment
Megosztás:

Én a csergőnél vettem, de nálam már annyit ért mint a sz.rnak egy pofon :) Kikopott a furat magán a kasztnin, így már sokat nem értem el vele sajna :) Ha becsukom az ajtót, de csak annyira hogy ne a zár emelje fel, csak éppen elérjen a zár széléig, akkor látni kívülről hogy legalább 1-1,5 centivel lejjebb van az ajtó mint a normális magassága. A zár "emeli" be a helyére amikor becsukom :D

Nah az enyém ennyire nem durva. Kb ugy 2-3 mm-t lóg az ajtó. Szóval nálam még szerintem egy stift cserével megoldható a gond.

Link to comment
Megosztás:

Nah az enyém ennyire nem durva. Kb ugy 2-3 mm-t lóg az ajtó. Szóval nálam még szerintem egy stift cserével megoldható a gond.

Nekem majd valami kasztizással összekötve, szerintem le lesz vágva az a rész, és vagy lecserélve, vagy elfordítva :) Azon gondolkozom hogy lehet hogy csavarozva kéne visszatenni, hogy állíthatóbb legyen. Nem értem miért hegesztették oda :) Egy csomó autónál állítható az ajtó lógása is :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem majd valami kasztizással összekötve, szerintem le lesz vágva az a rész, és vagy lecserélve, vagy elfordítva :) Azon gondolkozom hogy lehet hogy csavarozva kéne visszatenni, hogy állíthatóbb legyen. Nem értem miért hegesztették oda :) Egy csomó autónál állítható az ajtó lógása is :D

régieknél többnyire

és felfurás azóta se játszik?

Link to comment
Megosztás:

régieknél többnyire

és felfurás azóta se játszik?

Hát én is amellett döntenék, ha olyan lenne a probléma. Lyukmérethez legközelebbi fúrómérettel felfurni és esztergálni bele egy stiftet. Mondjuk egy átmeneti illesztéssel, egyik végére menetet a másik végére megy mondjuk 5 mm hosszon egy enyhe kupot. mondjuk 1:16 Ahogy meghúzod az anyát, a kúp befeszül, és megoldva az önzárás. Én tuti ezt fogom csinálni, ha annyira megkopik az a furat.

Link to comment
Megosztás:

régieknél többnyire

és felfurás azóta se játszik?

Gondoltam rá, csak mivel ennyire ki van kopva, egyáltalán nem vagyok biztos benne hogy sikerül olyan szögben felfúrni hogy az jó is legyen. Meg aztán, akkor jöhetnek túlméretes csapszegek, vagy ezeket kéne szétnyitni, nemtom. Igazából az lenne a nagy cél, egyszer majd valamikor (vagy soha... :) ) hogy állítható legyen :)

Link to comment
Megosztás:

Gondoltam rá, csak mivel ennyire ki van kopva, egyáltalán nem vagyok biztos benne hogy sikerül olyan szögben felfúrni hogy az jó is legyen. Meg aztán, akkor jöhetnek túlméretes csapszegek, vagy ezeket kéne szétnyitni, nemtom. Igazából az lenne a nagy cél, egyszer majd valamikor (vagy soha... :) ) hogy állítható legyen :)

Hm... Kevesebbet kell nyitogatni az ajtót. :D Használd az ablakot :D

Link to comment
Megosztás:

Gondoltam rá, csak mivel ennyire ki van kopva, egyáltalán nem vagyok biztos benne hogy sikerül olyan szögben felfúrni hogy az jó is legyen. Meg aztán, akkor jöhetnek túlméretes csapszegek, vagy ezeket kéne szétnyitni, nemtom. Igazából az lenne a nagy cél, egyszer majd valamikor (vagy soha... :) ) hogy állítható legyen :)

Az az állítgatós nagy álom csak, baromi sok meló megcsinálni.

Ismred a dörzzsárat?

Az ilyen dolgokra való, csak nemtudom, ilyen kis méretben lezik e.

www.gportal.hu/portal/e3n-eszterga/image/gallery/1195661343.jpg

nézd csak

szerintem ha ezzel megcsinálod, akkor egyszerűbb, mint hegesztgetni meg stb stb, csak egy csapot kell esztergáltatni, vagyis 4et.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.