Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

A hegesztéstől már annyira nem félek, csak szar lesz allulról hozzáférni. A vizes szőnyeget meg muszáj volt megnyalni, másként hogyan nézzem meg, hogy nem fagyálló-e? Igen szőnyegvágás, mert összeszereléskor előbb ment a kézifékkar aztán a szőnyeg kis lyukkal.

Nem, vigyáztam a csövekre, raktam föléjük deszkát, bár egyszer megszaladt a flex, lebacta a deszkát, és majdnem baj lett. :)

Jó hogy szólsz, mert eddíg szólt a rádió amikor szereltem. :D

Csak egy kérdés miért nem felülről hegeszted? Majd ha megvagy jól össze kalapálod és lefested.

Link to comment
Megosztás:

Csak egy kérdés miért nem felülről hegeszted? Majd ha megvagy jól össze kalapálod és lefested.

Fellülről hegesztem, csak a lemez letakarításához akartam allulról hozzáférni.

Az szép. Hogy tudott igy kirohadni?

Passz, így vettem. :)

Az igazi az lenne,felperemezve heggesztené Zotya az új részt a helyére,de ahhoz van egy spec szerszám.

A "hőhúzásra" figyelj majd,amikor csipkézed a CO-val! ;)

Hőhúzás? Nem találkoztam vele. Nem CO, töltődrót hegesztő, nincs palack hozzá, a töltelék fejleszti a gázt.

Na részeredmények vannak:

Kókányolás. :D

Egy szebb varrat. :P

Rosszabbul ment mint vártam, a gépen csak két fokozat van, a nagyobbik simán átégeti lemezt, a gyengébbik is egy-két helyen. Az a baj, ha felesbe kapcsolom a gépet fele akkora áramot kap az előtoló motor is, ezért csak maxon megy de ott is nehezen. De szerintem ezt egyszerű átkötéssel tudom orvosolni. Azért vannak rajta plussz foltok, mert egyrészt pár helyen nagyot vágtam, rés volt, másrészt meg áttégette, inkább lefoltoztam. Lehet vele szépen dolgozni, egy-két pötty nagyon szépen sikerült, de nem sok. ;) Állandóan alá kellett bújni elfújni a meggyulladt alvázvédőt. ;) Amikor végeztem letakarítottam amennyire tudtam, kicsit megflexeltem, kapott 2Xhorganysprét, majd 2Xfekete alapozót. Amikor megszáradt kivül-bellül áthúztam szilóval a szélét, remélem nem bacca meg az ecetsav a lemezt. Holnap meg kap alvázvédőt. Hát röviden ennyi. Telement az egész utastér rozsdaporral, egyéb dzsuvával, lehet majd takarítani. A kocsi elindult, az ECU köszöni jól van. Összeségében elégedett vagyok magammal, a géppel, majd idővel jobban megy. Olyan fél tekercs drót fogyott el a 90 dekából.

Link to comment
Megosztás:

Hőhúzás? Nem találkoztam vele. Nem CO, töltődrót hegesztő, nincs palack hozzá, a töltelék fejleszti a gázt.

Rosszabbul ment mint vártam, a gépen csak két fokozat van, a nagyobbik simán átégeti lemezt, a gyengébbik is egy-két helyen. Az a baj, ha felesbe kapcsolom a gépet fele akkora áramot kap az előtoló motor is, ezért csak maxon megy de ott is nehezen. De szerintem ezt egyszerű átkötéssel tudom orvosolni. Azért vannak rajta plussz foltok, mert egyrészt pár helyen nagyot vágtam, rés volt, másrészt meg áttégette, inkább lefoltoztam. Lehet vele szépen dolgozni, egy-két pötty nagyon szépen sikerült, de nem sok. ;) Állandóan alá kellett bújni elfújni a meggyulladt alvázvédőt. :D Amikor végeztem letakarítottam amennyire tudtam, kicsit megflexeltem, kapott 2Xhorganysprét, majd 2Xfekete alapozót. Amikor megszáradt kivül-bellül áthúztam szilóval a szélét, remélem nem bacca meg az ecetsav a lemezt. Holnap meg kap alvázvédőt. Hát röviden ennyi. Telement az egész utastér rozsdaporral, egyéb dzsuvával, lehet majd takarítani. A kocsi elindult, az ECU köszöni jól van. Összeségében elégedett vagyok magammal, a géppel, majd idővel jobban megy. Olyan fél tekercs drót fogyott el a 90 dekából.

Így van, nem is kell a sok elméleti maszattal, mint hőhúzás foglalkozni, csinálni kell. ;) ;) (ha lánggal csinálnád, már tudnád mi az :P )

Az áramerősségre lehet megoldás, egy 30m-es hosszabbító is. Kicsit csökkenti az áramot, sokszor elég is annyi. :lol:

A szilo festhető fajta? Lehet jobban jártál volna rücsivel.

Mire a sárvédőívhez érsz, egész jó lesz. ;)

Na megint én vagyok, szerintetek mekkora jelentősége van a taposón a kátrány lemezeknek? Végülis van, csak nincs kedvem mókolni vele. Vagy nagyon hangos lesz? :)

Ha van, és belefér az időbe, tedd bele.

Link to comment
Megosztás:

Na ezt lehet nem kellett volna. Ezek a hagyományos ecetsavas szilók bizony megkezdik a lemezt. Így sztem két év mulva belülről fog rozsdásodni.

Lehet kapni kimondottan ecetsavmentes festhető szilót pont ilyen célra.

Nem lehet, biztos! Ecetes szilót szobafestők használnak, meg vízvezetékszerelők a zuhanykabin beállításánál.

Pl mivel fényező vagyok, konkrétan van is nekem festhető, ecetsavmentes szilóm! Ember!!!! Miért nem kérdezel???

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet, biztos! Ecetes szilót szobafestők használnak, meg vízvezetékszerelők a zuhanykabin beállításánál.

Pl mivel fényező vagyok, konkrétan van is nekem festhető, ecetsavmentes szilóm! Ember!!!! Miért nem kérdezel???

Van hozzá eszköz, majd 2 év múlva megint hegeszt :D Szeret alkotni, így lesz mit később is :)

Link to comment
Megosztás:

Na ezt lehet nem kellett volna. Ezek a hagyományos ecetsavas szilók bizony megkezdik a lemezt. Így sztem két év mulva belülről fog rozsdásodni.

Lehet kapni kimondottan ecetsavmentes festhető szilót pont ilyen célra.

Na jó, de először kapott két réteg horganyt, meg két réteg alapozót, aztán a sziló. Elméletileg nem ér a lemezhez. :) De lehet jobb lett volna festhető akril. :D Az nem ecetsavas. ;)

Szokott Ő...utána. ;)

Ugye hogy ugye? :P

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet, biztos! Ecetes szilót szobafestők használnak, meg vízvezetékszerelők a zuhanykabin beállításánál.

Pl mivel fényező vagyok, konkrétan van is nekem festhető, ecetsavmentes szilóm! Ember!!!! Miért nem kérdezel???

Na mi aztán sosem. :)

A vizvezetékszerelők. Mi akrilt használunk. Festhető fehér akril szilot. Egy tubus 400 ft. fele mint az ecetsavas:)

Link to comment
Megosztás:

Fellülről hegesztem, csak a lemez letakarításához akartam allulról hozzáférni.

Passz, így vettem. :)

Hőhúzás? Nem találkoztam vele. Nem CO, töltődrót hegesztő, nincs palack hozzá, a töltelék fejleszti a gázt.

Na részeredmények vannak:

Kókányolás. :D

Egy szebb varrat. :P

Rosszabbul ment mint vártam, a gépen csak két fokozat van, a nagyobbik simán átégeti lemezt, a gyengébbik is egy-két helyen. Az a baj, ha felesbe kapcsolom a gépet fele akkora áramot kap az előtoló motor is, ezért csak maxon megy de ott is nehezen. De szerintem ezt egyszerű átkötéssel tudom orvosolni. Azért vannak rajta plussz foltok, mert egyrészt pár helyen nagyot vágtam, rés volt, másrészt meg áttégette, inkább lefoltoztam. Lehet vele szépen dolgozni, egy-két pötty nagyon szépen sikerült, de nem sok. ;) Állandóan alá kellett bújni elfújni a meggyulladt alvázvédőt. ;) Amikor végeztem letakarítottam amennyire tudtam, kicsit megflexeltem, kapott 2Xhorganysprét, majd 2Xfekete alapozót. Amikor megszáradt kivül-bellül áthúztam szilóval a szélét, remélem nem bacca meg az ecetsav a lemezt. Holnap meg kap alvázvédőt. Hát röviden ennyi. Telement az egész utastér rozsdaporral, egyéb dzsuvával, lehet majd takarítani. A kocsi elindult, az ECU köszöni jól van. Összeségében elégedett vagyok magammal, a géppel, majd idővel jobban megy. Olyan fél tekercs drót fogyott el a 90 dekából.

Szerintem sziló helyett uniflex pu 1665Ft 310ml. vagy body 999 kasztnis gyerek ajánlotta . Nekem tetszik.

szép estét

Link to comment
Megosztás:

Szerintem sziló helyett uniflex pu 1665Ft 310ml. vagy body 999 kasztnis gyerek ajánlotta . Nekem tetszik.

szép estét

Most már szerintem is mást kellett vona rákenni sziló helyett, de késő bánat. :) Elkezdtem összerakni a kocsit, közben kétszer átkentem alvázvédővel. Holnap kap mégegy réteget. Megint megszivattam magam a hülye spórolással, 500grammos rücsi volt szóróflakonban ugynannyiért, mint az 1Kilós dobozban. Persze dobozossat vettem, mert az olcsóbb, most meg könyékig rücsis vagyok, ahogy kenem. :D

Link to comment
Megosztás:

Most már szerintem is mást kellett vona rákenni sziló helyett, de késő bánat. :) Elkezdtem összerakni a kocsit, közben kétszer átkentem alvázvédővel. Holnap kap mégegy réteget. Megint megszivattam magam a hülye spórolással, 500grammos rücsi volt szóróflakonban ugynannyiért, mint az 1Kilós dobozban. Persze dobozossat vettem, mert az olcsóbb, most meg könyékig rücsis vagyok, ahogy kenem. :D

Az a baj, hogy az ecetes szilon nem áll meg a festék. Ha meg festés után kened ki vele, nagyon ;) lesz. ;)

Link to comment
Megosztás:

Az a baj, hogy az ecetes szilon nem áll meg a festék. Ha meg festés után kened ki vele, nagyon :D lesz. :)

Festés után kentem le, aztán jött a rücsi. Jó, hülyeséget csináltam, akkor már festhető akril kellett volna, de ha nem is tapad hozzá a rücsi, elméletileg rugalmas, gumis, nem fog lejönni, ha nem szakad meg a réteg. Meg aztán már mindegy. ;)

Link to comment
Megosztás:

Na mi aztán sosem. :)

A vizvezetékszerelők. Mi akrilt használunk. Festhető fehér akril szilot. Egy tubus 400 ft. fele mint az ecetsavas:)

Nem is tudtam, hogy vízvezetékszerelő vagy. Nyáron meg kéne csinálni a fürdőszobámat, majd kérek tanácsokat.

Hogy ne csak OFF legyek, elkészült a festés, megint olyan szép az eleje, mint volt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.