Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

Kiégeti a lemezből a széntartalmat.

Ettől függetlenül egy kisebb horpadást lehetne még mindig javítani pontmelegítéssel és egyengetéssel.

Arról nem is beszélve,hogy egyesek még CO-val is igen rondán dolgoznak.

ez mind igaz <_< de oici horpadásokra rengeteg új megoldás van

van amihez még fényezni se kell már, de ezt gondolom te is tudod

Link to comment
Megosztás:

Kiégeti a lemezből a széntartalmat.

Ettől függetlenül egy kisebb horpadást lehetne még mindig javítani pontmelegítéssel és egyengetéssel.

Arról nem is beszélve,hogy egyesek még CO-val is igen rondán dolgoznak.

Én kimondottan szerettem lánggal hegeszteni, sokkal irányíthatóbb, mint az ív. Arról még nem hallottam, hogy elporladna utána, nálunk a központifűtést 21 éve lánggal hegesztették mindenhol, de még sehol se porladt el, pedig belülről vízben van...

Link to comment
Megosztás:

Én kimondottan szerettem lánggal hegeszteni, sokkal irányíthatóbb, mint az ív. Arról még nem hallottam, hogy elporladna utána, nálunk a központifűtést 21 éve lánggal hegesztették mindenhol, de még sehol se porladt el, pedig belülről vízben van...

szerinted régen a ladák miért bírták 10ed annyi ideig kasztnizás után??

na meg a központifűtés igencsak más tészta, ahol rögtön le van kezelve, illetve víz nem is éri, illetve sztem álagosan 3-5 évente ujrafestik, illetve 10x vastagabb a hegesztendő anyag.

na meg azért is mellőzik már a lánghegesztést, mert a nagy hő miatt, illetve annak hosszantartó hatása miatt behullámosodott a lemez

lánggal sokkal könyebb hegeszteni, roszdát rozsdával is lehet.

az igazán jó hegesztő a CO hegesztő, mert azt látod rögtön mit hegesztesz, de nem jár nagy hővel,(nem olyan nagy a kiterjedése az átmelegedett résznek) amíg ugye az ívhegesztőn max azt látod, hogy a salak szépen fedi, aztán ha levered róla, akkor meg van egy darázsfészked.

Link to comment
Megosztás:

szerinted régen a ladák miért bírták 10ed annyi ideig kasztnizás után??

na meg a központifűtés igencsak más tészta, ahol rögtön le van kezelve, illetve víz nem is éri,...

Elárulok Neked egy titkot: a központifűtésben víz kering. Tehát attól, hogy kívülről lefested, belülről folyamatosan éri a víz. És nemcsak a csövek vannak hegesztve, hanem néhol radiátorok is, aminek nem vastagabb az anyaga, mint a Lada lemezének. Sztem csak azon múlik, hogy meddig bírja egy kocsin, hogy hogyan van lekezelve a hegesztés után a felület.

Egyébként az sem igaz, hogy jobban kiégeti az acélból a szenet, mint az ívhegesztő. Ívvel sokkal könnyebb túlmelegíteni az anyagot, nem véletlen, hogy nagyon vékony lemezek hegesztésére nem ívet használnak, hanem lángot, egyszerűen azért, mert sokkal jobban szabályozható a bevitt hő mennyisége.

Link to comment
Megosztás:

Elárulok Neked egy titkot: a központifűtésben víz kering. Tehát attól, hogy kívülről lefested, belülről folyamatosan éri a víz. És nemcsak a csövek vannak hegesztve, hanem néhol radiátorok is, aminek nem vastagabb az anyaga, mint a Lada lemezének. Sztem csak azon múlik, hogy meddig bírja egy kocsin, hogy hogyan van lekezelve a hegesztés után a felület.

Egyébként az sem igaz, hogy jobban kiégeti az acélból a szenet, mint az ívhegesztő. Ívvel sokkal könnyebb túlmelegíteni az anyagot, nem véletlen, hogy nagyon vékony lemezek hegesztésére nem ívet használnak, hanem lángot, egyszerűen azért, mert sokkal jobban szabályozható a bevitt hő mennyisége.

A fűtéscső azért nem rozsdásodik, mert nem éri levegő. Amit gyakran viztelenítek, bizony azonnal rozsdásodni kezd.

Kaszni elemeket sosem hegesztettek ívvel.

Link to comment
Megosztás:

A fűtéscső azért nem rozsdásodik, mert nem éri levegő. Amit gyakran viztelenítek, bizony azonnal rozsdásodni kezd.

Kaszni elemeket sosem hegesztettek ívvel.

nem hegesztenek ívvel????

a co mi a túróval hegeszt?

meg hogy vékony lemezeket csak lánggal... hm érdekes dolgok ezek.

Link to comment
Megosztás:

Te is tudod mit nevezünk ívhegesztésnek. Igen, a CO is ívvel hegeszt, de nem szoktuk igy nevezni. Szerintem semmi értelme kiforgatni a násik szavait, és ezen lovagolni.

bocs, ez igaz <_<

de am a lánghegesztésnek lejárt az ideje szerintem.

elég kevés helyen használják már hegesztésre

vágásra annál inkább.

ívhegesztővel, meg igazából csak vastag lemezeket lehet hegeszteni

arra nagyon jó, de vékony lemezeket meg nagy szopás vele hegeszteni.

Link to comment
Megosztás:

bocs, ez igaz <_<

de am a lánghegesztésnek lejárt az ideje szerintem.

elég kevés helyen használják már hegesztésre

vágásra annál inkább.

ívhegesztővel, meg igazából csak vastag lemezeket lehet hegeszteni

arra nagyon jó, de vékony lemezeket meg nagy szopás vele hegeszteni.

Tévedsz ezen a téren is.Nagyobb vastagságú lemezeket még ma is szekátoros vágógéppel darabolnak és az biza diszu gázzal müxik.

Nagyrészt azért kopott ki a lánghegesztés,mert egyrészt a nagyobb átadott hő miatt nagyot ránt az anyagon és ezt sokan nem tudják kezelni,másrészt elég ügyes kézre van szükség hozzá és sokan félnek is a gáztól.

A CO kevesebb és szabályozhatóbb hőmenyiséget ad át az anyagnak,nem oxidál annyira(a védőgáz miatt) és sokkal könyebb vele taknyolni.

Én pl régóta vágyom lánghegesztő cuccra,van is itthon hozzá cuccom,apámnak mester vizsgája van(eredeti szakmája karosszéria lakatos),szal lenne kitől tanulni,de elég drága a palackok ára.

Sokszor jó lenne kemény forrasztáshoz vagy vékonyabb lemezek összeheftelésére vagy akár csak szilent kiégetésére...

Egyébként ívvel is lehet szépen hegeszteni vékony lemezeket,csak egyenáramú trafó kell hozzá és megfelelő cucc.

Link to comment
Megosztás:

Tévedsz ezen a téren is.Nagyobb vastagságú lemezeket még ma is szekátoros vágógéppel darabolnak és az biza diszu gázzal müxik.

Nagyrészt azért kopott ki a lánghegesztés,mert egyrészt a nagyobb átadott hő miatt nagyot ránt az anyagon és ezt sokan nem tudják kezelni,másrészt elég ügyes kézre van szükség hozzá és sokan félnek is a gáztól.

A CO kevesebb és szabályozhatóbb hőmenyiséget ad át az anyagnak,nem oxidál annyira(a védőgáz miatt) és sokkal könyebb vele taknyolni.

Én pl régóta vágyom lánghegesztő cuccra,van is itthon hozzá cuccom,apámnak mester vizsgája van(eredeti szakmája karosszéria lakatos),szal lenne kitől tanulni,de elég drága a palackok ára.

Sokszor jó lenne kemény forrasztáshoz vagy vékonyabb lemezek összeheftelésére vagy akár csak szilent kiégetésére...

Egyébként ívvel is lehet szépen hegeszteni vékony lemezeket,csak egyenáramú trafó kell hozzá és megfelelő cucc.

te meg nem jól értelmezed ezt se, így ezt is jól tudom.

"vágásra annál inkább"= vágásra sokat használnak lángot.

Link to comment
Megosztás:

Tévedsz ezen a téren is.Nagyobb vastagságú lemezeket még ma is szekátoros vágógéppel darabolnak és az biza diszu gázzal müxik.

Nagyrészt azért kopott ki a lánghegesztés,mert egyrészt a nagyobb átadott hő miatt nagyot ránt az anyagon és ezt sokan nem tudják kezelni,másrészt elég ügyes kézre van szükség hozzá és sokan félnek is a gáztól.

A CO kevesebb és szabályozhatóbb hőmenyiséget ad át az anyagnak,nem oxidál annyira(a védőgáz miatt) és sokkal könyebb vele taknyolni.

Én pl régóta vágyom lánghegesztő cuccra,van is itthon hozzá cuccom,apámnak mester vizsgája van(eredeti szakmája karosszéria lakatos),szal lenne kitől tanulni,de elég drága a palackok ára.

Sokszor jó lenne kemény forrasztáshoz vagy vékonyabb lemezek összeheftelésére vagy akár csak szilent kiégetésére...

Egyébként ívvel is lehet szépen hegeszteni vékony lemezeket,csak egyenáramú trafó kell hozzá és megfelelő cucc.

Sztem átadott hőmennyiség szempontjából jobban szabályozható a láng, de tudás kérdése, ahogy írtad is. Nekem van itthon lánghegesztő, szerencsére sikerült jó áron szerezni pár éve. Meg egy egyenáramú ívhegesztő is (nem CO).

Link to comment
Megosztás:

Sztem átadott hőmennyiség szempontjából jobban szabályozható a láng, de tudás kérdése, ahogy írtad is. Nekem van itthon lánghegesztő, szerencsére sikerült jó áron szerezni pár éve. Meg egy egyenáramú ívhegesztő is (nem CO).

Nekem már megvannak az egyenáramú cuccok(4db 250A-es dióda),csak még lusta voltam összerakni.

Van egy elég bika házigyártású trafóm,majd arra kerül rá.

Láng téren szerintem mobil palackot fogok venni,olcsó és nem fogalal sok helyet,bár a mélygarázs miatt nem túl jó ötlet.

Link to comment
Megosztás:

Ok,benéztem.

ezzel megleptél JOhnny <_< :)

am én is szeretnék jobban elmélyülni a hegesztés témában.

van két ívhegesztőnk, de az egyik olyan kicsit, hogy a 2es pálcát már alig viszi el, másik meg a 4est is elfújja, mint a szél a hugyozást.

Co gépet nézegettem, 40környékén lehetne venni egy olyat, amivel már karosszéria elemeket lehet hegeszteni, meg még kipufogókat is, ami már ettől erősebben bír hegeszteni, az úgy 60 ezer kb

meg lehetne venni hozzá argon palackot, és aluhuzalt, vagy saválló huzlat... de mind mind pénz, az argon asszem 14ezer a kis palackkal....

szeptembertől meg lehet indulok hegesztői papírért

Link to comment
Megosztás:

Nekem már megvannak az egyenáramú cuccok(4db 250A-es dióda),csak még lusta voltam összerakni.

Van egy elég bika házigyártású trafóm,majd arra kerül rá.

Láng téren szerintem mobil palackot fogok venni,olcsó és nem fogalal sok helyet,bár a mélygarázs miatt nem túl jó ötlet.

az mit jelent, hogy mobil palack??

mikor mi pakoltuk a palack tározót, mind egyforma volt

meg volt adva, hogy hány kgos és annyi semmi egyébb jelölés nem volt.

amit meg hurcolni akartunk, annak volt egy szekere és annyi

Link to comment
Megosztás:

Nekem már megvannak az egyenáramú cuccok(4db 250A-es dióda),csak még lusta voltam összerakni.

Van egy elég bika házigyártású trafóm,majd arra kerül rá.

Láng téren szerintem mobil palackot fogok venni,olcsó és nem fogalal sok helyet,bár a mélygarázs miatt nem túl jó ötlet.

Nálam is ez a felállás <_<

Link to comment
Megosztás:

A lánghegesztés a mai napig népszerű bizonyos helyeken, pl építkezéseken a vízvezeték-szerelők is azzal dolgoznak, mivel ívvel elég körülményes két csövet összehegeszteni. <_<

Opel16V: nincs tökéletes árnyékolás, se szigetelés, se tömítés... :)

autókról beszéltünk javarészt, de a vizesek, meg gázosok azt használják igen

tökéletes nincs, de megfelelő van :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kicsit kizökkentek mindenkit a hegesztésből és felteszem a lírai kérdésemt! <_< A hét végén a nagy pesti esőben elhagytam egy vízzáró dugót a kocsi aljából az anyós ülés alatt. Ma ahogyan vizsgálgattam nem olyan vészes a felázás, benyúltam és az ujjam végénél már száraz volt a hó és hangszigetelő szivacs a kocsi aljában. Tehát kérdésem csak annyi, hogy hőlégfúvóval ki lehet ezt szárítani alulról, vagy reménytelen kisérlet? Ki kell szednem a belét ha ezt csak belülről lehet orvosolni, vagy probálkozott már valaki külső oldalról a szárítással?

Jövő héten vinném a kocsit alvázvédelemre és addig vissza szeretném dugózni, mert ugye dugó nélkül nem sokat érne a védelem ha az alja 5 év mulva kiesik!

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.