Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
ilyen áron jó hogy kapni lehet

Néztem már én is, de végülis nem a rugótányér van kirohadva , hanem az a rész ami összeköti a kasztnival. Nem tudom ha veszek újat, azon ez rajta lesz-e, vagy az a kasztni része. Ezt lehet heggeszteni trafóal ugye? Ez azért nem olyan vékony anyag mint pölö a taposólemez. Lehet csak odahegesztek egy darab vasat, még meg kell néznem hogy a másik oldal hogyan van normálisan amikor még ép.

Elküldve
Néztem már én is, de végülis nem a rugótányér van kirohadva , hanem az a rész ami összeköti a kasztnival. Nem tudom ha veszek újat, azon ez rajta lesz-e, vagy az a kasztni része. Ezt lehet heggeszteni trafóal ugye? Ez azért nem olyan vékony anyag mint pölö a taposólemez. Lehet csak odahegesztek egy darab vasat, még meg kell néznem hogy a másik oldal hogyan van normálisan amikor még ép.

vastag... hát vastagabb, mint a kasztni, de nem annyira húha vastag... ha kerítesz co-t azt lehet állítani, és tudsz vastagat is hegeszteni.

Elküldve
Igazából ez csak maga a sablon, erre a mintára készült üvegszálból, és gyantából az enyém! A tulajdonosa így oldotta meg a vonószem problémáját....és ez nagyon nem tetszik nekem. Szóval még nincs benne a rács....pont ezért, mert nem tudom hogyan lehet megoldani :D

Természetesen fekete lesz :)

Valami hasonló kéne, mint az enyém lett, akkor csak egy 12-es lyukkal kell kiegyezned. Annyira el kell emelni a konzolt, hogy a szem helye szintbe legyen a ráccsal vagy egy kicsit alatta, hogy berakható legyen valami dugó ami megóvja a menetet a trutyitól. Ha fekete lesz a rács nem is nagyon fog látszani vagy eldugod egy krómozott mütyür mögé

Néztem már én is, de végülis nem a rugótányér van kirohadva , hanem az a rész ami összeköti a kasztnival. Nem tudom ha veszek újat, azon ez rajta lesz-e, vagy az a kasztni része. Ezt lehet heggeszteni trafóal ugye? Ez azért nem olyan vékony anyag mint pölö a taposólemez. Lehet csak odahegesztek egy darab vasat, még meg kell néznem hogy a másik oldal hogyan van normálisan amikor még ép.

Azt a vackot simán meghegesztettem az 1.8-ason ívvel, túrtam a garázsban valami hasonló vastag lemezt és befaragtam. Csak a küszöbcseréhez kellett a fogyóelektródás cucc (nem CO)

Elküldve
Valami hasonló kéne, mint az enyém lett, akkor csak egy 12-es lyukkal kell kiegyezned. Annyira el kell emelni a konzolt, hogy a szem helye szintbe legyen a ráccsal vagy egy kicsit alatta, hogy berakható legyen valami dugó ami megóvja a menetet a trutyitól. Ha fekete lesz a rács nem is nagyon fog látszani vagy eldugod egy krómozott mütyür mögé

Igen én is ezen agyaltam....Bár ha jól meggondolom, lehet én is kivágom a helyét, persze szebben mint a képen van, és mivel fekete a rács, meg a vonószemtakaró is, így nem hiszem hogy feltűnő lesz a dolog :D

Elküldve
Igen én is ezen agyaltam....Bár ha jól meggondolom, lehet én is kivágom a helyét, persze szebben mint a képen van, és mivel fekete a rács, meg a vonószemtakaró is, így nem hiszem hogy feltűnő lesz a dolog :D

Így van! Ha nem muszáj nem kell túlbonyolítani :)

Elküldve
Azt a vackot simán meghegesztettem az 1.8-ason ívvel, túrtam a garázsban valami hasonló vastag lemezt és befaragtam. Csak a küszöbcseréhez kellett a fogyóelektródás cucc (nem CO)

Te vagy az én emberem! :D Hegesztésnél elég ha leveszem az akkusarukat ugye?

Elküldve
Bár nem hozzám intézted a kérdést, de igen elég! :D

Mindenkihez intéztem aki válaszol rá, kösz! :) Szereztem trafót, pálcát, pajzsot, holnap nekiesek, remélem nem lesz nagyon szar idő.

Elküldve
Mindenkihez intéztem aki válaszol rá, kösz! :) Szereztem trafót, pálcát, pajzsot, holnap nekiesek, remélem nem lesz nagyon szar idő.

csak ha lehet minél közelebb rakd a trafó testpontját a hegesztéshez :D

Elküldve
Ezen gondolkodtam én is, meg azon, hogy az ECU-t nem vághatom haza vele ugye?

Ha nem vezeted át rajta a hegesztő áramot akkor nem. Ezért mondtam, hogy a lehető legközelebb rakd a trafó testvezetékét, lehetőleg arra a darabra amit hegesztesz!

Elküldve
Ha nem vezeted át rajta a hegesztő áramot akkor nem. Ezért mondtam, hogy a lehető legközelebb rakd a trafó testvezetékét, lehetőleg arra a darabra amit hegesztesz!

Végülis a rugótányér felett heggesztek, rá tudom rakni közvetlenül arra a csipeszt.

Elküldve
Végülis a rugótányér felett heggesztek, rá tudom rakni közvetlenül arra a csipeszt.

Az úgy jó lesz!

Ha a jobb oldalon heftelgetsz azért nem árt vizes rongyot rakni a tank környékére! Ha jól rémlik azon az oldalon van ugye?

Elküldve
Az úgy jó lesz!

Ha a jobb oldalon heftelgetsz azért nem árt vizes rongyot rakni a tank környékére! Ha jól rémlik azon az oldalon van ugye?

Hát inkább középen. Most nézegettem a nyári képeket, és úgy látom már akkor is ott volt a lyuk, csak nem vettem észre.

203910.jpg

Elküldve
Hát inkább középen. Most nézegettem a nyári képeket, és úgy látom már akkor is ott volt a lyuk, csak nem vettem észre.

És csak a jobb oldalon van?

Anno az 1,8-ason minden ilyesmi a bal oldalon volt. Küszöb, alsó hátsó hossztartó, rugótányér, hátsó alsó sarok. Egyszer berágtam és lecseréltem mindet. Nem volt semmi mutatvány CO nélkül :D

Elküldve
És csak a jobb oldalon van?

Anno az 1,8-ason minden ilyesmi a bal oldalon volt. Küszöb, alsó hátsó hossztartó, rugótányér, hátsó alsó sarok. Egyszer berágtam és lecseréltem mindet. Nem volt semmi mutatvány CO nélkül :D

Hát igazából még nem tudom, csak a jobb oldalon vettem észre, akkor már vissza volt rakva a bal kerék, alámásztam ott nem láttam. Remélem az ép lesz, mert ahhoz akarom viszonyítani a tányér helyzetét.

Elküldve

Na megvolt a rugótányér renoválás, nem sikerült valami fényesre, dehát nem vagyok Csip Fúz. :D Az a baj, hogy csak hátulról, meg kivülről tudtam megerősíteni, mert bellül, és elöl nem fértem hozzá. Nem volt egyszerű trafóval heggeszteni, 2-es pálcával, kisebbet nem kaptam, egy-két helyen ki is lyukasztotta a kasztnit.

Előtte.:

204274.jpg

Utánna.:

204275.jpg

Elküldve
vastagabb pálca kellett volna, vagy gyengébb trafó :D

Tök jó, nekem meg pont vékonyabb pálcát mondtak. Vastagabb pálcával is próbáltam, de az mindíg leragadt.

Elküldve
Tök jó, nekem meg pont vékonyabb pálcát mondtak. Vastagabb pálcával is próbáltam, de az mindíg leragadt.

akkor az már tul vastag volt :D

elvileg az a lényege, ha nekd ez fix trafód van, akkor az csakegy adott árammal dolgozik.

ha túl vékony a pálca, az az áram elfujja a pálcával együtt a hegesztendő anyagot is, ha tul vastag, akkor nem bír, ezértragadt le.

meg azt szoktuk csinálni, hogy lehetőség szerint a cserélhető anyagon húzzuk az ívet, és a nem cserélhetőre meg csak átvisszük, így kevesebb az esélye, hogy kilukad az értékesebb anyag, itt a kasztni.

ilyen hegesztés után belülről iskezeld le a felületetlehetőség szerint

biztos van vmi lyuk, ott fuj b vmi alvázvédőt, vagy önts bele vmi kulimázt, olajjal hígított szurkot vagy vmi ilyesmit.

Elküldve
Tök jó, nekem meg pont vékonyabb pálcát mondtak. Vastagabb pálcával is próbáltam, de az mindíg leragadt.

A vékonyabb pálcához kevesebb áram kell, a vastagabbhoz több. Nem állítható a trafód?

akkor az már tul vastag volt :D

elvileg az a lényege, ha nekd ez fix trafód van, akkor az csakegy adott árammal dolgozik.

ha túl vékony a pálca, az az áram elfujja a pálcával együtt a hegesztendő anyagot is, ha tul vastag, akkor nem bír, ezértragadt le.

meg azt szoktuk csinálni, hogy lehetőség szerint a cserélhető anyagon húzzuk az ívet, és a nem cserélhetőre meg csak átvisszük, így kevesebb az esélye, hogy kilukad az értékesebb anyag, itt a kasztni.

ilyen hegesztés után belülről iskezeld le a felületetlehetőség szerint

biztos van vmi lyuk, ott fuj b vmi alvázvédőt, vagy önts bele vmi kulimázt, olajjal hígított szurkot vagy vmi ilyesmit.

Mi meg úgy tanultuk, hogy a vastagabb anyagon vezetjük az ívet, ha egyforma a kettő akkor azon amire a testpontját tettük a trafónak, hogy véletlenül se használjunk vezetőnek mást, mint amit hegeszteni akarunk. Azt hiszem erre egy autónál illik odafigyelni :)

Elküldve
A vékonyabb pálcához kevesebb áram kell, a vastagabbhoz több. Nem állítható a trafód?

Mi meg úgy tanultuk, hogy a vastagabb anyagon vezetjük az ívet, ha egyforma a kettő akkor azon amire a testpontját tettük a trafónak, hogy véletlenül se használjunk vezetőnek mást, mint amit hegeszteni akarunk. Azt hiszem erre egy autónál illik odafigyelni :D

igen, de zotya csak jobban járt volna, ha!! nem a kasztnit jukasztjaki, hanem a lemezt :)

Elküldve
akkor az már tul vastag volt :D

elvileg az a lényege, ha nekd ez fix trafód van, akkor az csakegy adott árammal dolgozik.

ha túl vékony a pálca, az az áram elfujja a pálcával együtt a hegesztendő anyagot is, ha tul vastag, akkor nem bír, ezértragadt le.

meg azt szoktuk csinálni, hogy lehetőség szerint a cserélhető anyagon húzzuk az ívet, és a nem cserélhetőre meg csak átvisszük, így kevesebb az esélye, hogy kilukad az értékesebb anyag, itt a kasztni.

ilyen hegesztés után belülről iskezeld le a felületetlehetőség szerint

biztos van vmi lyuk, ott fuj b vmi alvázvédőt, vagy önts bele vmi kulimázt, olajjal hígított szurkot vagy vmi ilyesmit.

A vékonyabb pálcához kevesebb áram kell, a vastagabbhoz több. Nem állítható a trafód?

Mi meg úgy tanultuk, hogy a vastagabb anyagon vezetjük az ívet, ha egyforma a kettő akkor azon amire a testpontját tettük a trafónak, hogy véletlenül se használjunk vezetőnek mást, mint amit hegeszteni akarunk. Azt hiszem erre egy autónál illik odafigyelni :)

igen, de zotya csak jobban járt volna, ha!! nem a kasztnit jukasztjaki, hanem a lemezt :D

Hú hát kösz a sok tanácsot! Na akkor sorban.: állítható a trafó, tudom, mert szét is szedtem, de nem az enyém. A vastagabb pálca mindíg lergadt, akárhova tekertem, a vékony meg mindíg fröcskölt akárhova tekertem. A folton húztam az ívet, onnan vittem átt a kasztnira, kivéve ott ahol kilyukadt. Nem tömtem be a lyukat, mert amúgy is volt mellette 3 gyári, gondolta egyel több vagy kevesebb nem számít. De jövőre mindenképpen kell rugótányért cserélni, mert bellül nem fértem hozzá, és tovább eszi a rozsda.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.