Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

Ajtókédertől-ajtókéderig 110cm a tetőkárpit, kicsit lelóg az A-oszlopnál, de még itt is kijön 130-cm-ből. Én műbőrt raktam fel rá, mert ehhez jutottam ingyen hozzá, és ha összetapizzák le lehet mosni. A hangsúly inkább a ragasztón van, én becoptam vele Palmafixet (vagy texet?) vettem, szépen ragad büdös is hülyén vigyorogtam mire végeztem vele a pincében. Csak az a bibi , hogy nyáron nagy melegben azokon a helyeken ahol feszül elöl az ívnél, vagy a kapaszkodóknál elengedi a ragastó, és lóg. Pedig hőlégfúvóval melengedtem ahol ívre kel hajtani. Vissza lehet nyomni, ha nincs meleg le sem jön, de gondolom hosszútávon előbb-utóbb gond lesz vele. Nekem másfél doboz fogyott el a caravanra, olyan 3 ezer volt, de próbálj mást keresni, mert ez nem a legjobb. Persze le kell venni, gondolom ezt tudod.

Persze a levétel az tiszta. Na akkor a ragasztó még szép feladat lesz.

Nálad a tető maga milyen állapotban volt? Nálam valahol, (szerintem a tetősín felfogatásnál, vagy a tetőantennánál) el lehet rohadva a lemez (kívülről nem látszódik), mert a jobb hátsó sarokban beázik ha esik az eső.

Link to comment
Megosztás:

Persze a levétel az tiszta. Na akkor a ragasztó még szép feladat lesz.

Nálad a tető maga milyen állapotban volt? Nálam valahol, (szerintem a tetősín felfogatásnál, vagy a tetőantennánál) el lehet rohadva a lemez (kívülről nem látszódik), mert a jobb hátsó sarokban beázik ha esik az eső.

Végülis a tetőkárpit olyan szendvicspanel féleség. Ugye legkívől van mag a kárpit, alatta egy szivacsréteg, ne ez volt elporladva több helyen, le is dörzsöltem-csiszoltam-kapartam az egészet. Alatta van mag a hordozó-merevítő rész, ez valami üvegszál lehet, hasonló mint a gipszkartonosoknál használt üvegszálas hézagerősítő. Legallul, pontosabban a tető felől van mégegy szigetelő réteg, ennek semmi baja nem vot.

309272.jpg

309273.jpg

Az első képen az elporladt szivacs látszik, ahogy elkezdtem lekaparni, a másodikon a kész kárpit.

A hátsó-oldalsó ablak műanyag takaróját két fém patent is fogja nem egyszerű visszarakni.

Link to comment
Megosztás:

Persze a levétel az tiszta. Na akkor a ragasztó még szép feladat lesz.

Nálad a tető maga milyen állapotban volt? Nálam valahol, (szerintem a tetősín felfogatásnál, vagy a tetőantennánál) el lehet rohadva a lemez (kívülről nem látszódik), mert a jobb hátsó sarokban beázik ha esik az eső.

Bemész egy kárpitos műhelybe, és ott adnak neked. Ha nem, még mindig megkérdezheted, hogy mit használnak :lol:

Link to comment
Megosztás:

Bemész egy kárpitos műhelybe, és ott adnak neked. Ha nem, még mindig megkérdezheted, hogy mit használnak :lol:

Elméletileg ahol a kárpitanyagot veszi ott i illene tudni az eladónak mivel kell ragasztani. Már ha ért hozzá az eladó. De utánna lehet nézni a neten is pölö Klikk ide!. És akkor már tudja mit kell keresni. Nekem is nagyon ajánlották a Pálmafixet, aztán mégsem jó. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Persze a levétel az tiszta. Na akkor a ragasztó még szép feladat lesz.

Nálad a tető maga milyen állapotban volt? Nálam valahol, (szerintem a tetősín felfogatásnál, vagy a tetőantennánál) el lehet rohadva a lemez (kívülről nem látszódik), mert a jobb hátsó sarokban beázik ha esik az eső.

Nem kell annak rohadnia ahhoz hogy beázzon. Ha már leveszed a tetőkárpitot, akkor szedd le a tetősínt is, meg a léceket amik a lábai között vannak, és takarítsd ki, meg nézd meg a tetősín csavarjainál a gumi tömítéseket. A lécek alatt előszeretettel áll meg a víz ha a behullott leveleket, szemeteket nem takarítják ki. Ha még ezután is beázik akkor érdemes megnézni az ajtóátvezetőnek a gumiját, mert ha az kirepedezik, vagy félrenyomódik valamiért akkor ott is be tud ázni. Mivel a jobb hátulja, ezért megnézheted a hátsó ablak spricnijének a csövét is, mert ha az van megsérülve, akkor az is engedheti a vizet. Ha ezek közül egyik sem, akkor Vedd le a hátsó oldalablakot, és nézd meg hogy a gumi alatt nincs -e valami beszorulva, ami miatt bemegy alá a víz, és becsöpög a csavaron. Aztán ha ez sem akkor ott tartasz ahol én, csak a másik oldalon :lol: :( :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem kell annak rohadnia ahhoz hogy beázzon. Ha már leveszed a tetőkárpitot, akkor szedd le a tetősínt is, meg a léceket amik a lábai között vannak, és takarítsd ki, meg nézd meg a tetősín csavarjainál a gumi tömítéseket. A lécek alatt előszeretettel áll meg a víz ha a behullott leveleket, szemeteket nem takarítják ki. Ha még ezután is beázik akkor érdemes megnézni az ajtóátvezetőnek a gumiját, mert ha az kirepedezik, vagy félrenyomódik valamiért akkor ott is be tud ázni. Mivel a jobb hátulja, ezért megnézheted a hátsó ablak spricnijének a csövét is, mert ha az van megsérülve, akkor az is engedheti a vizet. Ha ezek közül egyik sem, akkor Vedd le a hátsó oldalablakot, és nézd meg hogy a gumi alatt nincs -e valami beszorulva, ami miatt bemegy alá a víz, és becsöpög a csavaron. Aztán ha ez sem akkor ott tartasz ahol én, csak a másik oldalon :lol: :( :lol:

Aért a tetősinek alól illik ám időnként kitakarítani a koszt, én össze szoktam kötni a pollanszűrő környékének a takarításával.

Link to comment
Megosztás:

Elméletileg ahol a kárpitanyagot veszi ott i illene tudni az eladónak mivel kell ragasztani. Már ha ért hozzá az eladó. De utánna lehet nézni a neten is pölö Klikk ide!. És akkor már tudja mit kell keresni. Nekem is nagyon ajánlották a Pálmafixet, aztán mégsem jó. :lol:

Nos igen...A Balaton bútorgyár kárpitos üzemébe is Palmatex-el dolgoznak!....szóval passz :lol: Mondjuk ha kifejezetten autókárpitost kérdezne meg?

Link to comment
Megosztás:

Nos igen...A Balaton bútorgyár kárpitos üzemébe is Palmatex-el dolgoznak!....szóval passz :lol: Mondjuk ha kifejezetten autókárpitost kérdezne meg?

Most nem tudom melyik hőálló a fix, vagy a tex, lehet én ott szúrtam el, hogy spórolni akartam dobozonként egy 500-ast, és az olcsóbbikat vettem meg. Amikot tűző napon áll a kocsi akkor szokott megereszkedni. Lehet a hőállóval/drágábbal tök jó lenne.

Link to comment
Megosztás:

Most nem tudom melyik hőálló a fix, vagy a tex, lehet én ott szúrtam el, hogy spórolni akartam dobozonként egy 500-ast, és az olcsóbbikat vettem meg. Amikot tűző napon áll a kocsi akkor szokott megereszkedni. Lehet a hőállóval/drágábbal tök jó lenne.

Nem lehet, biztos :lol:

Link to comment
Megosztás:

Köszi az eddigi HSZ-eket. Közben dolgoznom kellett, így most egyben: A tetősínt belülről lehet (a tetőkárpit levétele után) leoperálni, vagy kívülről pattan le/ki valahogy?

A boltos emberke nemigen tudja szerintem a ragasztót, mivel ez egy sima szövet bolt, ahol jellemzően "öltönyanyagot" vesznek a népek. Autókárpitost meg nem ismerek, ezért is marad a házi barkács :lol:

Link to comment
Megosztás:

Köszi az eddigi HSZ-eket. Közben dolgoznom kellett, így most egyben: A tetősínt belülről lehet (a tetőkárpit levétele után) leoperálni, vagy kívülről pattan le/ki valahogy?

A boltos emberke nemigen tudja szerintem a ragasztót, mivel ez egy sima szövet bolt, ahol jellemzően "öltönyanyagot" vesznek a népek. Autókárpitost meg nem ismerek, ezért is marad a házi barkács :lol:

Magát a sínt csak a tetőkárpit levétele után lehet lecsavarozni, de ha csak takarítani akarod akkor a takarólemezek lepatinthatók kivülről is.

Link to comment
Megosztás:

Azért csak óvatosan a pattintgatással ebben hidegben nehogy törjön. Én eddig csak a nyári 30 fokban mertem lepattintani.

Jaja. Én levettem magát a sínt is (igaz azért mert cseréltem :lol: ) de a csavarok tövében ami gumi tömítések vannak, eléggé ki voltak már. azokra is érdemes ránézni :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én úgy emlékszem nekem (igaz nem kombim van) ami a T sínbe kapaszkodik azok műanyagok. Azt tudom, hogy talán alu az a kis ablak amit el kell tolni mikor tetőcsomagtartózok.

Lehet rosszul tudom.

Nekem is caravan-om van, de nekem fix rajta a tetősín. Előtte, és a két láb között van az a takaró fekete léc amit le szoktam venni időnként, alatta jelentős mennyiségű falevél, kosz-por tud megülni. Egy csavarhúzóval szoktam felfeszíteni úgy, hogy teszek valami gumit a kastni és a csavarhúzó közé, úgy billentem ki, nehogy megsérüljön.

Találtam róla képet, ez kábé egy nyáron jött össze.:

309718.jpg

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Jobb első doblemezen van egy betét lemez, ami jelenleg nálam hiányzik. Így a szíj ami a generátort, illetve a kompresszort viszi pillanatok alatt tönkre megy a felcsapódó koszos, sáros víztől. Mi a pontos neve, illetve GE száma? Esetleg hol találok GE listát Opelhez, hogy legközelebb ott azonosíthassam az alkatrészeket?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Jobb első doblemezen van egy betét lemez, ami jelenleg nálam hiányzik. Így a szíj ami a generátort, illetve a kompresszort viszi pillanatok alatt tönkre megy a felcsapódó koszos, sáros víztől. Mi a pontos neve, illetve GE száma? Esetleg hol találok GE listát Opelhez, hogy legközelebb ott azonosíthassam az alkatrészeket?

Azért nem eszik olyan forrón, sokaknak fut nélküle, persze sokkal jobb ha van. Nekem egy műbőrrel volt helyettesítve mindjárt jön valaki és mondja a számot.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is caravan-om van, de nekem fix rajta a tetősín. Előtte, és a két láb között van az a takaró fekete léc amit le szoktam venni időnként, alatta jelentős mennyiségű falevél, kosz-por tud megülni. Egy csavarhúzóval szoktam felfeszíteni úgy, hogy teszek valami gumit a kastni és a csavarhúzó közé, úgy billentem ki, nehogy megsérüljön.

Találtam róla képet, ez kábé egy nyáron jött össze.:

http://kep.ivpicture.hu/309718.jpg

A képen is ott van az amibe kapaszkodnak a patentjai. Azok a patentok műanyagok, amik nem szeretik ha hidegen feszegetik :lol: Amúgy mindenféle eszköz nélkül, ujjal belülről alányúlva ki lehet pattintani :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Jobb első doblemezen van egy betét lemez, ami jelenleg nálam hiányzik. Így a szíj ami a generátort, illetve a kompresszort viszi pillanatok alatt tönkre megy a felcsapódó koszos, sáros víztől. Mi a pontos neve, illetve GE száma? Esetleg hol találok GE listát Opelhez, hogy legközelebb ott azonosíthassam az alkatrészeket?

A száma: 90502757, 11 01 343; ára: 4300Ft körül van.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.