Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
CO2

Akkor simán lehet. Ha nem hütötték hegesztés közben, akkor előfordulhat. CO2 tud akkora hőt generálni hogy csak na. Most pénteken dolgozgattam bent a suliba CO2-vel (rohadt bortartók, már herótom van tőlük) de csak pontozgattam. Gondolhatod, hogy milyen meleg volt még a környéke is. Kesztyűn át is égetett. :rolleyes:

szerk.: arról nem is beszélve hogy amikor a két darab 4es lemezt hegesztettem össze, hát gondolhatod hogy mi volt ott. Összességében csináltam vagy 1 méter hosszu varratot. A tökömről is folyott a viz :D

Elküldve
Akkor simán lehet. Ha nem hütötték hegesztés közben, akkor előfordulhat. CO2 tud akkora hőt generálni hogy csak na. Most pénteken dolgozgattam bent a suliba CO2-vel (rohadt bortartók, már herótom van tőlük) de csak pontozgattam. Gondolhatod, hogy milyen meleg volt még a környéke is. Kesztyűn át is égetett. :rolleyes:

szerk.: arról nem is beszélve hogy amikor a két darab 4es lemezt hegesztettem össze, hát gondolhatod hogy mi volt ott. Összességében csináltam vagy 1 méter hosszu varratot. A tökömről is folyott a viz :D

Fentről hűtöttem egy vizes rongy segítségével de akkor ezek szerint ez volt a probléma.

Elküldve
Fentről hűtöttem egy vizes rongy segítségével de akkor ezek szerint ez volt a probléma.

Vizes rongy annyi mintha köpködnéd :rolleyes:

Szóval sztem ez lehetett a ludas a dologban.

Elküldve
És akinek nincs a kocsijában légzsák? :rolleyes: Az öv független a légzsáktól, nekem is és Invictusnak is elszólt már. :D

Lényeg, hogy nem rugós csillapítás a feladata, hanem keményen visszarántania az ülésbe egyébként tényleg függetlenül is működig, hisz saját pirotechnikája és gyújtása van, nem ugyan az a rendszer indítja mint a légzsákot

Elküldve
Lényeg, hogy nem rugós csillapítás a feladata, hanem keményen visszarántania az ülésbe egyébként tényleg függetlenül is működig, hisz saját pirotechnikája és gyújtása van, nem ugyan az a rendszer indítja mint a légzsákot

Igen. Teljesen mechanikus az egész. Semmi pirotechnika és gyújtás. :rolleyes:

Elküldve
Nem vettem észre. Ugye a kocsi csáposon volt 2 napon keresztül, néha belenyúlkáltam...stb, de mondom, csak ott matattam, és mikor leengedtem, és ültem bele, akkor vettem észre, hogy az övcsat házából, amibe belenyomod a csatot, kijött egy sárga nyelv. Semmi több. Az esetleg nem lehet hogy mikor meg lett hegesztve az alja akkor amiatt durrant el? Mondjuk a hő miatt? Mert pont az első ülés alatt a parton mögött lett hegesztve.

Szerintem ez kicsit több mint az "alig piszkálás" :rolleyes:

Elküldve
Igen. Teljesen mechanikus az egész. Semmi pirotechnika és gyújtás. :rolleyes:

Akkor hogyan működik?? Ha nem pirotechnika van benne, hanem rugó akkor miért nem lehet visszarakni alaphelyzetbe? Vagy vissza lehet? Akkor minek kell cserélni ha eldurrant?

Nem veled akarok vitatkozni, hanem megérteni!

Elküldve
Igen. Teljesen mechanikus az egész. Semmi pirotechnika és gyújtás. :rolleyes:

Pontosan.

Egy rugó feszíti meg. Ez nem jelenti azt, hogy rugós csillapitása van. A rugó megfesziti és kész . Ugy marad.

Elküldve
Akkor hogyan működik?? Ha nem pirotechnika van benne, hanem rugó akkor miért nem lehet visszarakni alaphelyzetbe? Vagy vissza lehet? Akkor minek kell cserélni ha eldurrant?

Nem veled akarok vitatkozni, hanem megérteni!

Mert nem lehet szétszedni. És annyira erős a rugó hogy nem tudnád visszatenni.

Elküldve

Mi a véleményetek a karosszéria (esetemben konkrétan a taposólemez) üvegszálerősítésű műgyantával történő javításáról (hegsztées helyett)? Esetleg valakinek tapasztalat ilyennel?

Elküldve
Mi a véleményetek a karosszéria (esetemben konkrétan a taposólemez) üvegszálerősítésű műgyantával történő javításáról (hegsztées helyett)? Esetleg valakinek tapasztalat ilyennel?

Ez az anyag könnyen törik....a taposólemez pedig szerintem legyen inkább erős.

Elküldve
Ez az anyag könnyen törik....a taposólemez pedig szerintem legyen inkább erős.

Érdekes amit írsz, hiszen pl. csónakokat vagy modelleket csinálnak ebből az anyagból. Ha üvegszálszövettel megerősítem, akkor szerintem annak bírni kellene. persze nincs tapasztalatom, ezt csak úgy gondolom... Ezért is próbálok informálódni, mert nem akarok olyan munkát elvégezni, aminek hosszú távon nincs értelme. Akkor inkább bevállalom a kocka (értsd 1 láda) sör beszerzését, amit haver kérne a hegesztésért :rolleyes:

Elküldve

Anno hátsó ajtónál csináltam ilyet, sajna 2 év múlva mellette tovább rohadt a fém, pedig kivágtuk a rozsdás részeket.

Nem ajánlom padlólemezhez, oda fém kell és alapos alvázvédelem. :rolleyes:

Elküldve
Érdekes amit írsz, hiszen pl. csónakokat vagy modelleket csinálnak ebből az anyagból. Ha üvegszálszövettel megerősítem, akkor szerintem annak bírni kellene. persze nincs tapasztalatom, ezt csak úgy gondolom... Ezért is próbálok informálódni, mert nem akarok olyan munkát elvégezni, aminek hosszú távon nincs értelme. Akkor inkább bevállalom a kocka (értsd 1 láda) sör beszerzését, amit haver kérne a hegesztésért :rolleyes:

Szia!

Én a sérült/korrodált résznél nem keresnék alternatív megoldásokat. Ha nagyon rossz állapotban van, akkor vegyél előregyártott kész taposólemezt meg sört és vidd el kicseréltetni. A hegesztés is lehetőleg szakszerű legyen, a megfelelő berendezéssel. + még egy alváz,- és üregvédelemmel is megspékelheted ha hosszútávra szeretnéd rendbe tenni.

Azért is fontos ez, mert nem csak műszakinál lényeges a karosszériamunka szakszerűsége, hanem ha ne adja Isten baleset történik...

Elküldve
Szia!

Én a sérült/korrodált résznél nem keresnék alternatív megoldásokat. Ha nagyon rossz állapotban van, akkor vegyél előregyártott kész taposólemezt meg sört és vidd el kicseréltetni. A hegesztés is lehetőleg szakszerű legyen, a megfelelő berendezéssel. + még egy alváz,- és üregvédelemmel is megspékelheted ha hosszútávra szeretnéd rendbe tenni.

Azért is fontos ez, mert nem csak műszakinál lényeges a karosszériamunka szakszerűsége, hanem ha ne adja Isten baleset történik...

Hát köszönöm. Azt hiszem sikerült az érveitekkel meggyőzni, úgyhogy letettem a gyantáról és marad a hegesztés meg a csúnya berúgás. mert hát remélem haver nem úgy gondolta, hogy egyedül issza meg a kocka sört :rolleyes:

Elküldve

Sziasztok!

Tényleg nem lehet mit kezdeni azzal hogy a motorháztetőm pereme elől rozsdásodik? eddig nem nagyon, de ez a tél igen kihozta :lol: Karosszériás szerint mivel ott több lemez van visszahajtva, nemigazán lehet szépen megoldani....valakinek valami tapasztalat?

Nah már ott tartok hogy lehet a sárvédőelemeket megveszem bontott jóállapotút más szinben aztán átfestetem....mert igy nagyon szar menni hogy a lémpám szanaszét világít, meg csúnya is igy a kocsi....

Elküldve
Sziasztok!

Tényleg nem lehet mit kezdeni azzal hogy a motorháztetőm pereme elől rozsdásodik? eddig nem nagyon, de ez a tél igen kihozta :lol: Karosszériás szerint mivel ott több lemez van visszahajtva, nemigazán lehet szépen megoldani....valakinek valami tapasztalat?

Nah már ott tartok hogy lehet a sárvédőelemeket megveszem bontott jóállapotút más szinben aztán átfestetem....mert igy nagyon szar menni hogy a lémpám szanaszét világít, meg csúnya is igy a kocsi....

Sajnos nem lehet a mocitető eleját javítani,egy idő után elő fog jönni újból.

Én amikor a bontott mocitetőt vettem,egy olasz classicról sikerült szerezni és az ki van fújva ott üregvédővel.Az olasz nem volt hülye,valamit sejtett! :lol:

Elküldve
Sajnos nem lehet a mocitető eleját javítani,egy idő után elő fog jönni újból.

Én amikor a bontott mocitetőt vettem,egy olasz classicról sikerült szerezni és az ki van fújva ott üregvédővel.Az olasz nem volt hülye,valamit sejtett! :lol:

Nah akkor te jól jártál vele :lol:

Elküldve

Sziasztok! Vásároltam egy elektromos antennát, mivel a régi derékban eltört. Most ki szeretném cserélni, hogy kezdjem el? Melyik irányba fog kicsúszni a régi antenna? Az autó egy 98-as évjáratú ferdehátú.

Elküldve
Sziasztok! Vásároltam egy elektromos antennát, mivel a régi derékban eltört. Most ki szeretném cserélni, hogy kezdjem el? Melyik irányba fog kicsúszni a régi antenna? Az autó egy 98-as évjáratú ferdehátú.

A felfogatókonzol miatt elég egyértelmű a pozíciója, a bal oldali műanyag kárpitot le kell venni hozzá, hogy a felfogató részt hozzá tudd csavarozni a konzolhoz.

Elküldve
Sziasztok! Vásároltam egy elektromos antennát, mivel a régi derékban eltört. Most ki szeretném cserélni, hogy kezdjem el? Melyik irányba fog kicsúszni a régi antenna? Az autó egy 98-as évjáratú ferdehátú.

Ki kell szedni a bal hátsó lámpát. Ott már látni fogod.

Elküldve
A felfogatókonzol miatt elég egyértelmű a pozíciója, a bal oldali műanyag kárpitot le kell venni hozzá, hogy a felfogató részt hozzá tudd csavarozni a konzolhoz.

Ennyit a beszerelésről :lol: De hogyan jön ki a régi? Az a gumi ami a kasznin kívül van és megakadályozza hogy a víz mellette beszivárogjon annak be kell valahogy préselődnie belülre?

Elküldve
Ennyit a beszerelésről :lol: De hogyan jön ki a régi? Az a gumi ami a kasznin kívül van és megakadályozza hogy a víz mellette beszivárogjon annak be kell valahogy préselődnie belülre?

A gumit miért akarod kicserélni? A régi antenna gumija tökéletesen megfelelt nekem is a villanyoshoz. Amúgy meg könnyű kiszedni. Maga az antenna meg ki-bepattan a gumiba csak néha erősebben kell hozzálátni. :lol:

Elküldve
A gumit miért akarod kicserélni? A régi antenna gumija tökéletesen megfelelt nekem is a villanyoshoz. Amúgy meg könnyű kiszedni.

Akkor a gumiból ki kell csúsznia a régi antennának befelé?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.