Novy Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Kiégeti a lemezből a széntartalmat. Ettől függetlenül egy kisebb horpadást lehetne még mindig javítani pontmelegítéssel és egyengetéssel. Arról nem is beszélve,hogy egyesek még CO-val is igen rondán dolgoznak. ez mind igaz <_< de oici horpadásokra rengeteg új megoldás van van amihez még fényezni se kell már, de ezt gondolom te is tudod Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Kiégeti a lemezből a széntartalmat. Ettől függetlenül egy kisebb horpadást lehetne még mindig javítani pontmelegítéssel és egyengetéssel. Arról nem is beszélve,hogy egyesek még CO-val is igen rondán dolgoznak. Én kimondottan szerettem lánggal hegeszteni, sokkal irányíthatóbb, mint az ív. Arról még nem hallottam, hogy elporladna utána, nálunk a központifűtést 21 éve lánggal hegesztették mindenhol, de még sehol se porladt el, pedig belülről vízben van... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Én kimondottan szerettem lánggal hegeszteni, sokkal irányíthatóbb, mint az ív. Arról még nem hallottam, hogy elporladna utána, nálunk a központifűtést 21 éve lánggal hegesztették mindenhol, de még sehol se porladt el, pedig belülről vízben van... szerinted régen a ladák miért bírták 10ed annyi ideig kasztnizás után?? na meg a központifűtés igencsak más tészta, ahol rögtön le van kezelve, illetve víz nem is éri, illetve sztem álagosan 3-5 évente ujrafestik, illetve 10x vastagabb a hegesztendő anyag. na meg azért is mellőzik már a lánghegesztést, mert a nagy hő miatt, illetve annak hosszantartó hatása miatt behullámosodott a lemez lánggal sokkal könyebb hegeszteni, roszdát rozsdával is lehet. az igazán jó hegesztő a CO hegesztő, mert azt látod rögtön mit hegesztesz, de nem jár nagy hővel,(nem olyan nagy a kiterjedése az átmelegedett résznek) amíg ugye az ívhegesztőn max azt látod, hogy a salak szépen fedi, aztán ha levered róla, akkor meg van egy darázsfészked. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 szerinted régen a ladák miért bírták 10ed annyi ideig kasztnizás után?? na meg a központifűtés igencsak más tészta, ahol rögtön le van kezelve, illetve víz nem is éri,... Elárulok Neked egy titkot: a központifűtésben víz kering. Tehát attól, hogy kívülről lefested, belülről folyamatosan éri a víz. És nemcsak a csövek vannak hegesztve, hanem néhol radiátorok is, aminek nem vastagabb az anyaga, mint a Lada lemezének. Sztem csak azon múlik, hogy meddig bírja egy kocsin, hogy hogyan van lekezelve a hegesztés után a felület. Egyébként az sem igaz, hogy jobban kiégeti az acélból a szenet, mint az ívhegesztő. Ívvel sokkal könnyebb túlmelegíteni az anyagot, nem véletlen, hogy nagyon vékony lemezek hegesztésére nem ívet használnak, hanem lángot, egyszerűen azért, mert sokkal jobban szabályozható a bevitt hő mennyisége. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Elárulok Neked egy titkot: a központifűtésben víz kering. Tehát attól, hogy kívülről lefested, belülről folyamatosan éri a víz. És nemcsak a csövek vannak hegesztve, hanem néhol radiátorok is, aminek nem vastagabb az anyaga, mint a Lada lemezének. Sztem csak azon múlik, hogy meddig bírja egy kocsin, hogy hogyan van lekezelve a hegesztés után a felület. Egyébként az sem igaz, hogy jobban kiégeti az acélból a szenet, mint az ívhegesztő. Ívvel sokkal könnyebb túlmelegíteni az anyagot, nem véletlen, hogy nagyon vékony lemezek hegesztésére nem ívet használnak, hanem lángot, egyszerűen azért, mert sokkal jobban szabályozható a bevitt hő mennyisége. A fűtéscső azért nem rozsdásodik, mert nem éri levegő. Amit gyakran viztelenítek, bizony azonnal rozsdásodni kezd. Kaszni elemeket sosem hegesztettek ívvel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 A fűtéscső azért nem rozsdásodik, mert nem éri levegő. Amit gyakran viztelenítek, bizony azonnal rozsdásodni kezd. Kaszni elemeket sosem hegesztettek ívvel. nem hegesztenek ívvel???? a co mi a túróval hegeszt? meg hogy vékony lemezeket csak lánggal... hm érdekes dolgok ezek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 nem hegesztenek ívvel???? a co mi a túróval hegeszt? meg hogy vékony lemezeket csak lánggal... hm érdekes dolgok ezek. Védőgázas hegesztés... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Védőgázas hegesztés... és?? akkor nincs ív? az csak védőgáz, és nem az hegeszt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Na jó én kiszállok,nincs kedvem oldalakat pötyögni erről és magyarázni,de az biztos,hogy ma már ritka a jókezű karosszériás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Na jó én kiszállok,nincs kedvem oldalakat pötyögni erről és magyarázni,de az biztos,hogy ma már ritka a jókezű karosszériás. nem kellene oldalakat, csak egy két sort, de annak legyen eleje, és legyen vége <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 és?? akkor nincs ív? az csak védőgáz, és nem az hegeszt. Te is tudod mit nevezünk ívhegesztésnek. Igen, a CO is ívvel hegeszt, de nem szoktuk igy nevezni. Szerintem semmi értelme kiforgatni a násik szavait, és ezen lovagolni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Te is tudod mit nevezünk ívhegesztésnek. Igen, a CO is ívvel hegeszt, de nem szoktuk igy nevezni. Szerintem semmi értelme kiforgatni a násik szavait, és ezen lovagolni. bocs, ez igaz <_< de am a lánghegesztésnek lejárt az ideje szerintem. elég kevés helyen használják már hegesztésre vágásra annál inkább. ívhegesztővel, meg igazából csak vastag lemezeket lehet hegeszteni arra nagyon jó, de vékony lemezeket meg nagy szopás vele hegeszteni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 bocs, ez igaz <_< de am a lánghegesztésnek lejárt az ideje szerintem. elég kevés helyen használják már hegesztésre vágásra annál inkább. ívhegesztővel, meg igazából csak vastag lemezeket lehet hegeszteni arra nagyon jó, de vékony lemezeket meg nagy szopás vele hegeszteni. Tévedsz ezen a téren is.Nagyobb vastagságú lemezeket még ma is szekátoros vágógéppel darabolnak és az biza diszu gázzal müxik. Nagyrészt azért kopott ki a lánghegesztés,mert egyrészt a nagyobb átadott hő miatt nagyot ránt az anyagon és ezt sokan nem tudják kezelni,másrészt elég ügyes kézre van szükség hozzá és sokan félnek is a gáztól. A CO kevesebb és szabályozhatóbb hőmenyiséget ad át az anyagnak,nem oxidál annyira(a védőgáz miatt) és sokkal könyebb vele taknyolni. Én pl régóta vágyom lánghegesztő cuccra,van is itthon hozzá cuccom,apámnak mester vizsgája van(eredeti szakmája karosszéria lakatos),szal lenne kitől tanulni,de elég drága a palackok ára. Sokszor jó lenne kemény forrasztáshoz vagy vékonyabb lemezek összeheftelésére vagy akár csak szilent kiégetésére... Egyébként ívvel is lehet szépen hegeszteni vékony lemezeket,csak egyenáramú trafó kell hozzá és megfelelő cucc. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Tévedsz ezen a téren is.Nagyobb vastagságú lemezeket még ma is szekátoros vágógéppel darabolnak és az biza diszu gázzal müxik. Nagyrészt azért kopott ki a lánghegesztés,mert egyrészt a nagyobb átadott hő miatt nagyot ránt az anyagon és ezt sokan nem tudják kezelni,másrészt elég ügyes kézre van szükség hozzá és sokan félnek is a gáztól. A CO kevesebb és szabályozhatóbb hőmenyiséget ad át az anyagnak,nem oxidál annyira(a védőgáz miatt) és sokkal könyebb vele taknyolni. Én pl régóta vágyom lánghegesztő cuccra,van is itthon hozzá cuccom,apámnak mester vizsgája van(eredeti szakmája karosszéria lakatos),szal lenne kitől tanulni,de elég drága a palackok ára. Sokszor jó lenne kemény forrasztáshoz vagy vékonyabb lemezek összeheftelésére vagy akár csak szilent kiégetésére... Egyébként ívvel is lehet szépen hegeszteni vékony lemezeket,csak egyenáramú trafó kell hozzá és megfelelő cucc. te meg nem jól értelmezed ezt se, így ezt is jól tudom. "vágásra annál inkább"= vágásra sokat használnak lángot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 te meg nem jól értelmezed ezt se, így ezt is jól tudom. "vágásra annál inkább"= vágásra sokat használnak lángot. Ok,benéztem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Tévedsz ezen a téren is.Nagyobb vastagságú lemezeket még ma is szekátoros vágógéppel darabolnak és az biza diszu gázzal müxik. Nagyrészt azért kopott ki a lánghegesztés,mert egyrészt a nagyobb átadott hő miatt nagyot ránt az anyagon és ezt sokan nem tudják kezelni,másrészt elég ügyes kézre van szükség hozzá és sokan félnek is a gáztól. A CO kevesebb és szabályozhatóbb hőmenyiséget ad át az anyagnak,nem oxidál annyira(a védőgáz miatt) és sokkal könyebb vele taknyolni. Én pl régóta vágyom lánghegesztő cuccra,van is itthon hozzá cuccom,apámnak mester vizsgája van(eredeti szakmája karosszéria lakatos),szal lenne kitől tanulni,de elég drága a palackok ára. Sokszor jó lenne kemény forrasztáshoz vagy vékonyabb lemezek összeheftelésére vagy akár csak szilent kiégetésére... Egyébként ívvel is lehet szépen hegeszteni vékony lemezeket,csak egyenáramú trafó kell hozzá és megfelelő cucc. Sztem átadott hőmennyiség szempontjából jobban szabályozható a láng, de tudás kérdése, ahogy írtad is. Nekem van itthon lánghegesztő, szerencsére sikerült jó áron szerezni pár éve. Meg egy egyenáramú ívhegesztő is (nem CO). Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Sztem átadott hőmennyiség szempontjából jobban szabályozható a láng, de tudás kérdése, ahogy írtad is. Nekem van itthon lánghegesztő, szerencsére sikerült jó áron szerezni pár éve. Meg egy egyenáramú ívhegesztő is (nem CO). Nekem már megvannak az egyenáramú cuccok(4db 250A-es dióda),csak még lusta voltam összerakni. Van egy elég bika házigyártású trafóm,majd arra kerül rá. Láng téren szerintem mobil palackot fogok venni,olcsó és nem fogalal sok helyet,bár a mélygarázs miatt nem túl jó ötlet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Ok,benéztem. ezzel megleptél JOhnny <_< :) am én is szeretnék jobban elmélyülni a hegesztés témában. van két ívhegesztőnk, de az egyik olyan kicsit, hogy a 2es pálcát már alig viszi el, másik meg a 4est is elfújja, mint a szél a hugyozást. Co gépet nézegettem, 40környékén lehetne venni egy olyat, amivel már karosszéria elemeket lehet hegeszteni, meg még kipufogókat is, ami már ettől erősebben bír hegeszteni, az úgy 60 ezer kb meg lehetne venni hozzá argon palackot, és aluhuzalt, vagy saválló huzlat... de mind mind pénz, az argon asszem 14ezer a kis palackkal.... szeptembertől meg lehet indulok hegesztői papírért Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Nekem már megvannak az egyenáramú cuccok(4db 250A-es dióda),csak még lusta voltam összerakni. Van egy elég bika házigyártású trafóm,majd arra kerül rá. Láng téren szerintem mobil palackot fogok venni,olcsó és nem fogalal sok helyet,bár a mélygarázs miatt nem túl jó ötlet. az mit jelent, hogy mobil palack?? mikor mi pakoltuk a palack tározót, mind egyforma volt meg volt adva, hogy hány kgos és annyi semmi egyébb jelölés nem volt. amit meg hurcolni akartunk, annak volt egy szekere és annyi Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Nekem már megvannak az egyenáramú cuccok(4db 250A-es dióda),csak még lusta voltam összerakni. Van egy elég bika házigyártású trafóm,majd arra kerül rá. Láng téren szerintem mobil palackot fogok venni,olcsó és nem fogalal sok helyet,bár a mélygarázs miatt nem túl jó ötlet. Nálam is ez a felállás <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július4, 2009 Megoszt Elküldve Július4, 2009 ezzel megleptél JOhnny :) :lol: Hát meg, kicsit el is pityeredtem. erre aztán nem számítottam. :) <_< na OFF Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Július4, 2009 Megoszt Elküldve Július4, 2009 A lánghegesztés a mai napig népszerű bizonyos helyeken, pl építkezéseken a vízvezeték-szerelők is azzal dolgoznak, mivel ívvel elég körülményes két csövet összehegeszteni. <_< Opel16V: nincs tökéletes árnyékolás, se szigetelés, se tömítés... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Július4, 2009 Megoszt Elküldve Július4, 2009 A lánghegesztés a mai napig népszerű bizonyos helyeken, pl építkezéseken a vízvezeték-szerelők is azzal dolgoznak, mivel ívvel elég körülményes két csövet összehegeszteni. <_< Opel16V: nincs tökéletes árnyékolás, se szigetelés, se tömítés... :) autókról beszéltünk javarészt, de a vizesek, meg gázosok azt használják igen tökéletes nincs, de megfelelő van :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július4, 2009 Megoszt Elküldve Július4, 2009 Hát meg, kicsit el is pityeredtem. erre aztán nem számítottam. :) <_< na OFF Okos enged... Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve Július4, 2009 Megoszt Elküldve Július4, 2009 Sziasztok! Egy kicsit kizökkentek mindenkit a hegesztésből és felteszem a lírai kérdésemt! <_< A hét végén a nagy pesti esőben elhagytam egy vízzáró dugót a kocsi aljából az anyós ülés alatt. Ma ahogyan vizsgálgattam nem olyan vészes a felázás, benyúltam és az ujjam végénél már száraz volt a hó és hangszigetelő szivacs a kocsi aljában. Tehát kérdésem csak annyi, hogy hőlégfúvóval ki lehet ezt szárítani alulról, vagy reménytelen kisérlet? Ki kell szednem a belét ha ezt csak belülről lehet orvosolni, vagy probálkozott már valaki külső oldalról a szárítással? Jövő héten vinném a kocsit alvázvédelemre és addig vissza szeretném dugózni, mert ugye dugó nélkül nem sokat érne a védelem ha az alja 5 év mulva kiesik! Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts